Uff ja, hun har hele tiden vært redd for at det skulle være det ogSå trist![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff ja, hun har hele tiden vært redd for at det skulle være det ogSå trist![]()
Det skjønner jegUff ja, hun har hele tiden vært redd for at det skulle være det og
Hvor gammel er henne?Det skjønner jegHvor gammel er henne?
Omg så digg, da gir det jo veldig mening!! Tusen takkNår du går på Cylogest så får du mindre murringer en vanligOgså har livmoren din blitt tøyd før.
Veldig godt observert – og ja, det er faktisk helt normalt å kjenne mindre murringer når du bruker Cyclogest (progesteron) i tidlig graviditet.
Hvorfor reduseres murringene?
Murring i livmorområdet i uke 4–6 skyldes vanligvis at livmoren vokser, og at hormonene påvirker livmor og bindevev. Når du bruker Cyclogest, får kroppen ekstra progesteron, og det:
Så: Færre murringer = normalt tegn?
- Beroliger livmorens muskulatur
→ Progesteron gjør at livmoren trekker seg sammen mindre og slapper mer av.- Stabiliserer slimhinnen
→ Reduserer små blødninger eller “rørsler” som kan gi murrende følelse.- Demper kroppens naturlige “aktivitetsnivå” i livmoren
→ Du kjenner færre kramper, stikninger eller murringer
Ja. Det betyr ikke at noe er galt – det er et vanlig resultat av hormonstøtten. Mange som bruker progesteron i tidlig graviditet føler seg roligere i magen eller mindre “liv” i livmoren.
Du kan se det som en slags “beroligende effekt” på livmorens aktivitet, og det er nettopp det Cyclogest er ment å gjøre.

Ikke santOmg så digg, da gir det jo veldig mening!! Tusen takk![]()

Så ung ogsåUnder 30den var på 7mm
Det var ganske stor nakkefold også. Sender masse gode tanker til venninnen din 
Så fælt! Skal de ta NIPT og vente på svar før de avbryter?Føler jeg har tråkket i salaten nå: sendte bilde av siste testen, og skrev at jeg følte det gikk fremover, til en jeg kjenner som er foran meg i løypa. Og så skrev hun at det gikk dårlig på ultralyd i dag, oppdaget nakkefold og at det antageligvis blir avbrutt svangerskap![]()
De er henvist sykehuset for NIPT. Håper de slipper å vente så lengeSå fælt! Skal de ta NIPT og vente på svar før de avbryter?
Hva var nivået på?Åååå gikk veldig dårlig til legen i dag. Hadde vist mye lavere HCG (heter det det?) enn jeg burde hatt om jeg er så langt på vei som beregningene sierhan sa jeg må ha bommet på en uke eller to, så ser ganske dårlig ut! Tok nye prøver nå så får se om de øker eller ikke. Vet dere om det er mulig å bomme så mye ut fra mensenberegninger? Kan man ha SA uten blødninger?
![]()
Ja, desverre. Det skjedde meg før forrige svangerskap, hadde stoppa i uke 6, men blødde ikke før i uke 8 (tok tidlig ultralyd så så at det ikke var aktivitet i uke 7)Åååå gikk veldig dårlig til legen i dag. Hadde vist mye lavere HCG (heter det det?) enn jeg burde hatt om jeg er så langt på vei som beregningene sierhan sa jeg må ha bommet på en uke eller to, så ser ganske dårlig ut! Tok nye prøver nå så får se om de øker eller ikke. Vet dere om det er mulig å bomme så mye ut fra mensenberegninger? Kan man ha SA uten blødninger?
![]()
Han sa ikke! Men jeg tok en sånn ukes indikator test nå og den er på 2-3. Ut fra mensen og sånn skal jeg være på 4+3 til 4+5Hva var nivået på?
Ånei! Så utrolig trist! Huff så leit for degJa, desverre. Det skjedde meg før forrige svangerskap, hadde stoppa i uke 6, men blødde ikke før i uke 8 (tok tidlig ultralyd så så at det ikke var aktivitet i uke 7)
Det høres jo helt innafor. Rart han ikke sa nivået. Kanskje du kan sjekke inne på Furst? Burde være stigningen man ser påHan sa ikke! Men jeg tok en sånn ukes indikator test nå og den er på 2-3. Ut fra mensen og sånn skal jeg være på 4+3 til 4+5
Ånei! Så utrolig trist! Huff så leit for degTakk for svar!
Var inne nå for å se, men det var ingen prøvesvar på dette der. Får bare holde fast i håpet på at det stiger og vente på at svarene på de nye prøvene har steget!Det høres jo helt innafor. Rart han ikke sa nivået. Kanskje du kan sjekke inne på Furst? Burde være stigningen man ser på
Nivåene kan jo svinge veldig fra person til person og graviditet til graviditet. Legger ved en oversikt. Krysser fingre og tær for deg. For en slitsomt tid begynnelsen av svangerskap erVar inne nå for å se, men det var ingen prøvesvar på dette der. Får bare holde fast i håpet på at det stiger og vente på at svarene på de nye prøvene har steget!
Tusen takk, da skal jeg være håpefull litt lengreNivåene kan jo svinge veldig fra person til person og graviditet til graviditet. Legger ved en oversikt. Krysser fingre og tær for deg. For en slitsomt tid begynnelsen av svangerskap er
Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting helt for gitt nåTusen takk, da skal jeg være håpefull litt lengreJa det er helt skrekkelig slitsomt!
Ta og ring legekontoret så får du vite det av de damene på kontoret. De kan også se det. Si du ønsker å vite nivåetVar inne nå for å se, men det var ingen prøvesvar på dette der. Får bare holde fast i håpet på at det stiger og vente på at svarene på de nye prøvene har steget!
Så utrolig vondt å høre!Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting hel
Ta og ring legekontoret så får du vite det av de damene på kontoret. De kan også se det. Si du ønsker å vite nivået
Skulle til å ringe de nå, men da kom prøvenesvarene inn! HCG på 184 i dag og de fra 13. juni er på 29! Det er vell ikke så negativt i følge den oversikten eller leser jeg helt feil?Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting helt for gitt nå