Bekymringstråden

Murringer.

Har hatt mensmurringer siden innsett og har ikke vært bekymra. Men i kveld har det blitt en del verre. Kjenner det godt i ryggen og eggstokkene. Ingen blødning enn så lenge. Flere som har opplevd dette?
Det er så individuelt, noe kjenner mye og noe kjenner lite :Heartred Det går nok bra. Er det dit første så murrer det nok litt ekstra siden livmoren ikke har vært utvidet før :)

Å, jeg har ikke sett denne bekymringen før nå:( men vil gjerne dele en tanke som hjelper meg noen ganger: det blir unnfanget, båret fram og født barn i krigsherjede land også. Bare se på Palestina/Gaza. Der fødes det fortsatt barn (av noe jeg tror må være verdens sterkeste mødre) i de forferdelige omstendighetene som er der.
Så om vi bommer noen dager og stresser litt for mye, spiser litt for dårlig eller glemmer vitaminene våre - det går helt sikkert veldig bra. Og skulle det ende med å ikke gå bra, så var det pga at den fantastiske kvinnekroppen vår har funnet noe feil i embryonet sitt, og vil kvitte seg med det. Det er jo veldig trist, men også noe vi kan være stolte over.
Ååå, det var gode ord, og så sant! Kvinnekroppen er fantastisk. :Heartred

Murringer.

Har hatt mensmurringer siden innsett og har ikke vært bekymra. Men i kveld har det blitt en del verre. Kjenner det godt i ryggen og eggstokkene. Ingen blødning enn så lenge. Flere som har opplevd dette?
Med min første murret det så mye at jeg trengte varmeflaske og våknet om natten, og det var ikke noe farlig som skjedde da :Heartpink

Med min første murret det så mye at jeg trengte varmeflaske og våknet om natten, og det var ikke noe farlig som skjedde da :Heartpink

Tuusen takk! Det roet seg etter en stund :) Kommentaren din hjelper veldig på bekymringen min, takk :)

Først uroet jeg meg litt for mindre uvelhet og murringer, nå uroer jeg meg over sterkere murringer og ising i ene hodten og ryggen. Satser på at det er rydding og gressklipping som har skylden. Sånn går nå dagan :playful:

Først uroet jeg meg litt for mindre uvelhet og murringer, nå uroer jeg meg over sterkere murringer og ising i ene hodten og ryggen. Satser på at det er rydding og gressklipping som har skylden. Sånn går nå dagan :playful:
Uff! Kjipt! Her startet også murringene brått på’n igjen etter noen «stille» dager.

Men er det hoften og ryggen du har fått vondt i?

Uff! Kjipt! Her startet også murringene brått på’n igjen etter noen «stille» dager.

Ja, pleide å ha mye vondt før positiv test. Vært så mye bedre, så blir litt stresset når det kommer litt tilbake

Synes å huske fra da jeg gikk med datteren min at murringene og utviklingen gikk litt i rykk og napp da jeg var litt lenger på vei

Apropos murringer :whacky011 Jeg stresser litt over at jeg ikke har noen murringer, hadde det én dag (totalt) etter jeg hadde vært veldig aktiv den dagen, men utover det er det null. Sist graviditet var det så masse. Er det normalt at det forsvinner etter første graviditet?

Apropos murringer :whacky011 Jeg stresser litt over at jeg ikke har noen murringer, hadde det én dag (totalt) etter jeg hadde vært veldig aktiv den dagen, men utover det er det null. Sist graviditet var det så masse. Er det normalt at det forsvinner etter første graviditet?
Når var siste graviditeten? Kan jo være det er "bedre plass" der etter en graviditet

Nå ble besøket avlyst en time før, hadde ikke trengt å anstrenge meg sånn. Jaja, orden i hus og hage før helgen iallefall

Når var siste graviditeten? Kan jo være det er "bedre plass" der etter en graviditet
Oktober 2023-februar 2024, så var ikke fullgått heller, men hadde i tillegg ekstreme mensensmerter før første graviditet, og de også forsvant etter fødsel, så håper det bare er tøyd og bøyd litt :whacky011

Jeg tror jeg har mindre murringer nå enn de første graviditetene. Her kan det gå dager mellom at jeg kjenner noe, men tipper at vi alle har litt forskjellig sensitivitet og forskjellig opplevelse av det. :love017

Jeg tror jeg har mindre murringer nå enn de første graviditetene. Her kan det gå dager mellom at jeg kjenner noe, men tipper at vi alle har litt forskjellig sensitivitet og forskjellig opplevelse av det. :love017
Skjønner, håper bare det er i orden. Er så redd for å finne den død på UL. Ja for jeg kjenner absolutt ingenting, utenom den ene kvelden etter jeg hadde vasket verandaen liksom

Last edited:
Når du går på Cylogest så får du mindre murringer en vanlig :) Også har livmoren din blitt tøyd før.

Veldig godt observert – og ja, det er faktisk helt normalt å kjenne mindre murringer når du bruker Cyclogest (progesteron) i tidlig graviditet.

Hvorfor reduseres murringene?

Murring i livmorområdet i uke 4–6 skyldes vanligvis at livmoren vokser, og at hormonene påvirker livmor og bindevev. Når du bruker Cyclogest, får kroppen ekstra progesteron, og det:
  1. Beroliger livmorens muskulatur
    → Progesteron gjør at livmoren trekker seg sammen mindre og slapper mer av.
  2. Stabiliserer slimhinnen
    → Reduserer små blødninger eller “rørsler” som kan gi murrende følelse.
  3. Demper kroppens naturlige “aktivitetsnivå” i livmoren
    → Du kjenner færre kramper, stikninger eller murringer
Så: Færre murringer = normalt tegn?

Ja. Det betyr ikke at noe er galt – det er et vanlig resultat av hormonstøtten. Mange som bruker progesteron i tidlig graviditet føler seg roligere i magen eller mindre “liv” i livmoren.

Du kan se det som en slags “beroligende effekt” på livmorens aktivitet, og det er nettopp det Cyclogest er ment å gjøre.

Føler jeg har tråkket i salaten nå: sendte bilde av siste testen, og skrev at jeg følte det gikk fremover, til en jeg kjenner som er foran meg i løypa. Og så skrev hun at det gikk dårlig på ultralyd i dag, oppdaget nakkefold og at det antageligvis blir avbrutt svangerskap :(
Så trist :sorry:

Back
Topp