Bekymringstråden

Ulempe med forum er at man stort sett hører alle de triste skjebnene, så hver dag føler jeg at jeg leser om nye ting som kan gå galt og blir stresset av det… forrige graviditet visste jeg ingen ting av det farlige føler jeg :hilarious: Men med sosiale medier, film, internett osv så er det jo så mye man ikke har visst om før som plutselig blir en redsel… per nå er jeg like redd for at de ikke finner noe som at jeg er redd for at de finner to…

Og en ting til… både samboer og 9åringen har tidenes kraftigste omgangssyke! Guttungen fikk det på fredag, og gubben begynte begge veier i natt… nå har ikke jeg hatt det de siste gangene dem har hatt det (jeg har ekstremt godt immunforsvar, en av grunnene til at de tror det er vanskelig for meg å bli gravid naturlig), men OM jeg får, er det farlig for spiren? Er jo i en veldig kritisk fase ifht hjertet osv, kan sykdom ødelegge noe? Det tenker jeg på i dag…

Ulempe med forum er at man stort sett hører alle de triste skjebnene, så hver dag føler jeg at jeg leser om nye ting som kan gå galt og blir stresset av det… forrige graviditet visste jeg ingen ting av det farlige føler jeg :hilarious: Men med sosiale medier, film, internett osv så er det jo så mye man ikke har visst om før som plutselig blir en redsel… per nå er jeg like redd for at de ikke finner noe som at jeg er redd for at de finner to…

Og en ting til… både samboer og 9åringen har tidenes kraftigste omgangssyke! Guttungen fikk det på fredag, og gubben begynte begge veier i natt… nå har ikke jeg hatt det de siste gangene dem har hatt det (jeg har ekstremt godt immunforsvar, en av grunnene til at de tror det er vanskelig for meg å bli gravid naturlig), men OM jeg får, er det farlig for spiren? Er jo i en veldig kritisk fase ifht hjertet osv, kan sykdom ødelegge noe? Det tenker jeg på i dag…
Skjønner deg godt mtp å være redd og alt en ikke visste første gangen, får man vite på forum :bag:

Vet ikke om jeg har skrevet det før her, men sist svangerskap var jeg syk de to siste mnd av svangerskapet og de ville egt sette meg i gang før tiden fordi jeg var så utrolig utslitt. Hadde det ikke bra og klarte ikke noen ting. Jeg nektet å bli satt i gang, det ble jeg første gangen og det har jeg ikke noe god opplevelse av, men det kan andre ha igjen.

Eneste jeg vet er at kroppen beskytter babyen i magen og nedprioriterer deg. Når jeg var syk så lenge så var det kroppen min som ikke klarte å beskytte baby og meg samtidig. I tillegg er det jo mange som spyr kraftig hele svangerskapet sitt og det går bra med lille. Så jeg tror ikke omgangssyken vil ha noe innvirkning på den lille i magen :Heartred

Jeg blødde ukentlig i 1 og 2 trimester i forrige svangerskap. Gyn fant ikke ut hvorfor. Men, alt gikk bra med lille i magen :love017 Med førstemann blødde jeg ingenting i graviditeten. Mange grunner til at man kan blø som ikke er farlig. Ikke mist troen:Heartred
Kan jeg spørre hvor mye du blødde?

Kjenner på det også, men var mer redd når jeg var gravid første gangen og da nektet jeg å høre på og lese alle mulige skrekkhistorier. Hodet mitt løp løpsk uansett. Nå er jeg mer rolig fordi jeg vet at jeg ikke kan kontrollere noe uansett hvis det går dårlig. Alt jeg kan gjøre er å legge til rette på best mulig måte for et friskt svangerskap og hvis det ikke går så er det noe med prosessen som gikk galt og ikke noe jeg kunne gjort annerledes. Føler også jeg er litt mer forberedt av å høre fleres opplevelser fordi da vet jeg sånn ca når jeg skal bli bekymret og ikke. Men jeg blir usikker og bekymret jeg også, men føler jeg klarer å snappe ut av det tidsnok til at jeg graver meg ned i det :Heartred

Vet ikke med tidsrommet for utvikling nå, men jeg hadde SKIKKELIG omgangssyke i DPO land, og hadde null tro på at kroppen min ville klare å bli gravid så dårlig som jeg var. Men det ble jeg, og foreløpig ser det ut til å gå bra :love017

Jeg hadde corona under svangerskapet med eldstemann, gikk helt fint det også. Ulempen er bare at man blir begrenset i hvilke tiltak man kan iverksette pga man er gravid. Så det blir sånn å helle vann på gåsa tilstander og sykdom kan vedvare litt lenger fordi man ikke kan ta så mye medisiner. Men er man kjempesyk så kan man få antibiotika som er godkjent for gravide, men det virker som de er litt restriktive på det. Jeg følte jeg holdt på å dø liksom og jeg fikk ingenting annet en paracet, fribol drops og nesespray som er godkjent for gravide... Tror jeg var syk i 3 uker i strekk, faen ass holdt på å tørne :laughing021

Kan jeg spørre hvor mye du blødde?
Ikke store mengder, men skjedde jevnlig. Kanskje 2-3 teskjeer blod om gangen. Også gjerne litt spotting og brunt etterpå. Brukte truseinnlegg og bind og fant blod både her og når jeg tørket meg dagen/dagene jeg blødde. Kom og gikk uten at jeg skjønte hvorfor noengang. Sluttet av seg selv rundt 3 trimester. Hvordan går det med deg i dag? :Heartred

Ikke store mengder, men skjedde jevnlig. Kanskje 2-3 teskjeer blod om gangen. Også gjerne litt spotting og brunt etterpå. Brukte truseinnlegg og bind og fant blod både her og når jeg tørket meg dagen/dagene jeg blødde. Kom og gikk uten at jeg skjønte hvorfor noengang. Sluttet av seg selv rundt 3 trimester. Hvordan går det med deg i dag? :Heartred
Takk for svar :) Blør mindre enn en mensblødning, men mer enn spotting. Tok hcg hos fastlege i dag, så får se hva den viser. Ikke veldig optimistisk, men har heldigvis ikke smerter annet enn stikking/strekking

Blødning igjen her idag også. Jeg hadde lyserosa utflod i helgen, men idag var det tydelig blod i utflodet….:oops:
Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Er jo ganske vanlig med blødninger under svangerskapet, men føles veldig skummelt når det er tydelig blod da.

Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Er jo ganske vanlig med blødninger under svangerskapet, men føles veldig skummelt når det er tydelig blod da.
Ja kjempe ubehagelig. Opplevde bare en blødning forrige svangerskap, men det var etter samleie.

Blødning igjen her idag også. Jeg hadde lyserosa utflod i helgen, men idag var det tydelig blod i utflodet….:oops:
Hvor langt er du på vei igjen, og når skulle du på ultralyd? Uff, håper sånn at det ender bra til tross for mer blødning :Heartred

Så utrolig leit å høre :sorry: Har du mulighet til å få tatt ny HCG-måling?
Ja legen sa sist uke at jeg kunne komme og ta ny denne uken. Så tenkte at jeg skulle reise inn imorgen, og bare forklare at uavhengig av resultatet så ønsker jeg en ny på torsdag pga blødninger.

Back
Topp