Bekymringstråden

Det er individuelt, noen blir beroliget av å teste, andre blir stressa. Det må man bare kjenne på selv. Jeg testa mye forrige gang, da det endte opp med å være EXU fordi nr 1 jeg hadde mange tester liggende og da syntes jeg ikke det økte så mye og det stressa meg. Når jeg ble gravid med førstemann tok jeg også mange tester, mest fordi jeg hadde de liggende. Da økte det fint og jeg tok digitale så jeg fikk 1-2 , 2-3 og 3+ bare for å berolige meg. Nå har jeg kun 5 strimmel tester, tok en 8 DPO som var negativ, to stk morgen og kveld 9 DPO som var svak positiv og en 10 DPO som var tydelig strek. Tok så en digital i dag som viste 1-2 og skal ta den siste strimmelen i morgen. Siden HCG skal i teorien doble seg annenhver dag velger jeg å hoppe over strimmel 11 DPO siden jeg tok digital i dag. Jeg føler det holder for meg med de resterende 3 digitale jeg har liggende da som jeg kommer til å ta jevnlig frem til jeg får 3+ bare for å berolige meg selv litt før tidlig ultralyd i uke 7 :angelic:

Ja :)
Gjorde det med de to første også. Reiste til København begge gangene, og skal det nå også da de kun tester for 3 ting i Norge.
Har lest litt om Danmark, de sender også testkit?
Isåfall vurderer vi nok å få tilsendt testkit, istedenfor å reise, da vi ikke har med denne nye bebisen i budsjettet :smiley-ashamed005

Du kan absolutt bestille! Kjenner flere i nær omgangskrets som har gjort det :Heartred
Vet du hvordan de har fått tatt blodprøven? Når jeg leser på nettet så er det så sykt enten eller, sånn "det er lovbrudd og du må ikke finne på det! Hvis noen tar blodprøven av deg kommer de til å få sparken!" Mens andre er sånn "tok det på legesenteret, ingen spurte om noen ting, jeg bare spurte om de kunne ta en blodprøve" :dead:

Vet du hvordan de har fått tatt blodprøven? Når jeg leser på nettet så er det så sykt enten eller, sånn "det er lovbrudd og du må ikke finne på det! Hvis noen tar blodprøven av deg kommer de til å få sparken!" Mens andre er sånn "tok det på legesenteret, ingen spurte om noen ting, jeg bare spurte om de kunne ta en blodprøve" :dead:
De fleste har fått tatt den på Volvat eller Aleris :happy:

Dere som har mistet før og har flere barn, hva tenker dere om bæring og løft osv. "Avstår" dere fra det og er strenge på sånt eller hva er deres tanker? Når jeg hadde spørsmål om EXU eller mulig SA så fikk jeg "løfteforbud" av sønnen min på snart 2 år, og etter operasjonen selvfølgelig. (Hadde ikke klart det om jeg ville engang, fysj så vondt :banghead: ). Men usikker på hvor streng jeg skal tillate meg å være med sånt. Mannen løfter jo tenke handleposer og tar i og lar meg selvfølgelig ikke løfte, men er litt vondt i mammahjertet når lille babyen min vil bli bært av mammaen sin :love017 Bare lurer på hva dere gjør evt

Er det noen som skal ta NIPT-test?
Ja, gjorde det forrige gang. Bestilte test fra ultralydklinikken i Danmark. Desverre så fikk vi først til svar at prøven var ugyldig, ikke nok dna, så fikk valget om pengene tilbake eller ny test.. heldigvis så tok jeg ny og fikk da svar at alt var fint. Skal gjøre det samme igjen, min mor er sykepleier og tar prøven :)

Back
Topp