Fru.Bøllefrø
Flørter med forumet
Hvorfor såpass tidlig? Tenkte at vi skulle vente til etter OTUL, men er kanskje en grunn til at man tar det før dette?Skal ta den i løpet av uke 9
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor såpass tidlig? Tenkte at vi skulle vente til etter OTUL, men er kanskje en grunn til at man tar det før dette?Skal ta den i løpet av uke 9
Poenget er jo å avdekke om det er noe galt med fosteret. Jo lengre man venter, jo lengre må man gå gravid med et barn som kanskje ikke (i verste fall) er levedyktig. Ønsker ikke å utsette meg, mannen min eller barna våre for detHvorfor såpass tidlig? Tenkte at vi skulle vente til etter OTUL, men er kanskje en grunn til at man tar det før dette?
Ah det forstår jeg jo. Gir meningPoenget er jo å avdekke om det er noe galt med fosteret. Jo lengre man venter, jo lengre må man gå gravid med et barn som kanskje ikke (i verste fall) er levedyktig. Ønsker ikke å utsette meg, mannen min eller barna våre for det
Personlig tester jeg til teststreken blir sterkere enn kontrollstreken, og jeg får 3+ på digital. Dette for å sjekke at HCG-nivået øker. De fleste får dette innen 5+0, som er den kjemiske grensen. Kjemiske graviditeter er dessverre veldig vanlig, så det er mange som sjekker ved å teste hver dag for å se at testene ikke blir svakere og at det ikke ender i at man mister.Jeg kjenner jeg blir litt stresset av dette forumet til tider. Har i grunnen aldri vært så obs på kjemisk og spontanabort som jeg er nå. Jeg tenkte det var nok å få én positiv test og så var det ikke nødvendig å dobbeltsjekke streken hver dag.
Men jeg ser at alle fortsetter å teste og teste for å se om man fortsatt er gravid. Hvor lenge er dette normalt?
Jeg fikk en fin positiv strek i går 11dpo, og nå vet jeg ikke om jeg bør fortsette å teste, og hvor lenge? Tester man til IKM, eller til og med lenger? #nybegynner
Kan det være lurt å teste annenhver dag i så tilfelle? Slik at man faktisk ser en økning. Eller bør streken bli sterkere for hver dag?Personlig tester jeg til teststreken blir sterkere enn kontrollstreken, og jeg får 3+ på digital. Dette for å sjekke at HCG-nivået øker. De fleste får dette innen 5+0, som er den kjemiske grensen. Kjemiske graviditeter er dessverre veldig vanlig, så det er mange som sjekker ved å teste hver dag for å se at testene ikke blir svakere og at det ikke ender i at man mister.
De aller fleste på forumet har mistet én eller flere ganger, så det er for å slippe å bekymre seg frem til første ultralyd. Hva du velger å gjøre, er helt opp til deg
Kjenner meg så igjen Er ikke bare forumet, men det faktum at jeg vet kjemisk, SA osv. dessverre er veldig vanlig. Ja, det er jo et tegn på at kroppen ordner opp osv, men er helt grusomt likevel Jeg har ikke opplevd det selv, dette er første gangen jeg er gravid, men nesten alle rundt meg som har barn har dessverre opplevd det en gang eller fler.Jeg kjenner jeg blir litt stresset av dette forumet til tider. Har i grunnen aldri vært så obs på kjemisk og spontanabort som jeg er nå. Jeg tenkte det var nok å få én positiv test og så var det ikke nødvendig å dobbeltsjekke streken hver dag.
Men jeg ser at alle fortsetter å teste og teste for å se om man fortsatt er gravid. Hvor lenge er dette normalt?
Jeg fikk en fin positiv strek i går 11dpo, og nå vet jeg ikke om jeg bør fortsette å teste, og hvor lenge? Tester man til IKM, eller til og med lenger? #nybegynner
Hei. Har 2 barn fra før og en spontanabort bak meg. Tror max jeg kommer til å ta en test om noen uker til (da det var 2 i pakken jeg kjøpte). Så det er nok veldig individuelt og basert på historikk hvor mye man tester. Det er ikke noe du MÅ gjøre mer enn 1 gang for å gå bekreftet graviditeten din Er nok mest for å få en bekreftelse/trygghet at mange tester flere ganger. Så du må bare velge selv hva som blir riktig for deg. Ikke noe rett eller galt svar herJeg kjenner jeg blir litt stresset av dette forumet til tider. Har i grunnen aldri vært så obs på kjemisk og spontanabort som jeg er nå. Jeg tenkte det var nok å få én positiv test og så var det ikke nødvendig å dobbeltsjekke streken hver dag.
Ja, annenhver dag er best da HCG-nivået øker ca. hver 48. timeKan det være lurt å teste annenhver dag i så tilfelle? Slik at man faktisk ser en økning. Eller bør streken bli sterkere for hver dag?
Ja, det er livmoren som strekker seg og kan kjennes ut som menssmerter. Er du veldig bekymret ville jeg snakket med lege eller jordmorJeg har skikkelig mensensmerter igjen idag.. Er det vanlig når man er i midten av uke 4? Er redd det ikke går veien, men har ikke blødd siden mandag, med det jeg tror var festeblødning, så håper det er normalt..
Jeg har i to dager også kjent på mensensmerter, press i nedre del av mage og følelsen av at noen strekker meg på innsiden. Litt nervøs selv i og med at jeg er 12dpo, og IKM skulle ha kommet om to dager. samtidig føler jeg meg gravid i og med at jeg konstant kjenner noe forvirrende dette herJeg har skikkelig mensensmerter igjen idag.. Er det vanlig når man er i midten av uke 4? Er redd det ikke går veien, men har ikke blødd siden mandag, med det jeg tror var festeblødning, så håper det er normalt..
Ja, det er veldig forvirrende. Jeg har hatt mensenmurringer hver dag siden før ikm, men idag virker det litt sterkere. Håper det roer seg litt. Skulle heller ønske jeg var kvalm egentlig, enn å tro mensen kommer når som helst.Jeg har i to dager også kjent på mensensmerter, press i nedre del av mage og følelsen av at noen strekker meg på innsiden. Litt nervøs selv i og med at jeg er 12dpo, og IKM skulle ha kommet om to dager. samtidig føler jeg meg gravid i og med at jeg konstant kjenner noe forvirrende dette her
Det hadde vært så mye enklere om symptomene var enkle å skille. Selv med positiv graviditetstest, så klarer man ikke helt å roe segJa, det er veldig forvirrende. Jeg har hatt mensenmurringer hver dag siden før ikm, men idag virker det litt sterkere. Håper det roer seg litt. Skulle heller ønske jeg var kvalm egentlig, enn å tro mensen kommer når som helst.
Det er sant! Gleder meg veeeldig til sommeren og vi er langt på veiDet hadde vært så mye enklere om symptomene var enkle å skille. Selv med positiv graviditetstest, så klarer man ikke helt å roe seg
Da er det nok normalt. Godt å få luftet seg herJeg har også masse mensenmurringer hele tiden, har vært sånn i en uke nå Så tror det er helt normalt. Legen min sa det hvertfall.
Ja! Har det samme og lest flere steder at det er vanlig på denne tidenJeg har skikkelig mensensmerter igjen idag.. Er det vanlig når man er i midten av uke 4? Er redd det ikke går veien, men har ikke blødd siden mandag, med det jeg tror var festeblødning, så håper det er normalt..