Bekymringstråden

Sender store klemmer og god energi til spirene og dere som er bekymret :Heartpink Synes dette er skikkelig tøft selv nå. Er 16dpo (hadde innsett av 3-dagers embryo), har fått beskjed om at blodprøven jeg tok 13dpo var positiv, men synes strekene mine er svake og synes ikke de har blitt noe særlig sterkere de siste 4 dagene. Skal ta ny blodprøve på onsdag. Har vanskelig for å tro at dette går riktig vei nå.

Jeg blødde veldig mye med nummer tre. Både ferskt og gammelt blod. Ganske store mengder. Begynte i uke 13, og jeg var sikker på at jeg mistet henne. Men heldigvis var hun frisk og fin på ultralyden samme dag. Blødningene varte helt til uke 25. Det var et hematom (blodansamling) som lå ved livmorstappen. Dette er det eneste svangerskapet jeg har blødd i, og det resulterte i ei helt frisk og flott jente som nå er 2,5 år :Heartred

Jeg blødde veldig mye med nummer tre. Både ferskt og gammelt blod. Ganske store mengder. Begynte i uke 13, og jeg var sikker på at jeg mistet henne. Men heldigvis var hun frisk og fin på ultralyden samme dag. Blødningene varte helt til uke 25. Det var et hematom (blodansamling) som lå ved livmorstappen. Dette er det eneste svangerskapet jeg har blødd i, og det resulterte i ei helt frisk og flott jente som nå er 2,5 år :Heartred
Hvordan var blod mengden og fargen?

Sender også god energi til alle bekymrede kommende mødre her inne :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Selv har jeg fått fin stigning på testene mine og sist i dag, kjempesterk strek. Men har null symptomer!! Jeg skjønner ingenting. Har ikke snakket med lege for jeg aner ikke om det er grunnlag for å undersøkes. Ingen murring. Litt ligamentsmerter hvis jeg strekker meg på en spesiell måte, og litt ekstra trett, men det kan forklares av andre ting. Har hatt murringer med de andre barna. Dette er nr 3 så kanskje det er nok plass inni der inntil videre...?

Skal på ultralyd på onsdag, og av alle ting er jeg nervøs/gruer meg litt. Hva om de ikke finner hjertelyd? Hva om jeg ikke er så langt på vei at de får sett noe? Så mange tanker som suser rundt. Kan ikke huske jeg har vært så spent på en ultralyd før. Bare når jeg har blødd i tidligere svangerskap og vært sikker på at jeg mistet.

Skal på ultralyd på onsdag, og av alle ting er jeg nervøs/gruer meg litt. Hva om de ikke finner hjertelyd? Hva om jeg ikke er så langt på vei at de får sett noe? Så mange tanker som suser rundt. Kan ikke huske jeg har vært så spent på en ultralyd før. Bare når jeg har blødd i tidligere svangerskap og vært sikker på at jeg mistet.
Kjenner meg igjen! Masse lykke til :Heartred

Er 5+2 i dag og hadde fremdeles ikke sterk test i går. Selv om de blir sterkere og sterkere, så er jeg bekymret siden alle bilder på forumet viser «dye stealers» hos folk som har vært kortere på vei enn meg, mens mine er relativt svake. Er redd for at det er noe galt pga dette. Skal heldigvis til legen i dag, så håper jeg får noe betryggelse og en hcg-måling. Har jo masse symptomer, og trodde det var hcg som ga symptomene?

Er 5+2 i dag og hadde fremdeles ikke sterk test i går. Selv om de blir sterkere og sterkere, så er jeg bekymret siden alle bilder på forumet viser «dye stealers» hos folk som har vært kortere på vei enn meg, mens mine er relativt svake. Er redd for at det er noe galt pga dette. Skal heldigvis til legen i dag, så håper jeg får noe betryggelse og en hcg-måling. Har jo masse symptomer, og trodde det var hcg som ga symptomene?
Hvis det hjelper, så var mine svake ganske lenge med storesøster her :)

Jeg er 5+6 idag. Tok den siste metode testen igår, tror ikke det var dye stealer på den. Syns også mine strimmeltester ikke var så sterke som andre her inne. Men fikk 3+ på clearblue forrige onsdag. Tror bare testene er litt forskjellige med fargestoff kanskje.. :)

Sender store klemmer og god energi til spirene og dere som er bekymret :Heartpink Synes dette er skikkelig tøft selv nå. Er 16dpo (hadde innsett av 3-dagers embryo), har fått beskjed om at blodprøven jeg tok 13dpo var positiv, men synes strekene mine er svake og synes ikke de har blitt noe særlig sterkere de siste 4 dagene. Skal ta ny blodprøve på onsdag. Har vanskelig for å tro at dette går riktig vei nå.
Så trist å lese, Amalie :Heartred
Krysser fingrene for at det bare er en liten treiging, og at HCG-målingen viser god økning!
Forstår det er tøft.

Krysser fingrene for at HCG-målingen din er fin :Heartred
Det er HCG som gir symptomer ja. Husk at ikke graviditetstester alltid viser verken eller, det er kun en indikasjon!

Hvor langt på vei er du på onsdag? Forstår godt at du er bekymret, er det selv. Har UL på fredag, og bytter på å glede meg og å være helt i kjelleren. Krysser fingrene for at alt står bra til med spirene i magen til oss begge :Heartred

Jeg hadde dye stealer med frøkena som nå er over 1 år, men synes ikke å ha fått det med denne spiren. Men! Når jeg ser datoer og bildene når jeg fikk positiv test, som var 21 april 2023 og når jeg fikk dye stealer, så kom ikke den før 22 mai 2023. Da var jeg 8 uker. Så jeg tror alle graviditeter og hcg stigninger er forskjellig. En hcg måling hos lege vil nok gi deg bedre svar enn de testene :Heartred

Har hatt skikkelig diaré i natt (vi har omgangssyken hele hjengen), og dermed ligget i senga store deler av dagen. Hatt ekstremt vondt i korsryggen og finner ingen gode stillinger… kan det være bare at jeg har ligget mye? Vondt rett over begge rompeballene liksom, og stråler nedover beina, føles nesten som urolige bein liksom, eller når man er hoven i beina… kan det være begynnelsen på spontanabort?? Bekkenplager?? Har ikke noe blødning eller noe andre symptomer, er bare syk (slapp og uggen, hjelper med varm dusj) , men blir SÅ bekymret pga disse smertene…

Hvor langt på vei er du på onsdag? Forstår godt at du er bekymret, er det selv. Har UL på fredag, og bytter på å glede meg og å være helt i kjelleren. Krysser fingrene for at alt står bra til med spirene i magen til oss begge :Heartred
Tror jeg kanskje er 6 uker, så håper alt er bra ! Håper det er bra for deg også!

Back
Topp