Bekymringstråden

Bekymrer meg over at jeg er gravid. Misforstå meg rett- jeg er også kjempe glad!
Men merker jeg kvier meg for å skrive i termingruppa, fordi jeg har en SA og en MA bak meg! Å tør ikke helt å glede meg over den positive testen enda..
Leit å lese :Heartred Forstår deg veldig godt. Tror det er en slags overlevelsesmekanisme også. Man prøver sikkert ubevisst å gjøre fallhøyden mindre for seg selv. Krysser fingrene for deg :Heartred

Jeg får mensenmurringer , smerter i bekkenet om jeg går mye? Fikk det sist og, tenke i ettertid at det var et dårlig tegn. Flere som har opplevd det, men at det ikke er noe galt?
Er ute å går lange turer med hundene hver dag, og kommer ikke til å stoppe med det før jeg evt. blir for kvalm :hilarious: :(
Går alltid og forventer mensen de første 8-9 ukene. Kjennes helt likt ut, og blir nesten overrasket over at det ikke kommer blod på papiret når jeg tørker meg. Mindre stresset nå enn jeg var de første ukene.

FEE1083A-9F43-421A-B6FC-FBF5BC8A4D2B.jpeg
Føler meg litt lurt av gyn som sa at 4mm embryo (crl) var for lite for 6+0. Det er jo 42 dager i gestasjonsalder. 50-persentilen for embryostørrelsd ved 42 dager er jo 2mm! Grrrr… ble litt mindre stresset nå.

Hvilke tester bruker du? Jeg gikk tom for makesure tester og måtte bytte til rfsu. Da fikk jeg opp og ned styrke på testene og ble supernervøs. Men mini blinker nå enn så lenge. Så får tiden vise hvor lenge det varer.
Bruker makesure. Er egentlig veldig fornøyd med dem, men har hatt et par i denne pakken som har hatt litt merkelig fordeling av fargestoffet. Tok en clearblue nå nettopp (husker ikke hva den heter, men den som viser plusstegn), og den er tydelig sterkere enn den jeg tok for to dager siden, så prøver å klamre meg til håpet om at den har "rett".

Kommer meg ikke på tul før 7+0, og det føles umenneskelig lenge til..

Bruker makesure. Er egentlig veldig fornøyd med dem, men har hatt et par i denne pakken som har hatt litt merkelig fordeling av fargestoffet. Tok en clearblue nå nettopp (husker ikke hva den heter, men den som viser plusstegn), og den er tydelig sterkere enn den jeg tok for to dager siden, så prøver å klamre meg til håpet om at den har "rett".

Kommer meg ikke på tul før 7+0, og det føles umenneskelig lenge til..
Da tror jeg du skal ta det med knusende ro, hygge deg på forum sammen med andre overnervøse eller chille damer, og la tiden jobbe frem til 7+0. Enig i at det et lenge til, jeg klarte ikke vente lenger enn 6+0. Det var egentlig en dårlig ide. Bortsett fra at jeg fikk bekreftet liv og graviditet på riktig sted, ble jeg bare mer nervøs…

Da tror jeg du skal ta det med knusende ro, hygge deg på forum sammen med andre overnervøse eller chille damer, og la tiden jobbe frem til 7+0. Enig i at det et lenge til, jeg klarte ikke vente lenger enn 6+0. Det var egentlig en dårlig ide. Bortsett fra at jeg fikk bekreftet liv og graviditet på riktig sted, ble jeg bare mer nervøs…
Skal gjøre så godt jeg kan :) har bare så dårlig erfaring med tester som blir svakere, så de opplevelsene henger i. Det er vel en grunn til at man eeegentlig ikke skal bruke strimler til å måle stigning, men hva skal en stakkars krisemaksimerer liksom gjøre når vrange vikarierer ikke tillater hcg-måling :shifty:

Håper du får roet nervene litt etter neste ul. Men foreløpig er det et bittelite hjerte som banker der inne ❤️

Går alltid og forventer mensen de første 8-9 ukene. Kjennes helt likt ut, og blir nesten overrasket over at det ikke kommer blod på papiret når jeg tørker meg. Mindre stresset nå enn jeg var de første ukene.
Ja ikke sant! Takk for beroligende svar :love7 Synes det bare er rart at jeg blir verre når jeg går?

Skulle egentlig ikke teste før søndag for å være sikker på å få 3+, men klarte ikke å holde meg så testet nå… Angrer:inpain:
Er 5+1 og fikk 2-3 igjen på testen.. ville ha 3+!!! Dette var akkurat sånn som skjedde sist da jeg hadde BO. Får vel teste igjen på søndag eller mandag da, og håpe på et lite mirakel:schocked028

Har og testet med digital, er 5+0 eller 5+1 og fikk 2-3 for akkurat en uke siden :( :( :eek: Nå er jeg offisielt stresset. Flere som har vært borti det ,men at det går bra?
Hilsen ei som nå er meget bekymra for at jeg enda en gang skal mislykkes

Det er stigning :) Men om den er altfor sakte vil vise seg når resultat fra dagens blodprøve kommer på mandag! Tror digital ville blitt positiv i går også da, men spent på om blodprøve viser minst en dobling.
Hvor langt på vei er du nå da? Synes det ser lovende ut den stigningen. Men det er alltid lettest når det stiger superraskt.

Skulle egentlig ikke teste før søndag for å være sikker på å få 3+, men klarte ikke å holde meg så testet nå… Angrer:inpain:
Er 5+1 og fikk 2-3 igjen på testen.. ville ha 3+!!! Dette var akkurat sånn som skjedde sist da jeg hadde BO. Får vel teste igjen på søndag eller mandag da, og håpe på et lite mirakel:schocked028
Har og testet med digital, er 5+0 eller 5+1 og fikk 2-3 for akkurat en uke siden :( :( :eek: Nå er jeg offisielt stresset. Flere som har vært borti det ,men at det går bra?
Jeg har full forståelse for at dere blir bekymret, men prøv å husk at disse testene er fryktelig lunefulle, og laaangt ifra nøyaktige. I følge bruksanvisningen skal den vise 3+ med hcg over 2753, men jeg vet om en bruker her inne som ikke fikk 3+ med nesten 10000(!).

Ja, svangerskapet med min datter tok det 9 dager før jeg fikk 3+ . Denne gangen fikk jeg 2-3 på 5+2 og 3+ på 5+3, 8 dager etter 2-3

Jeg har full forståelse for at dere blir bekymret, men prøv å husk at disse testene er fryktelig lunefulle, og laaangt ifra nøyaktige. I følge bruksanvisningen skal den vise 3+ med hcg over 2753, men jeg vet om en bruker her inne som ikke fikk 3+ med nesten 10000(!).
Ja, lest om slikt jeg også, men det stresser meg likevel :facepalm: var på denne måten jeg oppdaget BO forrige runde. Derfor stresser det meg. Fikk 3+ når jeg gikk gravid i første normale svangerskap, så vil gjerne få det nå også. Får vel bare vente noen dager før jeg prøver å teste på nytt

Ja, lest om slikt jeg også, men det stresser meg likevel :facepalm: var på denne måten jeg oppdaget BO forrige runde. Derfor stresser det meg. Fikk 3+ når jeg gikk gravid i første normale svangerskap, så vil gjerne få det nå også. Får vel bare vente noen dager før jeg prøver å teste på nytt
Skjønner godt at det stresser deg, det er jo helt naturlig at man sammenligner med egne gode og dårlige opplevelser fra tidligere svangerskap. Krysser fingrene for at du får 3+ på neste test ❤️

Back
Topp