Bekymringstråden

Det kan være fordi du har hatt lette celleforandringer før eller fordi det også er påvist et HPV som kan gi høygradige celleforandringer. Uansett er dette veldig normalt og kommer til å gå helt fint, men også forståelig at du bekymrer deg. Legen kommer til å se med et kolposkop på livmorhalsen din som er et slags stort mikroskop. Der ser han/hun etter tegn til høyere celleforandringer og avgjør om det bør tas vevsprøve eller kontrolleres på nytt senere. De aller fleste lette celleforandringer går heldigvis tilbake av seg selv. Å utvikle livmorhalskreft tar som regel rundt ti år, men bare noen utvikler seg videre. Før det kommer så langt, er det fort gjort å fjerne celleforandringene med såkalt konisering. Men det er er det ikke alle som trenger. Masse lykke til!
Takk for svar :HeartredHar tatt prøve vært tredje år og aldri hatt celleforandringer før:)
Takk, er nok fordi jeg er gravid igjen jeg blir bekymret! Vil ikke miste igjen.
Så synes det ble så voldsomt å gå fra beskjed om virusforandringer til time til vevsprøve allerede 31.7.
Ringte og de sa de mest trolig uansett ikke kom til å ta vevsprøve pga. graviditeten.
Takk, håper de ikke finner noe:Heartred nok bekymringer fra før av

Okei, skjønner ! Krysser fingrene for at det går fint :love7
Tusen takk, det kan jo alltids skje et mirakel. Det «fine» med å ha mistet tidligere er at man ikke blir overlykkelig med en gang en test er positiv, i tilfelle man mister på nytt. Men igjen, trist å ikke kunne glede seg også dersom alt går fint :banghead: Tror vi er mange med veldig blanda følelser

Tusen takk, det kan jo alltids skje et mirakel. Det «fine» med å ha mistet tidligere er at man ikke blir overlykkelig med en gang en test er positiv, i tilfelle man mister på nytt. Men igjen, trist å ikke kunne glede seg også dersom alt går fint :banghead: Tror vi er mange med veldig blanda følelser
Jepp kjenner igjen den selv :(ikke den naive gleden lengre nei. Ja:Heartred

Kommet til uke 5 i dag og føler meg svært lite gravid. Er i Hellas med familien så får ikke tatt så mange tester. Har tatt svært få tester i utgangspunktet. Sist test var jeg 4+3 og fikk 2-3 på digital, noe som stemmer bra. Bare vanskelig å vite om alt er bra, når jeg er sååå langt hjemmefra og ingen typiske symptomer har dukket opp slik de pleier :/ hmmm, vi får se. Har både SA og MA bak meg, så får bare ta tiden til hjelp :)

Du må se på økning annenhver dag. F.eks 12 dpo test sterkere enn 10 dpo :happy:

Håper det går bra med deg :Heartred Jeg synes ikke det ser ut som en så dårlig stigning jeg da, og med mange stiger hcgen tregere med i starten før den skyter til! Har du planlagt å ta blodprøve?

Håper det går bra med deg :Heartred Jeg synes ikke det ser ut som en så dårlig stigning jeg da, og med mange stiger hcgen tregere med i starten før den skyter til! Har du planlagt å ta blodprøve?
Tusen takk for omtanken :Heartred Ser ikke bra ut, men må nok ta blodprøver for å være 100% sikker. Skulle fått mer enn 1-2 på digital 4+3/4+4. Rakk ikke å bli særlig glad, men nå kommer jeg sikkert til å være enda mer nervøs runde 3… Heldigvis mye annet positivt i livet akkurat nå, og man kan vel ikke få alt man ønsker seg samtidig. «Planen» var å bli gravid mot høsten (som i fjor), så får håpe det går kortere tid enn et nytt halvår :)

Vedlegg

• IMG_3689.jpeg
    IMG_3689.jpeg
    190,9 KB · Visninger: 39
  • IMG_3688.jpeg
    IMG_3688.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 40
Tusen takk for omtanken :Heartred Ser ikke bra ut, men må nok ta blodprøver for å være 100% sikker. Skulle fått mer enn 1-2 på digital 4+3/4+4. Rakk ikke å bli særlig glad, men nå kommer jeg sikkert til å være enda mer nervøs runde 3… Heldigvis mye annet positivt i livet akkurat nå, og man kan vel ikke få alt man ønsker seg samtidig. «Planen» var å bli gravid mot høsten (som i fjor), så får håpe det går kortere tid enn et nytt halvår :)
Arh, så kjipt dersom det er tilfelle.. Kjenner meg veldig igjen at det er vanskelig å glede seg ordentlig etter to tap selv. Krysser virkelig fingrene for deg videre :Heartred Fint at du likevel klarer å være så positiv, det er ikke barebare!

Arh, så kjipt dersom det er tilfelle.. Kjenner meg veldig igjen at det er vanskelig å glede seg ordentlig etter to tap selv. Krysser virkelig fingrene for deg videre :Heartred Fint at du likevel klarer å være så positiv, det er ikke barebare!
Takk for fine ord :Heartred Tror forumet hjelper en god del, det normaliserer alle veier mot barn :) Tok blodprøve i dag, så blir det nok en ny på fredag.

Takk for fine ord :Heartred Tror forumet hjelper en god del, det normaliserer alle veier mot barn :)
Så absolutt :Heartred Opplever at slikt blir lite pratet om i hverdagen ellers dessverre, så det er utrolig fint med et forum som dette hvor man sjeldent føler seg alene i det man går gjennom:Heartred

Huff. Burde ikke Google. Mini blinket jo på ul med fin frekvens. Men målte bare 4,5mm. Jeg skulle ikke tenke noe på det sa gyn, fordi lille lå vanskelig til for måling, men jeg er 6+0 i dag og mini burde vært 6mm. Sukk. Kombinert med at jeg er mindre kvalm enn forventet gjør at jeg ikke er særlig optimistisk akkurat nå. :meh:

Dette er en tråd jeg trenger!
4+2 i dag. Det murret godt i magen og korsryggen i går. Jeg vet at det er normalt, men så klarer jeg ikke helt å slappe av. Forventer å se blod hver gang jeg er på do. "Alle" opplever SA eller MA føler jeg, så hvorfor skal jeg bli spart? Jeg prøver å tenke at det mest sannsynlig går bra, men det er vanskelig å glede seg ordentlig på nåværende tidspunkt.

Jeg husker at jeg hadde litt de samme tankene da jeg gikk gravid for 12 år siden og at jeg faktisk fikk litt rosa på papiret et par dager ganske tidlig i graviditeten, men var ikke så stresset da likevel. Jeg tenkte jo da at jeg kanskje kom til å miste, men at da var det bare slik det ble. Godt mulig det var fordi graviditeten den gang var uplanlagt og jeg ikke passer kjempe godt inn i mine fremtidsplaner der og da.
Jeg tok også bare én test den gangen. Nå har jeg tatt litt flere:bag: Jeg skulle ønske jeg klarte å være like rolig nå som da rundt dette. Hvor deilig det var å være ung og naiv!

Huff. Burde ikke Google. Mini blinket jo på ul med fin frekvens. Men målte bare 4,5mm. Jeg skulle ikke tenke noe på det sa gyn, fordi lille lå vanskelig til for måling, men jeg er 6+0 i dag og mini burde vært 6mm. Sukk. Kombinert med at jeg er mindre kvalm enn forventet gjør at jeg ikke er særlig optimistisk akkurat nå. :meh:
I BV-appen ligger det inn 4-8 mm i uke 7, så i følge den er du jo helt innafor, og det veldig vanskelig å få nøyaktige mål av en så liten prikk. Når lille i tillegg lå vanskelig til, tenker jeg det øker sannsynligheten for feilmåling. Min eldste ble målt til 5+5 på ul 6+1, og det gikk helt fint. På neste ul én uke senere målte han helt som forventet.

Jeg kan åpenbart ikke vurdere kvalmen din, men leste at du spydde to ganger på vei til UL, så for meg høres ut plenty kvalm ut :smiley-ashamed004

Jeg heier på lille spiren og mammaen ❤️

Back
Topp