Bekymringstråden

I BV-appen ligger det inn 4-8 mm i uke 7, så i følge den er du jo helt innafor, og det veldig vanskelig å få nøyaktige mål av en så liten prikk. Når lille i tillegg lå vanskelig til, tenker jeg det øker sannsynligheten for feilmåling. Min eldste ble målt til 5+5 på ul 6+1, og det gikk helt fint. På neste ul én uke senere målte han helt som forventet.

Jeg kan åpenbart ikke vurdere kvalmen din, men leste at du spydde to ganger på vei til UL, så for meg høres ut plenty kvalm ut :smiley-ashamed004

Jeg heier på lille spiren og mammaen ❤️
Takk for det! Det er bare vanskelig å tro at det skal gå bra, når det har gått galt flere ganger tidligere. :bored:

Det er faktisk helt forferdelig å ha historikk med MA/BO og vær tidlig gravid på sommerstid. Hele Norge stopper jo opp og det er ingen som prioriterer å hjelpe en hysterisk kjerring som bare er 5-6 uker gravid og tror det er noe galt. Det er virkelig helt utrolig! Jeg blir gal av denne tiden.

Sist graviditet (da jeg faktisk fikk min første sønn) slet jeg med småblødninger og hadde samme opplevelse. Måtte vente i flere uker på hjelp og endte opp med å betale over 3000kr på privat gyn.

Nå er jeg gravid igjen på samme tidspunkt og opplever det samme. Jeg må bare si at jeg er lei av at folk ber meg om å ta det med ro og vente. Jeg har faktisk ikke lyst til å utsette kroppen min unødig lenger enn det jeg må. Dersom dette er det jeg er redd for, så går jeg bare rundt med en tom fostersekk og ingen gidder å gjøre noe med det.

Jeg er lei. Sorry teit innlegg, men det er faktisk ingen andre jeg kan lufte disse tankene til. Jeg blir gal.:banghead:

Bekymret for at digital fremdeles viser 1-2.. ifølge app er jeg 16 dpo i dag. Første bildet er fra 13 dpo. Andre bildet er fra i dag. Føler alle andre får 2-3 uker og sterkere streker på 16 dpo. Kanskje var eggløsning senere enn forventet?

Med første tok jeg bare en test, og det var det. Veldig naiv, men det gikk jo så fint.

Vedlegg

• IMG_20230703_064940.jpg
    IMG_20230703_064940.jpg
    1,5 MB · Visninger: 30
  • IMG_20230706_073831.jpg
    IMG_20230706_073831.jpg
    1,5 MB · Visninger: 31
Det er faktisk helt forferdelig å ha historikk med MA/BO og vær tidlig gravid på sommerstid. Hele Norge stopper jo opp og det er ingen som prioriterer å hjelpe en hysterisk kjerring som bare er 5-6 uker gravid og tror det er noe galt. Det er virkelig helt utrolig! Jeg blir gal av denne tiden.

Sist graviditet (da jeg faktisk fikk min første sønn) slet jeg med småblødninger og hadde samme opplevelse. Måtte vente i flere uker på hjelp og endte opp med å betale over 3000kr på privat gyn.

Nå er jeg gravid igjen på samme tidspunkt og opplever det samme. Jeg må bare si at jeg er lei av at folk ber meg om å ta det med ro og vente. Jeg har faktisk ikke lyst til å utsette kroppen min unødig lenger enn det jeg må. Dersom dette er det jeg er redd for, så går jeg bare rundt med en tom fostersekk og ingen gidder å gjøre noe med det.

Jeg er lei. Sorry teit innlegg, men det er faktisk ingen andre jeg kan lufte disse tankene til. Jeg blir gal.:banghead:

For det første; du er ikke en hysterisk kjerring.
Du er engstelig; og med din historie har du ALL rett til det. Vi har alle rett til våre følelser og opplevelser. Vi må slutte å legge lokk på følelsene våre og minimere det til at det er oss det er noe galt med. For det er det ikke. Det er oppfølgingen og holdningene omkring svangerskap i tidlig fase som har forbedringspotensiale. Stor klem til deg!

Bekymret for at digital fremdeles viser 1-2.. ifølge app er jeg 16 dpo i dag. Første bildet er fra 13 dpo. Andre bildet er fra i dag. Føler alle andre får 2-3 uker og sterkere streker på 16 dpo. Kanskje var eggløsning senere enn forventet?

Med første tok jeg bare en test, og det var det. Veldig naiv, men det gikk jo så fint.
Jeg forstår engstelsen. Jeg fikk kun 1-2 når jeg hadde kjemisk, men det var en hel uke etter den første sa 1-2. Men la oss si da at du hadde akkurat 25 i hcg på 13 dpo, med ønsket dobling på 48 timer vil da hcg være ca 50 15 dpo, og 100 17 dpo. Grensen for å få 2-3 er ifølge clearblue 153. I tillegg kan den digitale slå ut med 1-2 med lavere enn 25 ( jeg hadde hcg i blodet på 18 og den slo ut på 1-2).

Har så innmari vondt i korsryggen nå, det er akkurat sånn det pleier å være når jeg skal få mensen. Har noen erindringer om at det var slik ved SA også. Har skikkelig vondt, men er på jobb, og vil ikke si noe til henne jeg er assistent for. Føler jeg svetter også:depressed: har eller andre symptomer på graviditet, men liker ikke helt den smerten i ryggen…

Jeg forstår engstelsen. Jeg fikk kun 1-2 når jeg hadde kjemisk, men det var en hel uke etter den første sa 1-2. Men la oss si da at du hadde akkurat 25 i hcg på 13 dpo, med ønsket dobling på 48 timer vil da hcg være ca 50 15 dpo, og 100 17 dpo. Grensen for å få 2-3 er ifølge clearblue 153. I tillegg kan den digitale slå ut med 1-2 med lavere enn 25 ( jeg hadde hcg i blodet på 18 og den slo ut på 1-2).
Da bør det være 2-3 uker på søndag i hvertfall. Får prøve å vente til da med å teste igjen med digital. Takk for beroligende ord :)

Takk for det! Det er bare vanskelig å tro at det skal gå bra, når det har gått galt flere ganger tidligere. :bored:
Fullt forståelig det. Min suksessrate er foreløpig 50/50, så kjenner meg godt igjen i det.

Det er alltid lettere å beholde troen på at det går bra på vegne av andre, men uansett fint med en liten heiagjeng her inne synes jeg :)

Feel ya! Sånn er det bare, får jeg beskjed om. Ingen som bryr seg om at det er psykisk belastende å nærme seg de trygge 12 uker, tro at man et gravid, og så bare bli smelt i bakken. Da er det faktisk bedre å få vite i uke 6-7-8 at «dette ser ikke bra ut» eller «dette er game over». Da jeg hadde tom fostersekk, var det saaaaakte stigning på testene, og jeh var vesentlig mindre kvalm enn ventet. Gikk privat i uke 6 og sa «noe er feil». Gadd ikke vente to uker på ny ultralyd, for kjente med hele meg at noe var galt.

Håper både for deg og meg at magefølelsen tar feil, og at vi bare er litt på tuppa etter tidligere erfaringer…

Fullt forståelig det. Min suksessrate er foreløpig 50/50, så kjenner meg godt igjen i det.

Det er alltid lettere å beholde troen på at det går bra på vegne av andre, men uansett fint med en liten heiagjeng her inne synes jeg :)
Jeg har noenlunde lik statistikk. 2/7 har gått galt. 4/7 har gitt barn. 1/7 valgte vi å avslutte fordi født barn ville kreve veldig mye sykehus/operasjoner, usikker overlevelse osv.

Jeg får mensenmurringer , smerter i bekkenet om jeg går mye? Fikk det sist og, tenke i ettertid at det var et dårlig tegn. Flere som har opplevd det, men at det ikke er noe galt?
Er ute å går lange turer med hundene hver dag, og kommer ikke til å stoppe med det før jeg evt. blir for kvalm :hilarious: :(

Jeg tok blodprøve i går, og fikk resultatet i dag. Skal ta ny på fredag. De nekter å si at det er for lavt, da det er så ulikt fra person til person, selv om jeg har en dårlig følelse. Når jeg stiller opp regnestykket, er det ikke umulig, men da må alle verdier bare ha doblet seg, og ikke noe mer. Ble målt til hcg 96 i går (05.07) 17/18 dpo, 4+3/4+4.

28.06: svak strimmel positiv, negativ clearblue ultratidlig 10 mlu
29.06: hcg 10? (positiv clearblue ultratidlig 10 mlu)
01.07: hcg 20?
03.07: hcg 40? (fikk 1-2 uker digital 02.07)
05.07: hcg målt til 96
07.07: hcg bør være 192 og digital slå ut på 2+3 uker

Med andre ord må jeg få 2-3 på digital i morgen tidlig for at det skal være noe håp :)

Så fint med en sånn tråd… jeg er kjemperedd for en kjemisk eller MA. Men først og fremst kjemisk.. klarer faktisk ikke håpe engang, før jeg er over ikm nesten, som er på søndagen.. jeg må bare «stole på universet», og håpe det jeg kan, men kjenner jeg er urolig… godt å lufte tankene litt på dette:)

Jeg tok blodprøve i går, og fikk resultatet i dag. Skal ta ny på fredag. De nekter å si at det er for lavt, da det er så ulikt fra person til person, selv om jeg har en dårlig følelse. Når jeg stiller opp regnestykket, er det ikke umulig, men da må alle verdier bare ha doblet seg, og ikke noe mer. Ble målt til hcg 96 i går (05.07) 17/18 dpo, 4+3/4+4.

28.06: svak strimmel positiv, negativ clearblue ultratidlig 10 mlu
29.06: hcg 10? (positiv clearblue ultratidlig 10 mlu)
01.07: hcg 20?
03.07: hcg 40? (fikk 1-2 uker digital 02.07)
05.07: hcg målt til 96
07.07: hcg bør være 192 og digital slå ut på 2+3 uker

Med andre ord må jeg få 2-3 på digital i morgen tidlig for at det skal være noe håp :)
Krysser fingrene for imorgen :Heartred

Så fint med en sånn tråd… jeg er kjemperedd for en kjemisk eller MA. Men først og fremst kjemisk.. klarer faktisk ikke håpe engang, før jeg er over ikm nesten, som er på søndagen.. jeg må bare «stole på universet», og håpe det jeg kan, men kjenner jeg er urolig… godt å lufte tankene litt på dette:)
Absolutt, snart helg nå heldigvis :love7

Bekymrer meg over at jeg er gravid. Misforstå meg rett- jeg er også kjempe glad!
Men merker jeg kvier meg for å skrive i termingruppa, fordi jeg har en SA og en MA bak meg! Å tør ikke helt å glede meg over den positive testen enda..

Synes dagens test er litt svakere enn i går. Vet fargestoff og urinkonsentrasjon kan spille inn, men får uansett så fryktelig dårlig følelse :sorry:
Hvilke tester bruker du? Jeg gikk tom for makesure tester og måtte bytte til rfsu. Da fikk jeg opp og ned styrke på testene og ble supernervøs. Men mini blinker nå enn så lenge. Så får tiden vise hvor lenge det varer.

Bekymrer meg over at jeg er gravid. Misforstå meg rett- jeg er også kjempe glad!
Men merker jeg kvier meg for å skrive i termingruppa, fordi jeg har en SA og en MA bak meg! Å tør ikke helt å glede meg over den positive testen enda..
Jeg gjorde også det. Tre ganger tidligere har jeg meldt meg inn og meldt meg ut igjen. Men lar man være, går man glipp av mye moro. Ingen vet hva fremtiden bringer, men her og nå er du i hvert fall gravid. ❤️

Back
Topp