Bekymringstråden

Huff, skjønner det er vanskelig å ikke bli bekymret og at du har behov for en bekreftelse på at alt er fint! :Heartred Har du smerter eller ubehag?
Hatt mye murringer, mer stille i dag. Men har alltid hart murringer når jeg er gravid. Så alle symptomer jeg tolker mot at det går rett vest er liksom like de jeg har når det også går bra. Men hadde så mye kvalme i starten, og det er borte..

Hatt mye murringer, mer stille i dag. Men har alltid hart murringer når jeg er gravid. Så alle symptomer jeg tolker mot at det går rett vest er liksom like de jeg har når det også går bra. Men hadde så mye kvalme i starten, og det er borte..
Skjønner.. Men som du sier - alle disse symptomene er også helt vanlig i en vellykket graviditet! Holder en knapp på at blodprøvene vil vise fin stigning og at det «bare» er uskyldig spotting! :Heartred

Er det noen andre som ikke har mye symptomer? Jeg er gravid for andre gang, har en liten en på ett år, som jeg ammer fremdeles. Er 5+6 i dag, og symptomene er omtrent fraværende i forhold til samme tidspunkt i forrige svangerskap. Kun bittelitt ømme pupper (nesten ikke merkbart) og kanskje bitte litt murring i magen hvis jeg kjenner ekstra godt etter. Sist jeg var gravid var puppene megasvære og det strakk og stakk i livmor konstant. Det gjør at jeg blir litt usikker egentlig…

Jeg kan nok melde meg ut av denne fine termingruppa :sorry: Blør mye mer i dag.. ønsker alle sammen masse lykke til, måtte alle de fine spirene blomstre i mars♥️
Så leit å høre :sorry: krysser fingrene for at du sitter med en terminspire veldig snart! Stor klem til deg ❤️

En liten stor bekymring. Ble tatt livmorhalsprøve når jeg var inne på gyn og tok MA i april. Selvfølgelig har den kommet tilbake med lette virusforandringer som det står.
Har lest meg opp på nett og der står det at det som oftest er forbigående, men at man får innkalling til ny celleprøve 6mnd til 12 mnd etter første prøve.

Men nå fikk jeg plutselig innkalling til en overlege allerede 31.7 for vevsprøve?
Står at dette gjøres kun ved grove forandringer.

Akkurat som om jeg ikke er nervøs nok i dette svangerskapet fra før av.
Håper noen har erfaringer som er gode og kan berolige meg litt? :eek: :eek:

En liten stor bekymring. Ble tatt livmorhalsprøve når jeg var inne på gyn og tok MA i april. Selvfølgelig har den kommet tilbake med lette virusforandringer som det står.
Har lest meg opp på nett og der står det at det som oftest er forbigående, men at man får innkalling til ny celleprøve 6mnd til 12 mnd etter første prøve.

Men nå fikk jeg plutselig innkalling til en overlege allerede 31.7 for vevsprøve?

Jeg fikk påvist lette virusforandringer for noen år siden, og ble tatt inn til vevsprøve umiddelbart etterpå. Dette var vel og merke privat, men fikk tilbud om å henvises til offentlig sykehus. Ville i så fall blitt henvist med en gang.

Vevsprøven viste ingen celleforandringer, og at utslaget på prøven skyldtes en betennelse i livmoren. Ble bedt om å ta ny celleprøve etter 1 år i stedet for 3, og den prøven var helt fin. Har ikke fått påvist celleforandringer i de to andre celleprøvene jeg har tatt i ettertid heller :)

Jeg fikk påvist lette virusforandringer for noen år siden, og ble tatt inn til vevsprøve umiddelbart etterpå. Dette var vel og merke privat, men fikk tilbud om å henvises til offentlig sykehus. Ville i så fall blitt henvist med en gang.

Vevsprøven viste ingen celleforandringer, og at utslaget på prøven skyldtes en betennelse i livmoren. Ble bedt om å ta ny celleprøve etter 1 år i stedet for 3, og den prøven var helt fin. Har ikke fått påvist celleforandringer i de to andre celleprøvene jeg har tatt i ettertid heller :)
Okei takk for svar! Ringte gyn.pol når og de sa at gynekologen mest sannsynlig ikke kom til å ta vevsprøve nå siden jeg er gravid. Er kombinasjonen som gjør meg mest bekymret!

Er det noen andre som ikke har mye symptomer? Jeg er gravid for andre gang, har en liten en på ett år, som jeg ammer fremdeles. Er 5+6 i dag, og symptomene er omtrent fraværende i forhold til samme tidspunkt i forrige svangerskap. Kun bittelitt ømme pupper (nesten ikke merkbart) og kanskje bitte litt murring i magen hvis jeg kjenner ekstra godt etter. Sist jeg var gravid var puppene megasvære og det strakk og stakk i livmor konstant. Det gjør at jeg blir litt usikker egentlig…
Jeg er 5+5, og samme som deg - litt ømme brystvorter og noe murringer, men ellers ingenting. Dette er jo første gang for meg så har ikke noe å sammenligne med, men har forstått at det kan være like normalt som å ha andre symptomer :Heartred

Kan være mindre dpo siden jeg ikke målte eggløsning, men samtidig ser ikke økningen dag for dag så sterk ut uansett. Håper kroppen ordner opp raskt om dette går slik jeg tror!!

Vedlegg

• IMG_3680.jpeg
    IMG_3680.jpeg
    187,9 KB · Visninger: 43
  • IMG_3675.jpeg
    IMG_3675.jpeg
    130,4 KB · Visninger: 32
Last edited:
Jeg kan nok melde meg ut av denne fine termingruppa :sorry: Blør mye mer i dag.. ønsker alle sammen masse lykke til, måtte alle de fine spirene blomstre i mars♥️
Åh, neeei! Det var ikke de nyhetene jeg håpet å finne. Ønsker deg masse lykke til videre, og håper du dukker opp i ny termingruppe veldig snart. ❤️

Det kan være fordi du har hatt lette celleforandringer før eller fordi det også er påvist et HPV som kan gi høygradige celleforandringer. Uansett er dette veldig normalt og kommer til å gå helt fint, men også forståelig at du bekymrer deg. Legen kommer til å se med et kolposkop på livmorhalsen din som er et slags stort mikroskop. Der ser han/hun etter tegn til høyere celleforandringer og avgjør om det bør tas vevsprøve eller kontrolleres på nytt senere. De aller fleste lette celleforandringer går heldigvis tilbake av seg selv. Å utvikle livmorhalskreft tar som regel rundt ti år, men bare noen utvikler seg videre. Før det kommer så langt, er det fort gjort å fjerne celleforandringene med såkalt konisering. Men det er er det ikke alle som trenger. Masse lykke til!

Ja, jeg har noen symptomer men ingen av de som er svært uttalt. Lett ømhet i nipler, og er trøtt og uggen (ikke direkte kvalm). Føler symptomene kan bortforklares med andre ting, og tenker de burde vært tydeligere. Men som mange sier er det vel like vanlig å ikke ha mye symptomer, men det er lett å sammenligne med tidligere erfaringer! Krysser fingrene for at det går bra med oss begge :Heartred

I dag er nervene helt på høygir, jeg scanner kroppen for alt, og tolker alt negativt. Går nesten å stryker meg på puppene kontinuerlig for å kjenner om de er ømme - glad jeg tok hjemmekontor i dag..

Back
Topp