@Dimon
Jeg har fjernet ene eggleder på grunn av exu. Det ble sjekket flere ganger for dem ville være helt sikker på at det faktisk var det før dem opererte. Dem tok å flere blodprøver, som økte sakte. Dem snakket å om at man kunne prøve en type cellegift (jeg selv ønsket ikke det, fordi da måtte jeg reise til et annet sykehus og være der i 4 uker). Hun sa også at cellegift bare fjernet graviditeten; men ikke kunne reparere en syk eggleder. Derav lett valg å fjerne den syke egglederen.
Hun sa å jeg måtte ringe hvis det ble veldig veldig vondt, for da kunne det være at egglederen sprakk og da trenger man hjelp fort. (Ikke for å skremme deg altså, bare forteller min erfaring rundt dette)
Poenget mitt er at jeg ville bedt dem sjekke dette nøye før dem tar en avgjørelse på det og du burde også få være med på denne avgjørelsen.
Jeg har fjernet ene eggleder på grunn av exu. Det ble sjekket flere ganger for dem ville være helt sikker på at det faktisk var det før dem opererte. Dem tok å flere blodprøver, som økte sakte. Dem snakket å om at man kunne prøve en type cellegift (jeg selv ønsket ikke det, fordi da måtte jeg reise til et annet sykehus og være der i 4 uker). Hun sa også at cellegift bare fjernet graviditeten; men ikke kunne reparere en syk eggleder. Derav lett valg å fjerne den syke egglederen.
Hun sa å jeg måtte ringe hvis det ble veldig veldig vondt, for da kunne det være at egglederen sprakk og da trenger man hjelp fort. (Ikke for å skremme deg altså, bare forteller min erfaring rundt dette)
Poenget mitt er at jeg ville bedt dem sjekke dette nøye før dem tar en avgjørelse på det og du burde også få være med på denne avgjørelsen.

Jeg har ikke spesielt lyst på mat, men det er lettere å få den ned, og ikke så jævlig å spise som før. Hva med deg?
Jeg spiser en skive når jeg våkner, to skiver når mannen står opp ca. 2 timer senere. En skive + en banan til lunsj, en liten porsjon middag og en-to skiver til kvelds. For en uke siden var det bare frokost, banan, litt middag.
Idag er kvalmen tilbake. Går på Xonvea daglig.
Jeg har vært gjennom 4 aborter og aldri hatt slike smerter. Det kan være at den rosa utfloden var tilfeldig. Smertene du beskriver minner veldig om smertene søstera mi hadde når en cyste sprakk, hun var også flere ganger på legevakten, men de fant ingenting. Jeg har aldri opplevd EXU, så ingen erfaring med det. Det hørrs jo litt skummelt ut at hun muligens vil fjerne egglederen, må jo sjekke og vite 100% først? Vet du når EL var denne siste gangen? hcg svaret vil nok være avgjørende. Forstår du er frustrert og lei en vil jo ha ett svar.
Akkurat samme dumme tanker som de forrige svangerskapene. Er bare så slitsomt å gå rundt med følelsen av heftig omgangssyke uke etter uke, og jeg har «bare» vært kvalm siden 3+3 som gradvis har bygget seg opp de siste 16 dagene. Er bare 5+4..
Vil fungere litt for barna mine, føler at hver eneste minutt og time er en kamp nå. Huff

Jeg tenker iallefall sånn nå, også skal jeg kose meg resten av jula. Også får jeg se tilstanden på legetime 7. januar.