Bekymringstråd

@Dimon
Jeg har fjernet ene eggleder på grunn av exu. Det ble sjekket flere ganger for dem ville være helt sikker på at det faktisk var det før dem opererte. Dem tok å flere blodprøver, som økte sakte. Dem snakket å om at man kunne prøve en type cellegift (jeg selv ønsket ikke det, fordi da måtte jeg reise til et annet sykehus og være der i 4 uker). Hun sa også at cellegift bare fjernet graviditeten; men ikke kunne reparere en syk eggleder. Derav lett valg å fjerne den syke egglederen.
Hun sa å jeg måtte ringe hvis det ble veldig veldig vondt, for da kunne det være at egglederen sprakk og da trenger man hjelp fort. (Ikke for å skremme deg altså, bare forteller min erfaring rundt dette)

Poenget mitt er at jeg ville bedt dem sjekke dette nøye før dem tar en avgjørelse på det og du burde også få være med på denne avgjørelsen.

Bekymrer meg fordi jeg har hatt økt matlyst og mindre kvalme i dag og i går. Håper det ikke betyr en ny MA, og at utviklinga har stoppa inni magen :(

Bekymrer meg fordi jeg har hatt økt matlyst og mindre kvalme i dag og i går. Håper det ikke betyr en ny MA, og at utviklinga har stoppa inni magen :(
Her er det samme, har manglet matlyst i flere uker (er normalt veldig glad i mat).
De siste dagene har matlysten kommet mye tilbake, jeg prøver å begrense det til lite og ofte, det skal jo også hjelpe mot kvalme, så har antatt at det er litt med å gi mindre kvalme.
Hvordan er spise mønsteret ditt nå? :Heartred

Her er det samme, har manglet matlyst i flere uker (er normalt veldig glad i mat).
De siste dagene har matlysten kommet mye tilbake, jeg prøver å begrense det til lite og ofte, det skal jo også hjelpe mot kvalme, så har antatt at det er litt med å gi mindre kvalme.
Hvordan er spise mønsteret ditt nå? :Heartred
Står opp 7 for å ta progesteronkapsler og spiser 3-4 ss yoghurt med litt kornblanding og en halv banan da. Legger meg igjen og står opp rundt 9-10. Havregrøt eller tynn ristet skive med ost til frokost. Drikker vann og Farris bris. Yoghurt eller skive tre-fire timer seinere. Middag prøver jeg å få i meg, men blir mest grønnsaker. Vanskelig med julematen, men har gått rimelig greit. Har ikke lyst på mat, men har klart å spise litt mer i går og dagen før. Er 7+0 i dag. Tar Postafen (kvalmestillende) og progesteron igjen en gang mellom 19 og 20.30 og slokner ganske fort. Sover mye. I dag glemte jeg 07-måltidet fordi jeg var så trøtt da jeg var oppe, og jeg tror jeg er litt mer kvalm i dag. Mulig jeg bare gruer meg til pinnekjøttet :laughing021 Jeg har ikke spesielt lyst på mat, men det er lettere å få den ned, og ikke så jævlig å spise som før. Hva med deg?

Står opp 7 for å ta progesteronkapsler og spiser 3-4 ss yoghurt med litt kornblanding og en halv banan da. Legger meg igjen og står opp rundt 9-10. Havregrøt eller tynn ristet skive med ost til frokost. Drikker vann og Farris bris. Yoghurt eller skive tre-fire timer seinere. Middag prøver jeg å få i meg, men blir mest grønnsaker. Vanskelig med julematen, men har gått rimelig greit. Har ikke lyst på mat, men har klart å spise litt mer i går og dagen før. Er 7+0 i dag. Tar Postafen (kvalmestillende) og progesteron igjen en gang mellom 19 og 20.30 og slokner ganske fort. Sover mye. I dag glemte jeg 07-måltidet fordi jeg var så trøtt da jeg var oppe, og jeg tror jeg er litt mer kvalm i dag. Mulig jeg bare gruer meg til pinnekjøttet :laughing021 Jeg har ikke spesielt lyst på mat, men det er lettere å få den ned, og ikke så jævlig å spise som før. Hva med deg?
Høres ut som om du har en god rutine :happy: Jeg spiser en skive når jeg våkner, to skiver når mannen står opp ca. 2 timer senere. En skive + en banan til lunsj, en liten porsjon middag og en-to skiver til kvelds. For en uke siden var det bare frokost, banan, litt middag.
Synes faktisk at julebrus hjelper på kvalmen :gen053

Jeg hadde en god dag på lille julaften og igår, mtp kvalmen og matlyst. Spist mere de to dagene, enn de siste 2 ukene .. Ble også nervøs, frem til gjestene dro igår kl 24. Da begynte jeg å brekke meg, og løp på badet for å spy :smiley-ashamed004 Idag er kvalmen tilbake. Går på Xonvea daglig.

For en grusom opplevelse :Heartbigred Jeg har vært gjennom 4 aborter og aldri hatt slike smerter. Det kan være at den rosa utfloden var tilfeldig. Smertene du beskriver minner veldig om smertene søstera mi hadde når en cyste sprakk, hun var også flere ganger på legevakten, men de fant ingenting. Jeg har aldri opplevd EXU, så ingen erfaring med det. Det hørrs jo litt skummelt ut at hun muligens vil fjerne egglederen, må jo sjekke og vite 100% først? Vet du når EL var denne siste gangen? hcg svaret vil nok være avgjørende. Forstår du er frustrert og lei en vil jo ha ett svar. :love7
Ja det var ikke noe hyggelig, jeg har heller ikke opplevd slik smerte under min SA i juli/august så ble veldig skremt. Har ikke fått noe svar på hvorfor det skjedde, men får oppfølging av sykehuset. Ser dog ikke lyst ut dessverre. Hadde eggløsning 5 desember, positiv eggløsningstest 4 des og positiv graviditetstest 9dpo 14 desember. Ser testene jeg tar blir svakere, men HCG stiger sakte sier dem så skal tilbake på fredag.

@Dimon
Jeg har fjernet ene eggleder på grunn av exu. Det ble sjekket flere ganger for dem ville være helt sikker på at det faktisk var det før dem opererte. Dem tok å flere blodprøver, som økte sakte. Dem snakket å om at man kunne prøve en type cellegift (jeg selv ønsket ikke det, fordi da måtte jeg reise til et annet sykehus og være der i 4 uker). Hun sa også at cellegift bare fjernet graviditeten; men ikke kunne reparere en syk eggleder. Derav lett valg å fjerne den syke egglederen.
Hun sa å jeg måtte ringe hvis det ble veldig veldig vondt, for da kunne det være at egglederen sprakk og da trenger man hjelp fort. (Ikke for å skremme deg altså, bare forteller min erfaring rundt dette)

Poenget mitt er at jeg ville bedt dem sjekke dette nøye før dem tar en avgjørelse på det og du burde også få være med på denne avgjørelsen.
Ja de sier nå at HCG stiger sakte, men hjemmetestene mine blir svakere og jeg har blødd rosa igjen i dag og har mye murringer, så har jo mistet trua for at det går bra kan du si. Men det er ikke sånn vondt som jeg hadde på lørdag og mandag. Smertene fra mandagen var fader meg på grensa til rie smerter... Får oppfølging fra sykehuset og skal tilbake på fredag for ny HCG og ultralyd.

Ja de sier nå at HCG stiger sakte, men hjemmetestene mine blir svakere og jeg har blødd rosa igjen i dag og har mye murringer, så har jo mistet trua for at det går bra kan du si. Men det er ikke sånn vondt som jeg hadde på lørdag og mandag. Smertene fra mandagen var fader meg på grensa til rie smerter... Får oppfølging fra sykehuset og skal tilbake på fredag for ny HCG og ultralyd.
Så bra du får oppfølging. Fra jeg begynte å blø til jeg ble opperert var det blødning hele tiden og jeg hadde heller ingen smerter, noe som var vedlig rart siden jeg hadde exu og den ble målt til hele 2,5cm!!!

Krysser fingrene for deg og håper at det ikke er exu hvertfall :Heartred

Er så kvalm at jeg vet ikke om jeg klarer å fullføre dette :hungover: :grumpy: Akkurat samme dumme tanker som de forrige svangerskapene. Er bare så slitsomt å gå rundt med følelsen av heftig omgangssyke uke etter uke, og jeg har «bare» vært kvalm siden 3+3 som gradvis har bygget seg opp de siste 16 dagene. Er bare 5+4..

Er det innafor å dra til legevakten for å få medisiner? Gikk på afipran en periode sist gang, men er ikke ledige legetimer før om 2 uker…. :arghh: Vil fungere litt for barna mine, føler at hver eneste minutt og time er en kamp nå. Huff:grumpy: rart hvordan man glemmer for hver gang, den grusomme formen som har vært i svangerskapet:pompus:

Er så kvalm at jeg vet ikke om jeg klarer å fullføre dette :hungover: :grumpy: Akkurat samme dumme tanker som de forrige svangerskapene. Er bare så slitsomt å gå rundt med følelsen av heftig omgangssyke uke etter uke, og jeg har «bare» vært kvalm siden 3+3 som gradvis har bygget seg opp de siste 16 dagene. Er bare 5+4..

Er det innafor å dra til legevakten for å få medisiner? Gikk på afipran en periode sist gang, men er ikke ledige legetimer før om 2 uker…. :arghh: Vil fungere litt for barna mine, føler at hver eneste minutt og time er en kamp nå. Huff:grumpy: rart hvordan man glemmer for hver gang, den grusomme formen som har vært i svangerskapet:pompus:
Jeg ville dratt på legevakten og prøvd hvis du orker! Ikke noe gøy med disse tøffe ukene i starten. Lykke til

Det er selvfølgelig innafor å dra til legevakt og be om hjelp! Jeg går daglig på Xonvea, og hadde ikke overlevd uten. Er fortsatt dager hvor jeg må minne meg selv på at det blir bedre, men når det står på som verst er det utrolig slitsomt. Idag har vært en tung dag, ekstrem kvalm etter hvert måltid og har vært sofa liggende .. Er 8+4, ba om sykemelding og medisiner rett før uke 5.

Jeg merker jeg blir urimelig bekymret for at hvilepulsen datt ned til 54 i natt, etter et snitt på 60 den siste uken. Håper det bare er en utligger, og at det drar seg opp igjen i natt. Er 5+5 i dag.
Har ellers lite symptomer, utover murring i livmor og korsrygg nå og da.

Bekymrer meg over fravær av symptomer.. Burde vel bare være glad over å være i god form, men akkurat nå lengter jeg etter kvalmen... :rolleyes: På denne tiden her (5+6) under forrige svangerskap var jeg så kvalm og hadde halsbrann hver dag.. ikke minst sykt ømme bryster. Ikke det at kvalme osv er noe å trakte etter, men husker det var en betryggelse å kjenne på symptomene..
Så per nå bekymrer jeg meg altså for å være i god form...
Jeg har ingen symptomer annet enn positiv test. :oops:

Bekymrer meg over fravær av symptomer.. Burde vel bare være glad over å være i god form, men akkurat nå lengter jeg etter kvalmen... :rolleyes: På denne tiden her (5+6) under forrige svangerskap var jeg så kvalm og hadde halsbrann hver dag.. ikke minst sykt ømme bryster. Ikke det at kvalme osv er noe å trakte etter, men husker det var en betryggelse å kjenne på symptomene..
Ikke ømme bryster eller nipler heller? Jeg har heller ikke kvalme, men har veldig vondt i puppene :rolleyes:

Ikke ømme bryster eller nipler heller? Jeg har heller ikke kvalme, men har veldig vondt i puppene :rolleyes:
Nei. Vet det var de første symptomene jeg fikk først sist gang med nr 1. Jeg ammer jo 1-åringen litt fortsatt, aner ikke om det kan ha noe med det å gjøre..
Har svake murringer av og på nederst i magen da.
Er liksom konstant på let etter symptomer uten å finne noen, på godt og vondt. :nailbiting::laughing002

Nei. Vet det var de første symptomene jeg fikk først sist gang med nr 1. Jeg ammer jo 1-åringen litt fortsatt, aner ikke om det kan ha noe med det å gjøre..
Har svake murringer av og på nederst i magen da.
Er liksom konstant på let etter symptomer uten å finne noen, på godt og vondt. :nailbiting::laughing002
Når du ammer, så mister mange symptomene (de kommer og går), så det er helt normalt ;)

Rosa på papiret igjen, men jeg er heldigvis ikke redd nå. Ikke pga det hvertfall.

Men er hele tiden redd for at utviklingen har stoppet opp. Får en bølge av kvalme hver ettermiddag, men er hver dag redd for å ikke få denne bølgen fordi jeg da vil tolke det som har vi har mistet.

I dag svor det igjen i livmorområdet, det tar jeg som et positivt tegn.

Har ikke fått ringt helsestasjonen fordi det har vært jul, så har ikke fått time der. Men har hørt at de uansett ikke tar innvendig UL. Det er såpass tidlig at utvendig ikke vil finne noe tror jeg, har bakovervendt livmor. (8+1).

Jeg ser at folk som har mistet flere ganger får tettere oppfølging på sykehuset, men jeg har ikke hørt fra Ullevål etter at legen sendte henvisning for en uke siden. Må jeg ringe selv og høre om de har fått henvisningen? De er kanskje åpne i morgen? Blir usikker når jeg hører om folk som får fort svar på helsenorge og jeg ikke har hørt noe (vet det er jul, men det har gått 3 hele arbeidsdager utenom helligdagene).

Jeg er i samme båt som dere! Er 6+4 i dag. Ingen kvalme, helt vanlig matlyst og generelt god form! Har av og på vondt i puppene, eller mest niplene. I går var jeg veldig trøtt (måtte legge meg en time å sove på broren min sitt rom i juleselskapet....) Jeg har prøvd å roe meg med bekymringene og bare ta en dag av gangen, men det er altså så altoppslukende..... Kan like godt være jeg måtte sove pga jeg er utslitt av bekymringer.

Vi fortalte mamma og pappa om spiren, siden vi skal være med de hele jula. Så da spurte jeg også mamma hvordan hennes svangerskap har vært. Hun ble ikke kvalm og uggen før i uke 8-9, og hun var egentlig lite plaget. Samme med tanta mi sa hun. Slo meg litt til ro med det og håper det kanskje kan være litt genetisk.

Vi må nok bare prøve å dytte bekymringene litt vekk, selv om det er sykt vanskelig. :Heartpink Jeg tenker iallefall sånn nå, også skal jeg kose meg resten av jula. Også får jeg se tilstanden på legetime 7. januar.

Back
Topp