Bekymringstråd

Endelig landet litt etter positiv test på torsdag! Har tidligere hatt uregelmessig syklus, så derfor slo det ikke inn å teste før! Var i tillegg på fertilitetssjekk i oktober, hvor det ble konstatert dårlige svømmere hos mannen - bare 33% var gode. Så derfor la vi prøvingen litt på hylla etter det. Også slo det plutselig til! Vi er sjokkerte, men føler oss veldig heldige <3

Men bekymringene er begynt å melde sin ankomst... Jeg er 6+0 i dag, og fant ut av graviditeten på 5+6. Har ikke blødd en dråpe siden mensen 10-15 november. De to siste ukene har jeg gått og ventet på mensen, jevnlige kramper og følelsen av at mensen var rett rundt hjørnet. Har også hatt ømme bryst og nipler, litt mindre i dag.

Jeg er fortsatt ikke blitt så veldig kvalm. Hadde en runde kvalme da jeg la meg på onsdag (dag før test) og i går kveld.

Også blir jeg bekymra da for at ting har stoppet opp osv. Når begynte kvalmen hos dere? Og når slutter puppene å vere veldig ømme, varierer det fra dag til dag? Tenker for mye nå, var så mye bedre å være gravid når jeg ikke visste om graviditeten :laughing001
Jeg er 6+1 i dag, og har ikke vært kvalm i det hele tatt før nå de siste to dagene. Men da er det pga at jeg ligger på en eller annen måte, og om jeg endrer stilling går det over. Men, er konstant trøtt og har vonde bryster/nipler her å :D Er sjeeeleeglad så lenge jeg slipper kvalmen:arghh:

I natt våknet jeg til sterke smerter i nedre del av magen. Akkurat likt som sterke mensensmerter. Det varte i noen timer. Var da veldig sikker at dette var starten på slutten. Da jeg sto opp tok jeg en test, og den var sterkere enn før.
Har hatt menssmerter/murringer hele veien, men dette gjorde direkte vondt. Flere som har opplevd det?
Ja, opplevde det for ikke lenge siden og da fikk jeg det på kvelden og varte også utover neste dag. Men var nok ufarlig, bare grunnet at ting vokser :hello2

I natt våknet jeg til sterke smerter i nedre del av magen. Akkurat likt som sterke mensensmerter. Det varte i noen timer. Var da veldig sikker at dette var starten på slutten. Da jeg sto opp tok jeg en test, og den var sterkere enn før.
Har hatt menssmerter/murringer hele veien, men dette gjorde direkte vondt. Flere som har opplevd det?
Sånn har jeg hatt det flere ganger, har våknet på natten av intense smerter. Har tenkt det samme som deg, men for meg tror jeg det har vært forstoppelse/luftsmerter. Ikke gøy!

Det opplevde jeg i begge mine forrige graviditeter. Fikk i tillegg blødninger, men det gikk bra. Jeg lå på badegulvet og vred meg i smerter og var sikker på at det gikk galt. Men det gikk heldigvis bra, så det er ikke alltid smerter eller blod trenger å bety at det går galt. Om du er veldig bekymret så ville jeg tatt meg en tur til legen :Heartpink Krysser fingrene for deg.

Det ser ut som frykten var korrekt. De fant ikke noe annet enn en fostersekk på ultralyden. Den viste 6+4 i str, så det skulle vært et foster og en plommesekk der. Jeg vet akkurat når eggløsningen var og skulle vært 7+0.. Skal ha ultralyd på mandag og regner med de da ber meg ta pille for å få fostersekken ut:crybaby2

Det ser ut som frykten var korrekt. De fant ikke noe annet enn en fostersekk på ultralyden. Den viste 6+4 i str, så det skulle vært et foster og en plommesekk der. Jeg vet akkurat når eggløsningen var og skulle vært 7+0.. Skal ha ultralyd på mandag og regner med de da ber meg ta pille for å få fostersekken ut:crybaby2
Ånei, så innmari trist og urettferdig :( Det var jo ikke sånn det skulle gå. Sender mange varme klemmer! :Heartred

Trøsteklem til deg♥️ Så ufattelig urettferdig!

Så forferdelig vondt.. sender deg en stor klem :Heartred

Åhh så trist å høre :(

Opplevde dette selv i dag, var så vondt at jeg måtte puste meg igjennom smertene. Kom helt plutselig og varte noen timer som du skriver. Hadde aldri lignende smerter med førstemann, hadde ligamentsmerter ja, men dette var next level. Da fikk jeg det stort sett bare hvis jeg strakk meg eller reiste meg opp fort. Dette var kraftige kramper som gikk litt i bølger over flere timer. Mest på høyre side. Følte det strålte til korsryggen og litt nedover innsiden av låret. Kjempe merkelig opplevelse og jeg ble fryktelig redd for SA.

Synes det var betryggende å lese svarene du har fått på denne, fordi jeg tenkte også at dette var begynnelsen på slutten... Har roet meg litt nå, og håper det bare er next level ligamentsmerter :smiley-angelic001

Fikk rosa/brunt på papiret i dag også. Kjente inni skjeden og da får jeg dette på fingeren (se spoiler på eget ansvar)... Ikke friskt blod, men brunt blod og koagler. Misliker sterkt at man ikke har god helsehjelp for gravide kvinner, regner med at jeg ikke får ultralyd dersom jeg oppsøker offentlig helsehjelp i dag? Hvor skal jeg eventuelt henvende meg, legevakt? Da jeg mistet sist satt vi 6 timer på legevakten og ble møtt med sure miner og øyerulling... merker at jeg ikke har psyke til det nå.

20241222_085454.jpg

Så utrolig trist! Føler virkelig med deg!

Fikk rosa/brunt på papiret i dag også. Kjente inni skjeden og da får jeg dette på fingeren (se spoiler på eget ansvar)... Ikke friskt blod, men brunt blod og koagler. Misliker sterkt at man ikke har god helsehjelp for gravide kvinner, regner med at jeg ikke får ultralyd dersom jeg oppsøker offentlig helsehjelp i dag? Hvor skal jeg eventuelt henvende meg, legevakt? Da jeg mistet sist satt vi 6 timer på legevakten og ble møtt med sure miner og øyerulling... merker at jeg ikke har psyke til det nå.

Det ser litt ut som sånn jeg har hatt også, men ksn det ikke bare være gammelt blod da? Eller har du noe friskt blod?

Back
Topp