Tiriltroll
Flørter med forumet
Masse brun utflod. Jeg er kjemperedd for SA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herMasse brun utflod. Jeg er kjemperedd for SA
Det er en forskningsartikkel basert på 800 kvinner hvor de har sett at det er mindre SA hos de som hadde kvalme, men hvorfor det var slik står det jo at de ikke kan svare på. Står også at det KAN være forbundet med noe positivt. Dette vil jeg ikke si kan representere et nyansert bilde av om det faktisk er reelt for en hel befolkning. Kvinnene som deltok var også 29+ som ikke da dekker kvinner under den alderen og det var også et krav at du i utgangspunktet hadde opplevd SA for å delta.Hmm, har denne forskningen blitt motbevist?
Svangerskapskvalme kan være et godt tegn - NHI.no
En ny studie publisert i tidsskriftet JAMA viser at morgenkvalme kan være et positivt tegn på at svangerskapet blir vellykket.nhi.no
Vis vedlegget 451099
Jeg er bare opptatt av at de som ikke opplever kvalme skal føle seg mer utsatt for SA basert på en artikkel som jeg beskrev i svaret mitt ovenfor ikke omfanger stor mengde av befolkningen. Synes vi har nok ting å frykte og være redde for så trenger ikke flere ting å bekymre oss for Kan gå like fint uten kvalme som medDet at det er mindre sjanse for det dersom man har de symptomene kan jo stemme selv om ikke det motsatte stemmer? Det er jo to forskjellige ting.
Stor sannsynlighet for at dette er skjøre slimhinner! Men er skummelt likevel, skulle helst sluppet sånne symptomer som blødning Krysser fingrene!Blod på papiret i natt, brunt blod da jeg sto opp. Bare litt, bittelitt. Håper det bare var en konsekvens av ultralydundersøkelsen den dagen, selv om det selvfølgelig var 12 timer før...
Mye murring, men jeg er også dårlig i magen så vanskelig å si hva som er hva.
Takk for at du krysser fingrene!Stor sannsynlighet for at dette er skjøre slimhinner! Men er skummelt likevel, skulle helst sluppet sånne symptomer som blødning Krysser fingrene!
Jeg tenker du må avvente og prøve å distrahere deg med noe. Jeg valgte å gå meg en tur idag for å «glemme» litt av tankene. Tror ikke du har UVI med blod dersom du ikke merker smerter ved vannlating. Jeg har hatt smerter selv nedentil i det siste døgnet så tok UVI test bare for å sjekke, men mest trolig er det bare smerter pga livmoren som strekker seg. Må iallefall lande på det. Men får stygge tanker jeg ogsåTakk for at du krysser fingrene!
Nå fikk jeg rosa på papiret igjen og stakk en skjelvende finger opp i skjeden og der var det ingenting rosa eller rødt.
Kan jeg ha urinveisinfeksjon med blod i urinen uten å merke det? Jeg spiser rødbeter hver dag, men det er til frokost, så det burde ikke farge urinen på kveldstid og natt? Hva kan det være?
Har også spist rødbeter daglig i mange år uten at dette har skjedd, så litt rart hvis det plutselig skjer to dager på rad også? Kan ikke ringe legevakten for dette, men fastlegen er jo stengt nesten 3 uker nå... Får se an.
Tror ikke noen her er bekymringsfri Det er noe vi alle har til felles Men skjønner at du tenker de tankene for det er jo det man er redd for.. krysser fingrene for deg og tror det vil gå helt fint! Må oppdatere om du føler forJeg er livredd for dårlige nyheter på tul på mandag... Har ikke så sterke symptomer lengre heller. Jeg har allerede blitt glad i den lille spiren Magefølelsen sier at alt er i orden men disse tankene gir ikke slipp. Misunner typen som er bekymringsfri
Har selv opplevd det du beskriver både rundt 3+6 og igjen i går på 5+0. Er ikke noe kjekt for hodet og skjønner godt at du blir bekymret! Jeg ble veldig betrygget av et svar tidligere i denne tråden hvor legen hadde forklart at det er vanlig og at så lenge det ikke utvikler seg til blødning som ligner mer på menstruasjon og med smerter så er det stort sett ikke SA. I dag hørte jeg også på babyverden sin podcast som går gjennom uke for uke, og helt i starten der snakker faktisk jordmoren om at det er veldig vanlig med mindre blødninger i svangerskap. Det gjorde litt godt å høre for meg hvertfall, for det er lett å tenke det verste.. Håper det ikke utvikler seg hos deg og at det går over like fort som det komMerker jeg menatalt forbereder meg på en SA nå... begynte i går mwd litt spotting, og kommer litt mer i dag. Det er ikke friskt blod, men sånn brun slim/trådaktig utflod. Kommer ikke i trusa liksom, men med tørk. Har også en del murringer, men det har jeg hatt lenge. Noen andre som opplever dette? Ikke hatt det før i svangerskapene. Er i dag 6+ 1.
Det var jo det som var poenget mitt også?Jeg er bare opptatt av at de som ikke opplever kvalme skal føle seg mer utsatt for SA basert på en artikkel som jeg beskrev i svaret mitt ovenfor ikke omfanger stor mengde av befolkningen. Synes vi har nok ting å frykte og være redde for så trenger ikke flere ting å bekymre oss for Kan gå like fint uten kvalme som med
Tusen takk for trøstende ord. Krysser altHar selv opplevd det du beskriver både rundt 3+6 og igjen i går på 5+0. Er ikke noe kjekt for hodet og skjønner godt at du blir bekymret! Jeg ble veldig betrygget av et svar tidligere i denne tråden hvor legen hadde forklart at det er vanlig og at så lenge det ikke utvikler seg til blødning som ligner mer på menstruasjon og med smerter så er det stort sett ikke SA. I dag hørte jeg også på babyverden sin podcast som går gjennom uke for uke, og helt i starten der snakker faktisk jordmoren om at det er veldig vanlig med mindre blødninger i svangerskap. Det gjorde litt godt å høre for meg hvertfall, for det er lett å tenke det verste.. Håper det ikke utvikler seg hos deg og at det går over like fort som det kom
Ja den skulle siteres på orginalen. Beklager det, gikk litt fortDet var jo det som var poenget mitt også?
jeg har det nokså nøyaktig helt likt som deg. Er 6+4 og har brune tråder ved tørk. Har fått booket meg en UL i morgen ettermiddag for å få det avklart, gruer meg fæltMerker jeg menatalt forbereder meg på en SA nå... begynte i går mwd litt spotting, og kommer litt mer i dag. Det er ikke friskt blod, men sånn brun slim/trådaktig utflod. Kommer ikke i trusa liksom, men med tørk. Har også en del murringer, men det har jeg hatt lenge. Noen andre som opplever dette? Ikke hatt det før i svangerskapene. Er i dag 6+ 1.
Skal tenke på degjeg har det nokså nøyaktig helt likt som deg. Er 6+4 og har brune tråder ved tørk. Har fått booket meg en UL i morgen ettermiddag for å få det avklart, gruer meg fælt
Jeg krysser fingre og tær for oss begge!Skal tenke på deg