Bekymringstråd

Hørtes kjent ut. Magen blir øm om jeg ligger på siden uten å støtte opp magen feks, også har jeg generelt merket at magen er blitt større og tyngre siste uka. Magen kan føles ganske øm når jeg våkner om natten for å snu meg. Føler meg plutselig skikkelig gravid.. :smiley-ashamed004
Jeg får både sånne skarpe ligamentsmerter som river fra siden av magen og stråler nedover mot lysken, andre ganger får jeg sånne lynende smerter ned i tissen rett og slett. Antar det sistnevnte er det som kalles lightning crotch. Sykt vondt begge deler i de par sekundene det varer, men forsvinner like fort som det kom. :whacky011
DER beskrev du meg i hele teksten :laughing001 :Heartbigred
Takk for beroligende ord, hjelper og vite at det er normalt. Magen har virkelig skutt fart siste uken så ikke så rart at kroppen reagerer. Jeg er overraska hvor brei jeg har blitt, ikke bare fremover men på sidene :angelic: MYE har skjedd i kroppen, forstår ikke de som er tynne ellers,,hele kroppen har blitt brei haha. Facinerende og være førstegangs..

Jeg føler meg som en ‘’dundre’’ om natta, må liksom flytte magen med hendene når jeg skal snu meg :joyful:

Kan bli så akutt bekymra noen ganger, sånn som nå når jeg tenker hun har vært mindre aktiv enn vanlig, men så har jo jeg til gjengjeld vært superaktiv og rørt masse på meg og kanskje ikke fulgt så mye med på sparkene i magen. Og sovet tungt og sånn. Og hun har jo hatt perioder der hun har sparket mye også, bare ikke helt de samme tidspunktene jeg har vært vant til? Men hun påvirkes jo av min aktivitet også, og med en gang jeg stopper og kjenner etter, er det små livstegn. Har bare vært litt mer ålende bevegelser enn kraftige spark de siste dagene, så jeg tror kanskje hun ligger med ryggen ut.

Kan bli så akutt bekymra noen ganger, sånn som nå når jeg tenker hun har vært mindre aktiv enn vanlig, men så har jo jeg til gjengjeld vært superaktiv og rørt masse på meg og kanskje ikke fulgt så mye med på sparkene i magen. Og sovet tungt og sånn. Og hun har jo hatt perioder der hun har sparket mye også, bare ikke helt de samme tidspunktene jeg har vært vant til? Men hun påvirkes jo av min aktivitet også, og med en gang jeg stopper og kjenner etter, er det små livstegn. Har bare vært litt mer ålende bevegelser enn kraftige spark de siste dagene, så jeg tror kanskje hun ligger med ryggen ut.
Jeg har aldri klart å finne et fast mønster på bevegelse utfra tid på dagen. Det jeg merker er at det som regel er rolig når jeg jeg er i bevegelse. Og så blir det mer sprelling med en gang jeg legger meg ned, og noen ganger når jeg sitter.
Så hver kveld når jeg legger meg blir det fest i magen, uavhengig av om klokka er 21, 22 eller 23.

Jeg har aldri klart å finne et fast mønster på bevegelse utfra tid på dagen. Det jeg merker er at det som regel er rolig når jeg jeg er i bevegelse. Og så blir det mer sprelling med en gang jeg legger meg ned, og noen ganger når jeg sitter.
Så hver kveld når jeg legger meg blir det fest i magen, uavhengig av om klokka er 21, 22 eller 23.
Samme med meg, om jeg er aktiv/i bevegelse kjenner jeg lite, men om jeg legger meg ned begynner det og dytte i magen etterhvert. Legger jeg meg på ryggen og strekker armene over hode er det raskt liv, baby synes sikkert det blir litt trangt inni der da :joyful:

Jeg kjenner ikke så mye på høyre side, morkaken er foran på høyre side, så muligens derfor. Legger jeg håndflata under navelen mot venstre er det der det er liv.

vært litt dårlig i magen de siste dagene, men i dag fikk jeg diaré :( hørt at det kan være tegn på fødsel.. er også veldig sliten og trøtt. Er bare 29+3 i dag. Noe å bekymre seg over?

vært litt dårlig i magen de siste dagene, men i dag fikk jeg diaré :( hørt at det kan være tegn på fødsel.. er også veldig sliten og trøtt. Er bare 29+3 i dag. Noe å bekymre seg over?
Jeg er ikke noe helsepersonell, men har selv hatt av og på med diaré i mange uker. Er også veldig sliten og trøtt om dagen. Husker godt at kroppen min tømte seg skikkelig før fødselen sist, men det var ikke noe jeg skjønte på det tidspunktet likevel.

Husk at bare litt over 6% av alle barn fødes prematurt (før uke 37), og enda færre før uke 32. Ser at 0.91% av alle fødsler i Norge skjer mellom uke 28-32, så det er svææært få som føder så tidlig på vei som du er nå.

Jeg har forstått det slik at om du har hatt premature rier i tidligere svangerskap, om du røyker eller om du bærer på flere fostre, er risikofaktorer for premature fødsler, men ikke siter meg på det☺️

Litt fortsettelse fra i går, for jeg sov fryktelig dårlig og nesten ingenting + at jeg tror jeg hadde litt feber i natt. Nå har det vært veldig mye bevegelse i magen, litt mer enn vanlig. Er det noe man skal bekymre seg over, er baby stresset? Eller er det ikke noe som heter for mye liv? Mye en skal tenke på :(

Jeg tok faktisk kontakt med føden tidligere i svangerskapet fordi baby plutselig beveget seg så utrolig mye mer enn vanlig, og annerledes. Jeg også tenkte på at den kunne ha en stressreaksjon på noe som ikke var bra. Men de sa tydelig fra til meg om at mye/mer liv aldri er negativt og det samme sa jordmor uka etter. Men jeg er ikke helsepersonell - ta kontakt med jordmor/lege/føden hvis du føler deg veldig usikker :)

Jeg tok faktisk kontakt med føden tidligere i svangerskapet fordi baby plutselig beveget seg så utrolig mye mer enn vanlig, og annerledes. Jeg også tenkte på at den kunne ha en stressreaksjon på noe som ikke var bra. Men de sa tydelig fra til meg om at mye/mer liv aldri er negativt og det samme sa jordmor uka etter. Men jeg er ikke helsepersonell - ta kontakt med jordmor/lege/føden hvis du føler deg veldig usikker :)
Jeg ringte føden for å forhøre meg og de sa vel det samme egentlig! At baby får det den skal selvom jeg er dårlig, og at det bare er bekymringsverdig med mindre liv :) Så jeg prøver å roe ned! Baby blir jo også større og plassen blir mindre så kanskje normalt å kjenne mer bevegelse fremover

Jeg ringte føden for å forhøre meg og de sa vel det samme egentlig! At baby får det den skal selvom jeg er dårlig, og at det bare er bekymringsverdig med mindre liv :) Så jeg prøver å roe ned! Baby blir jo også større og plassen blir mindre så kanskje normalt å kjenne mer bevegelse fremover
Det er lurt å ringe! Så unødvendig å gå rundt med masse bekymringer, hvis det å få noen svar hjelper med en gang❤️ Jeg kommer også til å ringe føden ved den minste bekymring!

Hadde ikke bekymret meg nevneverdig. Jeg hadde ni tømminger på lørdag siden vi er så heldige og har noe bhgvirus i hus :meh:

Back
Topp