Bekymringstråd

jordmor fant ingen avvik og har ingen forklaring på hvorfor jeg blødde. Hun kunne se en liiiten antydning til blødning over morkaken, men hadde ikke reagert om vi ikke hadde sagt at legene fant det igår på ultralyd. At blødningen har stoppa nå, livmoren er lukka og lang livmorhals samt en baby som har det veldig bra.
Hun kunne ikke garantere at det ikke kommer ny blødning siden hun ikke vet årsaken. Men alt så hvertfall fint ut nå.
Så godt å høre! Selv om du nok sikkert er engstelig fortsatt fordi det er helt naturlig å være det, så høres dette kjempebra ut i forhold til truende abort som de først snakket om! Lett å si når man ikke står i det selv, men det jeg tolker dette til er at alt så ut som det skulle på undersøkelsen. :happy::Heartred Håper virkelig du slipper å oppleve dette igjen!

Så godt å høre! Selv om du nok sikkert er engstelig fortsatt fordi det er helt naturlig å være det, så høres dette kjempebra ut i forhold til truende abort som de først snakket om! Lett å si når man ikke står i det selv, men det jeg tolker dette til er at alt så ut som det skulle på undersøkelsen. :happy::Heartred Håper virkelig du slipper å oppleve dette igjen!
Tuusen takk, ja er jo litt redd det skal skje igjen og jeg er er en person som har veldig behov for kontroll og når jeg ikke får en forklaring og at det kan være rundt morkaken som kan løsne om det blir for mye blod er jeg redd det skal gjenta seg.

jordmor fant ingen avvik og har ingen forklaring på hvorfor jeg blødde. Hun kunne se en liiiten antydning til blødning over morkaken, men hadde ikke reagert om vi ikke hadde sagt at legene fant det igår på ultralyd. At blødningen har stoppa nå, livmoren er lukka og lang livmorhals samt en baby som har det veldig bra.
Hun kunne ikke garantere at det ikke kommer ny blødning siden hun ikke vet årsaken. Men alt så hvertfall fint ut nå.
Det var veldig gode nyheter <3

Tuusen takk, ja er jo litt redd det skal skje igjen og jeg er er en person som har veldig behov for kontroll og når jeg ikke får en forklaring og at det kan være rundt morkaken som kan løsne om det blir for mye blod er jeg redd det skal gjenta seg.
Det skjønner jeg! Hvem som helst her ser på det du opplevde som det store marerittet. Det er jo vår alles største frykt å miste gullet i magen. :Heartred Jeg er sjeleglad for at det ordnet seg for dere foreløpig og at helsepersonellet ikke fant avvik. Så håper jeg selvfølgelig at du slipper flere skremsler som dette. :nailbiting:

Det skjønner jeg! Hvem som helst her ser på det du opplevde som det store marerittet. Det er jo vår alles største frykt å miste gullet i magen. :Heartred Jeg er sjeleglad for at det ordnet seg for dere foreløpig og at helsepersonellet ikke fant avvik. Så håper jeg selvfølgelig at du slipper flere skremsler som dette. :nailbiting:
Takk jeg har endel mørk utflod/gammel blod idag og blir jo nervøs, men jordmor sa det måtte forventes i opptil en uke etter blødning. Klarer nok ikke helt og slappe av, og følelsen jeg sitter med unner jeg ingen.

Takk jeg har endel mørk utflod/gammel blod idag og blir jo nervøs, men jordmor sa det måtte forventes i opptil en uke etter blødning. Klarer nok ikke helt og slappe av, og følelsen jeg sitter med unner jeg ingen.
Klarer ikke engang sette meg inn i det du står i, skjønner godt at du ikke klarer å slappe av. :Heartred Du skulle tilbake på onsdag?

Klarer ikke engang sette meg inn i det du står i, skjønner godt at du ikke klarer å slappe av. :Heartred Du skulle tilbake på onsdag?
Ja det stemmer men om blødningen tar seg opp og blir fersk har jeg åpen dør og kan komme inn.

Åå så fint med gode nyheter i dag. Håper på flere av de fremover. Krysser fingrene fortsatt for deg og baby❤️

Dette var veldig godt å høre. Ta vare på deg selv og ta det med ro så godt du klarer! :Heartred

Går det fortsatt fint med deg? :Heartred

Ja det gjør det :Heartbigred :love7 Imorgen er jeg 22+0. Var på kontroll på onsdag og alt så bra ut. Er jo litt bekymret og redd enda, men håper at alt nå går bra frem til termin.
Godt å høre!

Hvordan smerter har dere i magen om dagen? Jeg er i uke 24 nå og ikke hatt noe særlig smerter på noen uker. Har siden i natt hatt fra under navlen strålende smerter/sånn skarpe kjappe smerter ned til tissen. De kommer og går flere ganger i timen. Og er øm og tung på sidene(antar ligamentsmerter).

Tar seg ikke opp, er like.

Jeg har også fått litt mer ligamentsmerter de siste dagene, etter å ikke merke noe i flere uker. De er først skarpe, men det verste går fort over og så kan jeg kjenne en ømhet en tid etterpå. Jeg har tenkt at det er ligamentsmerter. Jeg synes ikke det er så vondt, 2/10 kanskje. Hvor vondt synes du dine er?

Du gikk gjennom en skikkelig skrekk, så jeg gjetter at du følger nøye med på hvordan alt kjennes. Du kan alltids ringe føde-gyn hvis du er usikker :Heartred Er det en ting jeg har lært (jeg er en bekymrer), så er det at de vil at vi skal ringe med en gang heller enn å gå og gruble :)

Hvordan smerter har dere i magen om dagen? Jeg er i uke 24 nå og ikke hatt noe særlig smerter på noen uker. Har siden i natt hatt fra under navlen strålende smerter/sånn skarpe kjappe smerter ned til tissen. De kommer og går flere ganger i timen. Og er øm og tung på sidene(antar ligamentsmerter).

Tidvise ligamentsmerter, murringer og type mageknip

Jeg har også mange ulike typer smerte. De samme strålende/kjappe smertene som deg, kynnere som er veldig hardt og ubehagelig, og mageknip-lignende smerter. Kommer og går gjennom dagen, noen dager er verre. Har f.eks. ikke kynnere hver dag.

Hørtes kjent ut. Magen blir øm om jeg ligger på siden uten å støtte opp magen feks, også har jeg generelt merket at magen er blitt større og tyngre siste uka. Magen kan føles ganske øm når jeg våkner om natten for å snu meg. Føler meg plutselig skikkelig gravid.. :smiley-ashamed004
Jeg får både sånne skarpe ligamentsmerter som river fra siden av magen og stråler nedover mot lysken, andre ganger får jeg sånne lynende smerter ned i tissen rett og slett. Antar det sistnevnte er det som kalles lightning crotch. Sykt vondt begge deler i de par sekundene det varer, men forsvinner like fort som det kom. :whacky011

Back
Topp