Bekymringstråd

Hvordan går det med deg i dag?
Litt bedre. Mannen kjøpte Postafen i går som jeg tror hjalp litt? Ble bare veldig døsig og svimmel. I dag klarte jeg å spise hele frokosten. Har også brukt sånne reisesykearmbånd, selv om jeg egentlig ikke tror på akupressur. Er uvel og uggen, men har time hos jordmor i dag. Og IVF-klinikken ringte med resultat på blodprøven tatt 13/12. Hcg var på 11117, og de sa de var fornøyd med alt over 1000 så tidlig. De mente også at et så høyt tall utelukker exu. Jeg var så redd for at det var feil plassert, men nå prøver jeg å legge det fra meg. Hun sier det ikke er rart at jeg er kvalm når hcg er høyt. Jeg er fortsatt rar i magen, veldig tørr i munnen og uvel, men ved litt bedre mot. Nå gjelder det å få avtalt tidlig ultralyd. Håper jeg får den raskt. Sannsynligvis blir det første uka på nyåret.

Føler meg hysterisk men våknet bare med en dårlig følelse i dag :sorry: Er så redd for å miste igjen. Hadde i tillegg litt lavere hvilepuls i natt enn jeg har hatt de siste nettene, så alt sånt uroer meg..
Hvor lang har du kommet? Det er vanlig at hvilepulsen går litt ned etter IKM, før den stiger igjen :Heartred Se f.eks her: https://www.whoop.com/us/en/thelocker/pregnancy-study-exercise-hrv-rhr/

Legger ved bilder fra hvilepulsen min i forrige svangerskap, ganske fasinerende greier egentlig. Min puls gikk ikke så mye opp igjen som grafen i linken viser (legger ved bilde av den også) men svangerskapet gikk bra! Eggløsning i månedsskiftet sept/okt 2021 og fødsel i månedsskiftet juni/juli 22.

Vedlegg

• IMG_5066.jpeg
    IMG_5066.jpeg
    69,2 KB · Visninger: 16
  • IMG_5067.jpeg
    IMG_5067.jpeg
    70 KB · Visninger: 15
  • IMG_5068.jpeg
    IMG_5068.jpeg
    57 KB · Visninger: 15
Hvor lang har du kommet? Det er vanlig at hvilepulsen går litt ned etter IKM, før den stiger igjen :Heartred Se f.eks her: https://www.whoop.com/us/en/thelocker/pregnancy-study-exercise-hrv-rhr/

Legger ved bilder fra hvilepulsen min i forrige svangerskap, ganske fasinerende greier egentlig. Min puls gikk ikke så mye opp igjen som grafen i linken viser (legger ved bilde av den også) men svangerskapet gikk bra! Eggløsning i månedsskiftet sept/okt 2021 og fødsel i månedsskiftet juni/juli 22.
Spennende! Er 5+4 i dag :Heartpink Den har ligget litt høyere enn vanlig siste uka hvert fall, så ble stressa når den i natt var lavere. Burde egentlig ikke følge med på sånne ting..

Jeg har akkurat kommet fra TUL, skulle vært ca. 7+1 idag, men ble satt hele 5 dager tilbake til 6+3 :( Det var sterke hjerteslag :Heartred Men jeg er nå veldig bekymret for at noe er galt siden jeg ble satt tilbake så mange dager :(
Kanskje EL var senere enn du trodde?
Sterke hjerteslag er jo kjempebra, og et veldig godt tegn! :)

Det kan hende, men jeg fikk positive tester 10 DPO. Tok EL tester, så vet sånn ca. når jeg hadde eggløsning. Burde nok ha vært litt lenger på vei ut ifra når jeg fikk positiv graviditetstest. Blir 6 lange uker å vente på ny UL :( Får håpe sterke hjerteslag er positivt i det minste :Heartblue

Det kan hende, men jeg fikk positive tester 10 DPO. Tok EL tester, så vet sånn ca. når jeg hadde eggløsning. Burde nok ha vært litt lenger på vei ut ifra når jeg fikk positiv graviditetstest. Blir 6 lange uker å vente på ny UL :( Får håpe sterke hjerteslag er positivt i det minste :Heartblue
Hvor nøyaktig kan de måle så tidlig? Husker at da jeg var gravid sist gang hadde jeg først menstermin 6. januar, og på ultralyd rundt 9 uker ble den flyttet til 12. januar. Og så på OUL ble den flyttet til 8. januar igjen. Og hun kom den 8. januar. Jeg tenkte bare at de er veldig små marginer så tidlig. En millimeter til eller fra har mye å si. Håper alt står bra til der inne! :Heartred

Jeg har akkurat kommet fra TUL, skulle vært ca. 7+1 idag, men ble satt hele 5 dager tilbake til 6+3 :( Det var sterke hjerteslag :Heartred Men jeg er nå veldig bekymret for at noe er galt siden jeg ble satt tilbake så mange dager :(
Huff, skjønner det er tøft! Jeg var på ultralyd 6+5 med nr. 2, men ble målt til 5+5. Jeg testet positivt 7dpo, så det var helt umulig. Var på ultralyd igjen 8+0, og ble målt en dag eller to kortere (den hadde altså tatt igjen litt fra de første ultralyden). Termin ble til slutt tre dager senere enn min egen termin, noe som da betyr at jeg i prinsippet testet positivt den dagen jeg VET (tempet OG testet med el-tester) jeg var 4dpo (altså umulig). De vokser jo i rykk og napp, og det skal lite til at man blir satt noen dager tilbake så tidlig :Heartred håper for deg!

Huff, skjønner det er tøft! Jeg var på ultralyd 6+5 med nr. 2, men ble målt til 5+5. Jeg testet positivt 7dpo, så det var helt umulig. Var på ultralyd igjen 8+0, og ble målt en dag eller to kortere (den hadde altså tatt igjen litt fra de første ultralyden). Termin ble til slutt tre dager senere enn min egen termin, noe som da betyr at jeg i prinsippet testet positivt den dagen jeg VET (tempet OG testet med el-tester) jeg var 4dpo (altså umulig). De vokser jo i rykk og napp, og det skal lite til at man blir satt noen dager tilbake så tidlig :Heartred håper for deg!
Takk for at du deler din erfaring :Heartred Og så bra at det endte godt for deg! :) Det er virkelig en berg -og dalbane de første mnd altså. Så nervepirrende. Jeg får bare håpe på at den vokser seg større og at det ikke går galt :nailbiting::Heartblue

Last edited:
Takk for at du deler din erfaring :Heartred Og så bra at det ende godt for deg! :) Det er virkelig en berg -og dalbane de første mnd altså. Så nervepirrende. Jeg får bare håpe på at den vokser seg større og at det ikke går galt :nailbiting::Heartblue
Jeg har trua og krysser fingrene :Heartred de første mnd er tøffe.. mange tanker og bekymringer uten at man kan gjøre noe særlig med det!

Uff skjønner godt du blir bekymret.. men virker som mange har erfaringer her hvor det ikke har betydd noe i lengden :Heartred Jeg også ble satt tilbake med termin fra 6 januar til 15 januar da jeg var gravid, uten at det hadde noen betydning. Håper du får gode nyheter!! Men skjønner det blir en tung ventetid.. vurderer du ny privat i mellomtiden? :Heartred

Hvor nøyaktig kan de måle så tidlig? Husker at da jeg var gravid sist gang hadde jeg først menstermin 6. januar, og på ultralyd rundt 9 uker ble den flyttet til 12. januar. Og så på OUL ble den flyttet til 8. januar igjen. Og hun kom den 8. januar. Jeg tenkte bare at de er veldig små marginer så tidlig. En millimeter til eller fra har mye å si. Håper alt står bra til der inne! :Heartred
Takk for at du deler din erfaring :) Det gir meg håp :Heartred Håper at de 5 dagene i forskjell ikke har så stor betydning:Heartblue:nailbiting:

Jeg ble også satt tilbake fra 7+3 til 6+6 på TUL, men hun sa at dette var ikke en nøyaktig måling da det er vanskelig å ta presise mål så tidlig og at det er stor sannsynlighet for at dette endrer seg igjen til OTUL. Ville ikke tenkt på det så lenge alt såg bra ut❤️

Lett for meg å si men ville tatt det med «en klype salt». De vokser i rykk og i napp. Sist ble jeg satt frem en hel uke på otul og i følge min syklusberegning skulle jeg da angivelig blitt gravid på cd4 når jeg var på slutten av en sa fra forrige syklus. Jeg tok også el-tester og hadde selv beregnet el til 2. juni. I følge otulterminen hadde jeg el 24. mai. Jeg hadde sa som startet 20. mai og blødde fortsatt 24. mai. Svangerskapet gikk fint og komplikasjonsfritt og babyen er snart 10 mnd :)

Ligg å lure på, og bekymre meg for en ting.. Starta å måtte tisse på natta her for en liten uke sia, og våkna hver natt i sånn fire daga i 4/5tia for å tisse, også stoppa det. Tenke me engang at det tyde på at nåkka e gått galt, for no sover eg uten å våkne igjen.. Noen me erfaring me akkurat det? I de to andre svangerskapan så kom det, og ble.

Ligg å lure på, og bekymre meg for en ting.. Starta å måtte tisse på natta her for en liten uke sia, og våkna hver natt i sånn fire daga i 4/5tia for å tisse, også stoppa det. Tenke me engang at det tyde på at nåkka e gått galt, for no sover eg uten å våkne igjen.. Noen me erfaring me akkurat det? I de to andre svangerskapan så kom det, og ble.
Sånn er det for meg denne gang. I begynnelsen måtte jeg på do på nattestid. Nå er jeg ikke på do en eneste gang på natten lenger. Forrige svskap så sprang jeg på do hyppig fra tidlig og det ble bare verre desto lenger ut i

Ai det hørtes ikke godt ut. Selv om det var en matforgiftning er det vel uansett ikke populært å komme på jobb grønn i ansiktet etter spysyke, en uke før jul. Du får ta deg tid til å bli helt frisk :Heartred
Ånei, matforgiftning er ikke en spøk. Det er så forferdelig når det står på. Du kan jo ikke noe for at du er blitt syk, så syns du skal la vær å straffe deg selv med dårlig samvittighet ovenfor jobben i tillegg. Masse god bedring til deg :Heartred
Takk for gode og oppmuntrende ord! Er til vanlig en følsom person som ikke vil være til bry og veldig «flink pike». Føler alt ble mye verre nå som jeg er gravid. Er alt for fæl på å straffe meg selv når jeg er syk, og føler det har vært mye forskjellig i høst med syke barn konstant. Kom på jobb i dag hvor den ene kritiske personen bare himler med øynene omtrent. Til vanlig prøver jeg å gi faen, fordi min og barnas helse kommer før jobb :shifty: en liten utblåsning over en bagatell :hilarious: så var det bare å «stresse med» å fortelle om graviditeten etter nyttår :hilarious:

Idag fikk jeg plutselig en følelse av at det ikke var noe liv og det bekymrer meg at vi ikke fikk se hjerteslag på fredagen (6+2). Vet hun sa det var tidlig og ikke alltid var mulig å se det da, men følte hun stresset uten å faktisk prøve å se det... fikk jo selvfølgelig ikke ny ultralyd før i romjula!

Idag fikk jeg plutselig en følelse av at det ikke var noe liv og det bekymrer meg at vi ikke fikk se hjerteslag på fredagen (6+2). Vet hun sa det var tidlig og ikke alltid var mulig å se det da, men følte hun stresset uten å faktisk prøve å se det... fikk jo selvfølgelig ikke ny ultralyd før i romjula!
Skjønner du føler deg stresset. Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente :( Kan evt sjekke om du får ordna med privat tidligere? Tror jeg hadde gjort det dersom jeg følte mye på det slik som du gjør. Hadde forresten blitt stresset selv så skjønner deg godt! ❤️

Back
Topp