Bekymringstråd

Noen som har mistet eller hatt kjemiske før? Når klarer man å senke skuldrene. Dette er første gang i år at testene blir sterkere, men bekymrer meg bare for blødninger og at det ikke skal gå. Skal få legen til å ta hcg prøver neste uke. Prøver å senke skuldrene, men syns det er utrolig vanskelig med 3 sa/kjemiske i år, siste i november.
Hadde en tidlig SA før første barn, og når jeg ble gravid igjen tok det ca halve graviditeten før jeg sluttet å se etter blod når jeg var på do. Det hang lenge i. Kjenner at jeg prøver å beskytte meg selv litt nå også, men er litt mindre intenst enn sist.
Tror det mange som har det sånn, dessverre. Du er ikke alene.

Noen som har mistet eller hatt kjemiske før? Når klarer man å senke skuldrene. Dette er første gang i år at testene blir sterkere, men bekymrer meg bare for blødninger og at det ikke skal gå. Skal få legen til å ta hcg prøver neste uke. Prøver å senke skuldrene, men syns det er utrolig vanskelig med 3 sa/kjemiske i år, siste i november.
Helt normalt, dessverre! :arghh:

Har mistet 3 ganger det siste året og merker at jeg bare venter på å miste igjen. Innimellom SA-ene har vi hatt ett mislykket IVF-innsett og et IVF-forsøk som ikke førte til innsett engang. Det føles som om det aldri skal bli din tur. Men plutselig kan det faktisk skje! Det er vel derfor vi fortsetter kampen, i håpet om at en vakker dag skal det bli vår tur. :smiley-angelic003

Last edited:
Flere som ikke hadde noen symptomer rundt positiv test, men hadde noen symptomer før testdag? Jeg har tidligere i uka hatt masse symptomer, kvalme, ømme bryst, hyppig vannlating, strekk i livmor. Nå har jeg ingen symptomer, bortsett fra litt ømme bryst. Fikk gravid 2-3 på testen idag, men har desverre null tro på at det skal gå.

Du er ikke aleine. Har hatt tre SA (sist i august) og en MA (i uke 9) siden oktober i fjor. Jeg prøver å tenke at det blir like vondt å miste enten jeg gruer/bekymrer meg eller håper og gleder meg. Så prøver jeg å gjøre mest av det siste. Det går ikke alltid, men har hjulpet meg.

Senabort i starten av juli etter funn av trisomi, og kjemisk i oktober. Skjønner helt hva du mener. Er ikke den samme gleden å stå med positiv test med vonde erfaringer i historikken. Håper du blir beroliget av hcg prøven, og at det endelig sitter for deg denne gangen :HeartredJeg har spottet litt etter positiv test så var sikker på dette ville bli ny kjemisk, men har sluttet nå og første hcg blodprøve var fin. Skal ha ny blodprøve i morgen, og tilbake til gyn på torsdag for ul. Men har ikke turt å melde meg på terminlisten her enda, er så redd jeg må melde meg ut, igjen.. Håper vi klarer å senke skuldrene litt med tiden, slutter å lete etter blod på papiret og forvente dårlig nyheter :Heartred Viktig å klare å glede seg litt etterhvert. Men ikke noe rart at det ikke er like lett når man har litt i bagasjen

Du er ikke aleine. Har hatt tre SA (sist i august) og en MA (i uke 9) siden oktober i fjor. Jeg prøver å tenke at det blir like vondt å miste enten jeg gruer/bekymrer meg eller håper og gleder meg. Så prøver jeg å gjøre mest av det siste. Det går ikke alltid, men har hjulpet meg.
Unner liksom ingen å miste, iallefall ikke flere ganger. Håper på ett tidspunkt at vi alle kan bare glede oss <3

Senabort i starten av juli etter funn av trisomi, og kjemisk i oktober. Skjønner helt hva du mener. Er ikke den samme gleden å stå med positiv test med vonde erfaringer i historikken. Håper du blir beroliget av hcg prøven, og at det endelig sitter for deg denne gangen :HeartredJeg har spottet litt etter positiv test så var sikker på dette ville bli ny kjemisk, men har sluttet nå og første hcg blodprøve var fin. Skal ha ny blodprøve i morgen, og tilbake til gyn på torsdag for ul. Men har ikke turt å melde meg på terminlisten her enda, er så redd jeg må melde meg ut, igjen.. Håper vi klarer å senke skuldrene litt med tiden, slutter å lete etter blod på papiret og forvente dårlig nyheter :Heartred Viktig å klare å glede seg litt etterhvert. Men ikke noe rart at det ikke er like lett når man har litt i bagasjen
Håper virkelig du bare for gode nyheter og kan forsøke å senke skuldrene, det skal jeg også prøve på om det ikke kommer blødninger og om hcg stiger fint til uken <3

• Omsorg
Reactions: F96
Flytende i magen. Fryktelig kvalm. Brun blødning i dag på morgenen. Sliter med å få i meg mat. Fryser.

Flytende i magen. Fryktelig kvalm. Brun blødning i dag på morgenen. Sliter med å få i meg mat. Fryser.

Huff, det hørtes ikke noe godt ut.
Det er ikke ofte man håper det er omgangssyke, men nå håper jeg at det er det, og ikke pga svangerskapet.

Jeg hadde omgangssyke for 1,5 uke siden, men det gikk bra. Frøet festet seg likevel.

Føler ingen gravid tegn i kroppen. Har fått tak i ny ultralyd. Jeg regner med spontanabort eller ma.
Va er vitsen i å ta medisiner. Føler meg ikke gravid en plass. Føler ingenting. Bare en tomhet. Den store gravid lykken... Føler ingen lykkelighet. Tynn slimhinne er sett. Og det er jo dårlig nytt i seg selv.

Jeg ble plutselig veldig bekymret for toksoplasmose.. fikk to kattunger i september. Jeg renser ikke doen deres, men jeg ble livredd nå :sorry:
Fikk også en ny pus i familien i september. Jeg har hatt katt hele mitt voksne liv og barndom. Man utvikler en immunitet mot toksoplasmose om man har vært borti katter lenge. Selv etter jeg fant ut jeg var gravid så vasker jeg hender hver gang jeg koser eller klapper på pusene, særlig hvis jeg skal spise og tar ikke kattedoen lengers Man skal være litt forsiktig med å grave i blomsterbed også pga dette, så bruk hansker og vask hendene godt. Også skitt på grønnsaker må vaskes godt. De er gjerne innekatter nå siden de er kattunger så det er jo en god ting? Tror mye er gjort bra med hyppig håndvask.

Føler ingen gravid tegn i kroppen. Har fått tak i ny ultralyd. Jeg regner med spontanabort eller ma.
Va er vitsen i å ta medisiner. Føler meg ikke gravid en plass. Føler ingenting. Bare en tomhet. Den store gravid lykken... Føler ingen lykkelighet. Tynn slimhinne er sett. Og det er jo dårlig nytt i seg selv.
Ååå! Så vondt! Ikke gi opp! En klem sendes til deg:hug013
Når er neste ultralyd?

Huff, det hørtes ikke noe godt ut.
Det er ikke ofte man håper det er omgangssyke, men nå håper jeg at det er det, og ikke pga svangerskapet.

Jeg hadde omgangssyke for 1,5 uke siden, men det gikk bra. Frøet festet seg likevel.
Vi hadde omgangssyke i hus for to uker siden, mannen var syk, jeg fikk den ikke.

Etter shopping av julegaver i går kveld måtte jeg kjøpe litt mat og smoothie fordi jeg ble småkvalm. En time etter inntak av mat/smoothie fikk jeg akutt magesmerter, diaré, kaldsvetting og litt oppkast, dette varte som verst i rundt 6 timer. :arghh: Det murrer enda i magen og har diaré. Det verste er magesmertene, trodde jeg skulle dø. Jeg tror det er matforgiftning jeg har fått… er helt utmattet idag siden det varte til 2-3 i natt, så jeg måtte bli hjemme fra jobb idag :arghh: får litt dårlig samvittighet ovenfor jobb huff :dead:

Etter shopping av julegaver i går kveld måtte jeg kjøpe litt mat og smoothie fordi jeg ble småkvalm. En time etter inntak av mat/smoothie fikk jeg akutt magesmerter, diaré, kaldsvetting og litt oppkast, dette varte som verst i rundt 6 timer. :arghh: Det murrer enda i magen og har diaré. Det verste er magesmertene, trodde jeg skulle dø. Jeg tror det er matforgiftning jeg har fått… er helt utmattet idag siden det varte til 2-3 i natt, så jeg måtte bli hjemme fra jobb idag :arghh: får litt dårlig samvittighet ovenfor jobb huff :dead:
Ånei, matforgiftning er ikke en spøk. Det er så forferdelig når det står på. Du kan jo ikke noe for at du er blitt syk, så syns du skal la vær å straffe deg selv med dårlig samvittighet ovenfor jobben i tillegg. Masse god bedring til deg :Heartred

Ai det hørtes ikke godt ut. Selv om det var en matforgiftning er det vel uansett ikke populært å komme på jobb grønn i ansiktet etter spysyke, en uke før jul. Du får ta deg tid til å bli helt frisk :Heartred

Føler meg hysterisk men våknet bare med en dårlig følelse i dag :sorry: Er så redd for å miste igjen. Hadde i tillegg litt lavere hvilepuls i natt enn jeg har hatt de siste nettene, så alt sånt uroer meg..

Back
Topp