Bekymringstråd

Var på TUL i dag. Hun sa alt så fint ut, og hjertet slo. Jeg syns dog målingen var lav, kun 0,47 cm, og skal være rundt 7 uker. Men så har jeg jo pcos og litt lange sykluser, så er jo en sjans for at jeg er kortere på vei enn antatt. Gyn sa forsåvidt at lengden stemte med svangerskapslengde. Men når jeg ser på andres erfaringer så virker det kjempelavt :( Vet jeg burde stole på gyn, men syns det er vanskelig å slappe av.
Har du ultralyd bildet som du fikk? Hva står det på CRL?

Målene dine passer mer til uke 6 enn uke 7 syns jeg. Kan det vær at du er 1 uke mindre enn du tror pga pcos? Har selv pcos så vet godt hvordan det er: Vurderer du å gå til en annen? Men reagere sterkt på at gyn ikke korrigerer deg…

Her er mine mål og jeg er 7+0
IMG_1882.jpeg

Fant og dette på babyverden:
IMG_1883.png

Målene dine passer mer til uke 6 enn uke 7 syns jeg. Kan det vær at du er 1 uke mindre enn du tror pga pcos? Har selv pcos så vet godt hvordan det er: Vurderer du å gå til en annen? Men reagere sterkt på at gyn ikke korrigerer deg…

Vis vedlegget 450655

Vis vedlegget 450656
Takk for at du svarer :HeartredTror det kan være noe i det ja, at jeg er litt bak. Husker det var litt samme tilfelle med nr 1, da termin ble flyttet flere ganger, hun var generelt litt liten også. Har hvert fall satt opp ny ul om 2 uker, så får vi se! Tenker at hjerteslag er en seier uansett, så får jeg prøve å ikke gruble meg ihjel over noe jeg ikke kan kontrollere (dog enklere sagt enn gjort)

Takk for at du svarer :HeartredTror det kan være noe i det ja, at jeg er litt bak. Husker det var litt samme tilfelle med nr 1, da termin ble flyttet flere ganger, hun var generelt litt liten også. Har hvert fall satt opp ny ul om 2 uker, så får vi se! Tenker at hjerteslag er en seier uansett, så får jeg prøve å ikke gruble meg ihjel over noe jeg ikke kan kontrollere (dog enklere sagt enn gjort)
Vil tro du bare hadde eggløsning litt sent? Jeg ble flyttet en uke tilbake på første ul i første graviditeten. Jeg var på ul i uke 7 (trodde jeg), ble flyttet tilbake til uke 6 :Heartred kanskje gyn bare ikke sa så mye om det siden det er så tidlig enda?

Formen er elendig idag. Har vondt i korsryggen og litt ubehag i livmora. I tillegg spotter jeg mye idag. Så håper det er uskyldig og at vi finner hjerteslag på TUL til uka. :Heartpink
Masse lykke til på TUL :Heartred Håper du blir beroliget. Skjønner du blir bekymret, når man har noen erfaringer hvor det ikke har gått bra. Vondt i livmor og korsrygg likner litt for mye på de gangene.. men sannsynligvis er det bare livmor som strekker seg og jobber :Heartred spottingen er også forferdelig.. håper det er uskyldig :Heartred kan jeg spørre om du skal på privat tul eller fått på sykehuset allerede? Er så usikker på hva slags oppfølging man kan forvente offentlig når man har en historikk..

Formen er elendig idag. Har vondt i korsryggen og litt ubehag i livmora. I tillegg spotter jeg mye idag. Så håper det er uskyldig og at vi finner hjerteslag på TUL til uka. :Heartpink
Jeg har prolaps i korsryggen og når jeg får mensen så får jeg veldig vondt i det området, jeg har også adenomyose og endometriose som kan påvirke erfaringen min og dermed svaret mitt; Men jeg har hatt både vondt i korsryggen og livmor nå i graviditeten og fikk se bankende hjerte på TUL. Det har vært like smerter som når mensen er på vei eller som når jeg har mistet. Så ikke mist håpet! Disse tingene kan komme og gå litt. Det er mye som skjer i området og muskler, nerver osv henger godt sammen der i mellomgulvet. :Heartred

Vil tro du bare hadde eggløsning litt sent? Jeg ble flyttet en uke tilbake på første ul i første graviditeten. Jeg var på ul i uke 7 (trodde jeg), ble flyttet tilbake til uke 6 :Heartred kanskje gyn bare ikke sa så mye om det siden det er så tidlig enda?
Ja, er ganske sikker på det. Takk for at du deler erfaring :Heartred

• Omsorg
Reactions: F96
Er det normalt å ha litt rosa på papiret etter innvendig UL?
Ja, slimhinnene er skjøre under graviditeten, så det kan fort forekomme. Jeg har lest om flere som har fått rosa på papiret etter UL, men også fått spotting og frisk blod uten at det har vært noe. Så det er nok helt normalt :love017 Dumt at de ikke opplyser om at det kan skje.

Masse lykke til på TUL :Heartred Håper du blir beroliget. Skjønner du blir bekymret, når man har noen erfaringer hvor det ikke har gått bra. Vondt i livmor og korsrygg likner litt for mye på de gangene.. men sannsynligvis er det bare livmor som strekker seg og jobber :Heartred spottingen er også forferdelig.. håper det er uskyldig :Heartred kan jeg spørre om du skal på privat tul eller fått på sykehuset allerede? Er så usikker på hva slags oppfølging man kan forvente offentlig når man har en historikk..
Kommer litt an på hvem du møter. Jeg fikk ultralyd i uke 7 sist pga sykehistorie med SA. Nå får jeg det pga IVF.

• Liker
Reactions: F96

Vis vedlegget 450655

Vis vedlegget 450656
Jeg var 4mm på ul 6+4, det stemte helt fint sa han. Gyn er svært erfaren fødselslege

Noen som har mistet eller hatt kjemiske før? Når klarer man å senke skuldrene. Dette er første gang i år at testene blir sterkere, men bekymrer meg bare for blødninger og at det ikke skal gå. Skal få legen til å ta hcg prøver neste uke. Prøver å senke skuldrene, men syns det er utrolig vanskelig med 3 sa/kjemiske i år, siste i november.

Noen som har mistet eller hatt kjemiske før? Når klarer man å senke skuldrene. Dette er første gang i år at testene blir sterkere, men bekymrer meg bare for blødninger og at det ikke skal gå. Skal få legen til å ta hcg prøver neste uke. Prøver å senke skuldrene, men syns det er utrolig vanskelig med 3 sa/kjemiske i år, siste i november.
2 SA i år her, sist i november. Den første var jeg i uke 12 med, og jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å senke skuldrene før vi kommer over uke 22. Du er ikke alene skal du vite, man må bare prøve å tenke positivt :Heartred Med sønnen min hadde jeg en stor blødning rundt uke 8, så jeg vet at blødninger kan være ingenting også.
Fint å få sjekket hcg så man ser om det går riktig vei :happy:

2 SA i år her, sist i november. Den første var jeg i uke 12 med, og jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å senke skuldrene før vi kommer over uke 22. Du er ikke alene skal du vite, man må bare prøve å tenke positivt :Heartred Med sønnen min hadde jeg en stor blødning rundt uke 8, så jeg vet at blødninger kan være ingenting også.
Fint å få sjekket hcg så man ser om det går riktig vei :happy:

Godt å vite at jeg ikke er alene, men så trist når noen må oppleve sånt. Prøver å tenke at når man mister så er det for en grunn. Kanskje jeg klarer å slappe litt av etter hcg prøvene, da ser jeg iallefall om resultatene er høyere enn ved kjemisk.

Back
Topp