Bekymringstråd

Hei.
Jeg hadde to SA i 2017 og 2018, mens vi prøvde på nr to med IVF. Og når man føler man ser noe rosa på papiret blir man kjempestressa..
idag er jeg 5+2 og hadde litt rosa, så vidt det syntes og minimalt med brun utflod..
hva tenker dere? Skal jeg sjekke hcg eller avvente?
Har time til TUL 15.12

Hei.
Jeg hadde to SA i 2017 og 2018, mens vi prøvde på nr to med IVF. Og når man føler man ser noe rosa på papiret blir man kjempestressa..
idag er jeg 5+2 og hadde litt rosa, så vidt det syntes og minimalt med brun utflod..
hva tenker dere? Skal jeg sjekke hcg eller avvente?
Har time til TUL 15.12
Jeg hadde ventet ut dagen for å se hva som som skjer, kommer det mer, så hadde jeg sjekker hcg, hvis ikke, er det bare dumme slimhinner som er slemme :)

Jeg hadde ventet ut dagen for å se hva som som skjer, kommer det mer, så hadde jeg sjekker hcg, hvis ikke, er det bare dumme slimhinner som er slemme :)
Okeei, da skal jeg prøve å senke skuldrene og tenke at dette er helt vanlig.. skulle snyte meg idag tidlig, da blødde jeg i nesa også.. så kan tenke at alt dette henger sammen :nailbiting:

Okeei, da skal jeg prøve å senke skuldrene og tenke at dette er helt vanlig.. skulle snyte meg idag tidlig, da blødde jeg i nesa også.. så kan tenke at alt dette henger sammen :nailbiting:
Det er kjønnshormonet østrogen som får slimhinnene i nesen til å hovne opp og som kan gjøre det vanskelig å puste normalt gjennom nesen og mange blør neseblod. Slimhinnene i kroppen er mer blodfylte enn vanlig i graviditeten, og dermed blør en lettere ;)

Last edited:
Jeg kan nå oppdatere. Testen vise gravid. Har sørget i over 1 år av tapet i ma uke 16. Det skjedde sist sommer.
Nå lyser testen igjen gravid. Spent og redd. Alt på en gang. Fikk blødning 26 november. Som varte i flere dager. Det var tydeligvis festeblødning. I samme slengen starta jeg p-pilla. Jeg va så drittlei dårlig syklus.
Så ble jo skikkelig overrasket nå

Vedlegg

• 20241203_074133.jpg
    20241203_074133.jpg
    1,1 MB · Visninger: 32
Vi har omgangssjuke i hus, så jeg bekymrer meg for å bli smitta! Mannen var sjuk natt til lørdag og store deler av søndagen, og han har vært super slapp og sliten etter det. Vi har vært supernøye med håndhygiene, og han har sovet på et annet rom mens han har vært sjuk, og jeg føler meg foreløpig OK (bortsett fra litt forkjølelse). Samtidig kjenner jeg meg jo småkvalm innimellom, som regel når det har gått ei stund siden sist jeg spiste, men det føles mer som et graviditetssymptom enn noe annet. Umulig å vite. Ekle greier!

Jeg har styrt klar av omgangssjuke (et mirakel!), men i dag var det bitte litt brun utflod/slim på dopapiret. Det har ikke kommet mer, og er ikke mer blod når jeg kjenner etter heller, men det er vanskelig å la være å uroe seg. Har mista i 4+noe tre ganger tidligere. Nå må bare denne spira holde seg der den er!!

Jeg hadde en SA da jeg var 12 uker på vei i juli, og nå en da jeg var 6 uker på vei i november... Trodde aldri at det skulle sitte så fort igjen, men nå går jeg bare å bekymrer meg. Har vondt i korsrygg, og venter bare på en blødning :( Krysser alt jeg har for at det sitter denne gangen og at storebror endelig får bli storebror.

Jeg hadde en SA da jeg var 12 uker på vei i juli, og nå en da jeg var 6 uker på vei i november... Trodde aldri at det skulle sitte så fort igjen, men nå går jeg bare å bekymrer meg. Har vondt i korsrygg, og venter bare på en blødning :( Krysser alt jeg har for at det sitter denne gangen og at storebror endelig får bli storebror.
Å bli gravid etter tap er dessverre ikke det samme som før man har denne opplevelsen.
Vil bare si at jeg forstår at du er redd og engstelig. Heldigvis er det følelser som betyr at du ønsker dette barnet inderlig. Tenk så mye kjærlighet det vil få når det kommer! Men det er selvfølgelig også akkurat det som gjør det så vondt også. Mange motstridende følelser etter tap. </3

Hei! Jeg er 5 +1 (tror jeg) og i dag fikk jeg plutselig stikk/trykksmerte/verkete nederst til høyre i magen (veldig oppblåst i dag også :/). Overhodet ikke veldig vondt, men noe nytt og da går jeg «rett i frykt». Har til nå kun hatt milde murringer og litt ryggvondt til symptomer. (Ivf, fryseforsøk. Går på progesteron (cyclogest og prolutex) klexane og prednisolon.

Testet positivt på 3+6. 4+5 i dag og har hatt en god del blødninger med frisk blod siste døgnet. Tok blodprøve for 3 dager siden, hvor resultatet ble 10. Skal ta nye prøver i dag, men regner med det er en spontanabort jeg står i. Tidligere mistet i uke 13 og foreløpig ingen barn. Håper det blir min tur snart…

Testet positivt på 3+6. 4+5 i dag og har hatt en god del blødninger med frisk blod siste døgnet. Tok blodprøve for 3 dager siden, hvor resultatet ble 10. Skal ta nye prøver i dag, men regner med det er en spontanabort jeg står i. Tidligere mistet i uke 13 og foreløpig ingen barn. Håper det blir min tur snart…
Dette var vondt å lese, håper virkelig det blir din tur snart. :Heartbigred

Blir litt bekymret fordi jeg driver og spotter brunt. Heldigvis ikke friskt blod. Har mye symptomer da, og har tidligere erfaring med blødninger og mye spotting i alle mine vellykkede svangerskap. Men det ligger allikevel og plager meg i bakhodet. Så håper vi får se bankende hjerte om en uke til tross for spottingen :Heartred

I dag er jeg kommet like langt som jeg hadde kommet når utviklingen stoppet på de siste 2 MAene og det er alt jeg klarer å tenke på i dag :crybaby2 Ligger ennå i sengen og har ikke klart å stå opp, ikke for å si hadet til sønnen min før han gikk i barnehagen en gang :banghead:

Blir litt bekymret fordi jeg driver og spotter brunt. Heldigvis ikke friskt blod. Har mye symptomer da, og har tidligere erfaring med blødninger og mye spotting i alle mine vellykkede svangerskap. Men det ligger allikevel og plager meg i bakhodet. Så håper vi får se bankende hjerte om en uke til tross for spottingen :Heartred
Spotter og brunt, så skjønner deg kjempegodt :Heartred

• Omsorg
Reactions: F96
Jeg ble plutselig veldig bekymret for toksoplasmose.. fikk to kattunger i september. Jeg renser ikke doen deres, men jeg ble livredd nå :sorry:

Spotter og brunt, så skjønner deg kjempegodt :Heartred
Ser det er flere tidligere også som har nevnt dette. Kan jeg spørre hvor lenge dere har hatt det? Jeg er på tredje dagen med brun spotting.. Det er lite og testene stiger fortsatt (som hjelper på tankekjøret), men er noe ubehagelig med det likevel når man ikke helt vet hvorfor..

Back
Topp