Bekymringstråd

Hei. Når bestiller dere første time?
Tenker du UL, legetime eller jordmor time?

UL: er gravid gjennom ivf, så har det i pakken, men de gangene jeg har vært gravid uten ivf, har jeg bestilt til uke 7-8 for å se at det er liv.

Legetime: etter ul, orker ikke å kaste bort tiden til legen hvis det ikke er noen grunn :smiley-ashamed004 Men har vært gravid 9 ganger nå, så det har og noe å si :sorry:

Jordmortime: etter legetimen :)

Det fortsatte ikke, var bare bitte litt blandet i lys utflod.. men ble nå bekymret selv om jeg da, så overnervøs som jeg er (Lefjes). Btw funker ikke emojis for meg her inne, så fremstår sikkert sur men er ikke det altså!❤️ Legger ved test fra idag og 15 DPO.
Hadde samme lys rosa utflod for noen dagen siden. Ble litt stressa selv, men det kom ikke mer enn bittelitt på papiret og dagen etterpå litt brunlig utflod. Ingenting etterpå. Kan ikke huske jeg hadde det sist :nailbiting: trøstet meg med at det ikke utviklet seg og kom mer.

Ja, det er ikke noe særlig :( Men vi må bare krysse fingrene og være tålmodige, I guess.. Lettere sagt enn gjort. Satser på at det går bra med oss begge❤️

Hadde samme lys rosa utflod for noen dagen siden. Ble litt stressa selv, men det kom ikke mer enn bittelitt på papiret og dagen etterpå litt brunlig utflod. Ingenting etterpå. Kan ikke huske jeg hadde det sist :nailbiting: trøstet meg med at det ikke utviklet seg og kom mer.
Ja, det er ikke noe særlig :( Men vi må bare krysse fingrene og være tålmodige, I guess.. Lettere sagt enn gjort. Satser på at det går bra med oss begge❤️
Jeg vil bare skyte inn at jeg hadde små blødninger hele svangerskapet med sønnen min som nå er 2 år, det trenger ikke å være noe, kan være skjøre slimhinner som bare er slemme :Heartred

Da har jeg fått time til min førte ultralyd allerede neste fredag, da er jeg 5+1. Er vel ikke så mye å se da, men får nu se om ting er på riktig plass om ikke annet! Overlegen ville ha meg inn til en sjekk, siden jeg hadde exu forrige gang.

Har time hos FL 10. desember for blodprøver, første konsultasjon med henvisning til OTUL, OUL og å få søkt fødeplass. Da er jeg 7+0. Sist gang hadde jeg første time hos JM 5+6 men det var rett før sommerferien så «måtte» ha det tidlig for å rekke det før ferieavvikling. Første JM-time blir ikke før i januar/februar siden de ikke har kapasitet til det tidligere og jeg ikke får prioritet grunnet ukomplisert tidligere forløp og at jeg er andregangs. Synes det er litt dumt men samtidig greit :)

Jeg har første ultralyd 12.12 er da litt over 6 uker. Dette pga jeg skal ut i svangerskapspenger og vil se at det er liv der først. Har også født ekstremt prematurt tidligere, så skal ha først ul på sykehuset ved 8 uker. Første time hos jordmor 18.12 til blodprøver og første kontroll der. (Hatt tlf samtale med henne nå i går)

Da har jeg fått time til min førte ultralyd allerede neste fredag, da er jeg 5+1. Er vel ikke så mye å se da, men får nu se om ting er på riktig plass om ikke annet! Overlegen ville ha meg inn til en sjekk, siden jeg hadde exu forrige gang.
Kanskje jeg også får dette :oops: har legetime i morgen, og fastlegen sa at jeg skulle være høyrisiko ved neste svangerskap siden jeg også opplevde exu sist gang

Kanskje jeg også får dette :oops: har legetime i morgen, og fastlegen sa at jeg skulle være høyrisiko ved neste svangerskap siden jeg også opplevde exu sist gang
Bare å be legen din henvise deg da, så får du nok time tidlig du å!

Noen som har typ milde mensenlignende ubehag også? Er det vanlig evt?

Etter to SA siden sommeren så tolker jeg nok alt i værste mening :(

Noen som har typ milde mensenlignende ubehag også? Er det vanlig evt?

Etter to SA siden sommeren så tolker jeg nok alt i værste mening :(
Jeg har ikke dette, men jeg vet at det er helt vanlig grunnet det er mye som skjer i kroppen på dette tidspunktet. Både små kramper som går over ila 30-60 min er vanlig, og smerter i korsrygg m.m. Jeg har ømme pupper, hodepine, sliter med å sove lengre enn til 07-08. Men ellers er jeg fin i formen enda. Er 4+6 idag. Ikke noe unormalt med mens symptomer, krysser fingrene for deg og at spiren sitter❤️

Har du opplevd det flere ganger? fikk det i dag jeg også…. Sist jeg opplevde det fikk jeg SA to dager senere :(

Har du opplevd det flere ganger? fikk det i dag jeg også…. Sist jeg opplevde det fikk jeg SA to dager senere :(
Med første barnet kom det aldri noe sånt. Nå var det bare denne ene gangen med litt rosa, også litt brunlig ett par dager etter. Det er mange dager siden nå, så jeg regner med det går bra :Heartred ikke kommer noe mer ennå hvertfall

4+6 idag. Føler symptomer har gitt seg litt :nailbiting: føler meg "ganske" normal.... Symptomer kom like fort som de forsvant

Ja håper det :Heartred :happy: følte jeg fikk en "pre-view" av alle symptomene. 2 dager med skikkelig kvalme, så 2 dager med ekstrem trøtthet og hjernetåke:depressed: er vel kanskje kroppen som reagerer på hcg økning og blir litt "vant" etterhvert
Det er nok det, symptomer kommer og går, noen får ingen før i uke 6 - 7, noen senere mens andre får ingen ;)

Back
Topp