Bekymringstråd

Okei, takk for svar. Da skal jeg prøve det:Heartred Prøver å si til meg selv at det er tidlig med for mye symptomer, men hjernen jobber imot:happy8
Kjenner VELDIG godt til det altså- har mista tre ganger siste året og "venter bare" på at det skal gå galt igjen. Overanalyserer hver minste følelse og symptom.

ehm ja, følern! Prøver å ikke legge for mye i det, men jeg klarer liksom ikke helt likevel. Hvis jeg puster tungt(drar inn mye luft) i dag så har jeg følelsen av at noe strekker seg i hele nederste mageregion. Fra eggstokk til eggstokk. Kjemperart..
og det første jeg gjør er å puste sånn for å se om jeg kjenner noe- men kjenner bare buksa som strammer først, haha :hilarious:

jeg ER jo småuggen nesten hele tida, så hvorfor kan jeg ikke bare slå meg til ro med det?

og det første jeg gjør er å puste sånn for å se om jeg kjenner noe- men kjenner bare buksa som strammer først, haha :hilarious:

jeg ER jo småuggen nesten hele tida, så hvorfor kan jeg ikke bare slå meg til ro med det?
Tror ikke det er uvanlig med den historikken du har… man hører jo alltid at «hvis man er superkvalm er det bare et godt tegn» og «alle tegn er bare bra»… og så føler man ikke at man har nok.

Synes testene har flatet ut litt og nå har jeg vondt. Sånn akkurat før mensen kommer vondt. I dag er testdato til St.Olavs og jeg er livredd for at jeg nå er i ferd med å miste. Må ringe dem og gi beskjed om positiv test iallefall. Så får jeg snakket med sykepleier der om denne uroen jeg nå føler på. Jeg er ordentlig kvalm da, og det kom 2-3 på digital test. Ikke noe blod å se noe sted heldigvis. Men venter liksom å se det når som helst.
Jeg har og har hatt masse murringer(som når mensen kommer), så det trenger ikke å være negativt. Syns også testene mine var like rundt 13-15 dpo, for så å stige litt mer. Krysser alt av fingre for deg :Heartred

20230911_113301.jpg
Nest nederst 17 dpo og nederst 19 dpo. Den er svakere.. Er det fargestoffet i testene eller mister jeg nå? Det burde jo ha økt med 2 dagers mellomrom? Jeg har typisk gått tom for de testene også, så nå får jeg ikke sett hva som skjer.

Vis vedlegget 414519
Nest nederst 17 dpo og nederst 19 dpo. Den er svakere.. Er det fargestoffet i testene eller mister jeg nå? Det burde jo ha økt med 2 dagers mellomrom? Jeg har typisk gått tom for de testene også, så nå får jeg ikke sett hva som skjer.
Men ser ut som sterkere fargestoff i den i midten av de tre nederste. Tar du bort den er det likevel økning fra nestnest nederst og nederst, slik jeg ser.

Men ser ut som sterkere fargestoff i den i midten av de tre nederste. Tar du bort den er det likevel økning fra nestnest nederst og nederst, slik jeg ser.

Hmm.. ja du har et poeng der. Tilogmed kontrollstreken er sterkere på den der i midten. Må ha vært noe rart med den da. Det er lite økning på normal sine tester også, men det er egentlig forventet, de er trege til å fange opp endringer. Takk for at du tok deg tid til å svare. ❤️

Jeg går og grubler og grubler og bekymrer meg helt gal. Nå er det en del stikking på høyre side som bekymrer- fremdeles ikke sånne skumle kramper, men likevel... Hvordan skal jeg komme meg gjennom disse tolv første ukene- om jeg kommer så langt? Er i 4+6 nå liksom! Håper inderlig at det letter litt etter tul i 7+3 og 8+1, men... har jo opplevd å miste etter tul der alt tilsynelatende var bra før, så...

Jeg er kjempebekymra.. nesten sikker på at det ikke er noe i livmoren. Har jo ikke murringer..
men har skikkelig ømme bryst, så har tenkt at kanskje spiren ikke sitter der den skal.. har ikke noe vondt da! :)

Vis vedlegget 414519
Jeg ville ikke brukt graviditetstester til å kontrollere hcg! Det er ikke det de er laget for, og det kan derfor skape unødvendig bekymring :Heartpink jeg ville heller tatt blodprøve med 2-3 dagers mellomrom og hørt på hva legen sier. Vet at det er vanskelig å la være, men tror du risikerer å bekymre deg unødvendig..

Legger til at jeg også er bekymret og tenker på at noe kan være galt gjennom hele dagen.. Tror problemet er at dette ikke er noe vi kan kontrollere og at vi rett og slett bare må vente i 2-3 uker før første fasit kommer. Det er vi (hvert fall ikke jeg) vant til

Ja tror det er ganske normalt å være redd og bekymret sånn i starten av svangerskapet. Godt vi kan lufte tankene for hverandre her og være til trøst og støtte. Dere er en flott gjeng og jeg håper vi alle kommer oss gjennom den første tiden nå. ❤️

Jeg var jo forsåvidt bekymret med første (som det gikk bra med og) men det er bare blitt verre og verre etter opplevelsene det siste året. For det første fordi jeg nå vet mer hva jeg går glipp av (elsker å være mamma), men også fordi jeg nå har "prøvd" så mye forskjellig som kan gå galt. og som du sier @Gigi94 - jeg er enormt dårlig på å ikke ha kontroll på ting... og så er det helt ufattelig at tiden kan gå så vanvittig sakte!!

Jeg føler også veldig på at jeg ikke har tid til noen MA igjen nå, har ikke tid til å kaste bort mange uker på en kropp som ikke skjønner at løpet er kjørt, hvis det er det.

Og selv om jeg fikk streng beskjed av fertilitetslegen om at vi skulle prøve selv, så er jeg litt ekstra redd for at det skal gå galt. Det klaffa jo nå i siste PP før oppsatt ivf. Og det gjorde det (eller nest siste) med den vi mista i sommer og. Så det er en nagende tvil der om jeg burde ha venta på ivf, og hvertfall fått plukka ut noen tilsynelatende gode egg...

Jeg må bare spørre - noen som har erfaring med RFSU sine «test ofte» tester? Jeg testet på fredag og i dag. Fredag på morgenurin, og i dag på nesten morgenurin (måtte tisse i 05 tiden i natt, og testet med neste urin rundt kl 0930). I dag er den svakere enn fredagens. Og nå er jeg innvendig hysterisk…orker ikke dette. Har ingen barn fra før, og etter mye prøving er denne graviditeten svært etterlengtet :Heartred Har i tillegg litt mindre ømme pupper enn i helga….

Trenger et halmstrå å holde i…

I dag gikk jeg på ræv så det sang i en bratt bakke på jobb. Slo skulderen og rompa. Glad jeg ikke er lenger på vei, men tenker likevel på frøet. Noen som har noen gode ord eller bare litt trøst til en som ble kjemperedd og desto mer kvalm? :Heartred

I dag gikk jeg på ræv så det sang i en bratt bakke på jobb. Slo skulderen og rompa. Glad jeg ikke er lenger på vei, men tenker likevel på frøet. Noen som har noen gode ord eller bare litt trøst til en som ble kjemperedd og desto mer kvalm? :Heartred
Datt noen ganger med min første, og var lenger på vei enn vi er nå. Det gikk heeelt fint. De er godt beskytta og polstra inni der.

Liker ikke å være kvalm. Men med en gang jeg ikke er kvalm en dag så blit jeg bekymret. Så er litt positivt at kvalmen er der også kjenner jeg.

Back
Topp