Bekymringstråd

Bekymret for enda en sa. Har hatt 2 så langt i dag. Testet positivt i går (9 dpo) og har i dag våknet med en bitteliten blødning. Var borte igjen når jeg gikk på toalettet for å sjekke 30 min senere. Kan det være hormonelt? Festeblødning er det jo ikke siden jeg allerede har testa positivt, eller?
Jo, festeblødning kan komme selv om du har testet positivt :happy: Jeg hadde blødning 10dpo, og 15dpo denne dagen. Forrige svangerskap blødde jeg av og på til uke 15 :angelic: Veldig vanlig med små blødninger i starten av svangerskapet.
 
Jo, festeblødning kan komme selv om du har testet positivt :happy: Jeg hadde blødning 10dpo, og 15dpo denne dagen. Forrige svangerskap blødde jeg av og på til uke 15 :angelic: Veldig vanlig med små blødninger i starten av svangerskapet.
Tusen takk for at du deler :Heartred gjør at jeg stresser litt mindre :D
 
Hva er sjansen for at det blir tvillinger igjen? Jeg uroer meg mye for det om dagen. Når jeg sammenligner tvillingene sine tester med den jeg har nå så har jeg omtrent sterkere tester på samme tidspunkt. Jeg vet ikke om jeg orker å miste en gang til. Jeg tør ikke å glede meg ordentlig over å være gravid før jeg vet sikkert at det bare er en inni der. :sad015
 
Jeg har hatt så mye strekking og ilinger i dag, og selv om det er helt annerledes enn den mer krampaktige murringen jeg har hatt i svangerskap som endte med mist, så får jeg altså så noia.
 
Jeg har hatt så mye strekking og ilinger i dag, og selv om det er helt annerledes enn den mer krampaktige murringen jeg har hatt i svangerskap som endte med mist, så får jeg altså så noia.
Det er godt tegn at det strekker seg. Da vokser småen inni der og trenger plass. ❤️
 
Hva er sjansen for at det blir tvillinger igjen? Jeg uroer meg mye for det om dagen. Når jeg sammenligner tvillingene sine tester med den jeg har nå så har jeg omtrent sterkere tester på samme tidspunkt. Jeg vet ikke om jeg orker å miste en gang til. Jeg tør ikke å glede meg ordentlig over å være gravid før jeg vet sikkert at det bare er en inni der. :sad015
Om det er noen trøst har jeg hørt om flere som hadde svakere stigning med tvillinger enn med bare én der inne. :Heartred Skjønner godt at tanken på identiske tvillinger er triggende for deg. Håper du får se ett bankende hjerte på TUL, slik at den bekymringen kan gi deg litt fred og du kan begynne å glede deg.:love017
 
Jeg tror heller ikke stigning på test har så mye å gjøre med tvillinger nødvendigvis. Jeg har hatt veldig sterke tester og bare en de to forrige gangene. Men skjønner at det er mye bekymringer allikevel, man blir veldig følsom og var for alt når man har noe å miste :Heartpink
 
Andre som har erfaring med å få positiv test og mensen på samme dag? Venter nå i spenning på om det vil utvikle seg noe mer eller ikke. Første gang vi prøver å bli gravide, så har ikke så mye erfaring selv å komme med.
Hei :) ja opplevde det en gang tidligere og da var det en kjemisk SA.. Testen ble bare svakere og svakere de neste dagene... Håper ikke dette er tilfelle for deg ♥️ jeg fikk eggløsning til ca vanlig tid etterpå, og ble gravid ikke den mnd men mnd etterpå
 
Jeg har også en MA bak meg, og ja det var forferdelig å få den beskjeden om at det ikke var liv der. Hvertfall når jeg gikk til uke 12 og trodde alt var normalt :( Men tiden etter aborten var enda verre, syns jeg. Det tok nesten 12 uker fra cytotec til jeg stoppa å blø. Og jeg blødde mye. Og det vil jeg ikke oppleve en gang til. Grugleder meg til tul om 19 dager..:nailbiting: Og klarer ikke helt å glede meg over denne graviditeten før jeg vet at det går bra, og det er jo mange uker til før jeg kan «puste» ut.
Hvor langt på vei er du når du skal ta TUL? Håper på d beste for oss alle ♥️
 
Synes testene har flatet ut litt og nå har jeg vondt. Sånn akkurat før mensen kommer vondt. I dag er testdato til St.Olavs og jeg er livredd for at jeg nå er i ferd med å miste. Må ringe dem og gi beskjed om positiv test iallefall. Så får jeg snakket med sykepleier der om denne uroen jeg nå føler på. Jeg er ordentlig kvalm da, og det kom 2-3 på digital test. Ikke noe blod å se noe sted heldigvis. Men venter liksom å se det når som helst.
 
Synes testene har flatet ut litt og nå har jeg vondt. Sånn akkurat før mensen kommer vondt. I dag er testdato til St.Olavs og jeg er livredd for at jeg nå er i ferd med å miste. Må ringe dem og gi beskjed om positiv test iallefall. Så får jeg snakket med sykepleier der om denne uroen jeg nå føler på. Jeg er ordentlig kvalm da, og det kom 2-3 på digital test. Ikke noe blod å se noe sted heldigvis. Men venter liksom å se det når som helst.
Murringer er veldig vanlig i svangerskap :Heartred men skjønner godt at du er redd/bekymret
 
Synes testene har flatet ut litt og nå har jeg vondt. Sånn akkurat før mensen kommer vondt. I dag er testdato til St.Olavs og jeg er livredd for at jeg nå er i ferd med å miste. Må ringe dem og gi beskjed om positiv test iallefall. Så får jeg snakket med sykepleier der om denne uroen jeg nå føler på. Jeg er ordentlig kvalm da, og det kom 2-3 på digital test. Ikke noe blod å se noe sted heldigvis. Men venter liksom å se det når som helst.
Så utrolig nervepirrende og vondt å kjenne på. Håper det bare er spiren som graver seg godt ned!
 
Er det flere som må «tenke litt etter» når det kommer til symptomer? Jeg føler at jeg ikke har noen, småstresser litt for at jeg ikke har vært kvalm annet enn den ene gangen, ellers er kroppen like «sliten» som vanlig. Jeg er ikke trøtt lenger heller..
 
@Nøttespire jeg stresser når jeg har symptomer, og når jeg ikke har de. I dag har jeg stressa fordi jeg er uggen, men synes ikke jeg er uggen "nok". Samtidig er jeg bare 4+6 (4+4 iht el), så det er jo egentlig ikke så veldig rart kanskje. Men ja- stresser med det meste. Vet ikke om jeg bare er blitt litt vant til uggenheten, eller om kroppen begynner å venne seg litt til hormonnivåene. Testen var sterkere i dag enn i går, så det tyder jo på at ting går som det skal, men...
 
Hei! Ny på forum her. Jeg er 5+4 i dag, gravid for første gang. Jeg og mannen vil i utgangspunktet vente til uke 12 med å fortelle det til familie og venner, men jeg er over meg av bekymring og trenger et sted å ventilere:oops:

Jeg engster meg pgs manglende symptomer. Har hatt ganske ømme pupper frem til nå, men både i går og i dag så kjenner jeg nesten ingenting. Blir så stressa og bekymret for sånt. Tar også strinmeltester som ikke blir veldig mye sterkere for hver gang (litt, men lite). Kan noen roe meg litt?:(
 
Hei! Ny på forum her. Jeg er 5+4 i dag, gravid for første gang. Jeg og mannen vil i utgangspunktet vente til uke 12 med å fortelle det til familie og venner, men jeg er over meg av bekymring og trenger et sted å ventilere:oops:

Jeg engster meg pgs manglende symptomer. Har hatt ganske ømme pupper frem til nå, men både i går og i dag så kjenner jeg nesten ingenting. Blir så stressa og bekymret for sånt. Tar også strinmeltester som ikke blir veldig mye sterkere for hver gang (litt, men lite). Kan noen roe meg litt?:(
1.) Det er enda tidlig for mye symptomer (hilsen 4+6 som engster seg for det samme, hehe)
2.) Sammenlikn annenhverdag for stigning, ikke hver dag. Du må gjerne teste hver dag om du liker å teste, men sammenlikn eksempelvis man-ons og tirs-tor.
:Heartpink
 
1.) Det er enda tidlig for mye symptomer (hilsen 4+6 som engster seg for det samme, hehe)
2.) Sammenlikn annenhverdag for stigning, ikke hver dag. Du må gjerne teste hver dag om du liker å teste, men sammenlikn eksempelvis man-ons og tirs-tor.
:Heartpink
Okei, takk for svar. Da skal jeg prøve det:Heartred Prøver å si til meg selv at det er tidlig med for mye symptomer, men hjernen jobber imot:happy8
 
@Nøttespire jeg stresser når jeg har symptomer, og når jeg ikke har de. I dag har jeg stressa fordi jeg er uggen, men synes ikke jeg er uggen "nok". Samtidig er jeg bare 4+6 (4+4 iht el), så det er jo egentlig ikke så veldig rart kanskje. Men ja- stresser med det meste. Vet ikke om jeg bare er blitt litt vant til uggenheten, eller om kroppen begynner å venne seg litt til hormonnivåene. Testen var sterkere i dag enn i går, så det tyder jo på at ting går som det skal, men...
ehm ja, følern! Prøver å ikke legge for mye i det, men jeg klarer liksom ikke helt likevel. Hvis jeg puster tungt(drar inn mye luft) i dag så har jeg følelsen av at noe strekker seg i hele nederste mageregion. Fra eggstokk til eggstokk. Kjemperart..
 
Back
Topp