Bekymringstråd

Navn er virkelig ikke noen spøk. Det føles så viktig fordi det skal følge barnet resten av livet. Men det er som Lykkedrøm sier her. Du blir så vant til navnet at du kan ikke tenke deg noe annet navn etterhvert. Så ikke overtenk navnet. Skriv opp alt du kommer på av fine navn. Få mannen til å gjøre det samme og så ser dere om dere har noen felles på listene. ❤️
Jeg er faktisk litt uenig her :smiley-ashamed004 Vi har tre barn, med de to første var navnene 100% riktig omtrent fra start! Med barn nr. 3 som snart fyller 2 år angrer jeg faktisk fortsatt litt på navnevalget :nailbiting: Er ikke det at jeg misliker navnet, er bare et annet navn jeg elsker så mye mer (og som mannen også var med på). Jeg begynte å tenke med hodet isteden for å følge hjertet, idiotisk!! Gjør ikke det denne gangen :)

Jeg synes ikke du spammer :Heartpink Det er godt å få utløp for de tankene man har, når det ikke alltid er like lett å snakke om det hjemme. Klem til deg!

Her hjemme er mannen veldig sånn «Dette går bra, ikke ha vonde tanker!!:)», imens jeg går rundt med en konstant frykt over å miste. Jeg savner den naiviteten, hvis jeg kan kalle det det, over å være gravid uten bekymringer. Det irriterer meg veldig at den er tatt fra meg, selv om jeg har et vellykket svangerskap bak meg.
Jeg kjenner meg veldig igjen i den irritasjonen, det er nesten som en slags sorg. Vi fikk en tøff start med førstemann og, som knuste en del illusjoner, og det å deretter få tre mist gjør at jeg ikke klarer å slappe av og nyte graviditeten- det gjør meg veldig trist.

Idag tok jeg blodprøve for å måle hcg. Skal ta ny på mandag. Er det innafor med så mange dager i mellom for å se om stigningen er ok? Kjenner jeg blir bekymret over å få «feil svar». Det går jo an å regne seg til ca gjennomsnitt økning på 5 døgn, men skjønner ikke helt vitsen. Burde jeg spørre om å få ta en ny på onsdag igjen til uken også for å vite økningen på 48t? :sorry: :love2

Jeg drømte i natt at jeg begynte å blø friskt blod.. kjenner jeg blir HELT paranoid av meg selv. Har ikke blødd en dråpe men er redd det er et tegn på at jeg skal miste IGJEN.. er så redd for SA:sad010uff skulle ønske jeg bare kunne slappe av og nyte at jeg er gravid..

Jeg drømte i natt at jeg begynte å blø friskt blod.. kjenner jeg blir HELT paranoid av meg selv. Har ikke blødd en dråpe men er redd det er et tegn på at jeg skal miste IGJEN.. er så redd for SA:sad010uff skulle ønske jeg bare kunne slappe av og nyte at jeg er gravid..
Jeg skjønner deg så godt :Heartred går rundt med en konstant frykt for farge på papiret hver gang jeg er på do. Begynner å bli slitsomt allerede. Mistet 2 ganger så langt i år, så jeg klarer ikke helt å slappe av selv :sorry:

@Malskj12 og @babymama92 i’m with you! Jeg går på Lutinus vaginale stikkpiller i tillegg, og HVER gang de har smelta og restene skal ut så skvetter jeg og tenker: NÅ mister jeg. Tre fucking ganger daglig… er også redd for blod på papir hver gang jeg er på do, og tenker «pliiis ikke vær blod» hver eneste gang.

@Malskj12 og @babymama92 i’m with you! Jeg går på Lutinus vaginale stikkpiller i tillegg, og HVER gang de har smelta og restene skal ut så skvetter jeg og tenker: NÅ mister jeg. Tre fucking ganger daglig… er også redd for blod på papir hver gang jeg er på do, og tenker «pliiis ikke vær blod» hver eneste gang.
Ja sant. Lutinus blir jo helt som vann omtrent og det skremmer vettet av meg hver gang. :banghead:

Ja sant. Lutinus blir jo helt som vann omtrent og det skremmer vettet av meg hver gang. :banghead:
Ja, den er lei sånn altså. Skal gå på det ut uke 12 her, om jeg kommer så langt. Blir veldig rart/skummelt å evt skulle slutte med den og.

Her har jeg fått mørkt blod på papiret nå i dag. Og etter symptomsvikt fra helga og strimmeltester som ikke blir sterkere, så antar jeg hvilken vei det går. Jeg er helt knust…..
ånei, så utrolig leit å høre :sorry: hater de ukene her, når folk faller fra.

Idag tok jeg blodprøve for å måle hcg. Skal ta ny på mandag. Er det innafor med så mange dager i mellom for å se om stigningen er ok? Kjenner jeg blir bekymret over å få «feil svar». Det går jo an å regne seg til ca gjennomsnitt økning på 5 døgn, men skjønner ikke helt vitsen. Burde jeg spørre om å få ta en ny på onsdag igjen til uken også for å vite økningen på 48t? :sorry: :love2
Du kan fint regne deg ut til hva den burde ligge på :Heartred jeg tok på mandag og skal ta en ny en på fredag, har regnet meg frem til hva den ca burde være

Våknet med mye mindre ømme pupper i dag, og har følt at det har vært min beste indikator fordi jeg har aldri ømme pupper. Føler meg i ræva form da, men barna har begynt å bli syke så jeg tror heller det har med det å gjøre. Er det noen her som har opplevd å få mindre/miste symptomene i uke 7 og så har det gått fint? Har ikke verken vondt i magen eller blødning eller noe altså..

Våknet med mye mindre ømme pupper i dag, og har følt at det har vært min beste indikator fordi jeg har aldri ømme pupper. Føler meg i ræva form da, men barna har begynt å bli syke så jeg tror heller det har med det å gjøre. Er det noen her som har opplevd å få mindre/miste symptomene i uke 7 og så har det gått fint? Har ikke verken vondt i magen eller blødning eller noe altså..
Å ja da. Her kommer og går symptomene. Hadde det sånn de andre gangene og, det med puppene kom og gikk og. Denne gangen er de ikke ømme da, men jeg ammer så kan jo være det eller bare tilfeldig.

Å ja da. Her kommer og går symptomene. Hadde det sånn de andre gangene og, det med puppene kom og gikk og. Denne gangen er de ikke ømme da, men jeg ammer så kan jo være det eller bare tilfeldig.
Sist svangerskap var ikke puppene mine ømme i det hele tatt, og da ammet jeg når jeg ble gravid jeg også. Så tror det er en sammenheng der :shy:

Sist svangerskap var ikke puppene mine ømme i det hele tatt, og da ammet jeg når jeg ble gravid jeg også. Så tror det er en sammenheng der :shy:
Mine pupper er ømme av og på. Samme med murringer- av og på. Noja av den følelsen. 6+2 i dag

Hei! Er gravid uke 5+4. Menssmerter /murringer i rygg og mage. Oppdaga litt spotting på papiret i dag, lys rosa/brun utflod. Hatt tre runder steinhard bæsj i dag(sorry detaljer) og tenker det kan være pga pressinga... Likevel nå lei meg og tenker SA på gang. Hatt spotting med første barnet også, mer enn nå, men husker ikke menssmerter på samme måte så er nå redd... Har kjent på livmortappen, den er normal og ikke blod der. Noen flere?

3 uker igjen til tidlig ultralyd, 6+0 i dag. Fortsatt bare 2-3 uker på ukeindikatoren. Symptomene er så varierende at jeg begynner å tvile på hele opplegget. Søvn er det så som så med. Men det merkeligste er at jeg tror ikke helt på at jeg er gravid fordi jeg fortsatt er på jobb og er i grei form. Forrige svangerskap var jeg allerede sykemeldt og livredd på denne tiden på grunn av store smerter.

Hei! Er gravid uke 5+4. Menssmerter /murringer i rygg og mage. Oppdaga litt spotting på papiret i dag, lys rosa/brun utflod. Hatt tre runder steinhard bæsj i dag(sorry detaljer) og tenker det kan være pga pressinga... Likevel nå lei meg og tenker SA på gang. Hatt spotting med første barnet også, mer enn nå, men husker ikke menssmerter på samme måte så er nå redd... Har kjent på livmortappen, den er normal og ikke blod der. Noen flere?
Hvordan går det med deg? Murringer er veldig vanlig på den tiden, og spotting er heller ikke uvanlig. Jeg har opplevd begge deler med mitt svangerskap som resulterte i jenta vår. Håper det ikke utviklet seg til noe mer for deg :Heartpink

I går hadde jeg enormt med murringer/stikk på venstre side, og liksom følelsen av at magen/livmor este og hadde litt sånn "sprengsmerter" nesten. Prøver å tenke at det egentlig er gode tegn. Men i dag har jeg hatt bittelitt ilinger i korsryggen, og det får jeg SÅ panikk av etter tidligere erfaringer. Kjente også et lite stikk midt på foran, og det gjør meg også helt kald av frykt. Prøver så å fokusere på de gode tegnene, men jeg faller så tilbake på frykt hele tiden. Hater disse første ukene.

I går hadde jeg enormt med murringer/stikk på venstre side, og liksom følelsen av at magen/livmor este og hadde litt sånn "sprengsmerter" nesten. Prøver å tenke at det egentlig er gode tegn. Men i dag har jeg hatt bittelitt ilinger i korsryggen, og det får jeg SÅ panikk av etter tidligere erfaringer. Kjente også et lite stikk midt på foran, og det gjør meg også helt kald av frykt. Prøver så å fokusere på de gode tegnene, men jeg faller så tilbake på frykt hele tiden. Hater disse første ukene.
Skjønner frykten din veldig godt! Prøver å si til meg selv at murringene mine er normale også, men frykten kommer likevel. Håper de neste ukene går fort :Heartred

Back
Topp