Barnevogn

Er enig med Pasjonsfrukt:) her, men på samme tid angrer jeg litt nå for at vi ikke kjøpte en bugaboo donkey nå (har fox 3) :smiley-ashamed004 da kunne vi bare utvidet den istede for å kjøpe en i tillegg. Men som hun sier er det ikke sikkert dere er klar for en til ganske fort eller evt får til å få de så tett som man ønsker, dessverre.
Og hvor mye vil vogna brukes? For vår del bor vi veldig nært både barnehage, familie og butikker så vi triller mye og derfor hadde det vært kjekt med tvillingvogn. Men om vi for det meste hadde kjørt så tror jeg jeg ville bare hatt en sovevogn hjemme til eldste i helgene. Men ja, som du ser er det mye å tenke på:smiley-ashamed004:facepalm:
Det er sååå mye å tenke på! Jeg står mellom Cybex Priam og Cybex Gazelle S. Vi har veldig lyst å ha tette søsken. Får bare krysse fingrene for at skjebnen er på vår side
 
For min del så er også vognen jeg
Det er sååå mye å tenke på! Jeg står mellom Cybex Priam og Cybex Gazelle S. Vi har veldig lyst å ha tette søsken. Får bare krysse fingrene for at skjebnen er på vår side

Jeg har lyst på Cybex e priam! Synes den er dødslekker! Så er nok derfor jeg personlig ville kjøpt den nå. Vi også ønsker kanskje to tette, men da tar vi det med vogn når den tid kommer. Vil heller ha «drømmevognen» nå med første :D
 
Førstegangsgravid her. Bør jeg investere i en søskenvogn med en gang, hvis vi vurderer å føde tett? Eller bør vi avvente og kjøpe vanlig barnevogn først?
Kjøp den du liker, men et tips er jo å se på uppa baby vista, hvis du liker ergonomisk sete. Den kan potensielt brukes til tre barn av gangen uten at den er bred.
 
For min del så er også vognen jeg


Jeg har lyst på Cybex e priam! Synes den er dødslekker! Så er nok derfor jeg personlig ville kjøpt den nå. Vi også ønsker kanskje to tette, men da tar vi det med vogn når den tid kommer. Vil heller ha «drømmevognen» nå med første :D
Ja, den med rosegold detaljer er rålekker!!! Jeg vet ikke om jeg har behov for smartfunksjonen, selv om det frister :love017
 
Kjøp den du liker, men et tips er jo å se på uppa baby vista, hvis du liker ergonomisk sete. Den kan potensielt brukes til tre barn av gangen uten at den er bred.
Takk for tips! Jeg skal sjekke opp. Ser at Cybex Gaselle og Uppa Baby Vista ofte blir sammenlignet.
 
Ja, den med rosegold detaljer er rålekker!!! Jeg vet ikke om jeg har behov for smartfunksjonen, selv om det frister :love017
Jaa, det er den jeg vil ha også! De ser jo helt like ut, så det er jo bare en vurdering av om man ønsker de ekstra funksjonene eller ikke :D Den er ganske dyr da.. men føler det er verdt det
 
Takk for tips! Jeg skal sjekke opp. Ser at Cybex Gaselle og Uppa Baby Vista ofte blir sammenlignet.
Det er mulig. Jeg har ikke erfaring med vognen selv, men ei venninne har den og hun har tre ganske tette barn. Da var den gull!
 
Det ble Stokke trailz på meg. Ikke fordi det var den jeg ville ha men fordi den var veldig veldig billig og godt velholdt, kjøpt brukt. Ønsker egentlig en joggevogn så tenker å legge litt mer penger der senere. En thule glide eller no, da kan ikke barne være vendt mot meg så fint å ha denne Stokke nå en stund først :)
 
Vi har to tette og kjøpte emmaljunga nxt90f til første. Kjøpte ekstra tvillingunderstell da vi fikk nr 2 og har brukt både tvillingvogna og enkeltvogna mye - fint å kunne bruke samme sittedel på begge.

Ellers så er flat sittedel (en som kan legges helt flatt) en fordel framfor ergonomisk synes jeg da de ikke vokser så fort ut av vogna - du bruker den jo til de er tre år! Og synes også det er en fordel at de kan ligge helt flatt når de er 6 mnd, har vokst ut av bagen, men fremdeles ikke kan sitte så lenge.

Emmaljunga er ellers ei solid vogn, men litt tung…

Har ei cybex-vogn i tillegg som vi i perioder har hatt liggende i bilen da jeg har hatt problemer med å løfte. Veldig glad i den vogna også, men den er best på kjøpesenter og asfalt.
 
Silver Cross Wave :cat: Har ikke fått testet den enda, da termin ikke er før i April hehe, men veldig fornøyd med førsteinntrykk når det gjelder design, muligheter for å endre på vognen som man trenger, bilsete feste osv - og triller veldig smooth :happy:
 
Det ble Stokke trailz på meg. Ikke fordi det var den jeg ville ha men fordi den var veldig veldig billig og godt velholdt, kjøpt brukt. Ønsker egentlig en joggevogn så tenker å legge litt mer penger der senere. En thule glide eller no, da kan ikke barne være vendt mot meg så fint å ha denne Stokke nå en stund først :)

Jeg har løpt med stokkevogna med begge mine barn, og det har funka helt fint det! :)
 
Jeg har løpt med stokkevogna med begge mine barn, og det har funka helt fint det! :)
Nå har jeg ingen planer om å løpe :happy8 men er veldig aktiv, må gå mye tur med hund. søstra mi har en joggevogn å den er sjukt god å gå med. Syns ikke den Stokke vogna var så smooth å svinge med. Bare prøvd den inne å med lite luft i dekka så kan vel ikke helt vite enda :)
 
Nå har vi landet på Britax Smile 5z, og bestillingen er lagt inn! Driver dog å second-guesser meg selv hele tiden, og er sykt redd for at jeg skal angre (selv om jeg har gjort mye research på forhånd):smiley-ashamed004.

Er det noen som har erfaringer med Britax Smile?:love2
 
Nå har vi landet på Britax Smile 5z, og bestillingen er lagt inn! Driver dog å second-guesser meg selv hele tiden, og er sykt redd for at jeg skal angre (selv om jeg har gjort mye research på forhånd):smiley-ashamed004.

Er det noen som har erfaringer med Britax Smile?:love2
Haha, der valgte babyverden å gjøre «smile» i produktnavnet om til en emoji. Moro, da!
 
Vi så på vogn i dag. Veldig stas :happy: Hadde i forkant sett meg ut UppaBaby vista v2 og Cybex talos S lux. Meeen nå blir det kanskje Cybex priam her. Vi likte veldig godt UppaBaby, men synes den så litt stusselig ut, i mangel på bedre ord. Priam var skikkelig fin. Men så er det kurven under da, som kun tåler 5 kg, mens talos tåler 10 kg og UppaBaby 13.5… Blir ikke helt klok. Skulle ønske vi fikk sett Cybex Gazelle S i butikk, men tror ikke noen har den inne i nærheten her..Har noen her sett og prøvd den i virkeligheten?
 
Vi så på vogn i dag. Veldig stas :happy: Hadde i forkant sett meg ut UppaBaby vista v2 og Cybex talos S lux. Meeen nå blir det kanskje Cybex priam her. Vi likte veldig godt UppaBaby, men synes den så litt stusselig ut, i mangel på bedre ord. Priam var skikkelig fin. Men så er det kurven under da, som kun tåler 5 kg, mens talos tåler 10 kg og UppaBaby 13.5… Blir ikke helt klok. Skulle ønske vi fikk sett Cybex Gazelle S i butikk, men tror ikke noen har den inne i nærheten her..Har noen her sett og prøvd den i virkeligheten?
Cybex Gazelle S er skranglete, virker billig i forhold til f.eks Uppababy Vista V2. Vi så på begge de to. Gikk for Uppababy selv om den er som du så fint satte ord på, litt stusselig, fordi den var så stødig og god i forhold til mange andre. Nå skulle vi ha søskenvogn så det var få andre som var aktuelle. Hvis du vurderer Cybex priam så vil du nok ikke like Gazelle S bedre.
 
Back
Topp