Barnevogn

Jeg har tenkt å kjøpe (eller hvertfall teste) Thule urban Glide 2. Både jeg og samboer er veldig glad i å løpe/gå tur i terreng og da skal visst den være helt nydelig.
 
Jeg har tenkt å kjøpe (eller hvertfall teste) Thule urban Glide 2. Både jeg og samboer er veldig glad i å løpe/gå tur i terreng og da skal visst den være helt nydelig.
Se gjerne svaret jeg fikk fra @Veivalsa ang den vogna litt lenger opp her, noe å ta med i vurderingen. :) Noen føler det er veldig tidlig å ha ungen sittende forovervendt (vendt fra deg) når man bytter fra bagdelen, mens andre synes det er helt i orden. Kommer veldig an på babyen og hvor lenge man kan bruke bagdelen også, som er litt vanskelig å vite før den er født. Mulig jeg skriver til en rutinert mamma nå, men da er det kanskje nyttig for noen andre :happy090

https://forum.babyverden.no/threads/barnevogn.2042999/post-27904685
 
Hva tenker dere om lufthjul vs punkteringsfrie hjul?:happy: Punkteringsfrie høres jo veldig fint ut, men er disse ofte veldig harde?
 
Se gjerne svaret jeg fikk fra @Veivalsa ang den vogna litt lenger opp her, noe å ta med i vurderingen. :) Noen føler det er veldig tidlig å ha ungen sittende forovervendt (vendt fra deg) når man bytter fra bagdelen, mens andre synes det er helt i orden. Kommer veldig an på babyen og hvor lenge man kan bruke bagdelen også, som er litt vanskelig å vite før den er født. Mulig jeg skriver til en rutinert mamma nå, men da er det kanskje nyttig for noen andre :happy090

https://forum.babyverden.no/threads/barnevogn.2042999/post-27904685
Det er absolutt nyttig, og min eneste «negativt» om denne… jeg har ingen barn, hehe, så absolutt ikke erfaren :)
 
Er det noen som er fornøyde med Bugaboo Fox?

Har alltid tenkt at jeg skal ha Emmaljunga, synes de er så fine! Men jeg liker virkelig ikke nx90. Synes tidligere modeller var gode og trille, men den er så stiv og hard. Jeg ble veldig skuffet over vognen da jeg trillet nevøen min i sommer.
Kjøpte fox 3 til gutten som kom i 2022, er så for lyd med den! Veldig god å kjøre, stor bagdel som han kunne bruke lenge, og er fornøyd med ergonomisk sittedel. Han sitter og sover veldig godt i den. Et par venninner kjøpte nx90 samtidig som jeg kjøpte denne og de sa at de ville valgt annerledes om de hadde vist det de vet nå.
 
Har bugaboo fox 3 nå til arvingen og elsker den, blir nok bugaboo tvillingvogn til nurket så kommer i april siden vi får to tette.

Elsker fleksibiliteten og hvor liten den blir
Har og fox 3 til 22 barnet og blir under 2 år mellom dem. Men er så usikker om vi skal kjøpe en tvillingvogn eller ha to enkle. Vil helst ha en bugaboo tvillingvogn, men de er jo så dyre :rolleyes:
 
Hva tenker dere om lufthjul vs punkteringsfrie hjul?:happy: Punkteringsfrie høres jo veldig fint ut, men er disse ofte veldig harde?
Kan kun snakke om fox 3, som har punkteringsfrie hjul. Jeg er veldig fornøyd med de, synes ikke de er harde. Men det finnes sikkert merker/modeller som er mer plastaktige og hardere
 
Kan kun snakke om fox 3, som har punkteringsfrie hjul. Jeg er veldig fornøyd med de, synes ikke de er harde. Men det finnes sikkert merker/modeller som er mer plastaktige og hardere
Takk for svar! :Heartred Jeg burde nok sikkert ut og se på litt diverse i fysiske butikker. Er bare veldig greit med litt erfaringer slik at jeg vet hvor jeg skal begynne
 
Vi har en Bugaboo fox 3 som vi er superfornøyd med, men eldste bruker den fortsatt. Usikker på om vi skal kjøpe en enkeltvogn til, eller en søskenvogn.. eldste er rundt 2 når neste kommer
 
Hva tenker dere om lufthjul vs punkteringsfrie hjul?:happy: Punkteringsfrie høres jo veldig fint ut, men er disse ofte veldig harde?
Vi har Britax. De er også punkteringsfrie hjul. Det er gummi, ikke plast, så de er ikke harde og stive.
De kan dog punktere, det gjorde våre. Det var en glassbit som var kommet inn mellom hjulet og slangen.
 
Flere enn meg som synes det er vanskelig å se utvalg av vogner i butikk? Skulle så gjerne kommet inn i en butikk hvor det bare var linet opp med ulike modeller og farger :flower de fleste butikkene jeg har vært i har vært så rotete og med litt utvalg. Spesielt barnas hus butikkene, der er det alltid kaos og esker overalt. Hvor i Oslo-området ser dere på barnevogn?
 
Flere enn meg som synes det er vanskelig å se utvalg av vogner i butikk? Skulle så gjerne kommet inn i en butikk hvor det bare var linet opp med ulike modeller og farger :flower de fleste butikkene jeg har vært i har vært så rotete og med litt utvalg. Spesielt barnas hus butikkene, der er det alltid kaos og esker overalt. Hvor i Oslo-området ser dere på barnevogn?
Ja, det er så utrolig dårlig utvalg i butikk!
 
Har bugaboo fox 3 nå og elsker den! Blir satt på loftet til storebror ikke trenger vogn lengre, men har handla en pent brukt bugaboo donkey 2 tvillingvogn til frøet kommer.
Liker at de kan legges så sammen og er så lette og håndtere
 
Har bugaboo fox 3 nå og elsker den! Blir satt på loftet til storebror ikke trenger vogn lengre, men har handla en pent brukt bugaboo donkey 2 tvillingvogn til frøet kommer.
Liker at de kan legges så sammen og er så lette og håndtere
Har og fox 3 og elsker den! Men vurderer virkelig donkey siden det blir under 2 år mellom barna. Sett på andre tvillingvogner, men har bare lyst på den :smiley-ashamed004 kjøpte du på finn?
 
Førstegangsgravid her. Bør jeg investere i en søskenvogn med en gang, hvis vi vurderer å føde tett? Eller bør vi avvente og kjøpe vanlig barnevogn først?
 
Førstegangsgravid her. Bør jeg investere i en søskenvogn med en gang, hvis vi vurderer å føde tett? Eller bør vi avvente og kjøpe vanlig barnevogn først?
Ville kjøpt den vognen dere ønsker! Jeg ville nok kjøpt en vanlig barnevogn :D Kan jo være dere ikke ønsker så tett når den første babyen har kommet forbi man ikke helt vet hvordan tilværelsen er
 
Førstegangsgravid her. Bør jeg investere i en søskenvogn med en gang, hvis vi vurderer å føde tett? Eller bør vi avvente og kjøpe vanlig barnevogn først?
Er enig med Pasjonsfrukt:) her, men på samme tid angrer jeg litt nå for at vi ikke kjøpte en bugaboo donkey nå (har fox 3) :smiley-ashamed004 da kunne vi bare utvidet den istede for å kjøpe en i tillegg. Men som hun sier er det ikke sikkert dere er klar for en til ganske fort eller evt får til å få de så tett som man ønsker, dessverre.
Og hvor mye vil vogna brukes? For vår del bor vi veldig nært både barnehage, familie og butikker så vi triller mye og derfor hadde det vært kjekt med tvillingvogn. Men om vi for det meste hadde kjørt så tror jeg jeg ville bare hatt en sovevogn hjemme til eldste i helgene. Men ja, som du ser er det mye å tenke på:smiley-ashamed004:facepalm:
 
Back
Topp