Barnevogn!

Hadde kjøpt samme hvis jeg skulle kjøpt den vognen. Vi har blå vogn, men den blir nok byttet ut til fordel for søskenvogn. Siden vi da må kjøpe brukt, blir nok ikke fargen fra øverste hylle dessverre.
Vi hadde igrunn planar om å kjøpe brukt og, men alle dei fargerike vognene forsvann med ein gong som oftast. Av dei vi har sett på, var det Smile 4 kona likte best og, so då vart det denne.

Kva vogn endar de opp med, trur du? Donkey kan jo gjerast ganske sprek fargemessig!

Hvilke butikker (fysiske) selger Bugaboo og Britax? Jeg vil gjerne teste litt før jeg evt. kjøper. Bor i Oslo-området :)

Hvilke butikker (fysiske) selger Bugaboo og Britax? Jeg vil gjerne teste litt før jeg evt. kjøper. Bor i Oslo-området :)
Barnevognhuset i Ullevålsveien selger vertfall Britax.

Her i Bergen selger vertfall Sprell og Barnas Hus Bugaboo, kanskje dei sel det i Oslo og?

Vi hadde igrunn planar om å kjøpe brukt og, men alle dei fargerike vognene forsvann med ein gong som oftast. Av dei vi har sett på, var det Smile 4 kona likte best og, so då vart det denne.

Kva vogn endar de opp med, trur du? Donkey kan jo gjerast ganske sprek fargemessig!
Tenkte på Donkey. Ønsker en som også kan brukes som singelvogn. Ja, vet man kan kjøpe nye kalesjer osv, men tror ikke jeg gidder å bruke penger på det hvis de som hører til er brukenes. Får heller satse på fine farger på tilbehør som sitteunderlag og vognpose.

Tenkte på Donkey. Ønsker en som også kan brukes som singelvogn. Ja, vet man kan kjøpe nye kalesjer osv, men tror ikke jeg gidder å bruke penger på det hvis de som hører til er brukenes. Får heller satse på fine farger på tilbehør som sitteunderlag og vognpose.
Det forstår eg! Donkey er jo ofte nokså dyr brukt og! Kan gjere den sprek med tilbehør ja!

Vi kjøpte UPPAbaby Vista v2 til vår første i mars 2022, og kommer til å ha den denne gangen også :D Har vært veldig fornøyd med denne vognen! Den kan i tillegg gjøres om til søskenvogn, så det passer jo veldig bra:)

Til dykk som har erfaring med Britax Smile.
Har dykk universal-regntrekk eller Britax sitt?

Noen som har erfaring med Stokke Xplory X?
Hadde egentlig tenkt å gå for britax smile5z. Og tror den er litt favoritt enda.

Var å så på i butikk idag, og selgeren var ganske overbevisende på at Stokke var bedre, spess siden vi begge er ganske høye.
Stokke kan jo justeres mer, på britax kan kun håndtaket vippes opp og ned.
Likte ikke med Stokke at den stanga kommer mellom beina på baby og man må ha Stokke sin vognpose da med delte føtter ser det ut som. Så litt upraktisk ut?

Vi har sett på emmajunga, er det en bra vogn? Ser veldig god ut å trille med. Noen som har erfaringer, hvem modell? :D

Har erfaring med edge duo, og syntes det er en solid og god vogn. Hadde den som eneste vogn sist gang, og skal ha det denne gangen også.

Det er dog ikke en vogn for kjøpesenter og små butikker, men takler det meste av snø, skogsveier, etc. Jeg hadde klassiske hjul.

God plass i den, så den holder til alle kommende år med soving i barnehagen. Også å grei å gjøre unna mathandelen med, da den rommer litt.

Har erfaring med edge duo, og syntes det er en solid og god vogn. Hadde den som eneste vogn sist gang, og skal ha det denne gangen også.

Det er dog ikke en vogn for kjøpesenter og små butikker, men takler det meste av snø, skogsveier, etc. Jeg hadde klassiske hjul.

God plass i den, så den holder til alle kommende år med soving i barnehagen. Også å grei å gjøre unna mathandelen med, da den rommer litt.
Takk for gode tips :happy:

Sikler litt på emmaljunga NXT90 er høy selv . Har hatt emmaljunga Edge duo til de tre andre , elsket den vogna :Heartred

Kommer til å kjøpe brukt for jeg har ikke lyst å betale 10 lapper for ny . Må gå i en butikk å prøve de først tenker jeg . Men tørr ikke se på vogn enda . Fikk MA sist så vil vente til etter otul.

Jeg har hatt emmaljunga Edge duo til fire barn, og elsker den vognen. Den tåler alt, kommer seg frem i snø, på stier, i buskas, opp og ned trapper, har super demping og har stor bag. Meeeen, nå er vognen 17 år, et dekk har ødelagt ventil og det er umulig å få tak i nye deler siden den ikke produseres mer.

Kjøpte derfor nxt90. Største nedturen. Den er tung å manøvrere, funker ikke på snø og stier. Umulig å tippe så du får løftet vognen opp på en fortauskant. Dempingen er mye dårligere enn på duo edge. Jeg er superskuffet og har satt den i garasjen.

Kjøpte Bugaboo Donkey. Den er lett å trille og få opp og ned trapper. Funker dårlig på snø og ikke-asfalt-veier. Rævva demping. Ellers er jeg fornøyd, men savner fortsatt duo edge, som nå står inne som sovevogn, i håp om at det skal dukke opp noen brukbare reservedekk.

Jeg har hatt emmaljunga Edge duo til fire barn, og elsker den vognen. Den tåler alt, kommer seg frem i snø, på stier, i buskas, opp og ned trapper, har super demping og har stor bag. Meeeen, nå er vognen 17 år, et dekk har ødelagt ventil og det er umulig å få tak i nye deler siden den ikke produseres mer.

Kjøpte derfor nxt90. Største nedturen. Den er tung å manøvrere, funker ikke på snø og stier. Umulig å tippe så du får løftet vognen opp på en fortauskant. Dempingen er mye dårligere enn på duo edge. Jeg er superskuffet og har satt den i garasjen.

Kjøpte Bugaboo Donkey. Den er lett å trille og få opp og ned trapper. Funker dårlig på snø og ikke-asfalt-veier. Rævva demping. Ellers er jeg fornøyd, men savner fortsatt duo edge, som nå står inne som sovevogn, i håp om at det skal dukke opp noen brukbare reservedekk.
Ta med dekk til en sykkelreparatør, de ordna dekk for meg for noe år siden. Det var også en fyr på nett som dreiv eget lite verksted for barnevogner. Innbiller meg at han hadde litt deler også. Kanskje han finnes enda.

Noen som har erfaringer med cybex talos som er på tilbud på barnas hus nå:)??

Back
Topp