Barnevogn!

Hva mente du her? Forstod ikke helt setningen.

Det er sjelden mer enn 15% tilbud på nyeste modell av vogner, det gjelder de fleste store merker. Ibalnt kan det være noen gode tilbud når de får inn en ny modell - altså at der er tilbud på på den gamle modellen når en ny kommer på markedet. Men selv hos bugaboo er da tilbudene ikke så hefitge :)
Cybex Priam er feks også sjelden på mer enn 15% tilbud.

Vi har Bugaboo buffalo etter første. Super vogn, dog solfalmet og ikke like fresh som de nyeste modellene. Kommer likevel til å bruke den til babyen også :)

Takk for tips. Har fått det med meg, men også allerede kjøpt hos Barnas Hus da Babyshop hadde 15% på en del Bugaboo. Brukte prismatchen deres. Men søskensete var ikke på tilbud så det la jeg inn Klikk og hent på i dag :D

Noe annet tilbehør/utstyr fra Bugaboo som anbefales som vi bør kjøpe (nytt)? Vi har allerede universalt regntrekk (det som hører til er jo en vits) og en Easygrow Nature vinterpose. Vil trenge en vognpose til.
Har også storsett brukt universalt timbehør til vognene, regntrekk, reflleks og andre vognposer. Bugaboo er jo ganske overpriset

Jeg så på den i dag også, og synes baggen var så lav! Måtte bøye meg mye mer ned for å nå ned i den enn f.eks Cybexen! På babycare har de Priam 2022 modell for 14.900 tror jeg :happy:
Fikk høre på Barnas hus i dag at det kommer forlengelsesadaptere som vil gjøre liggedelen 10 cm høyere!:joyful:

Er det stor forskjell på høyde på liggedel og håndtak på vognene? Jeg har en samboer på 196cm, så må ha en vogn som ikke blir altfor lav. Noen tips?

Er det stor forskjell på høyde på liggedel og håndtak på vognene? Jeg har en samboer på 196cm, så må ha en vogn som ikke blir altfor lav. Noen tips?

Ja, det er en del vogner som blir litt for lave for de høyeste mannfolka. Mannen min er 200. Det her er de vognene han likte best hvor hn ikke ble gående å sparke inn i understellet:
Bugaboo, Fox, buffalo og Donkey (like lang håndtak på alle)
Tfk Mono kombi
Thule urban glide
Cybex Priam
Babyjogger city mini gt
Babyjogger city elite

Og reisevogn: Ergobaby metro + vil si det er mes idelle typen reisevogn som passer til lange foreldre da håndtaket går mer ut fra selve vogna og i tillegg kn justeres i lengden

Vogner vi prøvde hvor han måtte bøye seg og/eller sparket borti kurven under:
Uppababy
Emmaljunga nxt 90
Britax smile
Babyzen yoyo

Best hvis dere får prøvd i butikk, for det kn være han liker noen av vognene som min man synes ble for korte likevel.

Ja, det er en del vogner som blir litt for lave for de høyeste mannfolka. Mannen min er 200. Det her er de vognene han likte best hvor hn ikke ble gående å sparke inn i understellet:
Bugaboo, Fox, buffalo og Donkey (like lang håndtak på alle)
Tfk Mono kombi
Thule urban glide
Cybex Priam
Babyjogger city mini gt
Babyjogger city elite

Og reisevogn: Ergobaby metro + vil si det er mes idelle typen reisevogn som passer til lange foreldre da håndtaket går mer ut fra selve vogna og i tillegg kn justeres i lengden

Vogner vi prøvde hvor han måtte bøye seg og/eller sparket borti kurven under:
Uppababy
Emmaljunga nxt 90
Britax smile
Babyzen yoyo

Best hvis dere får prøvd i butikk, for det kn være han liker noen av vognene som min man synes ble for korte likevel.
Tusen takk for tips! Da får vi ta en liten runde i butikken og prøve litt!

Virkelig ikke enkelt det her! :smiley-ashamed004
Var på Barnas hus i går og kikket litt. Og nå står det nok mellom Bugaboo Fox 5 og Cybex Priam. Prøvde også en vogn fra Emmaljunga (husker ikke modell), men synes den virket veldig tung. Stokke Xplory falt heller ikke i smak, og Thule har jo dessverre ikke vendbar sittedel. Emmaljunga hadde ved første øyekast bedre hjul enn både Bugaboo og Cybex, men i følge en ansatt er det ikke nødvendigvis bedre med mønstrete hjul da det visstnok fortere fester seg snø og slaps der..
Så da står vi altså igjen med Cybex og Bugaboo. Synes begge disse var gode å kjøre og manøvrere, og vanskelig å skille fra hverandre på akkurat det området. Tenkte først at valget skulle bli enkelt, siden liggedelen hos Bugaboo er så mye lavere, men da samme ansatt fortalte at det kommer forlengelsesadaptere som gjør den vesentlig høyere ble det brått vanskelig igjen. Bugaboo har jo et lite knepp større framhjul enn Cybex, men hos Cybex har man mulighet til å kjøpe et ekstra sett hjul som er like store som bakhjulene. Den muligheten får vi ikke med Bugaboo. Så er det kalesjen da.. den var jo helt overlegen hos Bugaboo! Virker som det er vognen med desidert best solskjerming. Også mener jeg å ha lest noe i en test om en litt kranglete sele i sittedelen hos Cybex. Så hva skal man velge?:confused005:scratch Noen som vet om begge disse har ergonomisk sittedel forresten?

Var på Barnas hus i går og kikket litt. Og nå står det nok mellom Bugaboo Fox 5 og Cybex Priam. Prøvde også en vogn fra Emmaljunga (husker ikke modell), men synes den virket veldig tung. Stokke Xplory falt heller ikke i smak, og Thule har jo dessverre ikke vendbar sittedel. Emmaljunga hadde ved første øyekast bedre hjul enn både Bugaboo og Cybex, men i følge en ansatt er det ikke nødvendigvis bedre med mønstrete hjul da det visstnok fortere fester seg snø og slaps der..
Så da står vi altså igjen med Cybex og Bugaboo. Synes begge disse var gode å kjøre og manøvrere, og vanskelig å skille fra hverandre på akkurat det området. Tenkte først at valget skulle bli enkelt, siden liggedelen hos Bugaboo er så mye lavere, men da samme ansatt fortalte at det kommer forlengelsesadaptere som gjør den vesentlig høyere ble det brått vanskelig igjen. Bugaboo har jo et lite knepp større framhjul enn Cybex, men hos Cybex har man mulighet til å kjøpe et ekstra sett hjul som er like store som bakhjulene. Den muligheten får vi ikke med Bugaboo. Så er det kalesjen da.. den var jo helt overlegen hos Bugaboo! Virker som det er vognen med desidert best solskjerming. Også mener jeg å ha lest noe i en test om en litt kranglete sele i sittedelen hos Cybex. Så hva skal man velge?:confused005:scratch Noen som vet om begge disse har ergonomisk sittedel forresten?
Ikke lett, nei. Finnes også flere vogner som ikke selges på Barnas Hus. Har du f.eks sett på Easywalker eller Britax Smile? Vi har Easywalker Harvey 2 og er superfornøyd. Bytter den bare ut nå siden vi trenger søskenvogn med så tette barn. Den er også en brøkdel av prisen til Cybex og Bugaboo.
Bugaboo har overlegen solskjerm, ja, og ergonomisk sittedel. Mener Priam også er ergonomisk.

Ikke lett, nei. Finnes også flere vogner som ikke selges på Barnas Hus. Har du f.eks sett på Easywalker eller Britax Smile? Vi har Easywalker Harvey 2 og er superfornøyd. Bytter den bare ut nå siden vi trenger søskenvogn med så tette barn. Den er også en brøkdel av prisen til Cybex og Bugaboo.
Bugaboo har overlegen solskjerm, ja, og ergonomisk sittedel. Mener Priam også er ergonomisk.
Orker ikke flere alternativer å ta stilling til :laughing002 Men kommer nok uansett ikke til å kjøpe noe vi ikker har mulighet til å teste i fysisk butikk først, så hvis vi ikke finner de i butikk her er de nok uaktuelle. Synes forresten også det så ut som det var litt bedre plass i kurven under Bugaboo, men kan hende det bare ser sånn ut.

Da vi var på barnas hus ble vi fortalt at bugaboo hadde ergonomisk sittedel og cybex priam hadde flat. Vi stod også mellom disse to vognene, men ente tilslutt på bugaboo da selgeren sa at bugaboo hadde større bag og fikk da lettere plass til en tykk vinter vognpose med tanke på størrelsen og at bagen ikke var oval.

Da vi var på barnas hus ble vi fortalt at bugaboo hadde ergonomisk sittedel og cybex priam hadde flat. Vi stod også mellom disse to vognene, men ente tilslutt på bugaboo da selgeren sa at bugaboo hadde større bag og fikk da lettere plass til en tykk vinter vognpose med tanke på størrelsen og at bagen ikke var oval.
Et tips er ellers å bruke bilstolposen i bagdelen. Det har vi gjort tidligere og har da passet perfekt i størrelse.

Men er det ikke sånn at vogna gjerne varer litt lengre, altså at den kan brukes til barnet blir større dersom sittedelen er flat og ikke ergonomisk? Eller har jeg misforstått helt?

Men er det ikke sånn at vogna gjerne varer litt lengre, altså at den kan brukes til barnet blir større dersom sittedelen er flat og ikke ergonomisk? Eller har jeg misforstått helt?
Vi har ergonomisk sittedel i vår uppababy vista v2 og begge barna får fremdeles god plass, de er 2 og 3, men 3 åringen er litt liten, så hun er vel 92-93 cm nå, men de har godt med plass!

Jeg kjenner ikke så godt til forskjellene mellom Priam og Fox i detalj, men ofte varer flat sittedel lenger enn ergonomisk, ja. Fordel med ergonomisk igjen er at de minste sitter mye bedre når de skal over fra bagdelen. I flat får de ikke samme støtte.

Jeg kjenner ikke så godt til forskjellene mellom Priam og Fox i detalj, men ofte varer flat sittedel lenger enn ergonomisk, ja. Fordel med ergonomisk igjen er at de minste sitter mye bedre når de skal over fra bagdelen. I flat får de ikke samme støtte.
Vi hadde en Britax vogn som vi brukte som sovevogn i bhg og når vi reiste, den hadde ikke ergonomisk sittedel, vi merket at minsten skle veldig ned i den. Samtidig får man ikke ryggen opp helt slik at de alltid vil ligge litt bakoverlent. Så barna sitter utrolig mye bedre i den ergonomiske sittedelen! Jeg skjønner at noen foretrekker å ha en vogn som kan legges flatt til soving, men jeg har aldri hatt problemer med soving i den ergonomiske sittedelen. De ligger jo på den måten som er best for kroppen, med litt hevet rygg og hevet bein. Om vinter og høst er det kjempe fint å ha ifht tette neser og ørebetennelser.

Hvis barnet er lang i ryggen, blir vogner med ergonomisk sittedel ofte for kort i ryggen rundt 2-års alder. Så store barn sitter like fint i ikke-ergonomisk sittedel, og bruker ofte vognen mest som sovevogn i bhg. Men små barn sitter mye stødigere i ergonomisk sittedel.

Back
Topp