Barnevogn!

Hvis barnet er lang i ryggen, blir vogner med ergonomisk sittedel ofte for kort i ryggen rundt 2-års alder. Så store barn sitter like fint i ikke-ergonomisk sittedel, og bruker ofte vognen mest som sovevogn i bhg. Men små barn sitter mye stødigere i ergonomisk sittedel.
Hadde det vært tilfelle her så hadde vi heller byttet vogn når ungen vokste ut av den.

Jeg har hatt emmaljunga Edge duo til fire barn, og elsker den vognen. Den tåler alt, kommer seg frem i snø, på stier, i buskas, opp og ned trapper, har super demping og har stor bag. Meeeen, nå er vognen 17 år, et dekk har ødelagt ventil og det er umulig å få tak i nye deler siden den ikke produseres mer.

Kjøpte derfor nxt90. Største nedturen. Den er tung å manøvrere, funker ikke på snø og stier. Umulig å tippe så du får løftet vognen opp på en fortauskant. Dempingen er mye dårligere enn på duo edge. Jeg er superskuffet og har satt den i garasjen.

Kjøpte Bugaboo Donkey. Den er lett å trille og få opp og ned trapper. Funker dårlig på snø og ikke-asfalt-veier. Rævva demping. Ellers er jeg fornøyd, men savner fortsatt duo edge, som nå står inne som sovevogn, i håp om at det skal dukke opp noen brukbare reservedekk.
Sniker.
Men hvis du bytter slange får du vel ny ventil? Jeg har bare kjøpt 12 tommers sykkel slange :happy:

Ikke fått lest meg gjennom hele tråden - men var strålende fornøyd med Bugaboo Buffalo sist (forløper til Fox). Så vurderer den sterkt. Men liker også veldig godt tanken på Cybex E-Priam gunnet motorhjelpen i bakker og vuggefunksjonen. Ulempen er at de visst er litt tyngre inn/ut av bil. Så vet ikke… Helst skulle jeg hatt begge:)

Hmm.. Samboer mener å ha sett mye defekte motor etc på Cybex e-Priam, og den er ganske mye dyrere enn bare Priam, så veldig mulig vi går for vanlig Priam heller :happy: Bilstol + base blir jo minst 5k også likson
Kan jeg bare spørre hvorfor du evt. velger Cybex Priam og ikke Bugaboo Fox? :) Har sett på begge disse to selv, og synes de var så vanskelig å skille fra hverandre hvertfall mtp. trillekomfort, men trooor jeg heller litt mot Bugaboo - men vil veldig gjerne høre hvordan andre tenker!:joyful:

:happy:Kan jeg bare spørre hvorfor du evt. velger Cybex Priam og ikke Bugaboo Fox? :) Har sett på begge disse to selv, og synes de var så vanskelig å skille fra hverandre hvertfall mtp. trillekomfort, men trooor jeg heller litt mot Bugaboo - men vil veldig gjerne høre hvordan andre tenker!:joyful:
Jeg syns bugaboo fox’en var fryktelig lav i forhold til Cybex! At bag’en kommer høyere opp med Cybex enn bugaboo :happy: også likte jeg godt at man kan kjøre Cybex på to hjul (og slå den om til to hjul med bagen på) som kan være kjekt over ulendt/snø terreng

Jeg syns bugaboo fox’en var fryktelig lav i forhold til Cybex! At bag’en kommer høyere opp med Cybex enn bugaboo :happy: også likte jeg godt at man kan kjøre Cybex på to hjul (og slå den om til to hjul med bagen på) som kan være kjekt over ulendt/snø terreng
Det tenkte jeg også først, men ble så glad da jeg fikk høre at det nå kommer forlengelsesadaptere sånn at man kan gjøre bagen høyere :joyful: det med to hjul vet jeg ikke om jeg skjønte:smiley-ashamed004

Det tenkte jeg også først, men ble så glad da jeg fikk høre at det nå kommer forlengelsesadaptere sånn at man kan gjøre bagen høyere :joyful: det med to hjul vet jeg ikke om jeg skjønte:smiley-ashamed004
Ikke sant! Det hjelper en del :happy:
Jeg har et skikkelig dårlig bilde av det med to hjul, legger det ved om jeg finner det:hilarious:
Men Priam har 4 hjul, men man kan på en måte brette den sammen så den kjører kun på to, uten å ta av bag’en :happy:
IMG_6983.jpeg
Her er den holdt noe klønete og da men da ser du :laughing002

Jeg har et skikkelig dårlig bilde av det med to hjul, legger det ved om jeg finner det:hilarious:
Men Priam har 4 hjul, men man kan på en måte brette den sammen så den kjører kun på to, uten å ta av bag’en :happy:
Vis vedlegget 417093
Oi! :) Mulig jeg spør dumt nå, men hva skal det egentlig være godt for?:laughing002

Vis vedlegget 417093
Sånn kan jeg gjør med Bugaboo buffalo en vår. Det er kjempepraktisk om man skal opp/ned en trapp for eksempel :)

Har fått med meg at man kan kjøpe ekstra sett med større forhjul til Cybex, og tenker at det må være en fordel! :) Men samtidig ser jeg liksom ingen her i byen som har den..
Ser et lass med influensere som reklamerer for den, men tenker at de har jo fått den sponset. Også ser jeg veldig mange rundt omkring her med Bugaboo og kjenner mange som er fornøyd med den, men blir sånn i tvil..

Har fått med meg at man kan kjøpe ekstra sett med større forhjul til Cybex, og tenker at det må være en fordel! :) Men samtidig ser jeg liksom ingen her i byen som har den..
Ser et lass med influensere som reklamerer for den, men tenker at de har jo fått den sponset. Også ser jeg veldig mange rundt omkring her med Bugaboo og kjenner mange som er fornøyd med den, men blir sånn i tvil..
Det beste er å dra og se fysisk på vogner, trille de litt i butikken og kjenne litt på dem tenker jeg :happy: Jeg tenkte jo først på Stokke Xplory, deretter Emmaljunga sento, ville og se på bugaboo! Må nok se fysisk litt til før jeg bestemmer meg, men føler meg trygg påc Cybex Priam:smiley-ashamed004

Og bare for å gjøre min egen forvirring komplett har jeg også begynt å kikke litt på Tfk Mono2 Kombi - noen som har erfaring med den? :happy:

Det beste er å dra og se fysisk på vogner, trille de litt i butikken og kjenne litt på dem tenker jeg :happy: Jeg tenkte jo først på Stokke Xplory, deretter Emmaljunga sento, ville og se på bugaboo! Må nok se fysisk litt til før jeg bestemmer meg, men føler meg trygg påc Cybex Priam:smiley-ashamed004
Enig, og etter forrige runde i butikk står det vel egentlig mellom Bugaboo og Cybex:) Men prøver også å legge merke til hvilke vogner jeg ser rundt meg, har fortsatt til gode å se en eneste Cybex. Mens på instagram får man nesten inntrykk av at den er det eneste riktige valget :smiley-ashamed004

Enig, og etter forrige runde i butikk står det vel egentlig mellom Bugaboo og Cybex:) Men prøver også å legge merke til hvilke vogner jeg ser rundt meg, har fortsatt til gode å se en eneste Cybex. Mens på instagram får man nesten inntrykk av at den er det eneste riktige valget :smiley-ashamed004
Jeg følger ikke så mange influencere, så aner ikke hvem som velger hva :hilarious: prøver også å se hva andre rundt meg har, men liker best å kjenne etter selv:D

Jeg følger ikke så mange influencere, så aner ikke hvem som velger hva :hilarious: prøver også å se hva andre rundt meg har, men liker best å kjenne etter selv:D
Det er veldig sant! :happy: Bare synd man ikke får testet på vinterføre inne i en butikk:laughing002 Har fulgt med på et par som har delt mye fra egen graviditet nå i svangerskapet, og da dukker det fort flere forslag opp i feeden:smiley-ashamed004

Back
Topp