Babyklister / Fructus Femina / Berberis Fructibus Comp

Hvor bestiller dere fra brw? Ringte apoteket i byen (Trondheim) nå, fikk beskjed om at de hadde- men det var reseptbelagt ‍♀️
 
En tanke fra meg,

Jeg har mistet to ganger, og 3. gang var en senabort, da fosteret var sykt og vi valgte å avslutte da det ikke var forenelig med liv (som det så pent heter). Vi har tenkt litt på at de to første kanskje også var syke og at det var en naturlig seleksjon slik at vi mistet disse. det får vi jo aldri svar på. Så det jeg undrer meg på med å bruke et slikt klister, er at om jeg skulle begynne på dette til vårt neste forsøk, kanskje man ikke mister tidlig, men at et evt sykt foster klarer å klamre seg fast til livet likevel, og en naturlig seleksjon ikke får finne sted. Noen som har noen tanker rundt dette? Klister høres spennende ut og tenker å prøve det ut over jul..
 
Etter å ha fått mange pm med spørsmål om babyklister, og i tråder rundt omkring, tenkte jeg å få samlet litt info om Babyklister. :)

Babyklister/fructus femina/berberis fructibus comp er et homeopatisk medisin som blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Babyklisteret øker bl.a. fertiliteten hos kvinner, i tillegg til at det virker forebyggende for den gravide, særlig de som har abortert tidligere. Befruktet egg skal feste seg bedre i livmorveggen for det stimulerer til at det blir tykkere. Det er ikke dokumentert om dette funker, men mange har blitt gravide (inkludert meg selv) når de har brukt babyklisteret. Det er som sagt flere som har SA bak seg, hvor spiren tilslutt satt ved bruk av dette, og det er andre som har mistet tiltross for bruk (som undertegnede), så det er ikke lett å vite.

Før 2014 kunne man bestille babyklister fra Danmark, f.eks. herfra - https://www.helsehelse.dk/fructus-femina-comp-1756p.html. Etter at de nye tollreglene ble innført, ble Fructus Femina i flytende variant stoppet i tollen, fordi det var alkoholbasert, derfor ansett som "alkohol" og ikke som medisin. Nå ila. våren 2017 har forøvrig flytende homeopatiske medisiner blitt tilgjengelige igjen for import.

I Norge blir den homeopatiske medisinen med samme virkemidler solgt, men da i form av små sukkerkuler. Det er å få kjøpt hos homeopater og enkelte apotek som fører homeopat-medisiner. Jeg vil anbefale å heller få tak i det i Norge. Selv kjøpte babyklisteret på et apotek i byen (Trondheim) som fører homeopatmedisin, og forhørte meg om dosering o.l. til en homeopat, da dette er et homeopatisk preparat.

Her er linken til apoteket - https://www.vitusapotek.no/vitusapotek/1377. Ta kontakt med de og høre om de har pålager/kan anskaffe det og evt. sende det til deg, dersom du ikke bor i nærheten. Betalte 187kr. for det, og har allerede brukt det i 3 uker, varer sikkert i minst 6 uker til. Man kan bare ta det til det blir tomt.

Lykke til på jakten etter spiren! :)

Vis vedlegget 225062
Det selges altså over disk og man trenger ikke resept hos legen?
 
En tanke fra meg,

Jeg har mistet to ganger, og 3. gang var en senabort, da fosteret var sykt og vi valgte å avslutte da det ikke var forenelig med liv (som det så pent heter). Vi har tenkt litt på at de to første kanskje også var syke og at det var en naturlig seleksjon slik at vi mistet disse. det får vi jo aldri svar på. Så det jeg undrer meg på med å bruke et slikt klister, er at om jeg skulle begynne på dette til vårt neste forsøk, kanskje man ikke mister tidlig, men at et evt sykt foster klarer å klamre seg fast til livet likevel, og en naturlig seleksjon ikke får finne sted. Noen som har noen tanker rundt dette? Klister høres spennende ut og tenker å prøve det ut over jul..
Jeg har også tenkt på det. Og sporte i tråden «vi med babyklister».. kjenner det er skummelt å prøve akkuratt av samme grunn, men tenker at hvis kroppen vil, så rydder den uansett. BK skal jo bare gjøre det bedre der inne, så egget fester seg bedre, men den gir jo ingen garanti at det ikke blir abortert, eller festet i det hele tatt
 
Jeg kommer nok til å prøve bk alikevel- tror kroppen klarer å rydde opp om det skulle være noe, og sjangsen for at det skulle være noe galt med forsterker er jo egentlig ganske liten. Ikm i dag nå, så venter bare på TR sånn at jeg snart får begynne på ny pp :shifty::angelic::happy:
 
Jeg kommer nok til å prøve bk alikevel- tror kroppen klarer å rydde opp om det skulle være noe, og sjangsen for at det skulle være noe galt med forsterker er jo egentlig ganske liten. Ikm i dag nå, så venter bare på TR sånn at jeg snart får begynne på ny pp :shifty::angelic::happy:

Skulle stå forsteret ikke forsterker :laughing025
 
Jeg har også tenkt på det. Og sporte i tråden «vi med babyklister».. kjenner det er skummelt å prøve akkuratt av samme grunn, men tenker at hvis kroppen vil, så rydder den uansett. BK skal jo bare gjøre det bedre der inne, så egget fester seg bedre, men den gir jo ingen garanti at det ikke blir abortert, eller festet i det hele tatt
Takk for tankene dine tenker at jeg prøver en gang til på naturlig vis, så får jeg se etter samtale med gynekolog/spesialist om jeg burde teste det ut, om neste forsøk ikke skulle gå bra..
 
Takk for tankene dine tenker at jeg prøver en gang til på naturlig vis, så får jeg se etter samtale med gynekolog/spesialist om jeg burde teste det ut, om neste forsøk ikke skulle gå bra..
Det høres veldig logisk og trygt ut. Hm, kanskje jeg bør og det. Si ifra hva legen sier om den!
 
Hei. Noen som vet om det går ann å bruke babyklister etter utgått dato? Står anvend før mai 2018 på den. Lurer på om den bare mister litt effekt eller om den virkelig ikke bør brukes, kan ikke se at det står noe om det
 
Hei. Noen som vet om det går ann å bruke babyklister etter utgått dato? Står anvend før mai 2018 på den. Lurer på om den bare mister litt effekt eller om den virkelig ikke bør brukes, kan ikke se at det står noe om det
Tenker at jeg hadde nok ikke orket å ta sjansen, de er ikke såå dyre at jeg ikke har råd til en ny
 
Back
Topp