Babyklister / Fructus Femina / Berberis Fructibus Comp

Fikk mail fra helsehelse.dk. Kjempe hyggelig tilbakemelding og hun sa at de skulle sende en ny en :)
Da får jeg den kanskje neste uke. Håper det ikke er for sent :O
 
Jeg bestilte min rett før jul og den kom rett før nyttår [emoji5] kom i en en litt større brun eske, godt innpakket i bobleplast! Men fikk plass i postkassen i blokka [emoji1360]
 
Fikk e-post nå at den hadde blitt stoppet i tollen :( :sad010
Så, de sa at de kunne refundere beløpet, men jeg spurte de om de heller kunne forsøke å sende den igjen.
 
Fikk e-post nå at den hadde blitt stoppet i tollen :( :sad010
Så, de sa at de kunne refundere beløpet, men jeg spurte de om de heller kunne forsøke å sende den igjen.
Fikk du noen forklaring om hvorfor den var stoppet i tollen?
 
Fikk du noen forklaring om hvorfor den var stoppet i tollen?

21f6d2243c55d4c6c437a0a648804473.png


Ikke no mer enn dette
 
21f6d2243c55d4c6c437a0a648804473.png


Ikke no mer enn dette
Syns det er merkelig at det plutselig fra nyttår av skulle bli et nytt forbud på babyklister. Blir spennende å se om min kommer frem eller om den også er stoppet i tollen. Skal man ikke få beskjed fra tollen hvis varen blir holdt igjen?
 
Syns det er merkelig at det plutselig fra nyttår av skulle bli et nytt forbud på babyklister. Blir spennende å se om min kommer frem eller om den også er stoppet i tollen. Skal man ikke få beskjed fra tollen hvis varen blir holdt igjen?

Jeg trodde man ville få beskjed ja, men har ikke hørt noe fra tollen. Veldig rart.
 
Jeg trodde man ville få beskjed ja, men har ikke hørt noe fra tollen. Veldig rart.
Begynte å søke litt etter om det hadde kommet en ny lov med forbud mot import av babyklister. Fant dette:
"Regelverket for homøopatiske legemidler er under vurdering. Inntil videre har Legemiddelverket bestemt at tollen ikke skal stanse privatimport av homøopatiske legemidler (unntatt injeksjoner) dersom de kommer fra et EU-/EØS-land."
Altså skal den ikke bli stoppet i tollen.


https://legemiddelverket.no/import-...-bli-stoppet-i-tollen#homøopatiske-legemidler

https://legemiddelverket.no/import-...r-forsiktig-med-hva-du-bestiller-på-internett
Se under "Pakken min ble stoppet - hvorfor det?", ikke sikkert det hjelper å sende mail men skader vel ikke å prøve.
 
Begynte å søke litt etter om det hadde kommet en ny lov med forbud mot import av babyklister. Fant dette:
"Regelverket for homøopatiske legemidler er under vurdering. Inntil videre har Legemiddelverket bestemt at tollen ikke skal stanse privatimport av homøopatiske legemidler (unntatt injeksjoner) dersom de kommer fra et EU-/EØS-land."
Altså skal den ikke bli stoppet i tollen.


https://legemiddelverket.no/import-og-salg/import-til-personlig-bruk/privatimport-ved-forsendelse/hva-er-tillatt-for-privatimport-per-post-og-hva-kan-bli-stoppet-i-tollen#homøopatiske-legemidler

https://legemiddelverket.no/import-og-salg/import-til-personlig-bruk/privatimport-ved-forsendelse#vær-forsiktig-med-hva-du-bestiller-på-internett
Se under "Pakken min ble stoppet - hvorfor det?", ikke sikkert det hjelper å sende mail men skader vel ikke å prøve.

Tusen takk for at du søkte opp dette for meg. Da ska jeg jammen meg ringe tollen i morgen og spørre de.
Dette er jo ikke greit.
 
Tusen takk for at du søkte opp dette for meg. Da ska jeg jammen meg ringe tollen i morgen og spørre de.
Dette er jo ikke greit.
Det er ikke greit nei. Kan jo ikke stoppe varer når de ikke har lov til det. Lykke til i morgen, og så får du si hva de svarer :)
Håper vi begge mottar våre babyklister snart i posten :)
 
Det er ikke greit nei. Kan jo ikke stoppe varer når de ikke har lov til det. Lykke til i morgen, og så får du si hva de svarer :)
Håper vi begge mottar våre babyklister snart i posten :)

Håper virkelig det! Sendte mail til både legemiddelsentralen og tollen.
Henviste til legemiddelsentralen i mailen til tollen, så håper de sender meg babyklisteret.
Skal ringe de i morgen uansett ;)
 
Vet noen av dere hvilket firma i Norge helsehelse.dk bruker?
For å levere? posten, postnord, schenker?
 
Vet noen av dere hvilket firma i Norge helsehelse.dk bruker?
For å levere? posten, postnord, schenker?
Tror det er posten. Fikk det utlevert i post-i-butikk, ikke i en butikk hvor postnord har utlevering. Kunne fått den i postkassen men vi har den låst så esken den kom i var for stor for åpninga.
 
Tror det er posten. Fikk det utlevert i post-i-butikk, ikke i en butikk hvor postnord har utlevering. Kunne fått den i postkassen men vi har den låst så esken den kom i var for stor for åpninga.


Jeg har ringt posten og de sier de ikke har stoppet noe i mitt navn. Forstår fint lite
 
Jeg har ringt posten og de sier de ikke har stoppet noe i mitt navn. Forstår fint lite
Håper det bare er etterdønningene etter juleposten som gjør at den er litt forsinket.
 
Håper det bare er etterdønningene etter juleposten som gjør at den er litt forsinket.

Ja jo, men hvordan kan Danmark da fått beskjed at den er tapt av tollen?
Tror det er noen som vet hvor den er, men vet de har bæsja på leggen :( ☹️
 
Ja jo, men hvordan kan Danmark da fått beskjed at den er tapt av tollen?
Tror det er noen som vet hvor den er, men vet de har bæsja på leggen :( ☹️
Det er nok en mulighet det ja. Og veldig surt når man ikke får noe svar.
De sier i mailen at de må gå ut i fra at den er tatt i tollen siden den ikke har kommet frem enda. Ikke lett å finne en pakke/brev når det ikke er sporing.
 
Back
Topp