Babydrømmen som tar alt for lang tid

Åå, så gode nyheter å lese! Synes jo det hørtes helt tullete ut at dere ikke skulle få lov til å bruke forsøkene deres som dere ønsker selv, så godt å få bekreftet at systemet ikke er SÅ rigid! Først og fremst pga ingen ventetid, men er UTROLIG glad for valget siden St Olavs er ett av de flinkeste i landet, og alltid dyrker til blasto for eksempel :) Har hørt såå mye dårlig om Riksen. Så er veldig glad for at vi endte der!

Ja enig, var helt knust etter første måte med de i april, fatter ikkje at han kunne oppføre seg sånn, han var så grådig kald også, eg begynte jo å grine … blæææ. Men godt at vi nå skal snakke med ei anna og at ho bekrefta at «ja det er våre forsøk og vi får de» :D

Så bra ! Håper Haugesund er bra, er lettest for oss å reise dit :) spent på ka de gjør når det kjem til dyrking.
Er helt fantastisk da at spiren din satt, må være godt å ha komt så langt inn i svangerskapet :Heartred:Heartred

Dag 16 etter iui, super ømme pupper og kjempe svak strek på testen, men vedder på at det er skygge :( går halveisgreit, nå veit eg jo at vi får hjelp. Men hadde vore så godt å ikkje trengt meir hjelp :):Heartred

Mensen kom kraftig på morgningen, så da tipper eg det blir 1-2 hjemmeforsøk med cyclogest før forhåpentligvis ivf, eller at vi lykkes på egenhånd da, alt er mulig :D

Egglederene mine er jo åpne og fine, livmor er også fin og sæden til mannen er bra så plutselig :D

Spent på samtalen torsdag med haugesund offentlig, blir ein liten oppdatering da ;)

Mensen kom kraftig på morgningen, så da tipper eg det blir 1-2 hjemmeforsøk med cyclogest før forhåpentligvis ivf, eller at vi lykkes på egenhånd da, alt er mulig :D

Egglederene mine er jo åpne og fine, livmor er også fin og sæden til mannen er bra så plutselig :D

Spent på samtalen torsdag med haugesund offentlig, blir ein liten oppdatering da ;)
Lykke til!

Gynekologer er vanskelige .. blir ingen ivf her. Måtte nesten grine meg til ein forklaring av min situasjon til og med. Ho ville egt ikkje høre og trudde ho visste ka vi mente før vi kom…

Vi får så mange insemineringsforsøk som vi trenger da, og de har visst ingen betydning for evt senere ivf. Også putter ho meg på forskjellige medisiner.

Tanken er egt å si hade til forumet nå. Så vi får se om eg plutselig titter innom igjen. Takk for alle støtte, baby blir det :dummy::Heartred:Heartred

Gynekologer er vanskelige .. blir ingen ivf her. Måtte nesten grine meg til ein forklaring av min situasjon til og med. Ho ville egt ikkje høre og trudde ho visste ka vi mente før vi kom…

Vi får så mange insemineringsforsøk som vi trenger da, og de har visst ingen betydning for evt senere ivf. Også putter ho meg på forskjellige medisiner.

Tanken er egt å si hade til forumet nå. Så vi får se om eg plutselig titter innom igjen. Takk for alle støtte, baby blir det :dummy::Heartred:Heartred
Hva skjedde? Var det en annen gyn enn den på telefonen?

Men i alle dager, hva skjedde?
Lykke til videre:angel8

Hvaa, hvordan er det mulig? Føler med dere! Masse lykke til fremover, håper du titter innom med en liten oppdatering når du føler for det igjen:Heartred

Men i alle dager, hva skjedde?
Lykke til videre:angel8

nei si det hehe, går greit da. Får egentlig så mange IUI som vi trenger for å bli gravid og om vi noen gang ønsker ivf så har vi fremdeles de tre forsøka :)

Her kjem det ein liten oppdatering :)

Alt går bra , egt så trur eg kanskje at IUI er det riktige for oss. De kan gjøre så mange som vi trenger, der vi kommer til å prøve forskjellig type medisiner.

Egglederene mine er helt åpne og fine , der eggene blir produsert er uten endometriose(noe som er veldig bra) og livmora er helt fin. Så egt skal vi kunne bli gravid uten ivf.

Vi kjørte rett på med IUI noen dager etter legebesøket, siden eg får eggløsning av meg selv gjorde det ingenting at eg ikkje hadde gått på letrozol.

Eggløsningen kom mange dager før eg forventa den ! Det var skikikkelig herlig ! Så vi for inn til inseminering og det var ein heilt anna opplevelse offentlig enn privat!
Var samme gyn som tok meg imot og denne gangen var ho heilt fantastisk! Bare måten de utførte insemineringen på virka mye meir sikker enn privat. Eg lå i nedoverbakke og ho både klemte livmora mi igjen og lot meg ligge mye lengre, kjentest også ut Som at de sprøyta det lengre inn da det gjorde meir vondt. Så fekk mye meir trua på at dette kan jo faktisk gå ! :wideyed:

Ho var så omtenksom og kom med mange fine ord etterpå :Heartred eg fekk til og med testdato ! Aldri fått det før, så på fredag ryker testen og samme dag ringer sykepleier for å høre kossen det har gått. :p

Så uansett om eg er litt spent og har maaange tidlig tester liggende, må eg vente til fredag , har eg bestemt meg for :hilarious:

Puppene er store og ømme samt nipplene! Så er veldig spent. Men prøver å legge alt litt vekk og tenke at det er sykehuset sin oppgåve å gjøre meg gravid nå :smug:

Sprøytene man tar før ivf kan forverre endometriosen hos noen, ikkje alle , men noen. Så det er også ein grunn til at IUI gjerne er lurt hos oss :) kanskje det går med mange nok :D dette er jo 4 iui forsøket, veldig spent altså :nailbiting::woot:

God sommer !!

Alt går bra , egt så trur eg kanskje at IUI er det riktige for oss. De kan gjøre så mange som vi trenger, der vi kommer til å prøve forskjellig type medisiner.

Egglederene mine er helt åpne og fine , der eggene blir produsert er uten endometriose(noe som er veldig bra) og livmora er helt fin. Så egt skal vi kunne bli gravid uten ivf.

Vi kjørte rett på med IUI noen dager etter legebesøket, siden eg får eggløsning av meg selv gjorde det ingenting at eg ikkje hadde gått på letrozol.

Eggløsningen kom mange dager før eg forventa den ! Det var skikikkelig herlig ! Så vi for inn til inseminering og det var ein heilt anna opplevelse offentlig enn privat!
Var samme gyn som tok meg imot og denne gangen var ho heilt fantastisk! Bare måten de utførte insemineringen på virka mye meir sikker enn privat. Eg lå i nedoverbakke og ho både klemte livmora mi igjen og lot meg ligge mye lengre, kjentest også ut Som at de sprøyta det lengre inn da det gjorde meir vondt. Så fekk mye meir trua på at dette kan jo faktisk gå ! :wideyed:

Ho var så omtenksom og kom med mange fine ord etterpå :Heartred eg fekk til og med testdato ! Aldri fått det før, så på fredag ryker testen og samme dag ringer sykepleier for å høre kossen det har gått. :p

Så uansett om eg er litt spent og har maaange tidlig tester liggende, må eg vente til fredag , har eg bestemt meg for :hilarious:

Puppene er store og ømme samt nipplene! Så er veldig spent. Men prøver å legge alt litt vekk og tenke at det er sykehuset sin oppgåve å gjøre meg gravid nå :smug:

Sprøytene man tar før ivf kan forverre endometriosen hos noen, ikkje alle , men noen. Så det er også ein grunn til at IUI gjerne er lurt hos oss :) kanskje det går med mange nok :D dette er jo 4 iui forsøket, veldig spent altså :nailbiting::woot:

God sommer !!
Håper håper håper!

God sommer !!
Hvordan går det med deg? :)

Hei ! Så hyggelig av dere å spørre :Heartred

I sommer ble det 2 mnd med pause for å bli fullvaksinert mot covid. Det har egentlig vært litt deilig å vite at skuffelsen ikkje kom då mensen kom.

Vi har også skaffa oss hund! Er så koselig og tar vekk
masse av fokuset :D

Planen videre er egentlig bare å prøve litt medisiner, men egentlig tenke at det sikkert ikkje funke samtidig som at man ikkje gir opp. Er så lei nedturene, tankene og stresset rundt det å ikkje blir gravid.

Denne mnd har eg gått på letrozol, prednisolon og cyclogest. Er ca 1 uke unna mensen så vi får se :p

For 2 mnd siden gjekk eg også på prednisolon, men da kom aldri eggløsningen også kom mensen plutselig 1 uke for tidlig, så det må jo ha vært kluss pga vaksinen. Mnd etter så glemte eg å starte på medisinene :hilarious: deilig å glemme litt! Hehehe har vært mye action med valp i hus !

Legene er forresten usikre på om endometriosen min har noe å si for koffor eg ikkje blir gravid, det er heldigvis ikkje noe på egglederene eller i livmora(utenom polypp i ny og ne).

Håper prednisolon som er betennelsesdempende kan ha ein effekt :Heartred

I dag er eg 15 dpo, skulle bare ta èin test for å avkrefte graviditet nok èin mnd… utvanna urin og bare 1 time siden eg tisset sist. :sad010 Den kom etter bare 1 min!! 25 ml
BC120ED7-457A-4905-A08D-1C983B754233.jpeg

I dag er eg 15 dpo, skulle bare ta èin test for å avkrefte graviditet nok èin mnd… utvanna urin og bare 1 time siden eg tisset sist. :sad010 Den kom etter bare 1 min!! 25 ml Vis vedlegget 374010
Åh herregud! Der er det jo ingen tvil. Det er jo en rød og fin strek :love7 Tipper du får gravid på digital nå! De strimlene fra rfsu er kjent for å slå litt sent ut enn andre tester, så syns det var en veldig sterk strek allerede:wav Lover veldig godt!!

Back
Topp