Babydrømmen <3

Får se hva legen sier da, kan hende det ikke hjelper heller på trøttheten. Jeg har hatt fine verdier hele veien men i første trimester så sovnet jeg hver dag kl.17 på sofaen, klin umulig å holde seg våken :hilarious: men håper legen kan hjelpe deg med å finne en løsning som hjelper ❤️

Er veldig kos! Gleder meg til den delen av ferien når mannen også har fri så vi kan kose oss sammen alle sammen ☺️❤️ ja vi skal 3 uker hjem til Norge i sommer, det blir stas ☺️

Det går helt sikkert bra ☺️❤️ den du skal sette er jo heldigvis bare én sprøyte. Brukte bare B12 som et eksempel for det er den jeg har erfaring med (og den settes ikke i graviditeten). Har ikke fått den for rhesus-uforlikelighet noengang ;)
Jaa, jeg får kanskje svar imorgen, men jeg vurderer sterkt å be om sykemelding frem til ferie for jeg er så trøtt atte hjelp.. og med turnusarbeid og allerede mangel på folk på jobb så er det ikke mulig med tilrettelegging :depressed:

Så koselig at dere skal «hjem» en tur! Håper formen din er god :Heartred
B 12 er nok noe annet ja, men eneste jeg kan sammenligne med er tattis på rumpa og den var overraskende vond:hilarious::hilarious:

9+6

Jeg skal spise ordene mine en etter en etter å ha vært bekymra når jeg ikke var kvalm. Denne uka har vær grusom :hilarious:
Jeg har blitt 100% sykemeldt ifra jobb frem til ferie (når jeg kommer tilbake etter ferie så er jeg ute i uke 13 eller 14) på tirsdag så kastet jeg opp så mye at det ble tomt :depressed::hilarious: og jeg sliter fortsatt med matlyst og svimmelhet og jeg sliter med å få i meg nok drikke for jeg blir så fort kvalm..
Har fått utskrevet postafen av lege, men vil ikke ta de hver dag heller.. men er nesten så jeg må det for jeg føler ikke jeg får i meg nok mat:depressed:

9+6

Jeg skal spise ordene mine en etter en etter å ha vært bekymra når jeg ikke var kvalm. Denne uka har vær grusom :hilarious:
Jeg har blitt 100% sykemeldt ifra jobb frem til ferie (når jeg kommer tilbake etter ferie så er jeg ute i uke 13 eller 14) på tirsdag så kastet jeg opp så mye at det ble tomt :depressed::hilarious: og jeg sliter fortsatt med matlyst og svimmelhet og jeg sliter med å få i meg nok drikke for jeg blir så fort kvalm..
Har fått utskrevet postafen av lege, men vil ikke ta de hver dag heller.. men er nesten så jeg må det for jeg føler ikke jeg får i meg nok mat:depressed:
Babyen tar det den trenger, jeg levde på ritzkjeks en goood stund i første trimester. Kom meg ikke ut av sengen :hilarious: Håper kvalmen roer seg etterhvert, selv var jeg bedre fra ca uke 13/14:happy093

Babyen tar det den trenger, jeg levde på ritzkjeks en goood stund i første trimester. Kom meg ikke ut av sengen :hilarious: Håper kvalmen roer seg etterhvert, selv var jeg bedre fra ca uke 13/14:happy093
Ja håper det, får ikke i meg alle vitaminene mine heller, har tvunget folsyre og jod (en vitamintablett) til å holde seg nede :depressed:
Håper jeg blir bedre snart:Heartred

Ja håper det, får ikke i meg alle vitaminene mine heller, har tvunget folsyre og jod (en vitamintablett) til å holde seg nede :depressed:
Håper jeg blir bedre snart:Heartred
Håper du også merker bedre mot andre trimester! Jeg var skikkelig kvalm frem til uke 11-12 og nå er jeg nesten symptomfri i uke 14-15 :Heartred en trøst er at barnet får tak i næringen selv om du sliter å få i deg nok mat akkurat nå. Ta vare på deg selv om få nok hvile :thumright

Håper du også merker bedre mot andre trimester! Jeg var skikkelig kvalm frem til uke 11-12 og nå er jeg nesten symptomfri i uke 14-15 :Heartred en trøst er at barnet får tak i næringen selv om du sliter å få i deg nok mat akkurat nå. Ta vare på deg selv om få nok hvile :thumright
Ja, jeg skal overleve hvis det «bare» varer max 2 uker, altså (er 10+1 idag) men kjenner det er utrolig slitsomt å måtte ta en powernap etter jeg har spist vannmelon fordi jeg blir utslitt av alt :hilarious:
Klarer heldigvis å slappe av, hovedsakelig for at jeg må.. men jeg ligger mye i senga da:hilarious:

Slet med ekstrem kvalme selv og måtte gå på kvalmestillende til uke 17 (håper ikke du må det), for meg hjalp det å passe på å aldri bli sulten, og få i meg godt med proteiner. Pasta hadde en merkelig kvalmestillende effekt :hilarious: (lettere sagt enn gjort når alt byr en i mot og en brekker seg av enhver matbit I know). Håper det blir bedre etterhvert, masse god bedring ❤️❤️

Slet med ekstrem kvalme selv og måtte gå på kvalmestillende til uke 17 (håper ikke du må det), for meg hjalp det å passe på å aldri bli sulten, og få i meg godt med proteiner. Pasta hadde en merkelig kvalmestillende effekt :hilarious: (lettere sagt enn gjort når alt byr en i mot og en brekker seg av enhver matbit I know). Håper det blir bedre etterhvert, masse god bedring ❤️❤️
Tusen takk for gode tips! :Heartred Det har heldigvis roet seg kraftig, men jeg bruker postafen for alt det er verdt med en gang jeg merker noe:hilarious:
Pasta er amazing, så det er helt i orden for meg:hilarious:

12+0

Den gylne uke har kommet endelig! Idag har vi fortalt det til bonusdatter og svigers, og responsen er kjempefin :Heartpink svigermor gleder seg så til å strikke babyklær at hun måtte finne frem oppskriftsbøkene med en gang:hilarious:
Min bror fikk også vite det i dag, og de gleder seg allerede til at deres datter skal få et jevnaldrende søskenbarn :Heartpink

Nå gjenstår bare min bestemor, og arbeidsplassen min, så blir det et innlegg på facebook eller instagram (men det venter vi uansett med til etter otul 1 august :Heartpink)

13+6
(Eller egentlig 14+0, for nå er klokka over 12, men jeg skal jo tross alt skrive om dagen som har vært)
Idag har vi vært på tidlig ultralyd på sykehuset.
For å gå rett på sak: INGEN forberedte meg på at man mer eller mindre skulle bli pressa ihjel av ultralydproben, det var kjempeubehagelig og jeg ble svimmel og kvalm.. jordmor instruerte mannen min til å finne en kald klut til panna mi :hilarious:
Ellers sto nå alt fint til med den lille sånn som hun kunne se, det eneste var at hjerterytmen var litt rask, noe som gjorde at hun tilbudte meg NIPT, men etter grundigere undersøkelse av ryggrad, nakkefold, hjerne, neserygg og nyrer, så konkluderte jeg selv at jeg ikke ønsker NIPT.. dette for at jordmor selv sa at hun ikke heiste noen røde flagg ved undersøkelse men at hun var pålagt å gi meg tilbud på grunn av forhøyet hjerterytme hos foster.
De andre målingene var helt fine og den lille sprella noe helt sinnsykt inni der! Gruer meg litt til den blir større:hilarious:
I følge en kjapp måling av kjønnsorgan så kan det se ut som gutt, altså- mitt livs største sjokk! Jeg har trodd siden før jeg ble gravid at det skulle bli jente, haha:hilarious:
Det viktigste er såklart at alt står bra til:Heartred
Ordinær ultralyd er om 5 uker ca, jeg skal få innkallelse i neste uke :happy:

IMG_1052.jpeg

Ja det kan være ganske vondt innimellom med de probene hvis lille ligger vanskelig til :hilarious: godt at alt så fint ut og gratulerer med sannsynligvis en liten gutt :love017:Heartblue

Ja det kan være ganske vondt innimellom med de probene hvis lille ligger vanskelig til :hilarious: godt at alt så fint ut og gratulerer med sannsynligvis en liten gutt :love017:Heartblue
Ja det var merkelig haha :hilarious: Håper ting er lettere å se på neste ul, så jeg slipper å føle at jordmor punkterer organene mine:hilarious: denne jordmoren er vist også ganske berykta for å være hardhendt med proben, så skjer det samme neste gang så sier jeg ifra :hilarious::arghh:
Tusen takk! Klarer enda ikke å få det inn i hodet at det kan være det er en gutt inni der! Alt av meg sier det er jente, så rart:hilarious:

Ja det var merkelig haha :hilarious: Håper ting er lettere å se på neste ul, så jeg slipper å føle at jordmor punkterer organene mine:hilarious: denne jordmoren er vist også ganske berykta for å være hardhendt med proben, så skjer det samme neste gang så sier jeg ifra :hilarious::arghh:
Tusen takk! Klarer enda ikke å få det inn i hodet at det kan være det er en gutt inni der! Alt av meg sier det er jente, så rart:hilarious:
Syns nesten det så ut som en jente hvis det er nubben på bilde 2 der, men mulig det er lårbein eller noe annet.

Syns nesten det så ut som en jente hvis det er nubben på bilde 2 der, men mulig det er lårbein eller noe annet.
Ja jeg har prøvd å studert og googlet bilder av nub, men jeg kan faktisk ikke nok om det :hilarious:
Det blir veldig spennende om 4-5 uker når jeg skal på ordinær ul å se om magefølelsen min stemmer:nailbiting:

Krysser fingrene for det!! Eller at du får en annen ultralydjordmor neste gang! ❤️ Huff, berykta for å være hardhendt ja :smiley-ashamed004 hihi kjenner meg veldig igjen i den følelsen, hadde skikkelig magefølelse på jente jeg men er visst en liten gutt jeg bærer på ☺️:Heartblue

Krysser fingrene for det!! Eller at du får en annen ultralydjordmor neste gang! ❤️ Huff, berykta for å være hardhendt ja :smiley-ashamed004 hihi kjenner meg veldig igjen i den følelsen, hadde skikkelig magefølelse på jente jeg men er visst en liten gutt jeg bærer på ☺️:Heartblue
Ja det kan jo være jeg er heldig, men hun er jo heldigvis kjempedyktig, så får jeg bare leve med å være kvalm og svimmel under ultralyd :hilarious:
Nå har jeg spurt på nub theory queens på facebook også og alle sier gutt så det er mulig jeg bare må legge ifra meg magefølelsen, baby blir det til slutt uansett :Heartblue

Ja det kan jo være jeg er heldig, men hun er jo heldigvis kjempedyktig, så får jeg bare leve med å være kvalm og svimmel under ultralyd :hilarious:
Nå har jeg spurt på nub theory queens på facebook også og alle sier gutt så det er mulig jeg bare må legge ifra meg magefølelsen, baby blir det til slutt uansett :Heartblue
Åja så bra! Ja da får man heller bare leve med det :hilarious: hihi, ja de pleier å vite hva de snakker om! Blir spennende å se da ☺️ baby blir det til slutt uansett ja hihi :Heartblue

Åja så bra! Ja da får man heller bare leve med det :hilarious: hihi, ja de pleier å vite hva de snakker om! Blir spennende å se da ☺️ baby blir det til slutt uansett ja hihi :Heartblue
Og uansett hvor klisjé det høres ut så er jo faktisk det viktigste at alt går bra med den lille, og det gjør det jo :happy:
Gleder meg veldig uansett :Heartblue

14+5

Tilbake i jobb etter sykemelding og ferie, og det er kjempetøft! :arghh: Sliter med å sove godt nok på nettene før jobb, og sovner nærmest momentant når jeg kommer hjem ifra jobb, det er mye mas og kjas på jobb, og jeg er så sliten :sorry:

Idag opplevde jeg noe litt ubehagelig, alle på jobb vet at jeg er gravid, både ansatte og pasienter, også kommenterte jeg noe om hyppige tisseturer under lunsj, der 2 av kollegaene ikke kunne forstå hvorfor det kom så tidlig at jeg «hadde nok å vente på!!», med andre ord så fikk jeg min første «bare vent til….» kommentar, og jeg kjente jeg ble litt provosert..
Når man leser i gravidbøker og på oppdateringer på alt av gravidapper så står det rundt denne tiden her at på grunn av at livmor vokser så vil det bli mindre plass til blæra, som kan gjøre at man må på do oftere, og enn skulle da tro at 2 godt voksne damer som har født 3++ barn hver visste det:hilarious:
Det ble bare teit men følte at de invaliderte følelsene mine og at da skiftet temaet over til at jeg overdrev og det ene med det andre..
Nå kan det også være at jeg er noe «frynsete» ettersom at jeg er utrolig sliten og startet arbeidsdagen med en heftig migrene som ikke har gitt seg før nå i 7-tiden på kvelden:bookworm:

Ellers er formen generelt bra, utenom mye trøtthet, og 100 tisseturer til dagen! Jeg er ikke mye kvalm nå, men har postafen i bakhånd ved behov, også har jeg en del ligamentsmerter, men det er helt overkommelig så det går veldig greit :happy:

De får ta seg en bolle! Man tisser jo hele tiden som gravid.

Jeg husker jeg irriterte meg over sånne kommenterer selv da jeg var gravid. Husker jeg tenkte at de eldre rett og slett har glemt hvordan det var å være gravid.

Back
Topp