Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Det handler nok mer om det samme som konseptet ved alternativ medisin; etter en lang nok stund så vil det etterhvert kunne «ordne seg selv» eller bli bra. Enten det er ufrivillig barnløshet eller at man etter langvarige plager er villig til å «prøve alt», oppsøker for eksempel en akupunktør og akupunktur får kroppen i balanse igjen og plutselig har man ikke lenger vondt i hodet. Da gir man all cred til akupunkturen, når det med stor sannsynlighet bare er at det har ordnet seg selv siden det har pågått så lenge. Men når det da løser seg, så får man confirmation bias - og gir det faktum at man endelig har klart å «slappe av» årsak til graviditet, eller akupunktur årsak til at man blir kvitt hodepinen. Nå skal det sies at jeg absolutt ikke er «motstander» av akupunktur (og har benyttet det selv), bare følte det var et greit eksempel:p Beklager, men jeg måtte bare kommentere det, for det er noe av det verste jeg hører:bag:

TP, fy søren for en fin test a! Jeg er helt fra meg av glede over dette, det er såååå gøy!!! Mulig du funker litt annerledes enn meg, men jeg måtte ta av klokken rundt 3+5, for da sank pulsen fem slag og jeg fikk helt hetta. Har enda ikke klart å ta den på igjen:inpain: Pulsen ser iallfall utrolig bra ut! Gleder meg til de neste testene:Heartred Hva sier mannen??!:wav
Jeg vet - er derfor jeg sier det er det mest provoserende man hører som prøver. Har selv en kjip historie som ufrivillig barnløs og habituell abort så føler ikke at jeg ikke har rett til å si det jeg sier. Ordnet seg her da jeg «ga opp». Nå har jeg straks to barn. Dessuten er jeg megatilhenger av akupunktur :P Var ikke ment å støte noen, men jeg tror det ligger mye psykisk bak graviditeter og at stress gjør mer med kroppen enn vi vet.

Ikke meningen å kuppe dagboken din, TP. Følte jeg bare måtte forsvare meg selv :oops::oops:

Så fantastisk!! Får helt frysninger. Gratulerer så mye❤❤

Takk:Heartred Det er helt uvirkelig!
Enig!

Jeg leste en forskningsrapport for en stund siden som skrev at 50% av de som er uforklarlig barnløse faktisk blir gravide uten hjelp innen 3 år. Så for mange er det bare tid eller flaks som trengs. Plutselig kommer gullegget, og det er helt tilfeldig når det kommer. :)

Det er så fantastisk når det plutselig går og for min del gir det en boost med motivasjon når det plutselig går for andre som er i min situasjon. Enten det er naturlig eller ved ivf :dummy::Heartblue:love7

Sånn var det for meg og, når jeg så at noen plutselig ble gravide etter lang tid! :Heartred Skikkelig motiverende, og litt betryggende. Plutselig kan det faktisk bare skje! Og som dere sier, med litt flaks og riktig timing så er det vel ikke så uvanlig at det skjer før eller siden - heldigvis får man vel si! :rolleyes:

Jeg vet - er derfor jeg sier det er det mest provoserende man hører som prøver. Har selv en kjip historie som ufrivillig barnløs og habituell abort så føler ikke at jeg ikke har rett til å si det jeg sier. Ordnet seg her da jeg «ga opp». Nå har jeg straks to barn. Dessuten er jeg megatilhenger av akupunktur :p Var ikke ment å støte noen, men jeg tror det ligger mye psykisk bak graviditeter og at stress gjør mer med kroppen enn vi vet.

Ikke meningen å kuppe dagboken din, TP. Følte jeg bare måtte forsvare meg selv :oops::oops:

Ikke noe problem, her er det bare å kuppe! :hilarious: Man må jo få lov til å ytre sine egne meninger og erfaringer, vi har jo alle litt forskjellig å komme med.:Heartred

Jeg vet - er derfor jeg sier det er det mest provoserende man hører som prøver. Har selv en kjip historie som ufrivillig barnløs og habituell abort så føler ikke at jeg ikke har rett til å si det jeg sier. Ordnet seg her da jeg «ga opp». Nå har jeg straks to barn. Dessuten er jeg megatilhenger av akupunktur :p Var ikke ment å støte noen, men jeg tror det ligger mye psykisk bak graviditeter og at stress gjør mer med kroppen enn vi vet.

Ånei, jeg mente ikke at du skulle være nødt til å forsvare deg! Jeg vet du også har en lang historie, så det var absolutt ikke noe angrep på deg. Det fremsto kanskje litt kvast når jeg leser over det igjen:wideyed: Det er bare det at okei, siden jeg ikke klarte å bli gravid på 1,5 så var det fordi jeg ikke klarte å «slappe av»? Selv om jeg forsøkte bevisst flere ganger? Var jeg virkelig så dårlig til dette at jeg ikke klarte dét engang:p Det er liksom sånt som blir så uheldig. Beklager at dette ble en diskusjon her inne altså.

Mannen tror ikke helt på det han heller!:hilarious: Han ble jo minst like skuffet som meg da vi mistet forrige gang, så jeg tipper vi må inn på en TUL å se hjerteblink før han tror på dette!:rolleyes: Når var det du så hjertet igjen? Var ikke det ganske tidlig, eller husker jeg feil?:wideyed:

Går det bra med deg ellers i svangerskapet eller?:Heartred Gøy om dette går veien for meg og vi kan følge hverandre så tett! :smiley-bounce012

Haha, vi får se ang. den pulsen:hilarious: Mulig jeg må ta den av etter hvert også, foreløpig syns jeg jo dette er for godt til å være sant, så har liksom ikke rukket å bekymre meg helt ennå.:p
Samme her, mannen tørr fortsatt ikke helt å tro på det:shy: Vi så hjertet 6+2! Er i dag 8+5 og føler meg mer og mer gravid for hver dag. Eller, tørr å tro mer og mer på det. Nå teller jeg bare ned til tul 9+1 på torsdag og deretter uke 12! Du, dette skal gå veien, og så utrolig hyggelig å være ganske så likt i løypa! Har du regnet på termin?:angel8 Ja, du får se det an:hilarious:

Åh, takk for så fine ord!!:Heartred:Heartred Nå må de bare fortsette å stige sånn at jeg kan begynne å tro at dette faktisk skjer. :hilarious: Men uansett er det et mirakel at vi har klart dette på egen hånd!:love017

Dette er virkelig, kjære deg:Heartbigred Du er GRAVID:love7

Ånei, jeg mente ikke at du skulle være nødt til å forsvare deg! Jeg vet du også har en lang historie, så det var absolutt ikke noe angrep på deg. Det fremsto kanskje litt kvast når jeg leser over det igjen:wideyed: Det er bare det at okei, siden jeg ikke klarte å bli gravid på 1,5 så var det fordi jeg ikke klarte å «slappe av»? Selv om jeg forsøkte bevisst flere ganger? Var jeg virkelig så dårlig til dette at jeg ikke klarte dét engang:p Det er liksom sånt som blir så uheldig. Beklager at dette ble en diskusjon her inne altså.
Skjønner absolutt hva du mener :happy: Jeg mener absolutt ikke at man bare skal slappe av så går det altså. Da hadde ikke så mange slitt. Mener heller at det kanskje (og bare kanskje ;) ) skjer noe i kroppen som vi ikke kan kontrollere eller forklare når man «gir opp». Eller så er det bare det man kaller flaks.

Uansett er det fantastisk at det skjer! :happy:

Åååå tenk at du skal få joine meg i "magisk hjemmelaga baby klubben" :) :) :)
Hurra :) :)
Så glad for deg :)
Hilsen tykkebolla i straks uke 35 :P

Helt fantastisk med stigende test og krysser alt for at det fortsetter :Heartpink
Når blir termin hvis det går bra? Blir det desember eller januar? :love7

Gratulerer så mye ❤️❤️❤️ Nyt de magiske dagene som kommer!

Jeg slenger meg på de som sier at det hjelper å slappe av. Vi prøvde i tre år på storebror. Ble henvist, og bare kort tid før oppstartssamtale satt spiren. Etter tre år med prøving. Jeg hadde slappet godt av i alle årene, men de siste mnd slappet hodet av i den forstand at jeg så frem til å få hjelp, og at det skulle endre alt. Den type avslapning mentalt hadde jeg ikke klart på egenhånd ❤️

Tusen takk for så mange fine kommentarer dere! :Heartred Blir så rørt og glad av å lese dem, hver og en!! :sad010

Jeg tok akkurat en test:
Vis vedlegget 353351

Er den nederste.:nailbiting:

Nå er den iallefall tydelig positiv, det liker jeg!:love017 Syns kanskje den er litt svak til å være 12 dpo, men jeg vet jo at hcg kan variere osv osv. Så er ikke bekymret! :joyful: Men jeg tror ikke helt på det heller, hvis dere skjønner!:hilarious::hilarious: Føles helt merkelig og absurd å ha klart å bli gravid på egen hånd etter så lang tid og etter 3 mislykkede innsett. Nei, det er rett og slett for sjukt til at jeg kan ta stilling til det ennå! :hilarious:

Ææææææææææææ!!!:excited001

Sånn, måtte bare skrike-skrive litt!:angelic: Og sjekk den hvilepulsen da!!Vis vedlegget 353353

Rett til værs!

Nå er det bare å krysse fingrene!!:smiley-angelic001:smiley-angelic001
Har bare to babyplan igjen + en digital CB. Den ryker på IKM på torsdag!:wideyed::Heartred

TP

Wow! Se her har det skjedd litt. Du som sa du prøvde å roe ned og ta ting som de kom :angelic:. Og skulle begynne igjen med medisin den 10.04 Også satt den plutselig på gamlemåten. Gratulerer :happy:!
Her har jeg allerede kjøpt inntil Bemfola og klar for ny runde om ei lita uka. Blir gøy å følge med deg videre med svangerskapet :rolleyes:. Nå var det din tur!

Samme her, mannen tørr fortsatt ikke helt å tro på det:shy: Vi så hjertet 6+2! Er i dag 8+5 og føler meg mer og mer gravid for hver dag. Eller, tørr å tro mer og mer på det. Nå teller jeg bare ned til tul 9+1 på torsdag og deretter uke 12! Du, dette skal gå veien, og så utrolig hyggelig å være ganske så likt i løypa! Har du regnet på termin?:angel8 Ja, du får se det an:hilarious:

Du ligger fem uker foran meg da! :woot: Tok akkurat en test nå, skal legge ut bilde! Syns jo de er litt svake de testene mine, men syns de blir litt sterkere for hver dag, så da prøver jeg å ikke bekymre meg!:hilarious: Åh, 6+2, det er jo bare litt over to uker til for min del.:rolleyes: Håper vi kommer så langt, og enda lengre såklart.:Heartred

Hmm.. Sjekket sånn menstermin eller hva det heter, og det ble 19. desember! Så det blir en fin julegave i såfall!:wideyed: Du da?

Åååå tenk at du skal få joine meg i "magisk hjemmelaga baby klubben" :) :) :)
Hurra :) :)
Så glad for deg :)
Hilsen tykkebolla i straks uke 35 :p

Ja tenk det!! Hjemmelaget baby hadde jeg absolutt ingen tro på, men her sitter jeg! Ikke så mye baby ennå, men krysser fingrene! :rolleyes: Følger med i dagboken din jevnt og trutt! Lykke til med innspurten!:Heartred

Helt fantastisk med stigende test og krysser alt for at det fortsetter :Heartpink
Når blir termin hvis det går bra? Blir det desember eller januar? :love7

19. desember ifølge en terminkalkulator! :wideyed: Blir seint på året, men men.. Jeg har sluttet å tenke på hva jeg helst vil ha! :hilarious::hilarious: Blir det baby generelt så er jeg happy! :love017

Gratulerer så mye ❤️❤️❤️ Nyt de magiske dagene som kommer!

Jeg slenger meg på de som sier at det hjelper å slappe av. Vi prøvde i tre år på storebror. Ble henvist, og bare kort tid før oppstartssamtale satt spiren. Etter tre år med prøving. Jeg hadde slappet godt av i alle årene, men de siste mnd slappet hodet av i den forstand at jeg så frem til å få hjelp, og at det skulle endre alt. Den type avslapning mentalt hadde jeg ikke klart på egenhånd ❤️

Ja hvem vet - det er vel ikke så enkelt å finne ut av heller! Mye flaks inne i spill i dette gamet her! :Heartred Uansett er jeg helt i sjokk over at vi har blitt gravide på egen hånd - men det føles veldig deilig bare å ha klart såpass!:hilarious:

Wow! Se her har det skjedd litt. Du som sa du prøvde å roe ned og ta ting som de kom :angelic:. Og skulle begynne igjen med medisin den 10.04 Også satt den plutselig på gamlemåten. Gratulerer :happy:!
Her har jeg allerede kjøpt inntil Bemfola og klar for ny runde om ei lita uka. Blir gøy å følge med deg videre med svangerskapet :rolleyes:. Nå var det din tur!

Haha, ja det kan man si! :hilarious: Var rimelig overrasket da jeg fikk den første positive testen! Glad jeg ikke hadde rukket å kjøpe inn medisiner, men hadde vel kanskje fått solgt dem uansett..:joyful: Nå blir det spennende å følge med på deg når du starter forsøket!! Krysser fingrene:love017

Dagens test 13 dpo:

20210406_175830.jpg

Syns de er litt svake de testene mine, men de er iallefall positive!! Får trøste meg med det! :Heartred

19. desember ifølge en terminkalkulator! :wideyed: Blir seint på året, men men.. Jeg har sluttet å tenke på hva jeg helst vil ha! :hilarious::hilarious: Blir det baby generelt så er jeg happy! :love017
Vi fikk jo lille 28. desember, men samma det! Vi fikk vår lille, etterlengtede gutt!

Gratulerer med positiv test! ❤️

Back
Topp