Avocado's voksende spire

Det er mye følelser som sitter i oss, og ekstra spesielt blir det når veien mot målet har vært vanskelig og lang[emoji173][emoji173][emoji173] Kan kjenne på noe av denne type angst jeg også innimellom, nesten så jeg ønsker hun bare skal komme for da er hun på utsia og jeg kan fysisk sjekke henne og se at hun har det bra[emoji4][emoji175]

Heldigvis ikke så lenge igjen for noen av oss nå, angsten slipper nok forhåpentligvis litt etter fødsel blir andre typer bekymringer da[emoji23]

Godt å få satt ord på det man føler og kjenner på, viktig å få tømt seg litt og få det ut[emoji173] Håper det blir endra bedre etter samtale med jordmor neste uke snupp[emoji175][emoji175] Og godt å høre at du ble tatt godt imot og tatt på alvor på føden[emoji175][emoji175][emoji175]

God helg fine du[emoji8][emoji175] Snart jul nå, håper du nyter julefri og koser deg med dine[emoji175]Stor klem[emoji8][emoji175]

Har hatt helt samme tanke, at jeg innerst inne skulle ønske at hun ble født nå slik at jeg kan ta kontrollen og ikke føle meg så maktesløs. Men det er jo galskap å tenke sånn! :bag:

Vi er virkelig heldig som har den flotte svangerskapsoppfølgingen som vi har! Føler jeg ble tatt på alvor og at ingen bekymring var dum eller uberettiget ❤️

Har hatt helt samme tanke, at jeg innerst inne skulle ønske at hun ble født nå slik at jeg kan ta kontrollen og ikke føle meg så maktesløs. Men det er jo galskap å tenke sånn! :bag:

Vi er virkelig heldig som har den flotte svangerskapsoppfølgingen som vi har! Føler jeg ble tatt på alvor og at ingen bekymring var dum eller uberettiget [emoji173]️
Bra vi blir godt ivaretatt [emoji173][emoji173][emoji173] Frøkna her er heldigvis vilbass i magen , godt og slitsomt på samme tid... men kjenner alikevel jeg gjerne skulle hatt henne ut så jeg kan se at hun har det bra ja[emoji85][emoji4]

På tide med en oppdatering kanskje? :rolleyes:

32+1 i dag og det skrider stadig fremover.
I det siste har jeg hatt litt økende angstfølelse og innvendig stress. Jeg får det liksom ikke til å stemme at vi har vært så heldige og klarte dette uten IVF, så jeg går og venter på at katastrofen skal inntreffe, og dermed innbiller jeg meg stadig at hun dør eller har andre grusomme mareritt :bag: (Ja, jeg er kokko)
Litt av dette stresset har nok gjort at jeg faktisk har kjent mindre liv enn det egentlig er, så i går kveld ble det en tur på føden....
De sjekket alt mulig og vi ble beroliget av hjertelyd og UL. Men selv da hun sparket og vi kunne se/høre det så kjente ikke denne engstelige mammaen sparkene... Forstår ikke helt hvordan jeg har klart å bli så stresset i hodet mitt at jeg ikke kjenner spark :oops:
De var heldigvis så søte på føden og svært omsorgsfulle, og sa at jeg måtte bare ringe igjen om jeg på nytt fikk panikk over helgen [emoji173]️ Engler!!

Hadde egentlig time hos JM i dag, og hadde gledet meg til å snakke litt med henne om alt dette også. Dessverre var hun blitt syk.. Jeg får smøre meg med tålmodighet frem til neste uke... :shy:

Det positive oppi alt kaoset mitt er at jeg fikk bekreftet at babyen ligger med hodet dypt nede i bekkenet nå. Muligens har hodet også festet seg, noe som kan forklare et tidvis bedre bekken :) DET skal jeg i så fall ikke klage på!
Hun vil antageligvis ikke klare å snu seg noe mer heller da hodet var såpass kilt nedi bekkenet, så ingen setefødsel på meg :happy: (i hvert fall svært usannsynlig).

Videre er sykemeldingen min økt fra 50% til 70% og det vil den være ut de 5 siste ukene. Godt å trappe ned enda litt og forhåpentligvis få bedre tid til å kjenne etter spark og liv fra innsiden. Hun er viktigst nå! [emoji173]️

Ser frem mot helg, og ikke minst snart jul! :)

Dette ble langt, men godt å få satt noen ord på angsten [emoji173]️

God helg godtfolk!

Godt å høre at det går fint med deg og lille, selv om du får litt angst innimellom[emoji173]️ Og så bra du blir tatt godt vare på på føden. Det er nok bare helt normalt med litt ekstra tanker i den situasjonen man er i etter å ha prøvd å forferdelig lenge! Har tatt sin tid for meg også å bearbeide det at det faktisk har gått nå, og at vi faktisk skal få en liten om ikke så lenge. Har heldigvis ikke blitt så bekymret at jeg har måttet på sjekk, men har hatt noen dager hvor jeg kjenner mindre og har måttet provosere frem litt bevegelser, men så har det heldigvis tatt seg opp igjen før jeg kom så langt at jeg trengte en sjekk (tror hun bare har ligget og sparket innover, da er det ikke så lett å kjenne alltid).
Håper du får snakket godt med jordmor snart, det hjelper jo faktisk ofte å bare sette ord på ting og bli hørt. Jeg kjenner jeg har hatt stort behov hele graviditeten til å fortelle folk om den lange veien vår (ikke nødvendigvis i detalj til enhver, men bare sånn at de skjønner opplegget), det bare føles bedre på noe vis å dele det. Akkurat som det hjelper meg å prosessere hele greia, for man glemmer jo ikke den lange vonde veien bare fordi det endelig går.

Nå får du bare ta det med ro fremover og kose deg med juletiden, det blir jo helt annerledes når man har familien man har drømt om så nært i sikte[emoji173]️

Gratulerer med 32 uker.
Godt alt står bra til med frøkna.
Tenker at en skal ta den panikken og frykten på alvor. At det er nok som du sier et utslag over å skulle snu tankegangen fra ufrivillig barnløs til heldig mamma og at det er ganske heftig. Leste en gang at man har økt risiko for depresjon ift svangerskap og fødsel om man har slitt for å få barn....
Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Snaaaart er du mamma!
Klem

Så godt å høre at du ble godt ivaretatt og at alt var bra med lille baby. [emoji4][emoji173] Høres bra ut at du får trappe ned enda litt til på jobbingen, viktig å lytte til kroppen og den lille. [emoji173]

Bra vi blir godt ivaretatt [emoji173][emoji173][emoji173] Frøkna her er heldigvis vilbass i magen , godt og slitsomt på samme tid... men kjenner alikevel jeg gjerne skulle hatt henne ut så jeg kan se at hun har det bra ja[emoji85][emoji4]

Kanskje hun blir en villbass på utsiden også? :rolleyes: Det sies at mønsteret gjerne går igjen selv om det ikke er noen fasit :)
Blir spennende å se!! :D

Kanskje hun blir en villbass på utsiden også? :rolleyes: Det sies at mønsteret gjerne går igjen selv om det ikke er noen fasit :)
Blir spennende å se!! :D
hehehe ja både jeg og faren var kreative og litt i overkant aktive barn[emoji24][emoji85][emoji28][emoji28] Jeg klatra ut av sprinkelsenga når jeg var 6 mnd så da var det slutt på dupp på dagtid[emoji23][emoji23][emoji23] Så blir ikke overrasket om det kommer ei aktiv frøken på nyåret nei[emoji6][emoji28]

Godt å høre at det går fint med deg og lille, selv om du får litt angst innimellom[emoji173]️ Og så bra du blir tatt godt vare på på føden. Det er nok bare helt normalt med litt ekstra tanker i den situasjonen man er i etter å ha prøvd å forferdelig lenge! Har tatt sin tid for meg også å bearbeide det at det faktisk har gått nå, og at vi faktisk skal få en liten om ikke så lenge. Har heldigvis ikke blitt så bekymret at jeg har måttet på sjekk, men har hatt noen dager hvor jeg kjenner mindre og har måttet provosere frem litt bevegelser, men så har det heldigvis tatt seg opp igjen før jeg kom så langt at jeg trengte en sjekk (tror hun bare har ligget og sparket innover, da er det ikke så lett å kjenne alltid).
Håper du får snakket godt med jordmor snart, det hjelper jo faktisk ofte å bare sette ord på ting og bli hørt. Jeg kjenner jeg har hatt stort behov hele graviditeten til å fortelle folk om den lange veien vår (ikke nødvendigvis i detalj til enhver, men bare sånn at de skjønner opplegget), det bare føles bedre på noe vis å dele det. Akkurat som det hjelper meg å prosessere hele greia, for man glemmer jo ikke den lange vonde veien bare fordi det endelig går.

Nå får du bare ta det med ro fremover og kose deg med juletiden, det blir jo helt annerledes når man har familien man har drømt om så nært i sikte[emoji173]️

Takk for kjempegode ord Giraffen! ❤️
Og max koselig å se deg innom her! Du er jo så nær så nær termin nå :rolleyes: Tenk det a’! Gleder meg til å snart lese gode nyheter i dagboken din!

Har hatt flere av disse dagene hvor jeg har måttet «sukre» ungen og legge meg ned for å få respons. Stort sett har jeg jo fått svar fra baby ved slike tilfeller. Mulig gårsdagen var verste kombo av stress, innoverspark og en unge som bare hadde en chill dag ;)

Så bra at du deler historien din med andre nå! Jeg har ikke vært like tøff, og har fortsatt båret kortene tett til brystet i de fleste tilfeller. Kun et fårall vet hvilken situasjon vi har vært i.
Samtaler med de få som vet, og med jordmor er veldig godt! Mannen min er heldivis også en klippe når det stormer i Avocadohodet ;) Kjenner hvor mye det letter bare å skrive tingene ned her inne også :)

Takk for at du er så god!
Masse lykke til med nært forestående fødsel! Sender alle mulige varme tanker og lykkeønskninger din vei!! ❤️

Gratulerer med 32 uker.
Godt alt står bra til med frøkna.
Tenker at en skal ta den panikken og frykten på alvor. At det er nok som du sier et utslag over å skulle snu tankegangen fra ufrivillig barnløs til heldig mamma og at det er ganske heftig. Leste en gang at man har økt risiko for depresjon ift svangerskap og fødsel om man har slitt for å få barn....
Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Snaaaart er du mamma!
Klem

Takk for gode ord Eskimonika ❤️

Det er en rar og ny følelse og kjenne seg så lykkelig men samtidig så redd. På mange måter kjennes det ut som det aldri har stått mer på spill her i livet enn det gjør nå, og det er jo ikke helt feil tolkning heller.
Overrasker meg ikke at UBL er mer utsatt for depresjon. Det må jo henge sammen med forventninger? Man tror kanskje alt blir solskinn og regnbuer når man endelig lykkes, men barsellivet er krevende det også, og kan nok oppleves overraskende ift. forventningene.
Det er nok viktig å leve med realisme og ikke være redd for å be om hjelp!

Klem tilbake! Mitt juleønske i år er at du også skal lykkes nå! ❤️

hehehe ja både jeg og faren var kreative og litt i overkant aktive barn[emoji24][emoji85][emoji28][emoji28] Jeg klatra ut av sprinkelsenga når jeg var 6 mnd så da var det slutt på dupp på dagtid[emoji23][emoji23][emoji23] Så blir ikke overrasket om det kommer ei aktiv frøken på nyåret nei[emoji6][emoji28]

Oi, 6 mnd var tidlig!! :eek:
Hehe, det får ikke snuppa lov til :p

Men du er nok inne på noe der... eple faller ikke langt fra stammen ;)

Huff så skummelt når en ikke kjenner liv på en stund
Har selv kjent på det, og det er virkelig en forferdelig følelse.
Da er det så godt at helsevesenet faktisk tar en på alvor og sjekker!

Håper du får slappet av fremover og tar vare på deg selv. Mye stress er ikke bra, og det skjer fortere enn en selv er klar over. Kroppene våre og psyken er så mye mere skjøre nå, må selv ta meg i nakken til tider.
Godt avocadomannen tar vare på deg [emoji173]

Huff så skummelt når en ikke kjenner liv på en stund
Har selv kjent på det, og det er virkelig en forferdelig følelse.
Da er det så godt at helsevesenet faktisk tar en på alvor og sjekker!

Håper du får slappet av fremover og tar vare på deg selv. Mye stress er ikke bra, og det skjer fortere enn en selv er klar over. Kroppene våre og psyken er så mye mere skjøre nå, må selv ta meg i nakken til tider.
Godt avocadomannen tar vare på deg [emoji173]

Hver eneste bevegelse fra innsiden er kjærkommen! Og det er kort vei mellom fryd og bekymring :shy:

Veldig glad for at de ikke avfeide meg som hysterisk, men at vi fikk komme inn og bli beroliget ❤️

Så bra at du blir så godt ivaretatt[emoji173]️[emoji173]️ viktig at man får sjekket opp når man kjenner at man trenger det! Men så godt å høre at lille har det bra i magerommet! Håper du får slappet av og kost deg masse i julen! Snart er du mamma[emoji7][emoji7]

Så bra at du blir så godt ivaretatt[emoji173]️[emoji173]️ viktig at man får sjekket opp når man kjenner at man trenger det! Men så godt å høre at lille har det bra i magerommet! Håper du får slappet av og kost deg masse i julen! Snart er du mamma[emoji7][emoji7]

Ja heldigvis var ikke frykten min grunnlag for noe reelt :) Og heldigvis finnes det engler på føden som stiller opp for urolige gravide ❤️

På tide med en oppdatering kanskje? :rolleyes:

32+1 i dag og det skrider stadig fremover.
I det siste har jeg hatt litt økende angstfølelse og innvendig stress. Jeg får det liksom ikke til å stemme at vi har vært så heldige og klarte dette uten IVF, så jeg går og venter på at katastrofen skal inntreffe, og dermed innbiller jeg meg stadig at hun dør eller har andre grusomme mareritt :bag: (Ja, jeg er kokko)
Litt av dette stresset har nok gjort at jeg faktisk har kjent mindre liv enn det egentlig er, så i går kveld ble det en tur på føden....
De sjekket alt mulig og vi ble beroliget av hjertelyd og UL. Men selv da hun sparket og vi kunne se/høre det så kjente ikke denne engstelige mammaen sparkene... Forstår ikke helt hvordan jeg har klart å bli så stresset i hodet mitt at jeg ikke kjenner spark :oops:
De var heldigvis så søte på føden og svært omsorgsfulle, og sa at jeg måtte bare ringe igjen om jeg på nytt fikk panikk over helgen [emoji173]️ Engler!!

Hadde egentlig time hos JM i dag, og hadde gledet meg til å snakke litt med henne om alt dette også. Dessverre var hun blitt syk.. Jeg får smøre meg med tålmodighet frem til neste uke... :shy:

Det positive oppi alt kaoset mitt er at jeg fikk bekreftet at babyen ligger med hodet dypt nede i bekkenet nå. Muligens har hodet også festet seg, noe som kan forklare et tidvis bedre bekken :) DET skal jeg i så fall ikke klage på!
Hun vil antageligvis ikke klare å snu seg noe mer heller da hodet var såpass kilt nedi bekkenet, så ingen setefødsel på meg :happy: (i hvert fall svært usannsynlig).

Videre er sykemeldingen min økt fra 50% til 70% og det vil den være ut de 5 siste ukene. Godt å trappe ned enda litt og forhåpentligvis få bedre tid til å kjenne etter spark og liv fra innsiden. Hun er viktigst nå! [emoji173]️

Ser frem mot helg, og ikke minst snart jul! :)

Dette ble langt, men godt å få satt noen ord på angsten [emoji173]️

God helg godtfolk!

Min kjære Avocado! Ville bare si at jeg hadde det på akkurat samme måte ang angsten og å vente på når det går galt. Dette kommer til å gå så bra, det er bare litt for fantastisk til å forstå, tenk det a! [emoji173]️[emoji847]

Min kjære Avocado! Ville bare si at jeg hadde det på akkurat samme måte ang angsten og å vente på når det går galt. Dette kommer til å gå så bra, det er bare litt for fantastisk til å forstå, tenk det a! [emoji173]️[emoji847]

Snille gode Mjauen ❤️ Takk for gode ord! Betyr mye å vite at jeg ikke er alene om å være litt tullerusk på denne måten :p
Føler meg virkelig som vinneren av verdens beste lotteri ❤️

Takk for kjempegode ord Giraffen! [emoji173]️
Og max koselig å se deg innom her! Du er jo så nær så nær termin nå :rolleyes: Tenk det a’! Gleder meg til å snart lese gode nyheter i dagboken din!

Har hatt flere av disse dagene hvor jeg har måttet «sukre» ungen og legge meg ned for å få respons. Stort sett har jeg jo fått svar fra baby ved slike tilfeller. Mulig gårsdagen var verste kombo av stress, innoverspark og en unge som bare hadde en chill dag ;)

Så bra at du deler historien din med andre nå! Jeg har ikke vært like tøff, og har fortsatt båret kortene tett til brystet i de fleste tilfeller. Kun et fårall vet hvilken situasjon vi har vært i.
Samtaler med de få som vet, og med jordmor er veldig godt! Mannen min er heldivis også en klippe når det stormer i Avocadohodet ;) Kjenner hvor mye det letter bare å skrive tingene ned her inne også :)

Takk for at du er så god!
Masse lykke til med nært forestående fødsel! Sender alle mulige varme tanker og lykkeønskninger din vei!! [emoji173]️

Takk i lige måde du, og tusen takk for lykkeønskninger[emoji173]️[emoji173]️

Må jo innom av og til og sjekke hvordan det går med de gamle traverne[emoji6] Ja nå nærmer det seg med stormskritt her, sprøtt at det maks er noen uker igjen[emoji33] Spennende og skummelt på en gang det der[emoji4]

Ikke bare bare når de i magen tar det litt for mye med ro etter vår smak! Min er ganske rolig av seg generelt, men gir heldigvis stort sett «lyd» fra seg før jeg blir altfor stressa. Ofte kommer det en mye mer aktiv dag etter en dag med litt mindre bevegelse, akkurat som hun skal ta igjen for dagen før hehe. Uansett bedre å sjekke en gang for mye enn for lite hvis man blir bekymret[emoji4] Blir spennende å se om de fortsetter å være rolige utenfor magen også eller om de skrur opp tempoet[emoji6]

Angående det med å dele så må man jo bare gjøre det som føles best for seg selv! Her har alle nærmeste venner og familie visst lenge, og de aller fleste i omgangskretsen visst hvertfall de siste årene. På et tidspunkt så ble det liksom lettere sånn. Alle vet ikke like mye detaljer selvfølgelig, og de siste forsøkene sa vi ikke noe særlig til noen om akkurat hvor vi var i løypa, det ble liksom for mye at alle andre skulle vite og vente osv., for det føltes jo så håpløst. De fleste vi kjenner har fått både 1 og 2 barn etter at vi begynte å prøve, og i lange perioder måtte jeg bare holde meg unna folk og anledninger som involverte barn, fordi det var eneste måten å holde ut hverdagen på. Kanskje ikke så sunt å isolere seg sånn i lengden, men man gjør det man må for å holde ut. Da var det også lettere for folk å skjønne hvorfor jeg ikke alltid ble med på ting når de visste om situasjonen (selv om alle sikkert ikke helt skjønte omfanget av sorgen). Har tatt litt tid å «koble seg på» livet igjen, men det kommer seg sakte men sikkert[emoji4]
Føler også det er mye lettere å dele med flere nå i ettertid, nå har jeg rukket å fordøye det litt, og den forferdelige «hva om det aldri går» følelsen henger ikke over som en mørk sky lenger. Når man begynner å snakke om det er det også overraskende mange som åpner opp om at de selv eller noen nær dem opplever eller har opplevd noe av det samme, og som tydeligvis setter pris på å høre at de ikke er alene. Så det føles litt som å gjøre en god gjerning å spre kunnskap og forståelse om dette vonde temaet[emoji173]️ Syns forresten også det har hjulpet mye å skrive her inne, spesielt om alle de «forbudte» tankene man får når man ikke takler andres lykke osv., for det er det rett og slett ikke så lett for andre å forstå. Ingen tvil om at det hjelper å få støtte fra andre som faktisk er i samme situasjon som en selv[emoji4]

Gratulerer med 32 uker:Heartred Håper frøkena holder seg i magen i minst 5 uker til! Jeg var avhengig av saftis og ønska henne ut, inntil hun plutselig ville ut litt tidlig... Krysser fingrene for at jeg ved en neste graviditet ikke må føde et sted de har intensivavdeling og jeg får bestemme mer selv av hva jeg ønsker.

Nå er det ikke lenge igjen Avocado [emoji7] jeg var også litt stressa på slutten rundt der du er nå. Men når jegu nærma meg termin og gikk på overtid så ble babyen såpass stor at det nesten var umulig å ikke kjenne [emoji85] forsto ikke at vi faktisk skulle ha barn før jeg fødte [emoji14]

Prøv å nyte sparkene og det å være gravid nå så mye du kan, jeg syntes det var litt vemodig når den fine kulen var borte. Selv om den fineste skatten var ute og det var deilig å endelig bli seg selv igjen :)

Back
Topp