August 2024

Masse, masse, masse lykke til i morgen!!! Sender gode tanker din vei!!

Vet ikke hvor mange små det var og klarer egentlig ikke å gjette. Venstre eggstokk som ikke hadde reagert til ultralyd onsdag rakk likevel en innspurt før uttak :rolleyes: De tømte kun de største posene på den siden men fant ingen egg. Alle 12 fra høyre, venstre er ubrukelig!
Tusen takk! Er ferdig nå, fikk ut 9 egg. :) jeg husker ingenting av uttaket, så samboer måtte få med seg det som ble sagt. Men selv om vi fikk ut 9 egg, så fikk han inntrykk av at de ikke var så positive. :oops:
Vi har fått signalisert at vi kanskje må ta høyde for en runde til. Jeg tror også vi har en del egg som ikke er modne, da det var en del som follikler. Vi får svar på mandag.

Når får du svar på dine?

Tusen takk! Er ferdig nå, fikk ut 9 egg. :) jeg husker ingenting av uttaket, så samboer måtte få med seg det som ble sagt. Men selv om vi fikk ut 9 egg, så fikk han inntrykk av at de ikke var så positive. :oops:
Vi har fått signalisert at vi kanskje må ta høyde for en runde til. Jeg tror også vi har en del egg som ikke er modne, da det var en del som follikler. Vi får svar på mandag.

Når får du svar på dine?
Krysser fingrene for at de blir befruktet og utvikler seg fint til tross for at de ikke var så positive ved uttak :Heartred

Når får du svar på dine?
9 egg er jo bra!!

9 egg er jo bra!!
Ja, det var det jeg også trodde :oops: men jeg har en mistanke om at flere ikke var modne, for det var flere follikler som utviklet seg de siste dagene, så de var ganske små.
Det greier de kanskje å se med en gang etter uttak?

Ja, det var det jeg også trodde :oops: men jeg har en mistanke om at flere ikke var modne, for det var flere follikler som utviklet seg de siste dagene, så de var ganske små.
Tror de må undersøke dem først, de ringer deg sikkert i morgen for å si hvor mange egg som var modne og hvor mange som ble befruktet?

Alle stjernene stilte seg på rekke denne gangen og jeg er akkurat i gang med stimulering igjen, TR meldte sin ankomst akkurat sent nok til at jeg får være med på første runde etter ferien. Kromosomprøvene kom tilbake med normale verdier, så nå skal jeg krysse fingrene for at mitt 4. Uttak resulterer i et embryo :Heartred

Kinelill - 30 - B1 - UNN Tromsø - 4. Uttak (2 avbrutte og 1 SA hittil) - Menopur, Ganirelix og Ovitrelle

Jeg er forsiktig håpefull... SA forrige runde knuste meg, det var livets første positive test etter nå 2 år prøving og mange avbrutte forsøk og ingen embryo på noen forsøk. Er det normalt å bli mer og mer emosjonelt distansert? Kjenner jeg beskytter meg selv mer og mer!

Alle stjernene stilte seg på rekke denne gangen og jeg er akkurat i gang med stimulering igjen, TR meldte sin ankomst akkurat sent nok til at jeg får være med på første runde etter ferien. Kromosomprøvene kom tilbake med normale verdier, så nå skal jeg krysse fingrene for at mitt 4. Uttak resulterer i et embryo :Heartred

Kinelill - 30 - B1 - UNN Tromsø - 4. Uttak (2 avbrutte og 1 SA hittil) - Menopur, Ganirelix og Ovitrelle

Jeg er forsiktig håpefull... SA forrige runde knuste meg, det var livets første positive test etter nå 2 år prøving og mange avbrutte forsøk og ingen embryo på noen forsøk. Er det normalt å bli mer og mer emosjonelt distansert? Kjenner jeg beskytter meg selv mer og mer!
Det er helt normalt! Du blir normal igjen ❤️

Jeg er forsiktig håpefull... SA forrige runde knuste meg, det var livets første positive test etter nå 2 år prøving og mange avbrutte forsøk og ingen embryo på noen forsøk. Er det normalt å bli mer og mer emosjonelt distansert? Kjenner jeg beskytter meg selv mer og me
Så bra kromosomanalysene var normale! Ventetiden på svar var lang før jeg fikk avklaring på den prøven. Det er helt normal å bli emosjonelt distansert. IVF-prosessen tar på :Heartred

Tror de må undersøke dem først, de ringer deg sikkert i morgen for å si hvor mange egg som var modne og hvor mange som ble befruktet?
Nei, vi får ikke vite noe før på mandag fikk vi beskjed om. Så da må vi bare smøre oss med tålmodighet, som jeg ikke har... :hilarious:

Jeg er i alle fall snart ferdig med å kun ta nesesprayen :happy: Begynner med sprøyter på onsdag, men fortsetter med sprayen mens jeg stimulerer. Den fungerer vel på samme måte som Fyremadel gjør i kort protokoll. Hehe, hadde det vært så vel at det var 5. søskenforsøk så skulle jeg ikke klagd:laughing002Dessverre er det 5. ivf-forsøk på baby nr. 2. Vi har en jente fra før som kom helt naturlig uten problemer.

Oi, 12 egg ut er jo kjempebra! Gratulerer med overstått uttak med fin fangst:Heartred Ja, skjønner godt at det er mer ubehag med dobbelt så mange ut. Det er min erfaring også. Hvilken klinikk tilhører du? Nysgjerrig på hvem som tilbyr uttak på søndager. Håper du får gode nyheter de neste dagene da og at det blir innsett på fredag! Det blir spennende å følge med på deg:happy:
Ah ok, takk for forklaring, artig å lære litt nytt! Hører til St Olavs

Når får du svar på dine?
Får vel info når vi møter til timen for innsett fredag. De ringer bare hvis det er dårlige nyheter. Tips @Sep2018 - om de skulle være treeeeeig med å ringe deg mandag (sånn hvis det nærmer seg 14.30/15-tiden, da bør de være ferdige med nye innsett) så kan du faktisk ringe laben selv. Det gjorde jeg for 3 år siden. Samme nr som folk skal bruke til sædprøve

Last edited:
Mener også at de må undersøke eggene før de kan se om de er modne, jeg spurte under egguttak om de klarte å se hvor mange som var modne og de sa de ikke visste der og da.

Uansett gratulerer så mye med uttak overstått!!! 9 er egentlig et veldig bra tall, selv om ikke 100% er modne. Skjønner du ikke vil ha for høye forventninger da :Heartred hvordan er formen i dag?

Masse lykke til med venting fremover :Heartred:Heartred det er nervepirrende. Husk det er lov å dele tanker underveis :Heartred

Så bra kromosomanalysene var normale! Ventetiden på svar var lang før jeg fikk avklaring på den prøven. Det er helt normal å bli emosjonelt distansert. IVF-prosessen tar på :Heartred
Tror jeg har hatt flaks med at prøvesvarene ble analysert på samme sykehus som jeg gjør ivf på. Selv med fellesferie tok det "bare" fem uker før jeg så at svarene var lagt i journalen, men jeg har ikke fått resultatene før i dag. Veldig lettet! Jeg tror ikke jeg hadde taklet dårlige resultat i dag :bag:

Nå skal jeg krysse fingrene for at litt mer bevegelse på kroppen i sommer, litt sunnere mat og litt mer kosttilskudd har gjort susen for eggkvaliteten :happy:

Analyseresultatene fra endometriesten viste både endometritt og skyhøyt nivå av CD56 NK celler. Har forsøkt å komme i kontakt med Medicus siden lunchtider i dag, pga fremstår for meg som om det er lite optimalt med innsett på fredag før dette er behandlet. Men får ikke tak i dem.

Ah ok, takk for forklaring, artig å lære litt nytt! Hører til St Olavs

Får vel info når vi møter til timen for innsett fredag. De ringer bare hvis det er dårlige nyheter. Tips @Sep2018 - om de skulle være treeeeeig med å ringe deg mandag (sånn hvis det nærmer seg 14.30/15-tiden, da bør de være ferdige med nye innsett) så kan du faktisk ringe laben selv. Det gjorde jeg for 3 år siden. Samme nr som folk skal bruke til sædprøve
Takk for tips! Mandag blir en lang dag om de ikke ringer tidlig :nailbiting:

Mener også at de må undersøke eggene før de kan se om de er modne, jeg spurte under egguttak om de klarte å se hvor mange som var modne og de sa de ikke visste der og da.

Uansett gratulerer så mye med uttak overstått!!! 9 er egentlig et veldig bra tall, selv om ikke 100% er modne. Skjønner du ikke vil ha for høye forventninger da :Heartred hvordan er formen i dag?

Masse lykke til med venting fremover :Heartred:Heartred det er nervepirrende. Husk det er lov å dele tanker underveis :Heartred
Tusen takk! Formen er ok, har en del luftsmerter og er veldig oppblåst men paracet tar det meste. Får jo ikke lov å gjøre noe etter innsett? :oops: fikk beskjed om å holde meg rolig, ingen brå bevegelser, ingen gjentakende bevegelser som typ ta ut av oppvaskmaskinen, støvsuging osv. Fikk du beskjed om dette? Altså, klager ikke på at jeg slipper støvsuging og oppvask :hilarious: men har litt andre ting jeg helst skulle blitt ferdig med.

Analyseresultatene fra endometriesten viste både endometritt og skyhøyt nivå av CD56 NK celler. Har forsøkt å komme i kontakt med Medicus siden lunchtider i dag, pga fremstår for meg som om det er lite optimalt med innsett på fredag før dette er behandlet. Men får ikke tak i dem.
Det var ikke tilfredsstillende, nei. Kjedelig resultat å få… samtidig, kanskje godt å ha fått vite om problemet, spesielt hvis det kan forbedres? Kjenner ikke til problemer med NK-celler, hva slags behandling er det å få?

Lykke til videre med å få tak i klinikken :rolleyes: :Heartred

Takk for tips! Mandag blir en lang dag om de ikke ringer tidlig :nailbiting:

Tusen takk! Formen er ok, har en del luftsmerter og er veldig oppblåst men paracet tar det meste. Får jo ikke lov å gjøre noe etter innsett? :oops: fikk beskjed om å holde meg rolig, ingen brå bevegelser, ingen gjentakende bevegelser som typ ta ut av oppvaskmaskinen, støvsuging osv. Fikk du beskjed om dette? Altså, klager ikke på at jeg slipper støvsuging og oppvask :hilarious: men har litt andre ting jeg helst skulle blitt ferdig med.
Nei, fikk ikke sånne beskjeder. Da har du sikkert ganske store eggstokker og bør høre på rådene! God bedring :Heartpink:Heartpink

Det var ikke tilfredsstillende, nei. Kjedelig resultat å få… samtidig, kanskje godt å ha fått vite om problemet, spesielt hvis det kan forbedres? Kjenner ikke til problemer med NK-celler, hva slags behandling er det å få?

Føles ganske frustrerende at dette antakelig er årsaken til at de syv innsettene vi har hatt med egne egg siden 2021 ikke har lykkes.. Ingen har fortalt meg at dette kunne være en mulighet. Istedet for å gjøre noen form for utredninger har Porsgrunn bare gjort ene innsett etter det andre og brukt alle embryoene vi hadde på frys fra 2017. Fant ut om endometrietest her på forumet og bestilte time hos Aleris helt av eget initativ. I realiteten har vi blitt fratatt muligheten til å bli gravid med egne egg. Og i tillegg «sløst bort» et topp gradert donor embryo nå i juni.

Sorry veldig sur melding herfra. vet ikke hva jeg skal føle om det her. Har heller ikke fått hele journalen min fra Porsgrunn og det siste jeg hørte fra dem er at de ikke har kapasitet til å hjelpe meg med det.

Endometritt behandles med antibiotika, mens økt nivå av sånne NK-celler behandles vanligvis med kortison/Prednisolon. Men gynekologen sa at det var så høye nivåer at de ville anbefale noe injeksjoner i stedet eller i tilllegg til prednisolon.

Back
Topp