August 2024

Sniker. Jeg har også fått satt inn for sent en gang, og opplevde det samme som deg, at de bare ikke ville høre. Jeg mente jeg skulle ha innsett på søndag, klinikken insisterte på mandag (dette var i Danmark). I ettertid fikk jeg en beklagelse, men ingen kompensasjon. Stå på ditt hvis det skjer igjen, det er faktisk tidskritisk at man får innsettet riktig. Og heller litt for tidlig enn litt for sent, det er flere klinikker som setter inn på dag 6.
Ah, så deilig å høre! Men kjipt for deg også. Gikk en runde med dem i går, de nekter fortsatt, selv om jeg sier at den ene runden sa de det var forsent og den andre ikke! (Altså to forskjellige runder og samme blodprøvesvar, men to helt forskjellige vurderinger). Kommer aldri til å sette inn så sent igjen, da avbryter jeg heller forsøket.

Da blir det innsett av egg nr. 2 allerede på mandag! Avdelingen hadde sommerstengt og åpnet igjen mandagen denne uka. Uten at jeg rakk å avtale nytt innsett med fertilitetsavdelingen før sommerstengt tok jeg eggløsningstester uansett og håpet på innsett i august. Fikk positiv eggløsningstest tirsdag 6. aug (CD 15), fikk time til ultralyd torsdag, og fikk avtalt innsett på mandag 12. aug! Dette innsettet blir uten eggløsningssprøyte, sammenlignet med sist innsett da jeg måtte ta Gonasi (fant forresten veldig lite info på nettet om erfaringer om denne sprøyta).

Da blir det innsett av egg nr. 2 allerede på mandag! Avdelingen hadde sommerstengt og åpnet igjen mandagen denne uka. Uten at jeg rakk å avtale nytt innsett med fertilitetsavdelingen før sommerstengt tok jeg eggløsningstester uansett og håpet på innsett i august. Fikk positiv eggløsningstest tirsdag 6. aug (CD 15), fikk time til ultralyd torsdag, og fikk avtalt innsett på mandag 12. aug! Dette innsettet blir uten eggløsningssprøyte, sammenlignet med sist innsett da jeg måtte ta Gonasi (fant forresten veldig lite info på nettet om erfaringer om denne sprøyta).
Så spennende :Heartred :love017 Masse lykke til i morgen!

Tusen takk:) ja, jeg er vel på dag 11 med Synarela nå, jeg har brukt den en gang tidligere, men ellers hatt kort protokoll. Man skal vel helst gå på den minst to uker før sprøytestart, og man må ha fått blødning før sprøytestart. Slik jeg har forstått det, er det slik man vet at man er nedregulert tilstrekkelig før man begynner med stimuleringen. Så er det vel noen som går ganske mange uker på Synarela også, særlig de som har endometriose, for det skal vel kunne dempe endometriosen hos dem. Jeg er glad det ikke ble så lenge før sprøytestart for min del, for den nesesprayen gir en del bivirkninger hos meg, så blir det bedre når jeg starter med spøytene :) Haha, nå fikk du et langt og sikkert uinteressant svar her:laughing002 Hvor i løypen er du?
Bra du er snart ferdig med nesespray da!!! Ser du skrev dette er forsøk 5 - blir det totalt sett, eller 5te søskenforsøk?

Jeg hadde uttak i dag, ble 12 egg ut. Veldig fornøyd med antallet, men mer ubehag enn sist da det var 6. Tentativt innsett fredag så lenge forholdene ligger til rette for det

Bra du er snart ferdig med nesespray da!!! Ser du skrev dette er forsøk 5 - blir det totalt sett, eller 5te søskenforsøk?

Jeg hadde uttak i dag, ble 12 egg ut. Veldig fornøyd med antallet, men mer ubehag enn sist da det var 6. Tentativt innsett fredag så lenge forholdene ligger til rette for det
Krysser fingrene for deg! Bra antall :love017

Krysser fingrene for deg! Bra antall :love017
Tusen tusen takk :Heartred Må innrømme jeg er litt var mtp overstimulering, var ikke noe særlig oppblåst hele denne runden men har raskt blitt oppblåst de siste timene. Det var noen flere små på venstre eggstokk som de ikke fikk tømt, så jeg håper symptomene kommer fordi disse har gått i eggløsning selv og ikke ville eggstokker…

Hvordan går det med deg? Tatt siste sprøyte i kveld?

Uttak på en søndag? Hvor? Så utrolig bra!!

Så fantastisk å kunne stole på at de tar ut eggene når det et optimalt og ikke når det passer med åpningstider!! Kan jeg spørre hva folikkelen var på da du skulle sette sprøyte?
Det vet jeg ikke, de var 16-18 mm onsdag og jeg satte Ovitrelle fredag, men tok ikke ny ultralyd.

Hørtes bra ut det, var bare nysgjerrig på hva man setter på når helg ikke må unngås :)
Skjønner. :) Kan også nevne at jeg har en historikk med mange tomme poser, så de sa de ville prøve å vente litt lengere for meg. Virker som det var riktig valg

Hvordan går det med deg? :Heartred Bestemte du deg for å avslutte med progesteron?

Oi spennende! Så bra du tok el tester, så slapp du å vente nok en syklus :Heartred Masse lykke til i morgen!

Oi gratulerer med mange egg ut! :HeartredHåper mange befrukter og utvikler seg fint! Da håper det blir innsett for oss begge på fredag :Heartred

Jeg er i alle fall snart ferdig med å kun ta nesesprayen :happy: Begynner med sprøyter på onsdag, men fortsetter med sprayen mens jeg stimulerer. Den fungerer vel på samme måte som Fyremadel gjør i kort protokoll. Hehe, hadde det vært så vel at det var 5. søskenforsøk så skulle jeg ikke klagd:laughing002Dessverre er det 5. ivf-forsøk på baby nr. 2. Vi har en jente fra før som kom helt naturlig uten problemer.

Oi, 12 egg ut er jo kjempebra! Gratulerer med overstått uttak med fin fangst:Heartred Ja, skjønner godt at det er mer ubehag med dobbelt så mange ut. Det er min erfaring også. Hvilken klinikk tilhører du? Nysgjerrig på hvem som tilbyr uttak på søndager. Håper du får gode nyheter de neste dagene da og at det blir innsett på fredag! Det blir spennende å følge med på deg:happy:

Skjønner. :) Kan også nevne at jeg har en historikk med mange tomme poser, så de sa de ville prøve å vente litt lengere for meg. Virker som det var riktig valg

Hvordan går det med deg? :Heartred Bestemte du deg for å avslutte med progesteron?
Ja, sluttet med progesteron og fikk mens i går. Hadde veldig kort syklus, det stemmer med eggløsning når JEG trodde og at timingen ble feil med egget dessverre. Nå kjører jeg en runde antibiotika og setter inn det neste siste egget!

Så spennende :Heartred :love017 Masse lykke til i morgen!
Oi spennende! Så bra du tok el tester, så slapp du å vente nok en syklus :Heartred Masse lykke til i morgen!

Oi gratulerer med mange egg ut! :HeartredHåper mange befrukter og utvikler seg fint! Da håper det blir innsett for oss begge på fredag :Heartred

Tusen takk! Det gikk fint med innsett, og de sa egget så bra ut så krysser fingrene for at det sitter denne gangen :) da var det bare å prøve å holde seg 16 dager før testing..

Tusen tusen takk :Heartred Må innrømme jeg er litt var mtp overstimulering, var ikke noe særlig oppblåst hele denne runden men har raskt blitt oppblåst de siste timene. Det var noen flere små på venstre eggstokk som de ikke fikk tømt, så jeg håper symptomene kommer fordi disse har gått i eggløsning selv og ikke ville eggstokker…

Hvordan går det med deg? Tatt siste sprøyte i kveld?
Tok siste sprøyte ja, akkurat kommet til Trondheim. Så da er det bare å vente på morgendagen. :)
Hvor mange små follikler hadde du?

Tok siste sprøyte ja, akkurat kommet til Trondheim. Så da er det bare å vente på morgendagen. :)
Hvor mange små follikler hadde du?
Masse, masse, masse lykke til i morgen!!! Sender gode tanker din vei!!

Vet ikke hvor mange små det var og klarer egentlig ikke å gjette. Venstre eggstokk som ikke hadde reagert til ultralyd onsdag rakk likevel en innspurt før uttak :rolleyes: De tømte kun de største posene på den siden men fant ingen egg. Alle 12 fra høyre, venstre er ubrukelig!

Back
Topp