August 2024

Føles ganske frustrerende at dette antakelig er årsaken til at de syv innsettene vi har hatt med egne egg siden 2021 ikke har lykkes.. Ingen har fortalt meg at dette kunne være en mulighet. Istedet for å gjøre noen form for utredninger har Porsgrunn bare gjort ene innsett etter det andre og brukt alle embryoene vi hadde på frys fra 2017. Fant ut om endometrietest her på forumet og bestilte time hos Aleris helt av eget initativ. I realiteten har vi blitt fratatt muligheten til å bli gravid med egne egg. Og i tillegg «sløst bort» et topp gradert donor embryo nå i juni.

Sorry veldig sur melding herfra. vet ikke hva jeg skal føle om det her. Har heller ikke fått hele journalen min fra Porsgrunn og det siste jeg hørte fra dem er at de ikke har kapasitet til å hjelpe meg med det.
Veldig innafor å være frustrert!

På den positive siden har du nå fått en sannsynlig forklaring på hvorfor dere ikke har lykkes hittil, selv om det er surt med så mange bortkastede embryo.

Blir så oppgitt over klinikkene som bare setter inn embryo etter embryo, uten å undersøke nærmere hva som kan være galt. Vi hadde ni mislykkede innsett før vi behandlet for endometritt, de fleste på Riksen, og det var aldri aktuelt for Riksen å diskutere behandling utover uttak og innsett.
 
Veldig innafor å være frustrert!

På den positive siden har du nå fått en sannsynlig forklaring på hvorfor dere ikke har lykkes hittil, selv om det er surt med så mange bortkastede embryo.

Blir så oppgitt over klinikkene som bare setter inn embryo etter embryo, uten å undersøke nærmere hva som kan være galt. Vi hadde ni mislykkede innsett før vi behandlet for endometritt, de fleste på Riksen, og det var aldri aktuelt for Riksen å diskutere behandling utover uttak og innsett.
Ja altså, det er helt uforståelig at ikke dette er første de tenker på ved «uforklarlig» barnløshet. Virker som vi er mange med samme opplevelse.
Må jo være mindre arbeid for dem også å slippe alle de innsettene.
Synes det er veldig bittert at vi har mistet muligheten til å bli gravid med egne egg. Vi har jo nå gått i gang med eggdonasjon pga alle de mislykkede forsøkene. Og jeg fyller 45 i oktober så lite vits med flere uttak nå. Men vi hadde jo åtte embryoer på frys i Porsgrunn fra uttak i 2017. Som bare har blitt satt inn for å gå til grunne pga miljøet i livmoren min.
 
Ja altså, det er helt uforståelig at ikke dette er første de tenker på ved «uforklarlig» barnløshet. Virker som vi er mange med samme opplevelse.
Må jo være mindre arbeid for dem også å slippe alle de innsettene.
Synes det er veldig bittert at vi har mistet muligheten til å bli gravid med egne egg. Vi har jo nå gått i gang med eggdonasjon pga alle de mislykkede forsøkene. Og jeg fyller 45 i oktober så lite vits med flere uttak nå. Men vi hadde jo åtte embryoer på frys i Porsgrunn fra uttak i 2017. Som bare har blitt satt inn for å gå til grunne pga miljøet i livmoren min.
Det er trist at du har måttet gå igjennom alt dette! :Heartred Det er veldig forståelig at du er frustrert. Det virker som de fleste klinkker ikke er oppmerksome på at endometritt kan være årsak til barnløshet.
 
Back
Topp