Det kan sikkert stemme, ser sånn ut på magen i så fall tusen takkNei, fikk ikke sånne beskjeder. Da har du sikkert ganske store eggstokker og bør høre på rådene! God bedring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan sikkert stemme, ser sånn ut på magen i så fall tusen takkNei, fikk ikke sånne beskjeder. Da har du sikkert ganske store eggstokker og bør høre på rådene! God bedring
Veldig innafor å være frustrert!Føles ganske frustrerende at dette antakelig er årsaken til at de syv innsettene vi har hatt med egne egg siden 2021 ikke har lykkes.. Ingen har fortalt meg at dette kunne være en mulighet. Istedet for å gjøre noen form for utredninger har Porsgrunn bare gjort ene innsett etter det andre og brukt alle embryoene vi hadde på frys fra 2017. Fant ut om endometrietest her på forumet og bestilte time hos Aleris helt av eget initativ. I realiteten har vi blitt fratatt muligheten til å bli gravid med egne egg. Og i tillegg «sløst bort» et topp gradert donor embryo nå i juni.
Sorry veldig sur melding herfra. vet ikke hva jeg skal føle om det her. Har heller ikke fått hele journalen min fra Porsgrunn og det siste jeg hørte fra dem er at de ikke har kapasitet til å hjelpe meg med det.
Ja altså, det er helt uforståelig at ikke dette er første de tenker på ved «uforklarlig» barnløshet. Virker som vi er mange med samme opplevelse.Veldig innafor å være frustrert!
På den positive siden har du nå fått en sannsynlig forklaring på hvorfor dere ikke har lykkes hittil, selv om det er surt med så mange bortkastede embryo.
Blir så oppgitt over klinikkene som bare setter inn embryo etter embryo, uten å undersøke nærmere hva som kan være galt. Vi hadde ni mislykkede innsett før vi behandlet for endometritt, de fleste på Riksen, og det var aldri aktuelt for Riksen å diskutere behandling utover uttak og innsett.
Det er trist at du har måttet gå igjennom alt dette! Det er veldig forståelig at du er frustrert. Det virker som de fleste klinkker ikke er oppmerksome på at endometritt kan være årsak til barnløshet.Ja altså, det er helt uforståelig at ikke dette er første de tenker på ved «uforklarlig» barnløshet. Virker som vi er mange med samme opplevelse.
Må jo være mindre arbeid for dem også å slippe alle de innsettene.
Synes det er veldig bittert at vi har mistet muligheten til å bli gravid med egne egg. Vi har jo nå gått i gang med eggdonasjon pga alle de mislykkede forsøkene. Og jeg fyller 45 i oktober så lite vits med flere uttak nå. Men vi hadde jo åtte embryoer på frys i Porsgrunn fra uttak i 2017. Som bare har blitt satt inn for å gå til grunne pga miljøet i livmoren min.
Takk for støtten. Ja enig, virker som de ikke er oppmerksomme på det. Og samtidig - ved gjennomlesing av nærmest alle tråder i dette forumet er det noen med tilsvarende opplevelse.Det er trist at du har måttet gå igjennom alt dette! Det er veldig forståelig at du er frustrert. Det virker som de fleste klinkker ikke er oppmerksome på at endometritt kan være årsak til barnløshet.
Så rart at det da ikke har vurdert det tidligere?Takk for støtten. Ja enig, virker som de ikke er oppmerksomme på det. Og samtidig - ved gjennomlesing av nærmest alle tråder i dette forumet er det noen med tilsvarende opplevelse.
Medicus tilbyr jo også selv endometrietest. De er kjent med problematikken. Jeg tenker dessverre at det hovedsakelig handler om slurv.
Forsøket i juni var første innsett hos Medicus. Men vi hadde i forkant hatt syv innsett i Porsgrunn, da med egne egg. Hadde flere samtaler med dem i januar og februar, hvor jeg ga uttrykk for at man aldri hadde funnet noen årsak. Og hvor vi konkluderte med at beste nå var eggdonasjon.Så rart at det da ikke har vurdert det tidligere?
Alt dette er bare så vanvittig dårlig!!Forsøket i juni var første innsett hos Medicus. Men vi hadde i forkant hatt syv innsett i Porsgrunn, da med egne egg. Hadde flere samtaler med dem i januar og februar, hvor jeg ga uttrykk for at man aldri hadde funnet noen årsak. Og hvor vi konkluderte med at beste nå var eggdonasjon.
Ubegripelig for meg at de ikke på det tidspunktet nevnte muligheten for endometrietest og at det burde gjøres for å utelukke endometritt og økt antall NK-celler. Er jo en ganske enkel undersøkelse.
Jeg innhentet journal fra Porsgrunn som de fikk tilsendt i etterkant av samtalene. Tror egentlig at ingen der gjorde noen ordentlig vurdering i etterkant av at vi signerte avtale, og får en følelse av at ingen egentlig har sett på journalen min fra Porsgrunn. De har bare laget et standardløp som om det var første runde med ivf.
Det er ikke så lett for oss i IVF-løpet å orientere seg om hvilke muligheter og tester som finnes. Ikke alle tester er kjempe godt dokumentert heller, men man vil gjerne forsøke det man kan når behandlingen ikke lykkes. Jeg håper det løser seg for deg nå. Du har vært igjennom myeForsøket i juni var første innsett hos Medicus. Men vi hadde i forkant hatt syv innsett i Porsgrunn, da med egne egg. Hadde flere samtaler med dem i januar og februar, hvor jeg ga uttrykk for at man aldri hadde funnet noen årsak. Og hvor vi konkluderte med at beste nå var eggdonasjon.
Ubegripelig for meg at de ikke på det tidspunktet nevnte muligheten for endometrietest og at det burde gjøres for å utelukke endometritt og økt antall NK-celler. Er jo en ganske enkel undersøkelse.
Jeg innhentet journal fra Porsgrunn som de fikk tilsendt i etterkant av samtalene. Tror egentlig at ingen der gjorde noen ordentlig vurdering i etterkant av at vi signerte avtale, og får en følelse av at ingen egentlig har sett på journalen min fra Porsgrunn. De har bare laget et standardløp som om det var første runde med ivf.
Gratulerer så mye! Det er jo fantastisk å slippe ivf Når det skjedde med meg, så ringte jeg bare apoteket å sa fra om at jeg var blitt spontant gravid/ikke hadde behov for medisinene likevel, og det gikk helt fint De er vel bestilt inn i ditt navn, så sikkert greit at de får beskjed om at du ikke skal ha de likevel, så kan de evt. selge de til andre som skulle ha behov for dem.Vi ble gravide naturlig denne syklusen så blir ikke oppstart på meg i dag. Noen som vet om man må informere apoteket at medisinene som ble bestilt inn ikke trengs?
Skjønner godt du føler deg frustrert og oppgitt det hadde jeg også vært i samme situasjon. Håper du har fått tak i legene dine og fått dem til å ta ny vurdering!Forsøket i juni var første innsett hos Medicus. Men vi hadde i forkant hatt syv innsett i Porsgrunn, da med egne egg. Hadde flere samtaler med dem i januar og februar, hvor jeg ga uttrykk for at man aldri hadde funnet noen årsak. Og hvor vi konkluderte med at beste nå var eggdonasjon.
gratulerer !!!!!Vi ble gravide naturlig denne syklusen så blir ikke oppstart på meg i dag. Noen som vet om man må informere apoteket at medisinene som ble bestilt inn ikke trengs?
Vi møtte til innsett i dag, men det ble heller totalfrys. Det var bare 1 som kunne fryses i dag, litt overrasket siden sist fikk vi 2 på dag 5 av mange færre egg. Muligens 2 til som kommer seg i morgen dag 6. Men jeg har tross alt blitt 3 år eldre, og vi regner oss som heldig som har fått minst 1
@Balderina du kan da sette meg på totalfrys
Væske i buken, så er nok litt overstimulert. Er ikke overrasket, jeg er veldig oppblåst fremdeles, selv om det blir bedre for hver dag som går (så lenge jeg ikke blir gravid)Hvorfor satt de ikke inn den som kunne fryses?
Hvordan går det med deg? Håper formen er på bedrings veiDet kan sikkert stemme, ser sånn ut på magen i så fall tusen takk
Væske i buken, så er nok litt overstimulert. Er ikke overrasket, jeg er veldig oppblåst fremdeles, selv om det blir bedre for hver dag som går (så lenge jeg ikke blir gravid)
Det går bra, er ikke lei meg i det hele tatt jeg forventet dette, har tidligere hatt problem med væskesjikt i livmor under stimulering men aldri i naturlig syklus. Tror frys er rett for min kropp… den blir litt koko av alle hormonene. Min indre stemme sier at forholdene er bedre under fryseforsøk, så er faktisk litt lettetSå kjedelig!