August 2024

Da fikk vi telefon fra st.olavs. Det ble et på frys hos oss, 4 av 9 ble befruktet.
Litt skummelt med bare et egg kjenner jeg, men krysser alt vi har :smiley-angelic001

Må vi sette inn det ene embryoet, eller kan vi evt. få et uttak til med evt. flere embryo på frys før vi setter i gang med innsett?
Gratulerer!! Fantastisk flott sjanse dere har fått :love017 Skjønner godt dere ønsket dere flere, vi har vært gjennom noen av de samme følelsene de siste dagene vi og

Jeg vet ikke om du får lov til flere uttak før innsett, men det skader ikke å spørre. Ikke verre enn at de sier nei

Gratulerer!! Fantastisk flott sjanse dere har fått :love017 Skjønner godt dere ønsket dere flere, vi har vært gjennom noen av de samme følelsene de siste dagene vi og

Jeg vet ikke om du får lov til flere uttak før innsett, men det skader ikke å spørre. Ikke verre enn at de sier nei
Tusen takk :Heartred Vi får krysse fingrene :love017 har fått beskjed om å ta kontakt med de beste uke, så da får vi vel vite mer. Det positive er at mensen kom i går, så da er vi igang med en ny syklus :)

Da fikk jeg postiv eggløsningstest idag (!). Som vil si at 5 dager senere er søndag (skal sette inn blastocyst)….
Skal på UL time i dag kl 14. Trenger at dere alle krysser fingrene for meg nå, og at slimhinnen er tykk nok OG at de setter inn på søndager

Da blir det uttak neste uke, kanskje innsett samme uke hvis noen av eggene kan brukes :Heartpink

Håper virkelig ikke uttaket mitt blir påvirket av en streik i SAS. Vi skal fly SAS til Tromsø dagen før uttaket. Denne runden er skikkelig stressende da jeg har en del andre planer som så ser ut til å ryke pga ivf... IVF er selvfølgelig viktigst, men jeg bestemte at livet ellers ikke kan stå på pause så lenge vi holder på med dette. Så treffer vi kanskje akkurat den ene helga jeg har store planer og leid hus for overnatting etc :hilarious: Jeg har valgt å holde denne runden hemmelig siden jeg ikke orker måtte dele mer dårlige nyheter, spesielt etter spontanaborten forrige gang. Nå er jeg stressa for SAS, stressa for når et innsett blir (som jeg ikke vet før uttak), stressa for hvilke løgner jeg må servere for å avlyse planer uten å røpe at vi holder på med IVF... For et rot :schocked028

Håper virkelig ikke uttaket mitt blir påvirket av en streik i SAS. Vi skal fly SAS til Tromsø dagen før uttaket. Denne runden er skikkelig stressende da jeg har en del andre planer som så ser ut til å ryke pga ivf... IVF er selvfølgelig viktigst, men jeg bestemte at livet ellers ikke kan stå på pause så lenge vi holder på med dette. Så treffer vi kanskje akkurat den ene helga jeg har store planer og leid hus for overnatting etc :hilarious: Jeg har valgt å holde denne runden hemmelig siden jeg ikke orker måtte dele mer dårlige nyheter, spesielt etter spontanaborten forrige gang. Nå er jeg stressa for SAS, stressa for når et innsett blir (som jeg ikke vet før uttak), stressa for hvilke løgner jeg må servere for å avlyse planer uten å røpe at vi holder på med IVF... For et rot :schocked028
Det er stressende når også logistikken blir en utfordring, det er nok med alt annet. Jeg måtte ha en back up på en 10 timerskjøretur da det var snakk om streik i Norwegian for mitt uttak. Det ordnet seg heldigvis, men det er frustrerende med ekstra stressfaktorer. Har dere en back up om det skulle bli streik?

Det er stressende når også logistikken blir en utfordring, det er nok med alt annet. Jeg måtte ha en back up på en 10 timerskjøretur da det var snakk om streik i Norwegian for mitt uttak. Det ordnet seg heldigvis, men det er frustrerende med ekstra stressfaktorer. Har dere en back up om det skulle bli streik?
Ja for vår del blir det kjøring da, godt over 8 timer. Så står vi eventuelt i en situasjon hvor vi har en bil ved sykehuset men også billetter hjem med annet flyselskap :hilarious:

Hvis jeg ikke hører noe annet så må jeg jo bare ringe Pasientreiser ila dagen og høre med dem hva vi gjør hvis flyet ikke går.

Uff, krysser fingrene for at det ikke blir streik! Det er nok å stresse med ellers i et ivf-løp, så håpe du slipper å stresse med dette også. Det er vanskelig å holde det hemmelig, men jeg er enig i at det også er veldig vanskelig å dele med andre når det går dårlig. Håper virkelig det ordner seg for dere :love2

Jeg har også vært på kontroll i dag, og utgangspunktet er bedre denne gang sammenlignet med forsøket i april. Det var vel 11 follikler å se, men de må vokse litt mer før uttak, så jeg skal på ny ultralyd på tirsdag. Sannsynlig uttak torsdag eller fredag neste uke. Dette blir en helt drøyt dyr runde for oss, med både dyre sprøyter og høy dose. Har kjøpt medisiner for 30 000,- denne gangen, så det merkes godt på lommeboken nå:facepalm: Håper bare at det blir verdt det til slutt! :)

Her ble det intet mindre enn 18 egg denne runden! Vesentlig mer enn tidligere runder, så nå krysser jeg bare fingrene for at noen overlever uka :Heartpink

Da er jeg ruger! Satt inn 6 dagers 4AA blastocyst i dag. Nest siste egget på frys. Lurer på om jeg venter med å teste til 10 dpo. Sist så fikk jeg positiv helt til 11/12 dpo pga ovitrielle, men var så sykt svake og ble jo ikke sterkere, men det ga sånn håp rundt 8/9.

Da er jeg ruger! Satt inn 6 dagers 4AA blastocyst i dag. Nest siste egget på frys. Lurer på om jeg venter med å teste til 10 dpo. Sist så fikk jeg positiv helt til 11/12 dpo pga ovitrielle, men var så sykt svake og ble jo ikke sterkere, men det ga sånn håp rundt 8/9.
Gratulerer som ruger! Krysser fingrene for dere :Heartred

Siden du rakk to innsett denne mnd, står du både under ruger og ikke gravid, si ifra hvis du vil at jeg skal endre på det :)

For en fangst! Gratulerer med overstått uttak :love2
Takk, nå er det bare å håpe at kvaliteten er ok! Med 18 stk skulle man jo virkelig håpe ett av dem er godt nok? Tre uttak har ikke resulterte noen embryo enda :(

Back
Topp