August 2024

Hei! Melder meg også inn her da jeg har følgt med mye i kulissene og kjenner nå at jeg har behov for å dele dette med andre som går gjennom det samme❤️
Vet ikke om jeg har gjort det riktig, men hatt et mislykket innsett og 4 avbrutte innsett.

Håperpå2025- 34 år- B2- C medical- 2.forsøk -fryseforsøk- venter på mens, innsett naturlig syklus.
Velkommen :Heartred Heier masse på deg!

Har to fryseegg igjen, men har egentlig mistet håpet. Blir så frustrert på klinikken som gjør så mye rare vurderinger også. Som det siste nå, helt sikker på at det ble satt inn for sent, også det eneste egget som ikke engang har prøvd å feste seg.
Så leit :( sender deg varme tanker, ser du skrev i annen tråd at du føler deg dårlig, det er ikke bra. Håper virkelig du har mulighet til litt pusterom for å ta vare på deg selv :Heartred

Så leit :( sender deg varme tanker, ser du skrev i annen tråd at du føler deg dårlig, det er ikke bra. Håper virkelig du har mulighet til litt pusterom for å ta vare på deg selv :Heartred
Ja, har hatt så mye vondt siden innsett så var ganske så optimistisk denne runden. Har lyst til å slutte på progesteron for å få mensen og da kanskje smertene forsvinner, men fikk beskjed om å ta medisiner helt til testdag og blodprøve likevel. Håpløst.

Ja :)

Hvordan går det med deg? Skal du ha kontroll neste uke ifbm innsett?
Syklusdag 10 i morgen og skal da ha UL for kontroll, med forhåpentligvis innsett fredag neste uke . :Heartred Men var jo litt usikker på om det faktisk var mensen som kom forrige onsdag, eller om de første dagene bare var blødning fra endometrietesten. Så kan være jeg må innstille meg på innsett uken etter, noe som vil funke dårlig pga skolestart etc. men får ikke gjort noe med det antakelig…

Spennende :) velkommen og masse lykke til. Har du allerede begynt med Synarela? Aldri brukt, vet ikke tidslinjen
Tusen takk:) ja, jeg er vel på dag 11 med Synarela nå, jeg har brukt den en gang tidligere, men ellers hatt kort protokoll. Man skal vel helst gå på den minst to uker før sprøytestart, og man må ha fått blødning før sprøytestart. Slik jeg har forstått det, er det slik man vet at man er nedregulert tilstrekkelig før man begynner med stimuleringen. Så er det vel noen som går ganske mange uker på Synarela også, særlig de som har endometriose, for det skal vel kunne dempe endometriosen hos dem. Jeg er glad det ikke ble så lenge før sprøytestart for min del, for den nesesprayen gir en del bivirkninger hos meg, så blir det bedre når jeg starter med spøytene :) Haha, nå fikk du et langt og sikkert uinteressant svar her:laughing002 Hvor i løypen er du?

Tusen takk:) ja, jeg er vel på dag 11 med Synarela nå, jeg har brukt den en gang tidligere, men ellers hatt kort protokoll. Man skal vel helst gå på den minst to uker før sprøytestart, og man må ha fått blødning før sprøytestart. Slik jeg har forstått det, er det slik man vet at man er nedregulert tilstrekkelig før man begynner med stimuleringen. Så er det vel noen som går ganske mange uker på Synarela også, særlig de som har endometriose, for det skal vel kunne dempe endometriosen hos dem. Jeg er glad det ikke ble så lenge før sprøytestart for min del, for den nesesprayen gir en del bivirkninger hos meg, så blir det bedre når jeg starter med spøytene :) Haha, nå fikk du et langt og sikkert uinteressant svar her:laughing002 Hvor i løypen er du?
Da er vi i gang igjen 30ish, håper august blir måneden for oss begge :Heartred

Ny UL i går. Flere follikler på vei, noe som fører til totalfrys for vår del pga fare for overstimulering. Uttak på tirsdag.

Veldig blandede følelser ang dette, da jeg var så sikker på at vi skulle få innsett i august :sorry: Det positive er at det kanskje gir oss flere egg, og større sjanse for embryo på frys til eventuelle søskenforsøk.

For en følelsesmessig berg og dalbane :oops:

Ny UL i går. Flere follikler på vei, noe som fører til totalfrys for vår del pga fare for overstimulering. Uttak på tirsdag.

Veldig blandede følelser ang dette, da jeg var så sikker på at vi skulle få innsett i august :sorry: Det positive er at det kanskje gir oss flere egg, og større sjanse for embryo på frys til eventuelle søskenforsøk.

For en følelsesmessig berg og dalbane :oops:
Hvorfor blir det totaltfrys pga flere folikler på vei?

Hvorfor blir det totaltfrys pga flere folikler på vei?
Jeg aner ikke... På UL tirsdag hadde vi seks større follikler og en del små. Torsdag hadde vi åtte større follikler, og masse små som hadde blitt større men fortsatt under 10mm.
Jeg trodde de bare telte med de store, og det var slik jeg tolket det hos gynekologen jeg var hos også. Men når vi fikk telefon fra st.olav sa de at de var fare for overstimulering, og at vi må ha totalfrys. :oops:

Jeg aner ikke... På UL tirsdag hadde vi seks større follikler og en del små. Torsdag hadde vi åtte større follikler, og masse små som hadde blitt større men fortsatt under 10mm.
Jeg trodde de bare telte med de store, og det var slik jeg tolket det hos gynekologen jeg var hos også. Men når vi fikk telefon fra st.olav sa de at de var fare for overstimulering, og at vi må ha totalfrys. :oops:
Jeg opplevde også totalfrys ved første IVF, men det var fordi jeg var kommet for langt i syklus så det ville blitt feil timing med å sette inn egget.

Stor klem til deg kjære :Heartred forstår godt du er skuffet, spesielt når du var forespeilet noe annet bare 2 dager tidligere. Urettferdig at det skal snu sånn !

Hadde akkurat det samme med mine 2 første uttak. Dessverre er det slik at selv om folikklene er for små til å gi egg så produserer de fremdeles østrogen, så mange mange mange øker fare for overstimulering/OHSS

Det er bra du prøver å se det positive med det også! Det er mange mange tidligere frosne babyer der ute :Heartblue:Heartpink

Kjipt, er kjedelig å måtte vente når man er så klar for å komme i gang!
Skal sies at jeg har hatt to ferskforsøk med blendatester hver gang, de fire graviditetene jeg har hatt (hvorav to levende friske barn) er alle fryseegg.

Har to fryseegg igjen, men har egentlig mistet håpet. Blir så frustrert på klinikken som gjør så mye rare vurderinger også. Som det siste nå, helt sikker på at det ble satt inn for sent, også det eneste egget som ikke engang har prøvd å feste seg.
Sniker. Jeg har også fått satt inn for sent en gang, og opplevde det samme som deg, at de bare ikke ville høre. Jeg mente jeg skulle ha innsett på søndag, klinikken insisterte på mandag (dette var i Danmark). I ettertid fikk jeg en beklagelse, men ingen kompensasjon. Stå på ditt hvis det skjer igjen, det er faktisk tidskritisk at man får innsettet riktig. Og heller litt for tidlig enn litt for sent, det er flere klinikker som setter inn på dag 6.

Back
Topp