August 2024

Hjelp. Håper ikke jeg mister. Jeg er utslitt hele tiden. Men drømmer så syke ting.
Det er nok ikke så uvanlig og ikke et tegn på at du mister. Er mye som skjer i kroppen og det kan påvirke hodet. Vet om flere som har født barn som hadde mange rare og syke drømmer under svangerskapet :Heartpink krysser for at det går bra!
 
Det vet jeg ikke enda. Skulle gi beskjed når jeg fikk mens, så får vi se hva de legger opp. Men måtte hoppe over en syklus først visstnok. Hatt ganske høy dose fsh (300) men vet man får helt opp til 450. Så mulig de øker dosen.
Startet på 150 IE i 10 dager, men måtte øke til 300 IE da dem ikke vokser nok i str. Skal gå på det i 7 dager. Om det ikke går denne runden med Ivf, må jeg nok gå rett på 300 IE eller høyere dose.

Hvor mange dager gikk du på 300 IE? Syns 17 dager er lenge. Første ivf runde og viste ikke at man kunne gå så lenge på hormoner før egguttak på kort protokoll.
 
Sikkert veldig dumt spm. Men vi som blir gravide gjennom assistert befruktning. Får vi mer symptomer på graviditet enn andre???? Synes det er så rart at jeg har så sterke symptomer på bare uke nr 2. Til å med astmaen min han forverret seg kraftig
 
Startet på 150 IE i 10 dager, men måtte øke til 300 IE da dem ikke vokser nok i str. Skal gå på det i 7 dager. Om det ikke går denne runden med Ivf, må jeg nok gå rett på 300 IE eller høyere dose.

Hvor mange dager gikk du på 300 IE? Syns 17 dager er lenge. Første ivf runde og viste ikke at man kunne gå så lenge på hormoner før egguttak på kort protokoll.

Jeg gikk på 300 ie i 11 dager. + 5 dager med letrozol. Drtte ga bare 3 follikler, så sannsynligheten fir overstimulering er null. Mulig de da setter meg på 450 fra start? Jeg vet ikke. Også mulig de vurderer det som ikke hensiktsmessig å fortsette da jeg fikk ut 2 (kun et brukanes) egg og der delte det seg feil allerede på dag 2.


Så prøver å mentalt forberede meg på det og.

17 dager hørtes lenge ut. Det er ikke sååå gøy med de sprøytene :bag:
 
Da har jeg tatt to make sure, en babyplan, en metode og en ultra tidlig digital clearblue. Alle blanke og negative. Så hva som skjedde med de testen før i dag vet ikke jeg as!
Veldig frustrerende med strimmel-testkjøret! Jeg angrer meg litt for at jeg ikke tok en blodprøve litt tidligere enn å stole på strimmlene. Er det aktuelt for deg å ta en litt tidligere blodprøve i stedet?
 
Veldig frustrerende med strimmel-testkjøret! Jeg angrer meg litt for at jeg ikke tok en blodprøve litt tidligere enn å stole på strimmlene. Er det aktuelt for deg å ta en litt tidligere blodprøve i stedet?

Nei, de er helt blanke i dag tidlig og, fire ulike merker så jeg er ikke gravid.
 
Hjelp. Håper ikke jeg mister. Jeg er utslitt hele tiden. Men drømmer så syke ting.
Det må du ikke tenke :Heartpink det bare føles rart for min del å si "da jeg var gravid" fordi det varte så kort.
 
Sikkert veldig dumt spm. Men vi som blir gravide gjennom assistert befruktning. Får vi mer symptomer på graviditet enn andre???? Synes det er så rart at jeg har så sterke symptomer på bare uke nr 2. Til å med astmaen min han forverret seg kraftig
Nå vet ikke jeg hvilket forløp du har hatt, men ofte går man jo gjerne på noen medisiner (f.eks. noe type progesteron) som gjerne gir bivirkninger tilsvarende graviditetssymptomer (kvalme, oppblåsthet, tretthet ++) I tillegg reagerer alle forskjellig på hcg. Tenker det er veldig individuelt hvor påvirket man blir av eventuelle medisiner + hcg i omløp :)
 
Jeg gikk på 300 ie i 11 dager. + 5 dager med letrozol. Drtte ga bare 3 follikler, så sannsynligheten fir overstimulering er null. Mulig de da setter meg på 450 fra start? Jeg vet ikke. Også mulig de vurderer det som ikke hensiktsmessig å fortsette da jeg fikk ut 2 (kun et brukanes) egg og der delte det seg feil allerede på dag 2.


Så prøver å mentalt forberede meg på det og.

17 dager hørtes lenge ut. Det er ikke sååå gøy med de sprøytene :bag:

Kunne se på legen at han angrep på at han ikke satt meg på Letrazol i fra starten av, da jeg har hatt god effekt av det tidligere. Mer stabil syklus og ikke så lange som 70 dager. Han bommet også med dosen da han var redd for overstimulering, så derfor 150 IE i starten. Så nå er det mange dager med sprøyte. Drømmer jo at jeg er sprøytenarkoman :hilarious:

Det kan godt hende dem setter deg på 450 IE fra start, for å få flere neste gang :D Har forstått det slik at første Ivf er litt prøving og feiling da det ikke finnes fasitsvar på hva dem skal gi oss.

Krysser for at du får ut flere neste gang og som deler seg:Heartpink:joyful:
 
Veldig frustrerende med strimmel-testkjøret! Jeg angrer meg litt for at jeg ikke tok en blodprøve litt tidligere enn å stole på strimmlene. Er det aktuelt for deg å ta en litt tidligere blodprøve i stedet?
Skal til fastlegen på onsdag. Tar de blodprøver da?? Skulle ta med urinprøve. Men vis jeg har positiv hjemme test. Så får vel de og. Men kan de se på blodprøver om jeg er gravid liksom?
 
Nå vet ikke jeg hvilket forløp du har hatt, men ofte går man jo gjerne på noen medisiner (f.eks. noe type progesteron) som gjerne gir bivirkninger tilsvarende graviditetssymptomer (kvalme, oppblåsthet, tretthet ++) I tillegg reagerer alle forskjellig på hcg. Tenker det er veldig individuelt hvor påvirket man blir av eventuelle medisiner + hcg i omløp :)
Det er jo sant. Men har gått på hormonbehandling i en måned nå. Eneste bivirkningene jeg har hatt er å være varm. Går på cyclogest nå. Å begynte på de lenge før uttak. Alle symptomene kom 3 dager etter innsett. Å blir verre for hver dag
 
Skal til fastlegen på onsdag. Tar de blodprøver da?? Skulle ta med urinprøve. Men vis jeg har positiv hjemme test. Så får vel de og. Men kan de se på blodprøver om jeg er gravid liksom?
Det kan måle HCG verdiene i blodet, det er sikrere enn strimmeltestene.
 
Jeg har fått 7 stk på frys :sad010:sad010sitter og griner her, jeg
 
For en lykke!!! Gratulerer så mye!!!
Ja, etter tre uttak uten resultater så hadde jeg aldri trodd det skulle gå så bra! Nå får jeg litt mer tro på frøet i magen også :Heartpink tusen takk! Kanskje fjerde gangen virkelig er vår gang
 
Back
Topp