August 2024

Ja, etter tre uttak uten resultater så hadde jeg aldri trodd det skulle gå så bra! Nå får jeg litt mer tro på frøet i magen også :Heartpink tusen takk! Kanskje fjerde gangen virkelig er vår gang
Du og jeg passer på frøene våres ❤️❤️❤️❤️ bare vi som har erfart dette som forstår oss. Beskytter frøet for alt. Drikker til å med koffeinfri kaffe ❤️❤️❤️❤️ neste uke får jeg endelige svar på det jeg mistenker. At det lille frøet mitt faktisk blir en baby ❤️❤️ håper du og får oppleve det
 
Ja, etter tre uttak uten resultater så hadde jeg aldri trodd det skulle gå så bra! Nå får jeg litt mer tro på frøet i magen også :Heartpink tusen takk! Kanskje fjerde gangen virkelig er vår gang
Helt supert! Var det noe super annerledes dere gjorde denne gangen eller var der bare medisinen som var forandret?
 
Helt supert! Var det noe super annerledes dere gjorde denne gangen eller var der bare medisinen som var forandret?
Ny medisin (menopur denne gangen, har brukt pergoveris, Rekovelle og fostimon før). Jeg har også brukt en lang sommer på å være mer i bevegelse, tatt en del tilskudd etc! Om det har noen betydning aner jeg ikke, men for min del var det verdt forsøket. Har også PCOS, så litt er derfor :happy: Har tatt omega 3, Q10 (svindyrt, så tok bare en eske), melatonin, magnesium, myo-inositol og folat.
 
Ny medisin (menopur denne gangen, har brukt pergoveris, Rekovelle og fostimon før). Jeg har også brukt en lang sommer på å være mer i bevegelse, tatt en del tilskudd etc! Om det har noen betydning aner jeg ikke, men for min del var det verdt forsøket. Har også PCOS, så litt er derfor :happy: Har tatt omega 3, Q10 (svindyrt, så tok bare en eske), melatonin, magnesium, myo-inositol og folat.
Takk for svaret! Jah sant, helt umuuulig å si hvorfor der klaffer noe ganger of ikke andre. Her trodde jeg at hadde spist og gjort alt riktig, men av 11 egg ut ingen på frys (var to på frys forrige runde). Q10 e dyrt ja! Men må lism "prøve alt" :D
 
Det er jo sant. Men har gått på hormonbehandling i en måned nå. Eneste bivirkningene jeg har hatt er å være varm. Går på cyclogest nå. Å begynte på de lenge før uttak. Alle symptomene kom 3 dager etter innsett. Å blir verre for hver dag

kanskje kroppen din «reagerer» veldig på hcg da :happy:
 
Hvordan går det med deg @norri? Klarer du å holde deg til testdag? :oops:

Det går greit med meg, håpet går litt opp og ned :nailbiting: Testdag er jo ifølge UNN 16. september, syns det er litt for lenge til, så hvis jeg klarer å mote meg opp så bli det kanskje på onsdag/torsdag, eller neste helg :nailbiting::nailbiting: enn med deg? Hvordan går det? Når tenker du å teste?:Heartred
 
Det går greit med meg, håpet går litt opp og ned :nailbiting: Testdag er jo ifølge UNN 16. september, syns det er litt for lenge til, så hvis jeg klarer å mote meg opp så bli det kanskje på onsdag/torsdag, eller neste helg :nailbiting::nailbiting: enn med deg? Hvordan går det? Når tenker du å teste?:Heartred
Oi ja det var lenge til. Har du tatt Ovitrelle sprøyte?
Jeg føler meg veldig irritabel som ved PMS så har en dårlig følelse. Men jeg kommer til å teste tirsdag eller onsdag så får vi se. Håper for oss begge! :)
 
Ah okei, ja da kan det jo være, men halv dose. Tja, hel dose bruker jo 10 dager på å være ute av kroppen, da ville man kanskje tenkt at halv var ute etter 5? Det henger ofte i da og gir skyggestreker på strimmeltest, men synes det er litt rart å få positiv på den digitale der. Du kan jo sjekke med strimmel og se hvor sterke den er..
Det er dessverre ikke sånn halveringstid fungerer. En halv dose tilsvarer én halveringstid. For ovitrelle er halveringstiden ca 30 timer, så ved å ta halv dose vil man få negative tester bare omtrent 30 timer tidligere enn om man setter en hel dose. Eller ca ett døgn tidligere, så den kan nok henge i til dag 9.
 
Oi ja det var lenge til. Har du tatt Ovitrelle sprøyte?
Jeg føler meg veldig irritabel som ved PMS så har en dårlig følelse. Men jeg kommer til å teste tirsdag eller onsdag så får vi se. Håper for oss begge! :)

Nei jeg har ikke det, har du? Er ditt barn #1 også prøverørsbarn? Og når har du egentlig testdato? Haha ble mange spørsmål :laughing002 Blir veldig spennende med testing da, jeg krysser fingrene for deg :Heartred
 
Hvorfor mister du gleden?
Fordi da jeg fikk beskjed om at jeg kunne teste fredag siden det var dpo 10 eller hva det heter. Så ringte jeg inn. Å sykepleier gratulerte. Jeg har masse symptomer. Som blir verre å verre for hver dag. Alle symptomene begynte 3 dager etter insett. Men så kommer det. Kan være ovitrielle. 14 dager i kroppen. Sannsynligvis bare bivirkninger. Jeg prøvde å være positiv til dette. Men veldig mangen rundt meg var negative å sa det går nok ikke første gangen. Osv. Jeg er bare veldig redd nå.
 
Fordi da jeg fikk beskjed om at jeg kunne teste fredag siden det var dpo 10 eller hva det heter. Så ringte jeg inn. Å sykepleier gratulerte. Jeg har masse symptomer. Som blir verre å verre for hver dag. Alle symptomene begynte 3 dager etter insett. Men så kommer det. Kan være ovitrielle. 14 dager i kroppen. Sannsynligvis bare bivirkninger. Jeg prøvde å være positiv til dette. Men veldig mangen rundt meg var negative å sa det går nok ikke første gangen. Osv. Jeg er bare veldig redd nå.

Ja jeg skjønner. Det er vel litt sånn det er å være på sånne forum. Det er så mange her som har triste og vonde historier, men også mange med solskinnshistorier og mirakelhistorier. Og derfor får du nok mange forskjellige svar og råd her. Noen trenger forhåpninger selv når det egentlig ikke er håp og andre trenger de harde fakta.

Jeg synes du skal senke skuldrene litt. Du fikk positiv på clearblue digital på 10 dpo, det er kjempebra! Kanskje det er litt ovitrielle i den også, men det betyr ikke at det ikke også er en graviditet! Mest sannsynlig er du jo gravid! Du har symptomer, det er kjempebra, selv om du også kunne hatt det pga medisiner. Graviditet er dessverre et usikkert prosjekt! Men enn så lenge har du fått en positiv test og du har symptomer, så forhold deg til det :) :) Du kan ta blodprøve i morgen det er mye sikrere svar enn tester ❤️
 
Fordi da jeg fikk beskjed om at jeg kunne teste fredag siden det var dpo 10 eller hva det heter. Så ringte jeg inn. Å sykepleier gratulerte. Jeg har masse symptomer. Som blir verre å verre for hver dag. Alle symptomene begynte 3 dager etter insett. Men så kommer det. Kan være ovitrielle. 14 dager i kroppen. Sannsynligvis bare bivirkninger. Jeg prøvde å være positiv til dette. Men veldig mangen rundt meg var negative å sa det går nok ikke første gangen. Osv. Jeg er bare veldig redd nå.
Klinikken burde advart deg om ovitrellen, noen tester den ut, andre venter med å teste til de er helt sikre på at den er ute av systemet. Det er uutholdelig å holde på med IVF, i lange eller korte perioder. Mange er heldige og treffer på første forsøk, ca 50% av alle som setter inn en blastocyst blir gravide. Det er jo halvparten av alle som prøver for første gang også det? Støttemedisiner, hormoner og hele spenningen/forventningen gir masse symptomer, men det betyr ikke det samme som at du ikke er gravid. Dessverre er den brutale sannheten at du må vente på testdato før du er sikker, og frem til da lever du i det samme forferdelige vakuumet som alle andre i samme situasjon. De fleste av oss søker nok dette forumet nettopp for å finne en trøst i felleskapet, i å vite at andre har det sånn som oss, og for å få støtte, heiarop og jubel underveis, for det er vanskelig for utenforstående å se gleden i de små skrittene. Nå lever du i DPO-land, hvor alt er usikkert og fælt, men man må prøve å tviholde på håpet og forventingen - det kan være akkurat denne gangen du blir gravid og får babyen din. Og hvis du har masse symptomer er jo ikke det negativt for muligheten, det er bra med alle symptomene! Alle her inne heier på deg, og krysser fingrene for at dette går veien, at testen på tirsdag/onsdag er lysende positiv, og at symptomene bare blir sterkere og sterkere i ukene fremover.
 
Back
Topp