August 2022

Takk :Heartpink Ja vi må jo det. Jeg er litt overrasket over hvor mye vi/jeg tåler når vi starter opp igjen på nytt. Roen finner liksom frem selv om det er vanskelig til tider.
Dette blir første på lang protokoll. Er veldig spent.
Du skal ha innsett?
Det er sant, vi klarer det meste :) Men samtidig er det enormt belastende psykisk, spesielt når det popper opp barn overalt og man selv venter og venter på å lykkes. Så spennende med lang protokoll! Har du noe bivirkninger av medisinene du tar foreløpig? Ja jeg skal ha innsett av den siste blastoen vi har på frys. Har ikke så store forhåpninger siden ingenting har skjedd de siste to forsøkene på frys, men må bare vente å se:):)

Det er sant, vi klarer det meste :) Men samtidig er det enormt belastende psykisk, spesielt når det popper opp barn overalt og man selv venter og venter på å lykkes. Så spennende med lang protokoll! Har du noe bivirkninger av medisinene du tar foreløpig? Ja jeg skal ha innsett av den siste blastoen vi har på frys. Har ikke så store forhåpninger siden ingenting har skjedd de siste to forsøkene på frys, men må bare vente å se:):)
Hel enig. Jeg er så tante jeg til alle venne mine sine barn og det er veldig koselig og gir meg mye. Men noen ganger så har man bare ikke lyst å gi så mye av seg selv til andres …
Jeg begynner på medesinene først om 20 dager. Så dette kommer jo til å gå over i september det her. :dead: Men er spent, første gang på lang protokoll. Håper det kan gi bedre resultater for oss.

Håper alt klaffer for deg denne gangen da :Heartpink skjønner hva du mener, vanskelig å håpe men så må man jo det også. Så det ikke blir helt likegyldig og trist. Heier på deg!:wav

Hel enig. Jeg er så tante jeg til alle venne mine sine barn og det er veldig koselig og gir meg mye. Men noen ganger så har man bare ikke lyst å gi så mye av seg selv til andres …
Jeg begynner på medesinene først om 20 dager. Så dette kommer jo til å gå over i september det her. :dead: Men er spent, første gang på lang protokoll. Håper det kan gi bedre resultater for oss.

Håper alt klaffer for deg denne gangen da :Heartpink skjønner hva du mener, vanskelig å håpe men så må man jo det også. Så det ikke blir helt likegyldig og trist. Heier på deg!:wav
Mhm, man har lyst til å bruke energien på sitt eget barn :) Tror jeg har hatt åtte kollegaer som har blitt gravid og fått ut kidden mens jeg har prøvd å bli gravid, så det er litt frustrerende.

Jeg er så spent på hvordan det går med deg på lang protokoll, håper det gir god uttelling :Heartred har du fått ut mange egg ved kort protokoll tidligere?

Takk, heier på deg også! Dette skal gå bra:happy:

Mhm, man har lyst til å bruke energien på sitt eget barn :) Tror jeg har hatt åtte kollegaer som har blitt gravid og fått ut kidden mens jeg har prøvd å bli gravid, så det er litt frustrerende.

Jeg er så spent på hvordan det går med deg på lang protokoll, håper det gir god uttelling :Heartred har du fått ut mange egg ved kort protokoll tidligere?

Ååå huff føler med deg! Tenk at noe så naturlig skal være så vanskelig for mange av oss. :Heartred

Har ikke hatt stort å skryte av egentlig men fikk vel 8 ut første gang men ingen ble noe så 0 satt inn.
Gang 2 fikk jeg 3 hvor ett ble satt inn, de andre ble ingen ting. Men jeg ble ikke gravid.
Så fikk jeg nå 5 sist i mai, hvor 2 ble befruktet og satt inn samtidig. Da ble jeg gravid men mistet etter noen uker.
De håper vel på mer modne og flere egg nå da. :smiley-bounce016

Ja da skjønner jeg godt at dine forventninger ikke er så høye. Men sant det, man trenger bare et gullegg :) Takk jeg håper det altså. Har blitt spådd at jeg ikke kommer til å få flere egne barn, så har et stort hig etter å bevise det motsatte:laughing002 men men.. så nå er du på søskenforsøk hvis jeg forstår deg rett?
Da håper jeg virkelig den spådommen blir motbevist! Det stemmer, vi prøver på søsken nå. :)

Vet du @*RSB* om man kan ha sex i nedreguleringsfasen? :shy: Mellom spray og sprøytestart liksom.
Bør man bruke beskyttelse? Jeg har ikke fått snakket med dem om dette og de åpner ikke før neste uke.
Jeg har ikke fått noen føringer om sex i nedreguleringsfasen fra Riksen. Kan dobbeltsjekke papirene jeg har fått senere i dag.

Føler veldig med deg - det er så tungt å oppleve andre få barn nesten uten å prøve mens man selv må legge inn en kjempeinnsats uten resultater. Håper det snart er din tur! ❤️

Vet du @*RSB* om man kan ha sex i nedreguleringsfasen? :shy: Mellom spray og sprøytestart liksom.
Bør man bruke beskyttelse? Jeg har ikke fått snakket med dem om dette og de åpner ikke før neste uke.
Tror ikke det er noe problem, her kan vi ikke bli gravide på egenhånd så vi har ikke tenkt så mye på det:angelic: Har bare fått beskjed om å ta test for å utelukke graviditet før både spraystart og sprøytestart.

Okei. Syns bare det er rart. Hva hvis man blir gravid før eller mens man går på nesespray? :dead: :Heartpink
Hei Sandy, hoppar kjapt inn her… Synarelaen har jo som oftast som bivirkning at systemet blir «slått av», for min del betydde dette null sexlyst. Så blei iallfall ingen sex her i nedreguleringsfasen…! :sour: Me prøvde ein gong eller to, men min kropp var rett og og slett heilt avslått. Ekkelt! Så reknar med at dette med sex derfor uansett ikkje blir eit stort problem for dykk. Synarelaen er ganske så jævlig. Nok ein kjip ting ein må gjennom i dette gamet. Heldigvis enda det godt for oss til slutt etter tøff kamp for å få nr. 2 og eg sit og ammar lillesøster no. ❤️ Me enda til slutt opp hos OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg og der blei det full klaff. Heiar på alle her, masse lykke til!!

Etter en Berg- og dalbanedag i dag har jeg nå satt Ovitrelle og klar for inseminasjon i morgen :love7
På UL var det en fin tre-sjiktet slimhinne på 11 mm, men dessverre to folikler på 19 mm, og en på 22 mm.
Var så irritert på klinikken, HVER gang jeg har tatt 2 stk Letrozol så har jeg fått 3-5 eggposer, men de ville likevel at jeg skulle det. Derfor var jeg både sinna og lei meg etter UL.
Gikk i kjelleren og var 100% overbevist om at det ble avbrutt IGJEN, men så hadde legene diskutert på klinikken og kommet frem til at vi kunne gjøre IUI likevel :love7

Hei Sandy, hoppar kjapt inn her… Synarelaen har jo som oftast som bivirkning at systemet blir «slått av», for min del betydde dette null sexlyst. Så blei iallfall ingen sex her i nedreguleringsfasen…! :sour: Me prøvde ein gong eller to, men min kropp var rett og og slett heilt avslått. Ekkelt! Så reknar med at dette med sex derfor uansett ikkje blir eit stort problem for dykk. Synarelaen er ganske så jævlig. Nok ein kjip ting ein må gjennom i dette gamet. Heldigvis enda det godt for oss til slutt etter tøff kamp for å få nr. 2 og eg sit og ammar lillesøster no. ❤️ Me enda til slutt opp hos OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg og der blei det full klaff. Heiar på alle her, masse lykke til!!
Oi usj da. Nå gruer jeg meg til spray. Men takk for heads up.

Dro dere dit etter en den forsøk offentlig i norge? Er det rimeligere der?
Tror ikke det er noe problem, her kan vi ikke bli gravide på egenhånd så vi har ikke tenkt så mye på det:angelic: Har bare fått beskjed om å ta test for å utelukke graviditet før både spraystart og sprøytestart.
Okei skjønner :Heartpinknei sjansen er nok veldig liten her også unsett men ja …

Wow er det sant! Så heldig du er. Håper dette går din vei denne gangen! :Heartred
Har ikke voldsomt troa på IUI, men det gir oss iallefall en sjanse mens vi venter på innsett i Porsgrunn i september :Heartred Nå har vi hatt så mye uflaks de siste to årene i Porsgrunn at nå håper vi lykken har snudd litt:Heartred

Åja jeg har også hatt lyst å prøve det i vente periodene ,men ble for mye styr for meg forrige gang.
Hvor gjør dere det hvis jeg kan spørre?

Åja jeg har også hatt lyst å prøve det i vente periodene ,men ble for mye styr for meg forrige gang.
Hvor gjør dere det hvis jeg kan spørre?
Vi bor i Kristiansand, så nærmeste private klinikk er Stavanger, så vi går til Hausken i Stavanger.
Skulle hatt IUI der i mai også, men den ble avbrutt. Har hatt 4 IUI i Porsgrunn også, og en avbrutt der også. Eneste ganga jeg ble gravid var første IUI i Porsgrunn i august 2020.

Har som sagt ikke veldig troa, men da min mann ikke får utløsning ved samleie og vi ikke får svømmerne hans inn i meg så har vi bestemt å bruke penger på dette for at jeg skal klare å holde ut all ventetiden i Porsgrunn. Da føler jeg vi gjør NOE iallefall, selv om sjansen er liten.

Back
Topp