August 2022

Nå har ikke jeg vært så alt for lenge i dette her, men er langt fra det inntrykket jeg sitter igjen med. Her har vi fått ærlige tilbakemeldinger og det er helt tydelig at de bryr seg om pasientene sine. De vil jo så klart tjene penger på det her, men de vil jo også at man skal lykkes.

Jeg tenker at det hadde jo ikke sett så bra ut om en klinikk har lav prosent som lykkes, så de vil nok si ifra hvis de ser at det faktisk ikke er mer håp. De private klinikkene har jo litt konkurranse med hverandre også som gjør at de må behandle folk ordentlig for å ikke miste kunder.

Forstår at du blir lei deg og usikker når folk snakker sånn om det. Mitt råd til deg er å snakke med klinikken om alt du tenker på og bekymring du har rundt ting. De har sett massevis av forskjellige saker og de vet at dette er tøft å stå i. Det er fryktelig vondt med all denne usikkerheten og ventingen. Det er ingen garanti for at man lykkes og så vant med å kunne styre det meste i livet vårt som vi fleste sikkert er, så blir dette ekstra tøft. Vi har absolutt null styring over det å bli gravid. Uansett hvor mye vi ønsker det, så er det så mye som spiller inn og skal klaffe. Så det eneste vi kan gjøre er å håpe og la legene gjøre sitt beste. ❤️

Vil bare gi deg en ordentlig god klem. Jeg ser veldig tydelig i alt du skriver hvor høyt du ønsker å lykkes og hvor tøft dette er for deg. Jeg er her om du trenger å lufte tanker eller bare prate. ❤️
Tusen takk kjære fine, gode du ❤️ vært så sliten i meg selv i dag, grått mye og blir nesten flau over meg selv :( jeg fikk tatt noen nye blodprøver som klinikken får svar på over helga for å sjekke om det er noe feil en eller annen plass. Følte jeg maset på klinikken men jeg fikk tatt prøvene ihvertfall ❤️ skal også ha nett time med Tone Bråten om en uke, Hu er fertilitetscoach. Håper det kan hjelpe litt ❤️

Jeg synes ikke tre blastoer etter et forsøk er et dårlig resultat! Det er jo tross alt tre sjanser. Hvis du er like heldig ved et ev. neste ferskforsøk, har du jo gode odds statistisk. Så jeg ville prøvd å ikke ta sorgene på forskudd, men skjønner også bekymringen for å gå tom for offentlige forsøk da det ikke akkurat er småpenger det er snakk om.

Jeg ble gravid på første forsøk (lang protokoll) med første barn. Fikk da 2 3-dagers embryo på frys av 9 egg ut. De 2 overlevde ikke opptining, men legene sa at det kunne skyldes selve prosessen og ikke nødvendigvis at embryoene ikke var av god nok kvalitet. Da jeg skulle igang med dette fryseforsøket, ønsket legen å sette inn begge uten at jeg fikk noen veldig klar begrunnelse - hun sa nei da jeg spurte om det var pga. dårlig kvalitet. Vi endte med å takke nei til to egg inn ettersom vi tross alt var blitt gravide på aller første forsøk og også pga den ekstra risikofaktoren et tvillingsvangerskap innebærer. Men Riksen var iallefall villig til å sette inn 2 - dette var så sent som i fjor. Men vet ikke om det er høyere terskel for å sette inn 2 blastocyster, som jo har bedre odds for å bli barn. Uansett: masse lykke til til deg! ❤️
Nei kanskje tre blastocyster ikke er så dårlig resultat, men man blir litt småtullete av å lese om mange som får ut så mange egg. Får bare prøve å holde meg positiv, selv om jeg bare har vært gravid en gang siden vi startet ivf behandlingen :) Så fint å høre at du ble gravid på aller første forsøk :Heartred virker som om ferskt innsett er det beste for mange. Har du hatt kort protokoll som har gitt god uttelling på egg? Eller vil du si lang protokoll har fungert bedre for deg?

Synes det er interresant at de ønsker å sette inn flere egg egentlig, håper vi får tilbud om det hvis det ikke har klaffet frem til siste uttak. Her i gården er det samboeren min som har få hurtige svømmere så forhåpentligvis klaffer det til slutt. Tusen takk, du også :Heartred

Nei kanskje tre blastocyster ikke er så dårlig resultat, men man blir litt småtullete av å lese om mange som får ut så mange egg. Får bare prøve å holde meg positiv, selv om jeg bare har vært gravid en gang siden vi startet ivf behandlingen :) Så fint å høre at du ble gravid på aller første forsøk :Heartred virker som om ferskt innsett er det beste for mange. Har du hatt kort protokoll som har gitt god uttelling på egg? Eller vil du si lang protokoll har fungert bedre for deg?

Synes det er interresant at de ønsker å sette inn flere egg egentlig, håper vi får tilbud om det hvis det ikke har klaffet frem til siste uttak. Her i gården er det samboeren min som har få hurtige svømmere så forhåpentligvis klaffer det til slutt. Tusen takk, du også :Heartred
Takk❤️Det er fort gjort å sammenligne seg med andre, men husk at oddsen per innsett av blastocyst er et sted mellom 35 og 50%. Så jeg tror du kan ha gode sjanser for å lykkes snart :happy: Jeg har forstått at det er delte meninger om fersk eller frys er best. En fordel med frys kan være at kroppen ikke har vært gjennom en like tøff hormonkur rett før. Dette blir min første runde med lang protokoll siden sist jeg ble gravid for 4 år siden, så jeg vet ikke hvordan kroppen vil reagere. Har hatt 3 korte protokoller, hvor 2 resulterte i innsett av 1 blasto (en negativ og en kjemisk graviditet) og 1 i avbrutt pga for få egg som utviklet seg. Jeg har lav eggreserve så har ikke høye forventninger til antall egg, men håper på minst ett av god kvalitet.

Noen som har erfaring med offentlig behandling hvor det på siste forsøket blir satt inn flere enn et befruktet egg eller blasto? Jeg er litt bekymret da vi kun har et blasto igjen på frys og et uttak igjen. Fikk et blasto på første og tre på andre forsøk, så ikke allverdens uttelling. Og har noen av dere erfart å få flere gode egg ut ved lang protokoll? Kjenner jeg stresser litt mtp at man kanskje ikke har så mange sjangser igjen :dontknow
Jeg fikk 2 satt inn i nest siste forsøk. Det var på en måte vellykka for fikk positiv men mistet etter ikke lenge. Men bedre enn ingen ting.
Skal også på lang protokoll nå og føler det samme som deg. Stress

Hei ❤️ er det bare meg som er max uheldig med å få utslett pga cyclogest? Hadde det fra januar til mai /juni og nå 1 mnd uten så har det forverret seg. Skal til legen i morgen da hydrokortison ikke fungerer :( har det av og på på halsen og og utslett skorpe ved bh stroppen

Vedlegg

• IMG_20220728_144308.jpg
    IMG_20220728_144308.jpg
    2 MB · Visninger: 118
Hei ❤️ er det bare meg som er max uheldig med å få utslett pga cyclogest? Hadde det fra januar til mai /juni og nå 1 mnd uten så har det forverret seg. Skal til legen i morgen da hydrokortison ikke fungerer :( har det av og på på halsen og og utslett skorpe ved bh stroppen
Hm nei, aldri fått slik reaksjon av cyclogest. Irriterende da! Er du sikker på det er fra cyclogest? Den er jo ute av systemet relativt raskt etter du slutter på de, så rart om det skulle gi reaksjon i så lang tid. Kan det være noe mat du ikke tåler så bra?

Dumt spørsmål, men er så redd for å ødelegge noe :smiley-ashamed004 det ble plutselig bedre vær, fratyp 15 mm i døgnet i ukesvis. Har beiset i hele dag og brukt whitespirit. Det er ingen fare å gjøre det mtp stimulering, vel? :p føler meg så teit, men det er så mye investert i dette, ikke bare i kroner og øre.

Hm nei, aldri fått slik reaksjon av cyclogest. Irriterende da! Er du sikker på det er fra cyclogest? Den er jo ute av systemet relativt raskt etter du slutter på de, så rart om det skulle gi reaksjon i så lang tid. Kan det være noe mat du ikke tåler så bra?
Fikk det i januar 2 dager etter innsett og varte til mai/juni, så etter innsettet i juni begynte det igjen. Ingen matallergier. Leste på bivirkningene at det kunne komme utslett. Men snakket med en sykepleier på jobb i dag og hun sa at man kunne ha reaksjoner lenge etter man slutter. Får bare se hva legen sier i morgen, kunne visst ikke påvise noe via blodprøver sa Hu

Dumt spørsmål, men er så redd for å ødelegge noe :smiley-ashamed004 det ble plutselig bedre vær, fratyp 15 mm i døgnet i ukesvis. Har beiset i hele dag og brukt whitespirit. Det er ingen fare å gjøre det mtp stimulering, vel? :p føler meg så teit, men det er så mye investert i dette, ikke bare i kroner og øre.
Jeg kan virkelig ikke tenke meg at det har noe som helst å si for stimulering, men jeg ville nok holdt meg unna det etter innsett (og det utelukkende for å ikke tro at det kan ha ødelagt noe, for jeg vil heller ikke tro at det kan ha noe å si så tidlig)

Ingen spørsmål er dumme, og jeg forstår godt at du kan begynne å gruble! Jeg tenker i første omgang som så at klinikkene ville hatt forsiktighetsregler for slikt dersom det var grunn til å tro at det ville påvirke resultatet. Her er noen råd om løsemidler for gravide: https://www.helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid/. Det er jo ikke helt det samme, men utfra dette ville jeg nok holdt meg unna etter innsett for å være helt sikker, men ville lagt til side bekymringene for å ha gjort dette under stimulering. :) Du har vel også holdt på utendørs, og det gjør jo eksponeringen mye mindre.

Ingen spørsmål er dumme, og jeg forstår godt at du kan begynne å gruble! Jeg tenker i første omgang som så at klinikkene ville hatt forsiktighetsregler for slikt dersom det var grunn til å tro at det ville påvirke resultatet. Her er noen råd om løsemidler for gravide: https://www.helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid/. Det er jo ikke helt det samme, men utfra dette ville jeg nok holdt meg unna etter innsett for å være helt sikker, men ville lagt til side bekymringene for å ha gjort dette under stimulering. :) Du har vel også holdt på utendørs, og det gjør jo eksponeringen mye mindre.
Takk for svar! Snakket med mannen i kveld og jeg har visst spurt klinikken om sette før. Vi er visst glade i å male, vi. Da svarte de at det skulle enorme mengder til for å kunne skade og da ville jeg bli bra fysisk dårlig før det hadde blitt aktuelt.

Tusen takk kjære fine, gode du ❤️ vært så sliten i meg selv i dag, grått mye og blir nesten flau over meg selv :( jeg fikk tatt noen nye blodprøver som klinikken får svar på over helga for å sjekke om det er noe feil en eller annen plass. Følte jeg maset på klinikken men jeg fikk tatt prøvene ihvertfall ❤️ skal også ha nett time med Tone Bråten om en uke, Hu er fertilitetscoach. Håper det kan hjelpe litt ❤️
Du har vel kjøpt en 3-pakk har du ikke? Der får man jo tre forsøk til prisen av to, og klinikkene selger iallefall ikke sånne pakker til personer som de ikke tenker har god sannsynlighet for å lykkes. Det ville vært et stort tapsprosjekt for dem. Håper det blir deres tur neste forsøk :Heartred

Du har vel kjøpt en 3-pakk har du ikke? Der får man jo tre forsøk til prisen av to, og klinikkene selger iallefall ikke sånne pakker til personer som de ikke tenker har god sannsynlighet for å lykkes. Det ville vært et stort tapsprosjekt for dem. Håper det blir deres tur neste forsøk :Heartred
Tusen takk ❤️ja slik jeg tenker og. Og de hadde trua siden jeg klarte bli gravid i januar, men mistet

Så fin du er som lager en tråd ❤️ jeg starter på medisiner til det femte uttaket nå i slutten av juli, men siden uttak og forhåpentligvis innsett blir i august, blir jeg gjerne med her også.

Høsteple - 32 - b1 - Spiren - uttak nr 5 - prednisolon, blodfortynnende, bemfola, fyremadel, cyclogest - uttak slutten av uke 31/beg av 32.
Kan jeg spørre hvorfor du tar prednisolon?

Hei ❤️ er det noen som har tatt ut sykemelding før sprøytestart? Jeg har så å si bare hatt sykemelding ved uttak eller fått byttet. Men kjenner jeg stresser mye, psyken er ødelagt. Vet ikke helt hvordan jeg skal få ned stressnivået mitt. Tenkte å spørre klinikken om å få noe annet enn cyclogest denne gang, hatt lutinus og før men likte den ikke :( så vet ikke hva annet som finnes. Skal også ha Estradot denne gang for å unngå blødning før testdag

Back
Topp