August 2022

Ja det blir lang protokoll med nesespray denne ganga. Syks det virker så rart men de håper å få ut flere egg da. Jeg har hatt ganske lavt resultat. Eller sånn få som blir modne nok osv. ingen blasto. Så det blir spennende å se.

Dere da?
Krysser fingrene for at lang protokoll gjør susen denne gang :happy: Vi skal ha fryseforsøk i naturlig syklus.

Når på dagen pleier dere å sette sprøyter? Skal bare ha bemfola pga lang protokoll :)

Enig at kort protokoll var bedre for kropp og sinn. Etter 4 runder med lang protokoll var det som dag og natt å gå over på kort. Jeg fikk en del bivirkninger av nesesprayen så det var godt å slippe. Vi var også så heldig å få første barn på første forsøk med lang protokoll - det eneste egget av 7 egg som klarte seg å ble satt inn dag 3. På søskenforsøket brukte vi 3 runder med lang protokoll + et fryseforsøk uten hell. Gikk over til privat å fikk kort protokoll. Første forsøket ble avbrutt pga feil fra klinikken sin side. Andre forsøket - også kort protokoll, fikk vi et barn og 4 blasto på frys, det beste forsøket hittil. Eneste forsøket jeg har fått gonapeptyl i tillegg til ovitrelle og det hadde stor betydningen for modningen på eggene mine. Ble langt dette :smiley-ashamed004

Eneste forsøket vi faktisk fikk gode egg av var da jeg fikk Gonapeptyl sammen med Ovitrelle. Jeg har 3 forsøk bak meg nå. Nå skal jeg få det samme på nytt pluss at vi øker dosen Menopur. Litt gøy å se at det er flere som har god erfaring med å få det.

Lang protokoll var absolutt ikke noe særlig for min del. Fikk elendige egg og kun ett embryo med masse fragmentering som da døde etter innsett. Men dette er jo veldig individuelt. For noen så er lang protokoll gull oppskriften. Er derfor man gjerne behøver mer enn ett forsøk. Man må nesten bare prøve ut for å se hva man reagerer best på av behandling.

Noen som har erfaring med offentlig behandling hvor det på siste forsøket blir satt inn flere enn et befruktet egg eller blasto? Jeg er litt bekymret da vi kun har et blasto igjen på frys og et uttak igjen. Fikk et blasto på første og tre på andre forsøk, så ikke allverdens uttelling. Og har noen av dere erfart å få flere gode egg ut ved lang protokoll? Kjenner jeg stresser litt mtp at man kanskje ikke har så mange sjangser igjen :dontknow

Sykluadag 1 i dag og oppstart sprøyter i morgen :nailbiting: det er rart hvordan hver ny prosess gir håp, men det er veldig skjørt. Man er ikke sikret noe i dette gamet og eggen mellom glede og sorg er veldig smal.
Heier så masse på deg Høsteple :Heartred

Sykluadag 1 i dag og oppstart sprøyter i morgen :nailbiting: det er rart hvordan hver ny prosess gir håp, men det er veldig skjørt. Man er ikke sikret noe i dette gamet og eggen mellom glede og sorg er veldig smal.
Kjenner meg så igjen i den følelsesblandingen. Det er liksom både godt og skummelt å kunne håpe igjen. Skal du ha like medisiner som før denne runden? Startet selv på Synarela i dag, og uttak føles foreløpig som noe uendelig fjernt. Men plutselig går dagene og med det øker alle følelser på, både håp og bekymringer. :nailbiting:

Kjenner meg så igjen i den følelsesblandingen. Det er liksom både godt og skummelt å kunne håpe igjen. Skal du ha like medisiner som før denne runden? Startet selv på Synarela i dag, og uttak føles foreløpig som noe uendelig fjernt. Men plutselig går dagene og med det øker alle følelser på, både håp og bekymringer. :nailbiting:
Ja, like medisiner. Egentlig låg de jo an til flott fangst sist gang, eggene ble bare tatt ut for sent. Så håper på samme antall egg , bare at det blir uttak litt før :-) jeg tenkte på det i stad, at på to uker nå kan livet bli helt forandret, det føles plutselig som veldig kort tid. Samtidig har jeg full respekt for at lang protokoll kan føles veldig lang og også gi heavy bivirkninger :smiley-ashamed004

Håper å få mensen snart nå så jeg får startet opp og bli ferdig med forsøket ❤️ men blir nok ikke oppstart før klinikken har fått svar på trombofili prøvene ❤️

Heia heia dere :love7

Åh, det skal ikke være enkelt. Hvorfor privat, er det lang ventetid? Håper begge deler klaffer! Og ikke minst at spiren sitter denne gangen, 7 innsett er mye.❤️
St Olavs tulla med henvisningen, så hysteroskopien jeg skulle få før sommeren blir ikke før i uke 35. Og da skal jo egget være satt inn. De to neste syklusene er jeg borte på ugunstige tidspunkt, så da skjer det ikke noe før november hvis det ikke skjer nå. Så da var tanken å ta det privat heller, så er det gjort. Klart, hvis de finner noe så blir det november uansett, men bedre det enn å kaste bort det siste egget :)

Mulig jeg skulle ha endret antall innsett, det er jo 7 totalt, men 'bare' nr 3 på søskenforsøk. Og det har vært to naturlige graviditeter som var bare tull. Vanskelig å definere hva som skal være med i tallene her :)

Noen som har erfaring med offentlig behandling hvor det på siste forsøket blir satt inn flere enn et befruktet egg eller blasto? Jeg er litt bekymret da vi kun har et blasto igjen på frys og et uttak igjen. Fikk et blasto på første og tre på andre forsøk, så ikke allverdens uttelling. Og har noen av dere erfart å få flere gode egg ut ved lang protokoll? Kjenner jeg stresser litt mtp at man kanskje ikke har så mange sjangser igjen :dontknow
Jeg synes ikke tre blastoer etter et forsøk er et dårlig resultat! Det er jo tross alt tre sjanser. Hvis du er like heldig ved et ev. neste ferskforsøk, har du jo gode odds statistisk. Så jeg ville prøvd å ikke ta sorgene på forskudd, men skjønner også bekymringen for å gå tom for offentlige forsøk da det ikke akkurat er småpenger det er snakk om.

Jeg ble gravid på første forsøk (lang protokoll) med første barn. Fikk da 2 3-dagers embryo på frys av 9 egg ut. De 2 overlevde ikke opptining, men legene sa at det kunne skyldes selve prosessen og ikke nødvendigvis at embryoene ikke var av god nok kvalitet. Da jeg skulle igang med dette fryseforsøket, ønsket legen å sette inn begge uten at jeg fikk noen veldig klar begrunnelse - hun sa nei da jeg spurte om det var pga. dårlig kvalitet. Vi endte med å takke nei til to egg inn ettersom vi tross alt var blitt gravide på aller første forsøk og også pga den ekstra risikofaktoren et tvillingsvangerskap innebærer. Men Riksen var iallefall villig til å sette inn 2 - dette var så sent som i fjor. Men vet ikke om det er høyere terskel for å sette inn 2 blastocyster, som jo har bedre odds for å bli barn. Uansett: masse lykke til til deg! ❤️

St Olavs tulla med henvisningen, så hysteroskopien jeg skulle få før sommeren blir ikke før i uke 35. Og da skal jo egget være satt inn. De to neste syklusene er jeg borte på ugunstige tidspunkt, så da skjer det ikke noe før november hvis det ikke skjer nå. Så da var tanken å ta det privat heller, så er det gjort. Klart, hvis de finner noe så blir det november uansett, men bedre det enn å kaste bort det siste egget :)

Mulig jeg skulle ha endret antall innsett, det er jo 7 totalt, men 'bare' nr 3 på søskenforsøk. Og det har vært to naturlige graviditeter som var bare tull. Vanskelig å definere hva som skal være med i tallene her :)
Ah, skjønner! Så irriterende når det tulles med henvisninger. Skjønner veldig godt at du helst vil at noe skal skje før november. Håper du nesten at de skal finne noe (fiksbart!), som kan gi en forklaring?

Jeg er også i tvil om hvordan det blir riktig å regne. Dette er mitt sjette forsøk på søsken, men tre har blitt avbrutt pga. div. Men glad for å høre at du ikke har hatt 7 forsøk på søsken - håper du slipper det:)

Kjenner jeg ble litt lei meg i dag, var inne på et annet forum og ei der som mener private klinikker er så kyniske at dem vil en skal kjøpe forsøk på forsøk for å tjene penger, kjenner jeg nå blir lei meg og usikker på å fortsette

Kjenner jeg ble litt lei meg i dag, var inne på et annet forum og ei der som mener private klinikker er så kyniske at dem vil en skal kjøpe forsøk på forsøk for å tjene penger, kjenner jeg nå blir lei meg og usikker på å fortsette

Nå har ikke jeg vært så alt for lenge i dette her, men er langt fra det inntrykket jeg sitter igjen med. Her har vi fått ærlige tilbakemeldinger og det er helt tydelig at de bryr seg om pasientene sine. De vil jo så klart tjene penger på det her, men de vil jo også at man skal lykkes.

Jeg tenker at det hadde jo ikke sett så bra ut om en klinikk har lav prosent som lykkes, så de vil nok si ifra hvis de ser at det faktisk ikke er mer håp. De private klinikkene har jo litt konkurranse med hverandre også som gjør at de må behandle folk ordentlig for å ikke miste kunder.

Forstår at du blir lei deg og usikker når folk snakker sånn om det. Mitt råd til deg er å snakke med klinikken om alt du tenker på og bekymring du har rundt ting. De har sett massevis av forskjellige saker og de vet at dette er tøft å stå i. Det er fryktelig vondt med all denne usikkerheten og ventingen. Det er ingen garanti for at man lykkes og så vant med å kunne styre det meste i livet vårt som vi fleste sikkert er, så blir dette ekstra tøft. Vi har absolutt null styring over det å bli gravid. Uansett hvor mye vi ønsker det, så er det så mye som spiller inn og skal klaffe. Så det eneste vi kan gjøre er å håpe og la legene gjøre sitt beste. ❤️

Vil bare gi deg en ordentlig god klem. Jeg ser veldig tydelig i alt du skriver hvor høyt du ønsker å lykkes og hvor tøft dette er for deg. Jeg er her om du trenger å lufte tanker eller bare prate. ❤️

Back
Topp