Så spennende med første forsøk! Masse lykke tilJackie2011 - 32 - B1 - Hausken Bergen - Forsøk nr 1 - Bemfola og fryremadel - Oppstart ca 19. August
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende med første forsøk! Masse lykke tilJackie2011 - 32 - B1 - Hausken Bergen - Forsøk nr 1 - Bemfola og fryremadel - Oppstart ca 19. August
Så tungt å ha mistet to ganger. Håper på en augustspire som holder hele veienDa er det snart på'n igjen.. Krøllene - 37 - B1- Riksen - fryseforsøk styrt syklus - innsett uke 34 - Progynova og crinone
Vært gjennom 6 inseminasjoner, 2 egguttak og 2 fryseforsøk, som har resultert i en SA og en MA.
Jeg fikk beskjed av klinikken at hvis en mister før ca uke 5 så er det kjemisk. Jeg hadde lang protokoll en gang, jeg slet litt med migrene pga nesesprayenHei. Noen få spørsmål
- Hva definerer dere som SA og eller MA?
Jeg fikk positiv test og følte meg gravid men mistet noen uker etter. (Lutinus gjorde jo at det tok litt tid)
- dere som har hatt lang protokoll? Noen erfaringer? Noe dere passer på, gjør anderledes?
- tester dere etter eggløsning i perioden før egguttak?
Er det ikke sånn at med SA begynner en å blø, mens med MA slutter fosteret å utvikle seg men kroppen tror en fortsatt er gravid? Litt usikker selv. Som @Engelpia sier, skjer det i uke 4-5 regnes det som kjemisk.Hei. Noen få spørsmål
- Hva definerer dere som SA og eller MA?
Jeg fikk positiv test og følte meg gravid men mistet noen uker etter. (Lutinus gjorde jo at det tok litt tid)
- dere som har hatt lang protokoll? Noen erfaringer? Noe dere passer på, gjør anderledes?
- tester dere etter eggløsning i perioden før egguttak?
Ved lang protokoll brukes vel ikke fyremadel ol.? Man blir jo nedregulert på forhånd eller tar jeg feil? Jeg har hatt lang protokoll 4ganger å har da brukt nesespray og så sprøyter. Har også hatt kort protokoll 2 ganger å da brukte jeg fyremadel Men er enig i at det ikke er nødvendig å teste etter eggløsning. Har aldri gjort det under stimulering å har aldri opplevde spontan eggløsning før uttak.Er det ikke sånn at med SA begynner en å blø, mens med MA slutter fosteret å utvikle seg men kroppen tror en fortsatt er gravid? Litt usikker selv. Som @Engelpia sier, skjer det i uke 4-5 regnes det som kjemisk.
Siste spm: Du trenger ikke å teste etter EL om det skal være stimulering og egguttak. Du får en sprøyte (f.eks. ovitrelle, men kan være en annen) som gjør at du får eggløsning presis 36 timer etterpå. Og fyremadel/cetrotide/e.l. gjør at du ikke kan ha eggløsning mens du stimuleres. Men du sikkert vet dette allerede.
Åja ja sant det! Jeg har drivd å testa etter el nå i ventetiden.. hadde el mye senere enn jeg «skulle» i følge appen. Men jeg kjente symptomene veldig tydelig da.Er det ikke sånn at med SA begynner en å blø, mens med MA slutter fosteret å utvikle seg men kroppen tror en fortsatt er gravid? Litt usikker selv. Som @Engelpia sier, skjer det i uke 4-5 regnes det som kjemisk.
Siste spm: Du trenger ikke å teste etter EL om det skal være stimulering og egguttak. Du får en sprøyte (f.eks. ovitrelle, men kan være en annen) som gjør at du får eggløsning presis 36 timer etterpå. Og fyremadel/cetrotide/e.l. gjør at du ikke kan ha eggløsning mens du stimuleres. Men du sikkert vet dette allerede.
Tusen takk, gleder meg veldig til å være i gangSå spennende med første forsøk! Masse lykke til
Ved lang protokoll brukes vel ikke fyremadel ol.? Man blir jo nedregulert på forhånd eller tar jeg feil? Jeg har hatt lang protokoll 4ganger å har da brukt nesespray og så sprøyter. Har også hatt kort protokoll 2 ganger å da brukte jeg fyremadel Men er enig i at det ikke er nødvendig å teste etter eggløsning. Har aldri gjort det under stimulering å har aldri opplevde spontan eggløsning før uttak.
Ja, leeenge... prøvd siden 2017, snart 5 uttak og så langt innsett av 11 blastoer har vært en del gravid da, problemet vårt erat vi mister. Vært gravid 8 ganger. Noe som tar sykt lang tid når man i tillegg må ha ivf. Det er noe dritt, altså!Årh det er så mye forskjellige varianter av medisinering så jeg går helt i spinn. Burde jeg få noe annet osv. Men til slutt velger jeg å bare stole på det jeg har fått.
Dette blir nok vårt siste forsøk. Hvis ikke det blir avbrutt da. Men er vårt 3. «gratis» forsøk.
Mange her som har holdt på leeenge?
Åj imponerende! Det er rart hvodan man liksom tror man ikke skal gjøre det igjen også plutselig er man der også vil man sette i gang på nytt.Ja, leeenge... prøvd siden 2017, snart 5 uttak og så langt innsett av 11 blastoer har vært en del gravid da, problemet vårt erat vi mister. Vært gravid 8 ganger. Noe som tar sykt lang tid når man i tillegg må ha ivf. Det er noe dritt, altså!
Du har rett - nedreguleringen gjør at det ikke er behov for å hindre eggløsning med Fyremadel el. Også enig i at man ikke trenger teste etter eggløsning ved lang protokoll. Skal ha lang protokoll selv nå for første gang på flere år. Synes kort protokoll har vært bedre psykisk og fysisk fordi forsøket varer kortere, men det innebærer jo samtidig enda flere sprøyter. Fikk selv første barn etter første forsøk på lang protokoll, så har ihvertfall trua på at det kan bli baby av detVed lang protokoll brukes vel ikke fyremadel ol.? Man blir jo nedregulert på forhånd eller tar jeg feil? Jeg har hatt lang protokoll 4ganger å har da brukt nesespray og så sprøyter. Har også hatt kort protokoll 2 ganger å da brukte jeg fyremadel Men er enig i at det ikke er nødvendig å teste etter eggløsning. Har aldri gjort det under stimulering å har aldri opplevde spontan eggløsning før uttak.
Jeg bøyer meg i støvet for styrken og utholdenheten din. 5 år, 11 innsett og 8 graviditeter - så vanvittig urettferdig. Som jeg ønsker at det blir din tur nå!Ja, leeenge... prøvd siden 2017, snart 5 uttak og så langt innsett av 11 blastoer har vært en del gravid da, problemet vårt erat vi mister. Vært gravid 8 ganger. Noe som tar sykt lang tid når man i tillegg må ha ivf. Det er noe dritt, altså!
Velkommen! Dette er et fint sted å være med så mange kloke og gode damer. Så enig i at det er fint å kunne dele tanker og erfaringer i den krevende prosessen IVF ofte er med noen som er i samme båt.Slenger meg på her. Er helt ny inne i forum-verdenen selv om jeg har lest en del. Så flott at det er en egen tråd for august, siden jeg skal ha mitt neste innsett da. Har savnet å ha noen å dele disse tankene rundt ivf, ruging og venting med som kanskje mennene ikke helt kjenner på kroppen som vi gjør
Hvitveis86 (får nytt brukernavn snart) - 35 - B2 - St.Olavs - innsett 3 (2 fryseforsøk-negativ, 1 ferskt forsøk-SA i uke 8) så dette blir mitt 4 innsett i august i naturlig syklus. Rundt uke 33-34.
Takk måtte lete litt for å finne smiley’ene her ja fader å, ivf er ikke for pyser! Godt å være i kontakt med mennesker som FAKTISK forstår hva man går igjennom altså. Gleder meg til å følge dere alle i august og håper det klaffer for oss nåVelkommen! Dette er et fint sted å være med så mange kloke og gode damer. Så enig i at det er fint å kunne dele tanker og erfaringer i den krevende prosessen IVF ofte er med noen som er i samme båt.
Prøver dere noe nytt dette forsøket? Er dette første gang med lang protokoll? Håper det blir klaff for dere denne månedÅrh det er så mye forskjellige varianter av medisinering så jeg går helt i spinn. Burde jeg få noe annet osv. Men til slutt velger jeg å bare stole på det jeg har fått.
Dette blir nok vårt siste forsøk. Hvis ikke det blir avbrutt da. Men er vårt 3. «gratis» forsøk.
Mange her som har holdt på leeenge?
Enig at kort protokoll var bedre for kropp og sinn. Etter 4 runder med lang protokoll var det som dag og natt å gå over på kort. Jeg fikk en del bivirkninger av nesesprayen så det var godt å slippe. Vi var også så heldig å få første barn på første forsøk med lang protokoll - det eneste egget av 7 egg som klarte seg å ble satt inn dag 3. På søskenforsøket brukte vi 3 runder med lang protokoll + et fryseforsøk uten hell. Gikk over til privat å fikk kort protokoll. Første forsøket ble avbrutt pga feil fra klinikken sin side. Andre forsøket - også kort protokoll, fikk vi et barn og 4 blasto på frys, det beste forsøket hittil. Eneste forsøket jeg har fått gonapeptyl i tillegg til ovitrelle og det hadde stor betydningen for modningen på eggene mine. Ble langt detteDu har rett - nedreguleringen gjør at det ikke er behov for å hindre eggløsning med Fyremadel el. Også enig i at man ikke trenger teste etter eggløsning ved lang protokoll. Skal ha lang protokoll selv nå for første gang på flere år. Synes kort protokoll har vært bedre psykisk og fysisk fordi forsøket varer kortere, men det innebærer jo samtidig enda flere sprøyter. Fikk selv første barn etter første forsøk på lang protokoll, så har ihvertfall trua på at det kan bli baby av det
Ja det blir lang protokoll med nesespray denne ganga. Syks det virker så rart men de håper å få ut flere egg da. Jeg har hatt ganske lavt resultat. Eller sånn få som blir modne nok osv. ingen blasto. Så det blir spennende å se.Prøver dere noe nytt dette forsøket? Er dette første gang med lang protokoll? Håper det blir klaff for dere denne måned