August 2022

Hei ❤️ er det bare meg som er max uheldig med å få utslett pga cyclogest? Hadde det fra januar til mai /juni og nå 1 mnd uten så har det forverret seg. Skal til legen i morgen da hydrokortison ikke fungerer :( har det av og på på halsen og og utslett skorpe ved bh stroppen
Jeg fikk utslett av fyremadel! De mente det var vanligst å få pga. den. Fikk på korsrygg mage og hals. Men gikk over etter behandlingen. Brukte klø stillende krem.
Huff kjipt, håper det går greit med deg :Heartpink

Hvordan funker egentlig dette med lang protokoll? Hvis jeg begynner med nesespray på dag 20 i denne syklusen. Er det egentlig ikke før neste syklus de da skal hente ut egg? Vil det si at jeg kommer til å ha en mens mellom nesespray og sprøytestart?

Hva med feks. alkohol i disse 20 dagene før nesespray. Kan det egentlig ha noe innvirkning på dette forsøket?
Årh jeg bare syns det er lenge siden jeg har ferie nå og prøver å slappe av litt også midt oppi dette kaos stresset.

Fikk mens idag så da blir det hvertfall oppstart denne måneden uansett. må bare få bestilt medesinene.

Shit er så stressa egentlig da dette blir siste forsøk antagelig:arghh::bag:

Jeg fikk utslett av fyremadel! De mente det var vanligst å få pga. den. Fikk på korsrygg mage og hals. Men gikk over etter behandlingen. Brukte klø stillende krem.
Jeg måtte bytte fyremadel med cetrotide i juni. Fikk en dårlig reaksjon etter første sprøyte med fyremadel og måtte bli hentet av ambulanse. Heldigvis er dette ganske sjelden, slik jeg har forstått det.

:Heartpink Jeg måtte bytte fyremadel med cetrotide i juni. Fikk en dårlig reaksjon etter første sprøyte med fyremadel og måtte bli hentet av ambulanse. Heldigvis er dette ganske sjelden, slik jeg har forstått det.
Åj er det sant. Ja jeg fikk ikke noe reaksjon andre gangen jeg brukte det. Så da var jeg heldig.
Stakkar deg da! :Heartpink Kjip opplevelse oppi det hele.

Hvordan funker egentlig dette med lang protokoll? Hvis jeg begynner med nesespray på dag 20 i denne syklusen. Er det egentlig ikke før neste syklus de da skal hente ut egg? Vil det si at jeg kommer til å ha en mens mellom nesespray og sprøytestart?

Hva med feks. alkohol i disse 20 dagene før nesespray. Kan det egentlig ha noe innvirkning på dette forsøket?
Årh jeg bare syns det er lenge siden jeg har ferie nå og prøver å slappe av litt også midt oppi dette kaos stresset.

Fikk mens idag så da blir det hvertfall oppstart denne måneden uansett. må bare få bestilt medesinene.

Shit er så stressa egentlig da dette blir siste forsøk antagelig:arghh::bag:
Jeg har lang protokoll nå, startet med spray 5/7 og på sprøyter på dag 23 med spray og måtte få mens før jeg kunne starte på sprøyter. Er på dag 5 med sprøyter nå og forventer uttak i uke 32. Tenker at alkohol og koffein er greit å drikke minimalt av under forsøk, jeg er avholds, men har kuttet veldig ned på koffein og prøver å spise sunt og holde vekta. Men har ikke fått beskjed om dette fra klinikken, er bare mine tanker.

Ellers har jeg ikke hatt store plager på sprayen, så ingenting å si på den :)

Aldri fått utslett av fyremadel og den har jeg brukt 6 ganger, må prøve å få noe annet enn cyclogest denne gangen ❤️

:)Jeg har lang protokoll nå, startet med spray 5/7 og på sprøyter på dag 23 med spray og måtte få mens før jeg kunne starte på sprøyter. Er på dag 5 med sprøyter nå og forventer uttak i uke 32. Tenker at alkohol og koffein er greit å drikke minimalt av under forsøk, jeg er avholds, men har kuttet veldig ned på koffein og prøver å spise sunt og holde vekta. Men har ikke fått beskjed om dette fra klinikken, er bare mine tanker.

Ellers har jeg ikke hatt store plager på sprayen, så ingenting å si på den :)
Åå da er vi to i denne gruppa på lang protokoll hvertfall :Heartpink spennende. Går det greit med sprøytene?

Ja jeg må ikke ha alkohol heller, men syns det er greit å ha noen å snakke med om erfaringer og hva andre gjør.
Skal kutte ned på koffein nå igjen tenkte jeg. Det er vanskeligere :smiley-bounce022

Åå da er vi to i denne gruppa på lang protokoll hvertfall :Heartpink spennende. Går det greit med sprøytene?

Ja jeg må ikke ha alkohol heller, men syns det er greit å ha noen å snakke med om erfaringer og hva andre gjør.
Skal kutte ned på koffein nå igjen tenkte jeg. Det er vanskeligere :smiley-bounce022
Jepp :Heartred Ja, sprøytene går bra også. Bruker bemfola, øker dosen fra i morgen og skal på kontroll fredag så er spent på den :)
Huff ja, drikker ikke kaffe, men pepsi max er min last:angelic:

Jepp :Heartred Ja, sprøytene går bra også. Bruker bemfola, øker dosen fra i morgen og skal på kontroll fredag så er spent på den :)
Huff ja, drikker ikke kaffe, men pepsi max er min last:angelic:
Så deilig å være i gang. Hva slags kontroll er det?
Hehe ja koffein kommer i mange former :dance018

Åja stemmer det må jo sjekkes opp ja. Hehe blir helt glemsk med så lang vente tid :smiley-ashamed004 Håper på store fine jevne follikler for deg.

Takk❤️Det er fort gjort å sammenligne seg med andre, men husk at oddsen per innsett av blastocyst er et sted mellom 35 og 50%. Så jeg tror du kan ha gode sjanser for å lykkes snart :happy: Jeg har forstått at det er delte meninger om fersk eller frys er best. En fordel med frys kan være at kroppen ikke har vært gjennom en like tøff hormonkur rett før. Dette blir min første runde med lang protokoll siden sist jeg ble gravid for 4 år siden, så jeg vet ikke hvordan kroppen vil reagere. Har hatt 3 korte protokoller, hvor 2 resulterte i innsett av 1 blasto (en negativ og en kjemisk graviditet) og 1 i avbrutt pga for få egg som utviklet seg. Jeg har lav eggreserve så har ikke høye forventninger til antall egg, men håper på minst ett av god kvalitet.
Ja da skjønner jeg godt at dine forventninger ikke er så høye. Men sant det, man trenger bare et gullegg :) Takk jeg håper det altså. Har blitt spådd at jeg ikke kommer til å få flere egne barn, så har et stort hig etter å bevise det motsatte:laughing002 men men.. så nå er du på søskenforsøk hvis jeg forstår deg rett?

Jeg fikk 2 satt inn i nest siste forsøk. Det var på en måte vellykka for fikk positiv men mistet etter ikke lenge. Men bedre enn ingen ting.
Skal også på lang protokoll nå og føler det samme som deg. Stress
Ååå, det var kjipt å høre :Heartred det er sykt stressende men vi får bare prøve å beholde roen så godt vi klarer:) har du hatt lang protokoll før? Har du noen erfaringer med det fra før?

Spent på om det blir oppstart i morgen ❤️ fikk mensen i dag så syklusdag 2 blir da i morgen. Klinikken åpner igjen imorgen etter ferien og jeg må ha svar på om vi kan starte nå eller vente til oktober da samboeren hadde corona og feber for 3 uker siden ❤️

Ååå, det var kjipt å høre :Heartred det er sykt stressende men vi får bare prøve å beholde roen så godt vi klarer:) har du hatt lang protokoll før? Har du noen erfaringer med det fra før?
Takk :Heartpink Ja vi må jo det. Jeg er litt overrasket over hvor mye vi/jeg tåler når vi starter opp igjen på nytt. Roen finner liksom frem selv om det er vanskelig til tider.
Dette blir første på lang protokoll. Er veldig spent.
Du skal ha innsett?

Spent på om det blir oppstart i morgen ❤️ fikk mensen i dag så syklusdag 2 blir da i morgen. Klinikken åpner igjen imorgen etter ferien og jeg må ha svar på om vi kan starte nå eller vente til oktober da samboeren hadde corona og feber for 3 uker siden ❤️
Pleier de å være nøye på det pga. kvalitet ?

Takk :Heartpink Ja vi må jo det. Jeg er litt overrasket over hvor mye vi/jeg tåler når vi starter opp igjen på nytt. Roen finner liksom frem selv om det er vanskelig til tider.
Dette blir første på lang protokoll for oss. Er veldig spent.

Fikk mail av klinikken nå, dem sa vi kunne risikere at det ikke var noen spermier ved uttak så dem sa det var opp til oss om vi ville starte nå eller da vente til rundt 8 september da det da har gått 72 dager. Samboeren fikk feber og corona rundt 30 juni

Vet du @*RSB* om man kan ha sex i nedreguleringsfasen? :shy: Mellom spray og sprøytestart liksom.
Bør man bruke beskyttelse? Jeg har ikke fått snakket med dem om dette og de åpner ikke før neste uke.

Back
Topp