August 2022

Da blir det uttak på meg torsdag, men ikke innsett. De ønsker å dyrke til blastocyst også fryse og så starte på neste syklus igjen og hente flere egg. Siden jeg har så få egg og jeg blir jo ikke yngre så skjønner jeg tankegangen, men jeg har aldri fått blastocyst eller egg på frys før.. Så litt usikker på sjansene våre nå:sorry:
Skjønner at det føles skummelt. Samtidig vil vel legene si at det som ikke klarer seg til blasto mest sannsynlig ikke er liv laga uansett. Hvor mange egg håpet de på å kunne få ut nå? Håper masse for deg! ❤️

Skjønner at det føles skummelt. Samtidig vil vel legene si at det som ikke klarer seg til blasto mest sannsynlig ikke er liv laga uansett. Hvor mange egg håpet de på å kunne få ut nå? Håper masse for deg! ❤️
Ja, prøver å tenke slik også at da slipper jeg jo vente to uker på noe som ikke blir uansett.. Kanskje 3-5 per nå, håper noen ekstra henger seg på. Hvordan gikk det med deg i dag? :)

:Heartred:Heartred:Heartred
Takk fine du :love7
Hvordan gikk det med deg på UL?
Takk, det gikk vel omtrent som jeg hadde innstilt meg på at kunne skje: det var fortsatt kun en eneste eggpose av en størrelse å snakke om. Den lille oppturen var at den hadde utviklet seg fint og det likevel ikke blir avbrutt, men uttak fredag. Oddsene er jo virkelig ikke med oss, men det føles likevel godt å prøve når man tross alt har kommet så langt. Hadde vi hatt god sædkvalitet, ville det blitt Ovitrelle og prøving hjemme, men vi trenger Icsi, så er dessverre ikke der. En annen bra ting er at forsøket vil bli regnet som avbrutt hvis eggposen er tom eller egget ikke blir befruktet. Vi har kun 1 forsøk igjen hos HELFO, så det er jo også av betydning.

Dagens tester!
Hcg bør være på minst 200 i dag, så var veldig glad for at digital slo ut på 2-3 uker :Heartred

Vedlegg

• 0285C490-2E5B-416F-959D-69690D4734BF.jpeg
    0285C490-2E5B-416F-959D-69690D4734BF.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 90
Takk, det gikk vel omtrent som jeg hadde innstilt meg på at kunne skje: det var fortsatt kun en eneste eggpose av en størrelse å snakke om. Den lille oppturen var at den hadde utviklet seg fint og det likevel ikke blir avbrutt, men uttak fredag. Oddsene er jo virkelig ikke med oss, men det føles likevel godt å prøve når man tross alt har kommet så langt. Hadde vi hatt god sædkvalitet, ville det blitt Ovitrelle og prøving hjemme, men vi trenger Icsi, så er dessverre ikke der. En annen bra ting er at forsøket vil bli regnet som avbrutt hvis eggposen er tom eller egget ikke blir befruktet. Vi har kun 1 forsøk igjen hos HELFO, så det er jo også av betydning.
Åååh! Håper så virkelig at det er gullegget inni der altså:Heartred
Synes dere har så mye motgang, du er så tøff som klarer å fokusere på det positive. :love7

Da blir det uttak på meg torsdag, men ikke innsett. De ønsker å dyrke til blastocyst også fryse og så starte på neste syklus igjen og hente flere egg. Siden jeg har så få egg og jeg blir jo ikke yngre så skjønner jeg tankegangen, men jeg har aldri fått blastocyst eller egg på frys før.. Så litt usikker på sjansene våre nå:sorry:
Åååh! Spennende dager fremover! Synes det høres lurt ut å «høste» flere egg med en gang. Krysser fingrene for at det blir en eller flere flotte blastocyster av dette :Heartred

Synes dere har så mye motgang, du er så tøff som klarer å fokusere på det positive. :love7
:happy093Fantastisk å se, Sofia! Dette må jo bli baby! ❤️ Tenk at det var på denne insemineringsrunden det skulle klaffe. Så glad på dine vegne!

:happy093Fantastisk å se, Sofia! Dette må jo bli baby! ❤️ Tenk at det var på denne insemineringsrunden det skulle klaffe. Så glad på dine vegne!
Det er helt sprøtt å tenke på hvis dette går veien altså. Første inseminering privat, så sitter den :laughing002 Etter alt det styret i Porsgrunn:blackeye:
Ble jo faktisk gravid på IUI der for 2 år siden også, så tydeligvis IUI som er tingen for oss. :laughing002

Tusen takk for det! Er det noe jeg har lært i IVF-universet er det at det er umulig å forutse hva som kan skje. Så selv om det skal et lite mirakel til for at vi lykkes denne runden, må vi bare prøve.

Føler bare for å få ut litt gruff her :arghh:
Har det egentlig ganske kjipt for tida. Det føles som om verden står forbanna stille, mens alt bare farer i rekordfart fremover :sorry:
Holder på med et fryseforsøk som jeg er 90% sikker på kommer til å bli avbrutt pga slimhinna (har kontroll på fredag, men altså, man begynner jo å forstå litt av dette gamet nå, og hvordan ting henger sammen)..
En svigerinne (gravid etter IVF) og en veldig god venninne med termin sent på året, hvor magen vokser for hver dag som går, som når milepæl etter milepæl. Ordinær UL, halvveis, kjenne liv, kjenne liv i faste mønstre, se spark på utsiden, ….
Har snakket med de om dette, men ønsker ikke at min sorg skal komme i veien for demmes glede ❤️
Orker ikke manifestere mer, fordi at håpet blir brutt hver gang.
Gruer meg allerede til jul. Hvor mange ganger har man ikke tenkt «men til neste jul, da bør jeg jo i det minste være gravid»!

Jeg er så lei av å ikke komme noen vei!!!!!!!

Beklager, noen ganger må man bare få ut litt for å funke i hverdagen :hilarious:

Har det egentlig ganske kjipt for tida. Det føles som om verden står forbanna stille, mens alt bare farer i rekordfart fremover :sorry:
Holder på med et fryseforsøk som jeg er 90% sikker på kommer til å bli avbrutt pga slimhinna (har kontroll på fredag, men altså, man begynner jo å forstå litt av dette gamet nå, og hvordan ting henger sammen)..
En svigerinne (gravid etter IVF) og en veldig god venninne med termin sent på året, hvor magen vokser for hver dag som går, som når milepæl etter milepæl. Ordinær UL, halvveis, kjenne liv, kjenne liv i faste mønstre, se spark på utsiden, ….
Har snakket med de om dette, men ønsker ikke at min sorg skal komme i veien for demmes glede ❤️
Gruer meg allerede til jul. Hvor mange ganger har man ikke tenkt «men til neste jul, da bør jeg jo i det minste være gravid»!

Beklager, noen ganger må man bare få ut litt for å funke i hverdagen :hilarious:
Ååå! Jeg føler så inderlig med deg! Har sittet med ALLE disse tankene selv.
Fikk tips om å tenke at for hvert forsøk man har vært igjennom så er man én syklus nærmere drømmen :Heartred
Men skjønner deg så godt, det føles så håpløst ut noen ganger. Og så utrolig urettferdig når «alle» andre får det til.
Sender deg mange varme tanker :love7

Ååå! Jeg føler så inderlig med deg! Har sittet med ALLE disse tankene selv.
Fikk tips om å tenke at for hvert forsøk man har vært igjennom så er man én syklus nærmere drømmen :Heartred
Men skjønner deg så godt, det føles så håpløst ut noen ganger. Og så utrolig urettferdig når «alle» andre får det til.
Sender deg mange varme tanker :love7
Gode du ❤️❤️
Har klart å tenke sånn tidligere, men for hver uke som går, så blir det bare lenger og lenger siden sist, og nærmere og nærmere et år siden forrige innsett :/
Kjenner bare at jeg er lei av å stå så stille når verden raser videre :P
Takk ❤️

Kjenner meg så igjen i det du skriver ❤️ jeg skal selv ha mitt 7 forsøk i oktober og tør liksom ikke håpe lenger julen har bestandig vært min favoritt høytid men nå gruer jeg meg hvert år til jul ❤️ sender deg en stor klem ❤️

Kjenner meg så igjen i det du skriver ❤️ jeg skal selv ha mitt 7 forsøk i oktober og tør liksom ikke håpe lenger julen har bestandig vært min favoritt høytid men nå gruer jeg meg hvert år til jul ❤️ sender deg en stor klem ❤️
Det er så kjedelig :/ Vurderer helt på ekte å reise vekk i år, bruke alle pengene på å reise til en sydhavsøy og 36 timer på fly eller noe som er vanskelig å få til med små barn :hilarious:
I år blir det jo en liten baby rundt bordet til jul også, og jeg tør nesten garantere at min andre svigerinne kommer til å annonsere graviditet til jul (har flyttet mye rundt med min bror som er militærmann de siste 5-6 årene, og har nå flyttet et sted for å etablere seg…).

Masse lykke til med forsøk i oktober! ❤️❤️ krysser fingrene for at den sitter denne gangen!!

Det hjelper kanskje ikke, men du skal ihvertfall vite at du ikke er alene❤️ Jeg har kjent på alle følelsene du beskriver. Det er så vondt å føle at man «står på perrongen» til tross for maksimal innsats, mens andre suser av gårde, og ikke aner hvor heldige de er. Håper inderlig for deg at det ikke er lenge til du i det minste får gjennomført et forsøk og får en reell sjanse!

Back
Topp