August 2022

Så ble det ikke fritt for medisin stress denne gangen heller. Siden kontrollen ble på dag 11 på grunn av helg i mellom, så fikk jeg plutselig en Fyremadel sprøyte for lite. Jeg ble liggende å regne på det i går kveld og det gikk opp for meg at jeg har dårlig tid på meg til å skaffe sprøyta jeg skal ha på mandag morgen. Apotekene rundt meg her har som regel ikke sånne medisiner inne heller, så er godt mulig at jeg må kjøre et stykke unna for å rekke å skaffe den. Typisk.. nå venter jeg bare på at alle apotekene rundt skal åpne så jeg kan ringe dem og spørre hva de har inne.
Jeg fikk apoteket der jeg bor til å bestille medisin til meg en fredag og fikk hentet det dagen etter på en lørdag. Så mulig de klarer å bestille kjapt:)

Så ble det ikke fritt for medisin stress denne gangen heller. Siden kontrollen ble på dag 11 på grunn av helg i mellom, så fikk jeg plutselig en Fyremadel sprøyte for lite. Jeg ble liggende å regne på det i går kveld og det gikk opp for meg at jeg har dårlig tid på meg til å skaffe sprøyta jeg skal ha på mandag morgen. Apotekene rundt meg her har som regel ikke sånne medisiner inne heller, så er godt mulig at jeg må kjøre et stykke unna for å rekke å skaffe den. Typisk.. nå venter jeg bare på at alle apotekene rundt skal åpne så jeg kan ringe dem og spørre hva de har inne.
Hvis jeg bestiller medisiner før et visst tidspunkt, så er de som regel klare dagen etter :D I hvertfall på Apotek 1 :)

Hvordan går det med dere jenter?
@Jackie2011 har du begynt stimulering?

Jeg har gått på nesespray i 1 uke nå. Starter med sprøyter forhåpentlig vis om en ukes tid etter ul kontroll for å se at alt er som det skal.
Nei dessverre, venter på mensen enda, den skal komme i dag, så krysser fingrene for at den dukker opp i dag eller i morgen :) ... Den var forsinket forrige syklus som utsatte oppstart litt. Men forhåpentligvis er jeg i gang med sprøytene i løpet av helgen :)

Så spennende, ikke lenge til fullført forsøk da :cool: Har du merket noe til bivirkninger etc?

Nei dessverre, venter på mensen enda, den skal komme i dag, så krysser fingrene for at den dukker opp i dag eller i morgen :) ... Den var forsinket forrige syklus som utsatte oppstart litt. Men forhåpentligvis er jeg i gang med sprøytene i løpet av helgen :)

Så spennende, ikke lenge til fullført forsøk da :cool: Har du merket noe til bivirkninger etc?
Åja ja satser på det! :cat:min og var litt forsinka så jeg kom i gang litt senere.

Ingen bivikninger enda. Har prøvd å ikke lese på hva som kan være bivirkninger heller.. hehe men kjenner litt ømme bryster nå så nærmer seg vel hvertfall mens.

Disse svake testene og disse lave verdiene har stresset meg så mye altså :banghead: Men hcg har fordoblet seg som den skal, så får satse på at jeg rett og slett er en skikkelig treging når det kommer til hcg:banghead::nailbiting:

Vedlegg

• A42D8FEB-D00A-4675-B0AB-45E9229D3AD1.jpeg
    A42D8FEB-D00A-4675-B0AB-45E9229D3AD1.jpeg
    489,6 KB · Visninger: 82
  • 2B901B81-CC61-4F48-B888-C1F07CB2DE1F.jpeg
    2B901B81-CC61-4F48-B888-C1F07CB2DE1F.jpeg
    544,6 KB · Visninger: 89
Jøss, veldig positive tester som viser fin stigning :D Gratulerer :D Hvilken dpo er du? Skal du få oppfølging med å få sjekket hcg venøst hver uke? Tipper du er en uke før meg da, jeg er 15 dpo og fikk tydelig strek igår. Skal ta første hcg test nå på torsdag å mandagen etter for å sjekke stigningen:flower spennende dette
På disse testene var jeg 21dpo.
Har hatt lave verdier, men har doblet seg i allefall.
Har målt hcg i blodet ja. Var på 22 onsdag forrige uke, 49 fredag forrige uke og på 424 i dag. Så den har akkurat doblet seg på 48 timer

Jeg fikk heldigvis skaffet sprøyta jeg trengte. De hadde en liggende som jeg fikk hentet ut. Jeg hadde altså sånn flaks. Jeg bor langt utti gokk sånn at det tar gjerne noen dager å få medisin om man skal bestille. Menopur måtte jeg vente nesten en uke på, så den bestilte jeg i god tid. Når jeg skal på kontroll så må jeg reise 5 timer med båt. Da henter jeg ut fra apotek der hvis jeg behøver mer medisin etter kontrollen.

Jeg fikk heldigvis skaffet sprøyta jeg trengte. De hadde en liggende som jeg fikk hentet ut. Jeg hadde altså sånn flaks. Jeg bor langt utti gokk sånn at det tar gjerne noen dager å få medisin om man skal bestille. Menopur måtte jeg vente nesten en uke på, så den bestilte jeg i god tid. Når jeg skal på kontroll så må jeg reise 5 timer med båt. Da henter jeg ut fra apotek der hvis jeg behøver mer medisin etter kontrollen.
Wow da snakker vi logistikk da! Så flink du er! Det er mye å stå i for oss om ikke du skal stresse med å få tak i medesiner også . :Heartred

Disse svake testene og disse lave verdiene har stresset meg så mye altså :banghead: Men hcg har fordoblet seg som den skal, så får satse på at jeg rett og slett er en skikkelig treging når det kommer til hcg:banghead::nailbiting:
Skjønner frustrasjonen og stresset. Men stigningen burde jo være det viktigste? Tenker som så at ikke alle gravide kan være på gjennomsnittet eller tidligere, det er en spredning innenfor det som faktisk er normalt. Håper du fortsetter å se betryggende stigning og snart kan få litt mer ro, det fortjener du! ❤️

Så flott at det ordnet seg! Bøyer meg virkelig i støvet for dere som holder ut denne prosessen med masse reising i tillegg. Sender deg mange varme tanker! ❤️

Da er uttaket overstått, og vi fikk ut ett egg som antatt. Forbereder meg på at dette meget mulig kan gå helt i vasken, men holder samtidig på det lille håpet om at det befruktes og deler seg fint slik at det blir innsett søndag. Hadde en veldig søt og positiv sykepleier som sa «jeg har ikke tall på hvor mange som har fått ut 1 eller 2 egg og som likevel er blitt gravide, på mine 6 år her». Så vi gir ikke opp riktig ennå :)

Hva er positivt og få beskjed om på ultralyd noen dager før eggløsning ? Hva ser de etter/sjekker?

Det var trist å høre. ❤️ Det er tungt med alle forhåpninger som bygger seg opp og blir til ingenting. Men såvidt jeg husker har du i det minste en bra fangst på frys, så du slipper nytt ferskforsøk? Håper du gjør noe fint for deg selv denne helgen.
Ja, jeg var kjempeheldig, og har fortsatt 12 blastoer på frys. Det er jo en trøst, selv om jeg helst skulle blitt gravid i går:hilarious:

Hva er positivt og få beskjed om på ultralyd noen dager før eggløsning ? Hva ser de etter/sjekker?
Det kommer litt an på hvor lenge før :) Men ved fryseforsøk (naturlig eller stimulert, hvor du har eggløsning), så er det positivt at du før EL har 1-2 ledende follikler på 18-22 mm, samt at du har en tykk nok livmorslimhinne (6-7 mm minst), og at den helst er tresjiktet.

Før uttak er det jo at du har et passende antall større follikler, ikke for mange (ca 15 kanskje), men kjedelig å ha få også. 8-12 er fint.

Back
Topp