August 2022

:sad010:love017:happy090
Jeg trodde ikke jeg skulle bli så glad som jeg ble av å se denne testen. Jeg trodde angst og forbehold ville veie tyngst. Men det å se "Gravid" for første gang på ett år er bare helt fantastisk (og kjempeskummelt selvsagt). Jeg har til og med begynt å tenke fram til april, men prøver å vente med det mest mulig til jeg passerer uke 12. Jeg vet jo dessverre ganske mye om at positiv test ikke er det samme som en baby.
Gratulerer så masse ❤️❤️ måtte den klore seg fast i 9 mnd ❤️❤️

Noen som kan dele litt erfaring vedr beskjed rundt egg om blir fryst? 5 dager siden uttak og har ennå ikke fått beskjed... sist gang fikk vi sms i 9 tiden. Regner med det betyr ingen på frys evnt at de ser an til i morgen... vil jo være glad om det ene greier seg til frys, men samtidig ønsker vi jo mest optimale resultat og frys av en blasto på dag 6 betyr vel at det absolutt ikke er optimal. Uff, kjenner dette er skikkelig tungt!

Noen som kan dele litt erfaring vedr beskjed rundt egg om blir fryst? 5 dager siden uttak og har ennå ikke fått beskjed... sist gang fikk vi sms i 9 tiden. Regner med det betyr ingen på frys evnt at de ser an til i morgen... vil jo være glad om det ene greier seg til frys, men samtidig ønsker vi jo mest optimale resultat og frys av en blasto på dag 6 betyr vel at det absolutt ikke er optimal. Uff, kjenner dette er skikkelig tungt!
Fra Spiren fikk jeg to av gangene først høre på dag 6 etter uttak:)

Var de da fryst ned dag 5 eller 6? Takk for skikkelig beroligende svar, er også hos Spiren! :)
Fikk en gang satt inn en av de, som var fryst først på dag 6, MEN den var blitt blasto ettermiddagen på dag 5. Jeg spurte også embryolog P om 5 vs. 6-dagers blasto.. De kjører statistikk på alt de setter inn, og hos Spiren er i alle fall suksessraten for 5-dagers blasto vs. 6-dagers blasto lik!

Men at de er fryst på dag 6 kan likevel altså bety at de ble blasto i løpet av dag 5 :joyful: Håper du får en fin blasto på frys!

Fikk en gang satt inn en av de, som var fryst først på dag 6, MEN den var blitt blasto ettermiddagen på dag 5. Jeg spurte også embryolog P om 5 vs. 6-dagers blasto.. De kjører statistikk på alt de setter inn, og hos Spiren er i alle fall suksessraten for 5-dagers blasto vs. 6-dagers blasto lik!

Men at de er fryst på dag 6 kan likevel altså bety at de ble blasto i løpet av dag 5 :joyful: Håper du får en fin blasto på frys!
Tusen takk for veldig informativt svar :love017

Jeg trodde ikke jeg skulle bli så glad som jeg ble av å se denne testen. Jeg trodde angst og forbehold ville veie tyngst. Men det å se "Gravid" for første gang på ett år er bare helt fantastisk (og kjempeskummelt selvsagt). Jeg har til og med begynt å tenke fram til april, men prøver å vente med det mest mulig til jeg passerer uke 12. Jeg vet jo dessverre ganske mye om at positiv test ikke er det samme som en baby.
Gratulere så myyyye :Heartred :) Prøv å nyt tiden så godt det går, distraher deg selv med andre positive ting når de vonde tankene kommer. Det skal nok gå bra:Heartred

Jeg begynte på levaxin ifm ivf pga lett forhøyet tsh. Har vært gjennom 2 aborter. Ble etter det tatt en del blodprøver og det viser seg at TPO er i grenseland for høyt. Har nå fått time hos endokrinolog i september. Hvis jeg har forstått riktig, så er fosteret avhengig av mors stoffskifte, og spesielt i starten. Så sannsynligheten for abort er i hvert fall høyere.
Hvor lenge før må man starte på disse pillene før ett ivf-forsøk? Jeg har altfor høy tpo og tenker å bestille tid hos endokrinolog etter å ha tatt nye blodprøver om 1-2 uker. Please help me. Merkelig at ingen på ivf-klinikken har nevnt noe om dette for meg tidligere.

Har noen av dere hørt noe om måling av stoffskifte og at det kan være en faktor i ufrivillig barnløshet?
Finnes tabletter for dette vistnok. Og har hørt om ei som har slitt med å få barn. gått gjennom flere ivf runder osv. men straks hun begynte på de medesinene så ble hun gravid!
Hvor lenge før må man starte på disse pillene før ett ivf-forsøk? Jeg har altfor høy tpo og tenker å bestille tid hos endokrinolog etter å ha tatt nye blodprøver om 1-2 uker. Please help me. Merkelig at ingen på ivf-klinikken har nevnt noe om dette for meg tidligere.

Kan jeg spørre hvor høy TPO du har? Jeg har nettopp tatt nye stoffskifteprøver og TSH var innafor men TPO var på 149. St.Olav mente alt var fint selv om.

Kan jeg spørre hvor høy TPO du har? Jeg har nettopp tatt nye stoffskifteprøver og TSH var innafor men TPO var på 149. St.Olav mente alt var fint selv om.
Jeg skal ta nye blodprøver neste uke. Jeg startet IVF da jeg var 35, nå er jeg 36 og ikke gravid. Men min P-TSH var 1,9 dem 3 syklusdag samt min P-TPO as var på 275 den 3 syklusdag. Jeg vet ikke hvordan det står til nå, men jeg er spent på de nye prøvene jeg skal ta.

Nå er det da flere år siden jeg begynte i dette gamet, men mener å huske at jeg begynte på Levaxin bare noen få uker før forsøket. Det var da inseminering. Det ble kun nevnt forhøyet TSH for meg den gangen. Så TPO vet jeg lite om. TPO hos meg er nå på 97, hvis jeg husker riktig. Så jeg er i grenseland, har jeg skjønt. Så jeg har sjanset på å ha fryseforsøk og at endokrinolog-timen er i dpo-land. Fastlegen mente det ikke var noe problem. Fikk egentlig inntrykk av at han henviste meg dit mest fordi han var usikker.

Såå bra, gratulerer så mye :) :Heartred

:) Jeg skal ta nye blodprøver neste uke. Jeg startet IVF da jeg var 35, nå er jeg 36 og ikke gravid. Men min P-TSH var 1,9 dem 3 syklusdag samt min P-TPO as var på 275 den 3 syklusdag. Jeg vet ikke hvordan det står til nå, men jeg er spent på de nye prøvene jeg skal ta.
Okei. Jeg har lest at TPO viser om det er en inflammatorisk reaksjon/angrep på skjoldbruskkjertelen. Hvis den er forhøyet har du høyere sjangse for å utvikle lavt stoffskifte. Men så lenge TSH er mellom 0,5-2,0 så skal det være bra slik jeg forstår det.

Åååå! Gratulerer såååå mye! :wav :love7

Tusen takk! Og du har rett i at det beste bare er å nyte gleden, men en del av meg vil jo beskytte meg mot potensielle nedturer. Men hvis de kommer så kommer de. Ja, flytt meg gjerne til gravid. Det er jo ikke noe tvil om at jeg er gravid i dag. :love017
Forstår inderlig godt det ønsket om å beskytte seg selv. Har bare måttet si det til meg selv, at jeg ikke blir mindre gravid av å glede meg over det (for det har føltes litt sånn). Da har jeg flyttet deg ❤️

Her begynte jeg å spotte litt på fredag kveld, og litt lørdag morgen. Ikke mer enn at det ikke kom noe i trusa, bare litt på papiret. Ikke noe i går kveld og i dag tidlig.
Tester fra i går og i dag;
Den første er fra lørdag, den andre fra i dag. Har jeg telt riktig så er jeg 12dpo i dag. Synes jeg ser «noe», men tenker det er altfor svakt til å være 12dpo :banghead:

Vedlegg

• 2346BB90-7B63-46E8-A071-13D3D043B7EE.jpeg
    2346BB90-7B63-46E8-A071-13D3D043B7EE.jpeg
    3,3 MB · Visninger: 90
  • 2D790368-56EC-4F96-9866-917101A75024.jpeg
    2D790368-56EC-4F96-9866-917101A75024.jpeg
    3 MB · Visninger: 82
Back
Topp